۷ راه طبیعی برای کاهش قند خون


شاید این جمله را شنیده باشید: “من قند خون دارم”، “من دیابت دارم”. یا «دارای دیابت مصرف می کنم». دیابت یا به عبارت بهتر گلوکز خون یکی از مهم ترین و حیاتی ترین عناصر خون است. قند خون اگر از محدوده طبیعی فراتر رود، می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

قند خون بالا زمانی اتفاق می افتد که بدن شما انسولین کافی تولید نمی کند یا به طور موثر از آن استفاده نمی کند.

چرا قند خون مهم است؟

با گذشت زمان، افزایش قند خون به رگ های خونی آسیب می رساند و دیواره آنها را سفت می کند. قند خون بالا می تواند تقریباً به تمام قسمت های بدن آسیب برساند. قند خون بالا می تواند باعث بسیاری از بیماری های ناگهانی شود. با گذشت زمان، نگه داشتن قند خون در سطوح ضعیف می تواند منجر به تشکیل رگ های خونی کوچک و بزرگ در بسیاری از اندام ها و سیستم ها شود که با عواقب جدی مانند:

بیماری ها و نابینایی

• زخم پا، عفونت و قطع عضو و نارسایی کلیه و دیالیز

حمله قلبی و سکته مغزی

بیماری عروق محیطی

آسیب به سیستم عصبی

افراد مبتلا به دیابت می توانند با نگه داشتن سطح قند خون زیر ۱۰۰ میلی متر جیوه قبل از غذا و زیر ۱۸۰ میلی متر جیوه بعد از غذا، خطر عوارض جانبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

7 راه طبیعی برای کاهش قند خون

۷ راه طبیعی برای کاهش قند خون

چگونه قند خون را کاهش دهیم؟

یکی از مهم ترین عواملی که باعث افزایش قند خون و دیابت می شود، غذاهایی است که می خوریم و گاهی اوقات با خوردن آنها ناخواسته باعث افزایش قند خون می شویم. تغذیه نقش مهمی در کنترل و درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت دارد. غذاهای شیرین، غذاهای کافئین دار، غذاهای کربوهیدراتی و استرس از مهم ترین عوامل افزایش قند خون هستند.

اگر به دنبال قوی ترین خانه برای کاهش قند خون هستید، می توانید یک غذای کاهش دهنده قند خون را امتحان کنید. برای کاهش قند خون کافی است بدانید چه بخوریم. در ادامه غذاهایی را پیشنهاد می کنیم که می توانند قند خون شما را کاهش دهند.

اما باید بدانید که به طور کلی تغییر سبک زندگی اولین و موثرترین راه مقابله با دیابت و قند خون است و اگر اراده شما به اندازه کافی قوی باشد این مشکل هم اکنون حل خواهد شد.

  1. غذاهای غنی از کروم و منیزیم بخورید.

مصرف منظم غذاهای غنی از کروم و منیزیم می تواند به پیشگیری از کمبود و کاهش مشکلات قند خون کمک کند.

غذاهای غنی از کروم عبارتند از:

یوغ

محصولات غلات

غلات صبحانه با سبوس بالا

• قهوه

آجیل

• لوبیا سبز

• برادر سی سی اولی

گوشت

غذاهای غنی از منیزیم عبارتند از:

برگ های سبز تیره

غلات

ماهی

شکلات تلخ

موز

• آووکادو

• لوبیا

  1. سطح قند خون را کنترل کنید

اندازه گیری و کنترل سطح گلوکز خون با استفاده از دستگاه تست قند خون می تواند به شما در کنترل بهتر سطح قند خون کمک کند.

همچنین به شما کمک می کند تا درک کنید که بدن شما چگونه به برخی غذاها واکنش نشان می دهد.

سعی کنید هر روز سطح قند خون خود را اندازه بگیرید و اعداد را در یک گزارش ثبت کنید.

برای انتخاب و خرید بهترین دستگاه تست قند خون مقاله بهترین و دقیق ترین برند دستگاه تست قند خون در سایت دکتر مهندس بخوانید.

D: \ عکس سایت \ Avan2.jpg

  1. سرکه سیب را امتحان کنید

سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد و برای کاهش قند خون بسیار مفید است. مطالعات همچنین نشان داده اند که سرکه به طور قابل توجهی بر پاسخ بدن شما به قند تأثیر می گذارد و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی خود می توانید آن را به سالاد خود اضافه کنید یا ۲ قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب مخلوط کرده و بنوشید.

  1. دانه شنبلیله بخورید

دانه های شنبلیله منبع غنی از فیبر محلول هستند که می توانند به کنترل سطح قند خون کمک کنند. مطالعات متعدد نشان داده است که شنبلیله می تواند به طور موثر قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد. همچنین به کاهش سریعتر سطح گلوکز خون و تقویت تحمل گلوکز کمک می کند.

  1. ورزش

ورزش منظم می تواند به شما در رسیدن به وزن ایده آل، حفظ وزن سالم و افزایش حساسیت به انسولین کمک کند. افزایش حساسیت به انسولین به این معنی است که سلول های شما قادر به استفاده بهتر از قندهای موجود در جریان خون شما هستند.

ورزش همچنین به عضلات کمک می کند تا از انرژی و قند خون برای انقباض عضلات استفاده کنند.

اگر در مدیریت قند خون خود مشکل دارید، باید سطح قند خون خود را به طور مرتب چک کنید. این به شما کمک می کند تا بدانید که چگونه به فعالیت های مختلف واکنش نشان می دهید و سطح قند خون خود را خیلی بالا یا خیلی پایین نمی فرستید.

ورزش های مفید برای کاهش قند خون شامل وزنه برداری، پیاده روی سریع، دویدن، دوچرخه سواری، رقصیدن، شنا و غیره است.

د: \ عکس سایت \ Varzeh.jpg

  1. عصاره دارچین را امتحان کنید

دارچین سطح قند خون را به سرعت کاهش می دهد و حساسیت به انسولین را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که دارچین می تواند سطح قند خون را تا ۲۹ درصد کاهش دهد. دوز موثر ۱ تا ۶ گرم یا ۰.۵ تا ۲ قاشق غذاخوری دارچین در روز است. اما زیاد مصرف نکنید زیرا دارچین زیاد می تواند خطرناک باشد.

  1. نوشیدن آب و هیدراته نگه داشتن بدن

نوشیدن آب زیاد می تواند به حفظ سطح قند خون سالم کمک کند.

نوشیدن آب علاوه بر جلوگیری از کم آبی، به کلیه ها کمک می کند تا قند خون اضافی را از طریق ادرار از بدن خارج کنند.

یک مطالعه نشان داد افرادی که آب بیشتری می‌نوشیدند نسبت به دیگران سطح قند خون پایین‌تری داشتند.

نوشیدن منظم آب باعث آبرسانی مجدد به خون، کاهش قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود.

نکته اصلی

هیدراته ماندن می تواند سطح قند خون را کاهش دهد و به پیشگیری از دیابت کمک کند. بهترین راه برای آبرسانی به بدن نوشیدن آب ساده است.

بهترین و قوی ترین راه های کاهش قند خون را بشناسید ماده ۱۰ داروی گیاهی کاهش دهنده قند خون از وب سایت دکتر مهندس بخوانید.