تفاوت بین Sports Science Gainer و پروتئین چیست؟


آنچه در این مقاله می خوانید

یکی از بزرگترین اهداف شما در هنگام ورزش ، عضله سازی است ، بنابراین حداکثر استفاده از رژیم غذایی و مکمل بعد از تمرین می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. مکمل های زیادی در بازار وجود دارد ، از مکمل های حجیم مانند کراتین یا بتا آلانین گرفته تا تقسیم ماهیچه ها و مکمل های افزایش وزن. اما رایج ترین مکمل های مورد استفاده ، گینر و پروتئین هستند.

بسیاری از ورزشکاران اولین بار اغلب با نام این دو مکمل آشنا هستند ، اما از تفاوت ها بی اطلاع هستند و تا حدودی گیج شده اند. در این مقاله به طور خلاصه تفاوت بین گینر و پروتئین را توضیح می دهیم.

پروتئین چیست و از چه چیزی تشکیل شده است؟

به طور خلاصه ، پروتئین وی یا آب پنیر به عنوان یک محصول جانبی در صنایع شیر و پنیر به دست می آید. پروتئین آن به سرعت جذب بدن می شود و حاوی اسیدهای آمینه ضروری برای رشد ماهیچه ها است. این نوع پروتئین حاوی لاکتوز است و از چربی گرفته شده است. خوردن پروتئین می تواند راهی ساده برای دریافت پروتئین مورد نیاز روزانه ورزشکاران به همراه رژیم غذایی آنها باشد.

در واقع این بهترین شکل پروتئین موجود است که به راحتی هضم شده و به سرعت وارد جریان خون می شود. با توجه به محتوای پروتئین ، پروتئین به سه دسته تقسیم می شود. که به ترتیب بر اساس کاهش میزان پروتئین است ؛ پروتئین V جدا شده ، پروتئین V غلیظ و پروتئین V هیدرولیز است. پودر پروتئین فقط مقدار کمی کربوهیدرات و چربی دارد و معمولاً در هر وعده حدود 20 تا 30 گرم پروتئین دارد.

چرا باید پروتئین آن را مصرف کنیم؟

تفاوت بین گینر و پروتئین چیست؟

پروتئین نه تنها برای بدنسازان و ورزشکاران مفید است ، بلکه اکثر افرادی که ورزش می کنند و می خواهند سالم باشند می توانند از آن استفاده کنند. متداول ترین استفاده از پروتئین افزایش قدرت و توده عضلانی است. این مکمل در تأمین پروتئین ها و آمینو اسیدهای ضروری بدن که برای تقویت رشد ماهیچه ها استفاده می شود ، نقش دارد. همچنین باعث افزایش ترشح هورمون های آنابولیک مانند انسولین می شود که در رشد ماهیچه ها نقش دارد.

پروتئین با تأمین سوخت ماهیچه ها و افزایش استقامت و قدرت به بدنسازان کمک می کند تا به پتانسیل واقعی خود برسند. به همین ترتیب ، پروتئین با افزایش زمان سیری با ورزش به کاهش وزن و چربی سوزی کمک می کند. پروتئین آن همچنین به عنوان یک منبع انرژی عمل می کند و به افراد کمک می کند تا میزان پروتئین مصرفی روزانه خود را افزایش دهند.

گینر و مس گینر چیست و ترکیب آنها چیست؟

تفاوت بین پروتئین و گینر چیست؟

گینر یا مس گینر مکمل های کم پروتئین با کربوهیدرات و چربی فراوان هستند تا کالری مورد نیاز مصرف کننده را تأمین کنند. نسبت کربوهیدرات به پروتئین در این مکمل ها 2 به 1 یا حتی 3 به 1 است ، برای مثال ، شما می توانید 60 گرم کربوهیدرات و 30 گرم پروتئین در یک وعده غذایی داشته باشید. بنابراین ، بیشتر کالریهای دریافتی عمدتا کربوهیدراتها هستند که ترکیبی از مالتوز و گلوکز هستند و به منظور افزایش وزن مصرف می شوند.

چرا باید از Gainer استفاده کنید؟

گینرها فقط برای یک هدف ساخته شده اند – برای افزایش وزن. نسبت چربی و به ویژه کربوهیدرات ها در مس گینر و گینر بیشتر مخصوص کسانی است که ضعیف هستند و می خواهند علاوه بر فعالیت های ورزشی مانند بدنسازی وزن اضافه کنند.

همچنین تفاوت قابل توجهی در میزان کربوهیدرات و کالری بین پروتئین و گینرز وجود دارد. یک پروتئین آب پنیر معمولی در هر وعده حدود 100 تا 150 کالری دارد ، اما هر وعده مس گینر 1250 تا 1500 کالری دارد. اگر برای افزایش وزن مشکل دارید یا می خواهید سریع وزن خود را افزایش دهید ، یک افزایش دهنده گزینه خوبی است.

کدام را انتخاب کنیم؟ پروتئین وی یا افزایش مس

شاید تنها دلیلی که شما این مقاله را انتخاب و مطالعه می کنید این است که بدانید در نهایت کدام یک از این دو مکمل را باید مصرف کنید؟ در زیر توضیح خواهیم داد.

اگر هدف بدنسازی است

همانطور که گفته شد ، اکثر گینرها حاوی کربوهیدرات هایی هستند که انسولین را به میزان قابل توجهی افزایش داده و ذخیره چربی را افزایش می دهند. اما مکمل پروتئینی آن ؛ این بزرگترین نیاز پروتئین خالص بدن را برآورده می کند. بنابراین اگر هدف شما ساختن عضله و افزایش قدرت است ، توصیه می کنیم پروتئین را بیشتر از افزایش انتخاب کنید.

اگر هدف تناسب اندام یا کاهش وزن است

اگر رژیم دارید و نوع تمرین شما کاهش چربی و حتی تجزیه عضلات است ، بهتر است پروتئین جدا شده را انتخاب کنید زیرا این نوع پروتئین حاوی 90 or یا بیشتر از این پروتئین و لاکتوز و چربی کمتر است.

اگر هدف افزایش وزن و افزایش وزن است

همانطور که همه می دانیم ، افزایش وزن برای افرادی که اضافه وزن دارند دردسر ساز است. دستگاه های افزایش مس در مواردی که تنها هدفشان افزایش سریع وزن است بسیار مفید هستند. اگرچه مشابه مکمل های دیگر ، افزایش مس یک قرص معجزه آسا نیست. استفاده طولانی مدت از مس می تواند لایه هایی از چربی های ناخواسته را که از بین بردن آنها دشوار است ، اضافه کند.

افزایش وزن برای برخی بسیار مشکل است ، مخصوصاً برای نوع بدن خارج رحمی! اما اگر هدف شما افزایش حجم کلی بدن است و می خواهید سریع وزن خود را کاهش دهید ، افزایش سریع راه حل است ، اما باید بدانید که مصرف منظم آن باعث افزایش لایه های چربی بدن شما می شود و پس از توقف مقدار قابل توجهی وزن از دست خواهید داد. مصرف.

نقاط پایانی

با توجه به توضیحات داده شده ، احتمالاً متوجه شده اید که مکمل های پروتئینی نسبت به گینرها برتری دارند. در حالی که افزایش دهنده ها وزن شما را افزایش می دهند ، معمولاً از پروتئین برتر است ، بنابراین اگر به دنبال افزایش وزن آهسته اما افزایش چربی کمتر و عضله بیشتر هستید ، پروتئین خود را بخورید.

باید توجه داشته باشید که هیچ مقدار افزایش وزن یا مکمل پروتئینی یک شبه به شما نتیجه نمی دهد و هنگامی که شیوه زندگی ، رژیم غذایی و ورزش شما مطابق با اهداف شما باشد نتایج بهتری خواهید گرفت. علاوه بر این توضیحات ، باید توجه داشت که فقط یک برنامه رژیم غذایی جامع و مفید در درازمدت راهی ساده و سالم برای حفظ ماهیچه یا افزایش وزن است.

ایجاد و ویرایش شده توسط ellevarzesh.com.


دیدگاهتان را بنویسید