8 نکته مهم درباره پروتئین علوم ورزشی


آنچه در این مقاله می خوانید

ما تصور می کنیم که شما علاقه زیادی به شیر شکلات در شیک یا اسموتی خود دارید و فکر می کنیم این شیر به شما در بازسازی ، رشد و ترمیم ماهیچه های از دست رفته کمک می کند. ما فکر می کنیم شما شماره یک هستید با این حال ، به غیر از اطلاعات بسیار خوبی که در این زمینه دارید ، آیا فکر می کنید دانش شما در مورد زیبایی پروتئین کافی است؟ اگر اینطور نیست ، ما نکاتی را در مورد نحوه یادگیری پروتئین و اطلاعات بیشتر در مورد مصرف پروتئین به شما ارائه می دهیم.

1. در مورد پروتئین چه می دانید؟

پروتئین ها اساساً مولکول های بزرگی هستند که از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند و برای ترمیم و رشد ماهیچه ها کار می کنند. اساساً همه سلول های بدن ما از پروتئین ها تشکیل شده است. آنها اجزای سازنده ماهیچه ها هستند و بدون آنها هیچ حرکتی نمی تواند انجام شود.

بدون داشتن پروتئین کافی برای رسیدن به بدن ، بدن شروع به تجزیه پروتئین در استخوان ها ، اندام ها و قلب شما می کند تا سوخت مورد نیاز شما را تامین کند. همچنین به یاد داشته باشید که بدون پروتئین نمی توانید برای مدت طولانی سالم بمانید.

2. پروتئین بیشتر چه نقشی در سلامتی من دارد؟

آیا برای زنده ماندن و سلامتی شما کافی نیست؟ پروتئین بیشتر همچنین به حفظ سلامت استخوان ، غضروف و خون کمک می کند. عملکرد پروتئین در بدن به محافظت از مو ، پوست و تقویت و تغذیه ناخن ها کمک می کند. پروتئین در بدن استروژن و پروژسترون را به طور مثرتری در زنان ترمیم می کند و عملکرد غدد جنسی را در مردان بهبود می بخشد.

3. چرا در مورد پروتئین و ورزش مهم است؟

هنگامی که ورزش می کنید و تمرینات اسکوات یا ددلیفت خود را انجام می دهید ، فیبرهای ماهیچه ای میکروسکوپی بعد از هر ست سخت شکسته و پاره می شوند. درد عضلانی بعد از ورزش به این موارد مربوط می شود.

مصرف پروتئین زمان بهبود و ترمیم بافت ها را کوتاه می کند و در نتیجه بدن شما خود را با تمرینات شدید و سخت تطبیق می دهد. به همین دلیل ، توصیه می کنیم پروتئین را حداکثر یک ساعت بعد از ورزش مصرف کنید. پروتئین آن باعث التیام پارگی فیبرهای عضلانی می شود و با مصرف پروتئین آن ، در اولین دقیقه وارد سلول های عضلانی شما می شود و شروع به ترمیم و بازسازی آنها می کند.

4- پروتئین بیشتری را از کجا دریافت می کنیم؟

بوقلمون ، مرغ ، سفیده تخم مرغ ، شیرین منبع خوبی از پروتئین هستند. البته ، باید در نظر داشته باشید که آنها به تنهایی کار نمی کنند و باید از گیاهان پروتئینی مانند لوبیا یا سایر غلات پروتئینی همراه آنها استفاده کنید ، و پنیر محلی کم چرب نیز گزینه خوبی است.

اما پروتئین آن جد همه پروتئین ها است ، زیرا به سرعت وارد جریان خون و سلول های عضلانی می شود و عملکرد بازسازی و ترمیم را آغاز می کند. اگر نمی توانید به هدف خود برسید ، بدنبال پروتئین هایی مانند آن و ریزمغذی ها باشید زیرا مصرف این پروتئین ها لاکتوز (قند) را از بین می برد و اساساً گزینه مناسبی برای کاهش وزن است.

5- از پروتئین چه می دانید؟

پروتئین آن محصول جانبی شیر است و این مایع پس از بسته شدن شیر و تصفیه استخراج می شود. این اولین باری است که شما هوس پروتئین می کنید. ممکن است طعم خوبی نداشته باشد. اما برخی از دانشمندان خلاق و باهوش طعم هایی را برای مصرف بهتر اضافه کردند. یکبار امتحان کنید ، از خوردن آن پشیمان نخواهید شد.

6. چه مقدار پروتئین باید مصرف کنم؟

8 نکته که باید درباره پروتئین بدانیدمیزان پروتئین مورد نیاز شما بسته به اهداف تناسب اندام و کاهش وزن شما متفاوت است ، بنابراین این به شما بستگی دارد. هرچه بیشتر بخوانید ، وزن کمتری از دست می دهید و بیشتر تمرین می کنید ، گرم پروتئین بیشتری باید مصرف کنید. شما باید گرم پروتئین مصرفی را با توجه به وزنی که می خواهید افزایش دهید تنظیم کنید ، نه وزن فعلی.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید 80 کیلو وزن کم کنید ، باید 80 گرم پروتئین به عضلات برده و چربی را مصرف کرده و بسوزانید. نوشیدن 24 گرم هر دو تا سه ساعت ممکن است مفید باشد. بیشتر از این به شما کمک نمی کند ، زیرا بیش از این مقدار به راحتی از بدن دفع می شود. در عوض ، افکار خود را به سمت چیزهای خوب زندگی سوق دهید.

7. آیا می توانم پروتئین بیشتری بخورم؟

بله، البته که شما می توانید. شما می توانید هر مقدار کالری که می خواهید مصرف کنید ، در حال حاضر آن کالری (اعم از چربی ، قند یا پروتئین). با این حال ، باید کمی بیشتر مراقب پروتئین باشید زیرا مصرف زیاد آن می تواند برای شما ناراحتی ایجاد کند. مانند اختلالات گوارشی و کلیوی. مصرف زیاد نیز باعث افزایش وزن می شود. ما در مورد مصرف صحبت نمی کنیم ، ما در مورد جذب و کارآیی صحبت می کنیم.

8. آیا همه پروتئین ها یکسان هستند؟

اگر بدنبال پروتئین قابل هضم سریع هستید ، باید بگوییم که پروتئین آن در بالای لیست پروتئین های قابل هضم قرار دارد. محصولات لبنی در رتبه دوم این لیست قرار دارند و بقیه پروتئین ها در انتهای لیست قرار دارند.

نخود ، حبوبات و سیب زمینی نیز خوب هستند ، اما در کلاس C ذکر شده اند و نمی توانند در گروه A باشند. بنابراین ، هرگز پروتئین را از رژیم غذایی خود حذف نکنید. درست است ، می توان از این امر صرفنظر کرد – اما مگر اینکه شما یک متخصص فنی باشید که می داند چه می کند. پروتئین آن برای شما بسیار مفید است ، بنابراین آن را امتحان کنید حتی اگر طعم بدی داشته باشد یا با ذائقه شما مطابقت نداشته باشد. کیفیت مهم است نه کمیت ، مهم است.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید