Mighty Movember بازگشته است



خیلی وقت است که وبلاگی در مورد آراستگی مردانه و سلامت مردان ننوشته ایم، پس برای شمایی که برای ماه نوامبر تیغ زدن را کنار گذاشته اید، در اینجا حقایق و ارقام جالبی در مورد تغذیه سلامت مردان آورده ایم…

موهایت را بگیر!

از آنجایی که Movember تماماً در مورد مو است، وقت آن است که به مواد مغذی که از سلامت مو حمایت می کنند و غذاهایی که می توانید پیدا کنید اشاره کنیم. اول، سلنیوم معدنی به حفظ موهای طبیعی کمک می کند. این ماده معدنی به آسانی در خاک ما مانند ۵۰ سال پیش در دسترس نیست و متأسفانه به این معنی است که بسیاری از غذاهایی که به طور طبیعی غنی از سلنیوم هستند، اکنون تمایل دارند سطوح مشابهی از این ماده معدنی را تامین کنند. غذاهای غنی از سلنیوم عبارتند از آجیل برزیلی، جو، قارچ، برنج قهوه ای، تخمه آفتابگردان و اسفناج. بعدی روی است، یک ماده معدنی که برای سلامت مردان نقش مهمی دارد، از جمله کمک به تعادل تستوسترون و همچنین سلامت مو. این ماده معدنی را می توان در گوشت، ماهی، آجیل و دانه ها یافت. در نهایت، ماده ای شبیه ویتامین به نام بیوتین که در تخم مرغ، گل کلم، بروکلی، ماهی قزل آلا، هویج، گندم، بادام زمینی، مرغ و چغندر سوئیس یافت می شود، یکی دیگر از مواد مغذی بالا برای سلامت مو است.

Movember معنادار

رقابت با دوستان یا همکاران خود برای کاشت سبیل در ماه نوامبر می تواند بسیار سرگرم کننده باشد، اما فراموش نکنیم که تمرکز پشت یک ماهه موی صورت، افزایش آگاهی در مورد برخی از شرایط بالقوه تهدید کننده سلامتی در مردان است. این مردان Movember در سراسر کشور رشد خواهند کرد و سبیل های خود را مرتب می کنند و مسواک می زنند تا نیاز مردان به شروع صحبت (و آزمایش) در مورد سرطان پروستات و بیضه، سلامت روان و پیشگیری از خودکشی را برجسته کنند.

وقت مکالمه

این یک آمار تکان دهنده است، اما ۷۵ درصد از خودکشی ها در بریتانیا از مردان است و هر دقیقه یک مرد در سراسر جهان بر اثر خودکشی می میرد. بسیاری از زنان برای صحبت در مورد احساسات خود مجهز هستند و برخی از مردان ممکن است بگویند که زنان در بیان مشکلات خود بسیار خوب هستند! با این حال، ننگی که هنوز به نفس قوی مردانه متصل است، ممکن است دلیلی باشد که بسیاری از مردان بیان کردن چیزها را در زمانی که استرس های زندگی بیش از حد طاقت فرسا شده است، برایشان دشوار است. هدف Movember این است که با کسی که به او اعتماد دارید در مورد چیزهایی که شما را آزار می دهد ارتباط برقرار کنید و با او صحبت کنید. یا اگر فکر می کنید برادر، پدر، پسر یا دوست شما گوشه گیر شده یا بیش از حد استرس دارد، با آنها نیز تماس بگیرید.

تماس منظم

اگر می خواهید از کسی بپرسید که چه احساسی دارد، مطمئن شوید که واقعاً زمان و قصد دارید تا به پاسخ او گوش دهید. با آنها درباره راه هایی بحث کنید که می توانند از آنها کمک یا حمایت بیشتری بخواهند و آنها را تشویق کنید تا یک برنامه عملی ارائه دهند تا بتوانند بار خود را کاهش دهند. مسائل مربوط به سلامت روان معمولاً یک شبه برطرف نمی‌شوند، بنابراین وقتی کارمان با Movember تمام شد، به یاد داشته باشید که به طور مرتب آنها را بررسی کنید تا ببینید وضعیت آنها چگونه است. این حمایت دوستانه می تواند در ماه هایی که اختلال عاطفی فصلی شیوع پیدا می کند، ارزش واقعی داشته باشد.

شیوه زندگی

رژیم غذایی و سبک زندگی ناسالم می تواند یکی از عوامل موثر در مشکلات سلامت روان باشد. ورزش باعث تشکیل هورمون شادی آور مغزی سروتونین می شود. یافتن راه‌هایی برای تغییر سبک زندگی از یک مقوله کم تحرک به یک دسته فعال، گامی سالم برای آرامش شماست. پیوستن به کلاس‌ها یا ثبت‌نام در دوره‌ای با یک مربی شخصی همچنین به این معنی است که شما فرصت تعامل با دیگران را خواهید داشت و به شما فرصتی برای یافتن دوستان و احساس ارتباط و حمایت در پیگیری تناسب اندام خواهید داشت.

غذاهای خلقی

خوردن غذاهای ناسالم، حذف وعده‌های غذایی، و مصرف کافئین و شکر، همگی می‌توانند عواملی در کاهش خلق‌وخو، افسردگی و انرژی کم باشند. وقت آن است که از شر سطل زباله خلاص شوید و به این فکر کنید که روزانه چند ۵ تا می سازید. در اینجا ۱۰ عادت غذایی سالم برای کمک به تازه کردن رژیم غذایی شما آورده شده است…

۱۰ عادت غذایی سالم

  1. غذاهای فرآوری شده را با جایگزین های تازه جایگزین کنید
  2. کربوهیدرات های سفید تصفیه شده (نان سفید، برنج سفید، ماکارونی سفید) را با جایگزین های غلات کامل جایگزین کنید.
  3. غلات صبحانه شیرین را با فرنی یا موسلی کم شکر جایگزین کنید
  4. آجیل یا دانه های خام را جایگزین تنقلات شور کنید
  5. دسر را با میوه تازه یا یک مشت کوچک میوه خشک جایگزین کنید
  6. گوشت قرمز را با ماهی های روغنی (سالمون، تن، ماهی خال مخالی و قزل آلا) یا ماهی سفید جایگزین کنید.
  7. چای و قهوه را با چای گیاهی یا آب جایگزین کنید تا هیدراته بمانید
  8. حتماً روزی سه وعده سبزیجات سبز بخورید
  9. غذاهای غنی از تریپتوفان را افزایش دهید – بوقلمون، مرغ، ماهی، جو دوسر، آووکادو، موز، پنیر دلمه، تخمه آفتابگردان و عدس
  10. رنگ های طبیعی رنگین کمان را بخورید، میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف حاوی مواد مغذی مختلف برای حمایت از سلامت و تندرستی هستند.

مکمل های قهرمان

وقتی صحبت از سلامت شناختی و خلق و خوی متعادل می شود، چند مکمل غذایی وجود دارد که به حمایت از یک ذهنیت سالم کمک می کند. ویتامین های B که به طور طبیعی در غذاهایی مانند غلات کامل، عدس، حبوبات، گوشت گاو، مرغ و تخم مرغ یافت می شوند برای ذهن، خلق و خو، متابولیسم و ​​انرژی مهم هستند. تامین غذای روزانه ما برای همه ما مهم است زیرا این خانواده از ویتامین ها در بدن ذخیره نمی شوند. افرادی که دچار استرس، شلوغی، فعال یا سبک زندگی سختی هستند، ممکن است به منابع اضافی از این ویتامین ها نیاز داشته باشند، و آلترینت B و مجتمع معدنی مکمل مفید و قابل جذبی را فراهم می کند. ویتامین‌های B مختلف فواید سلامتی متفاوتی دارند، اما همه آنها با هم کار می‌کنند، بنابراین مصرف مکمل‌هایی که حاوی طیف کاملی از ویتامین‌های B است، مانند آلترینت B و مجتمع معدنی، به شدت توصیه می‌شود.

ویتامین B فردی و فواید سلامتی

  • ویتامین های B1، B3، B6، B12 و فولات به عملکرد طبیعی روانی کمک می کنند
  • همه ویتامین های B1، B2، B3، B5، B6 و B12 به متابولیسم طبیعی تولید انرژی و عملکرد طبیعی سیستم عصبی کمک می کنند.
  • ویتامین B2، B3، B5، B6، B12 و فولات به کاهش خستگی و خستگی کمک می کند.
  • ویتامین B5 به عملکرد طبیعی ذهن کمک می کند

شجاع باش، جسور باش، زیبا باش

اگر زیبایی چیزی نیست، فقط از تماشای همنوعان خود لذت ببرید که شخصیت‌های بازیگوش خود را از طریق هنر سبیل نشان می‌دهند – کوتاه، جسور و وحشی! اما سن یا توانایی شما برای رشد موهایتان هرچه که باشد، مطمئن شوید که آنقدر شجاع هستید که با کسی در مورد مشکلات خود صحبت کنید و به اندازه کافی جرات دارید که از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده در مبارزه آنها حمایت کنید. با هم می توانید تفاوت ایجاد کنید.

سوزی دبس BSc Hons، Dip ION
دانشمند مواد غذایی و غذاساز

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر