The Top TikTok Food Trends, Rated by Dietitians


TikTok به یک منبع رو به رشد برای روندهای نوظهور و نوظهور در تقریباً همه چیز از مد و زیبایی گرفته تا موسیقی و رقص و بله ، غذا تبدیل شده است. برخی از گرایش های غذایی TikTok ممکن است شما را متعجب کند که چرا قبلاً هرگز به آنها فکر نکرده اید ، در حالی که دیگران ممکن است شما را گیج کنند. اما آنها چقدر سالم هستند و آیا باید آنها را امتحان کنید؟ ما با Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، متخصص تغذیه و متخصص آموزش تغذیه در HUM صحبت کردیم تا تغذیه پشت برخی از بهترین گرایش های غذایی TikTik را کشف کنیم. ببینید چگونه جمع می شوند.

هک بسته بندی Tortilla

برای امتحان برش بسته بندی شده تورتیلا ، یک برش واحد از مرکز یک تورتیلا تا لبه آن ایجاد کنید. در مرحله بعد ، از نظر بصری ، نان تورتیلا را به چهار قسمت تقسیم کنید. هر چهارم را با یک تاپینگ مختلف پر کنید و یک جادوی اریگامی با تا زدن و سرخ کردن یک چهارم در یک زمان انجام دهید.

چرا در تمام این مدت quesadilla خود را دو برابر کرده اید؟ همانطور که پیداست ، ممکن است مزایایی برای کمک به تعادل بشقاب شما داشته باشد.

واکا فلورز توضیح می دهد: “توصیه می کنم مطمئن شوید که یکی از صفحات حاوی برخی از سبزیجات مانند فلفل دلمه ای خرد شده یا اسفناج باشد.” “سایر چهارگوشها فرصتی عالی برای ترکیب پروتئین های بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون و چربی های سالم مانند آووکادو ارائه می دهند.”

پایین دست؟ او می گوید: “این دستور غذا نیاز به یک تورتیلا آرد بزرگ دارد که متأسفانه به اندازه غذای ذرت آن سالم نیست.” Vaca-Flores توصیه می کند به دنبال یک نان tortilla با فیبر بالا باشید ، اما می گوید که به طور کلی این ترفند می تواند یک وعده غذایی متعادل باشد.

“دانه طبیعت”

اگر سالاد میوه تغییر نام دهد ، “غلات طبیعت” خواهد بود. این روند شامل پر کردن کاسه غلات کلاسیک شما با انواع توت های مخلوط تازه ، آب نارگیل و یخ است. بیایید یک چیز را روشن کنیم: غلات جعبه ای نیز حاوی مواد طبیعی هستند ، بنابراین نام این روند می تواند کمی گمراه کننده باشد.

واکا فلورس می گوید: “مواد تشکیل دهنده” غلات طبیعت “البته سالم هستند. “با این حال ، هیچ جایگزینی برای یک کاسه غلات یا یک صبحانه متعادل وجود ندارد. من آن را به عنوان وعده غذایی صبحگاهی خود توصیه نمی کنم زیرا پروتئین و چربی های سالم را از دست داده است ، دو عنصر درشت مغذی که برای انرژی مهم هستند و به شما کمک می کند در طول روز احساس سیری کنید. ” اگر می خواهید این روند را امتحان کنید ، مطمئن شوید که این وعده غذایی صبحگاهی شما نیست.

شایان ذکر است که اگر طرفدار غلات زیاد هستید ، نیازی به جایگزینی غلات سنتی در رژیم غذایی خود ندارید. Vaca-Flores توضیح می دهد که غلات با فیبر بالا می تواند یک انتخاب جامد باشد و شیر حاوی پروتئین ، ویتامین D ، کلسیم ، ویتامین B و پتاسیم است. اما او می گوید که باید به یک چیز توجه کرد: “اگر غلات شیرین می خواهید ، به اندازه وعده غذایی خود توجه کنید و موز یا توت فرنگی خرد شده را برای افزایش فیبر در نظر بگیرید.”

ماکارونی سفید پخته شده

گوجه فرنگی انگور یا گیلاس را با یک بلوک پنیر فتا ، مقداری روغن زیتون و ادویه های دلخواه بپزید ، سپس ماکارونی مورد علاقه خود را هم بزنید. به این اندازه. این روند غذایی TikTok با تأیید بسیار زیادی از Vaca-Flores روبرو می شود و خدا را شکر ، زیرا اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید ، همین حالا گرم کردن اجاق خود را شروع کنید. این آسان ، خوشمزه و سالم است.

cookingwithayeh

پاستای فتا پخته قطعاً ارزش همه هیاهوها را دارد! با الهام از زیباfeelgoodfoodie 💗 #fyp #foodtiktok #bakedfeta #pasta #foryou #foryoupage

♬ طعم – Ikson

“اگر نگاهی به اجزای واقعی ماکارونی سفید پخته بیندازیم ، آنها به طرز شگفت انگیزی به عنوان یک وعده غذایی متعادل جمع می شوند. یک وعده غذایی متعادل معمولاً شامل دانه ای مانند ماکارونی ، یک میوه یا سبزی مانند گوجه فرنگی ، یک چربی سالم مانند روغن زیتون ، و البته منبع پروتئین مانند پنیر فتا.

برای سالم تر شدن آن ، مراقب پنیر باشید و از فیبر و ریزمغذی هایی مانند سلنیوم و مس و ماکارونی غلات کامل برای ارزش غذایی بیشتر استفاده کنید.

همچنین به راحتی می توانید آن را با توجه به اهداف و ترجیحات تغذیه ای خود سفارشی کنید. من از ماکارونی های حاوی نخود استفاده کردم و مرغ را برای پروتئین اضافی اضافه کردم. تگ تاکرهای وگان و وبلاگ نویسان نیز فتا را با پنیر وگان یا توفو جایگزین کرده اند و دیگران ماکارونی را با نخود جایگزین کرده اند. طعم را با سیر ، ریحان ، پاپریکا ، نمک و فلفل سفارشی کنید.

“حرفه ای”

این قفسه کت بسیار مبتکرانه است – برای یک نوشیدنی قوی قهوه سرد ، اسپرسو یا قهوه داغ را با پروتئین مخلوط کنید. اما چرا به این ترکیب نیاز دارید؟ واکا فلورز توضیح می دهد: “افرادی که صبحانه متعادل با پروتئین ندارند ، ممکن است از افزودن پودر پروتئین به قهوه خود سود ببرند.” پروتئین در صبحانه می تواند سطح پایدار قند خون و انرژی طولانی مدت را افزایش دهد ، اما اگر از قبل برای صبحانه پروتئین دریافت می کنید ، احتمالاً نیازی به مکمل ندارید.

Proffee دارای تغییرات زیادی در TikTok است که می تواند کیفیت تغذیه را بهبود یا شکست. برخی از کاربران نوشیدنی را با یک شیک پروتئینی از قبل بسته بندی شده آماده می کنند که ممکن است حاوی شکر ، شیرین کننده ها یا افزودنی های غیر ضروری باشد. سایر کاربران شربت یا شیرین کننده های اضافی اضافه می کنند.

Vaca-Flores می گوید پیدا کردن یک پودر پروتئین با کیفیت بالا که قند اضافی کمی دارد بسیار مهم است. “یافتن یک مکمل پروتئینی با طعم طبیعی همچنین می تواند شما را از اضافه کردن شیرین کننده های اضافی نجات دهد.”

آیا مشتاق هستید که این روند را امتحان کنید؟ HUM Nutrition’s Core Strength یک پودر پروتئین وانیل گیاهی است – ما طرفداران زیادی داریم! (ما حتی آن را در متا لاته امتحان کردیم.)

عسل منجمد

بیرون آوردن عسل منجمد چسبناک از بطری از نظر بصری رضایت بخش است ، بنابراین ما از نظر زیبایی به این روند A+ می دهیم. اما از نظر تغذیه ای؟ فرض کنید ما در مقیاس کشویی رتبه بندی می کنیم.

اکثر TikTokers هنگام امتحان * مقدار زیادی عسل می خورند. این یک شکست سخت است. واکا فلورس می گوید: “می توان به راحتی فراموش کرد که اگرچه عسل طبیعی است ، اما سرشار از کالری و قند است.”

هنگامی که ما بیش از حد قند مصرف می کنیم ، می تواند باعث افزایش سطح قند خون ما شود. این نوسانات در نهایت فروکش می کنند ، که می تواند مانند یک انرژی کوتاه مدت و به دنبال خستگی شدید احساس شود. ” همچنین خوردن زیاد عسل می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش به شکل نفخ ، حالت تهوع و اسهال شود. “

اما در اعتدال ، شما می توانید عسل منجمد را امتحان کنید. واکا فلورس می گوید: بیش از یک قاشق غذاخوری (یا اندازه شست خود) در یک جلسه نمانید. بهتر است آن را با پروتئین یا چربی سالم امتحان کنید تا از تغییرات چشمگیر در سطح قند خون جلوگیری کنید.

آب کاهو

در جستجوی خواب بهتر ، TikTokers ابداع کرد: خیساندن برگ های کاهو در آب داغ ، مانند چای ، به خواب کمک می کند. در حالی که هیچ شواهدی مبنی بر تأثیر کاهو در خواب بر انسان وجود ندارد ، واکا فلورس می گوید که کاهو حاوی یک ماده مغذی گیاهی به نام لاکتوکاریوم است که همچنین به عنوان “تریاک کاهو” نیز شناخته می شود و مزایای خواب و آرامش را نشان می دهد.

در حالی که آب کاهو هیچ خاصیت جادویی ندارد ، Vaca-Flores می گوید بی ضرر است-ابتدا کاهو را بشویید. (افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند باید از آب کاهو خودداری کنند زیرا می تواند با داروهای آنها تداخل داشته باشد.)

اما آیا بهتر است؟ Vaca-Flores می گوید ، چراغ ها را کم کنید و یک ساعت قبل از خواب زمان نمایش را محدود کنید تا مغز شما بفهمد زمان تولید ملاتونین ، هورمونی که چرخه خواب ما را کنترل می کند ، رسیده است.

تخم مرغ پستو

این ممکن است یکی از ساده ترین راه ها باشد تا صبحانه شما فانتزی شود که تا به حال دیده ایم. روش مورد علاقه خود را برای تهیه تخم مرغ ها (هم زده ، سمت آفتابی یا فوق العاده آسان) انتخاب کنید و به جای پختن آنها در کره یا روغن از پستو استفاده کنید. به این اندازه. البته ، می توانید غذای خود را با سرو روی نان تست با انواع مواد مختلف مانند آووکادو ، گوجه فرنگی یا پودر فلفل قرمز شخصی کنید.

Vaca-Flores این روند غذایی TikTik را تأیید می کند ، زیرا تخم مرغ یک پروتئین کامل است و کولین را در میان سایر ویتامین ها و مواد معدنی تأمین می کند. او می گوید: “مطمئن شوید که از سس پستو استفاده می کنید که حاوی چربی های اشباع نشده با کیفیت بالا مانند روغن زیتون یا آفتابگردان است. یا بهتر از این ، پستو را خودتان در خانه تهیه کنید.”

طرفدار پستو نیستید؟ شما همچنین می توانید این تخم مرغ های فلفل قرمز روغنی را امتحان کنید.

زیر خط کشیدن

گرایش های غذایی TikTok می تواند یک بسته ترکیبی باشد ، بنابراین وقتی می بینید که در غذای شما ظاهر می شود ، به یاد داشته باشید که همه آنها توسط متخصص تغذیه مورد بررسی قرار نگرفته است. اگر از چیزی مطمئن نیستید ، بهتر است با یک متخصص تغذیه یا حتی پزشک خود مشورت کنید تا از عواقب بالقوه خطرناک جلوگیری کنید. ممکن است بخواهید روشی را متناسب با نیازهای تغذیه ای خود تغییر دهید یا چیزی را به طور کلی کنار بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید