آنچه باید درباره غذاهای رژیم کتوژنیک و چرا بدانید

هر کدام از این مواد غذایی دارای میزان کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند، لذا جزو غذاهای رژیم کتوژنیک محسوب می شوند. بدجوری است. در گروهی که پروتئین زیادی در رژیم غذایی داشتند کاهش چربی به میزان بیشتری مشاهده شد و نسبت به گروهی که کربوهیدارت بیشتری مصرف کردند تری گلیسیرید و اسیدهای چرب آزادشان بیشتر کاهش پیدا کرد.در یک تحقیق دیگر، به زنانی که اضافه وزن داشتند یا چاق محسوب می شدند به مدت سه ماه رژیم غذایی با پروتئین بالا و پروتئین معمولی دادند اما میزان کالری رژیم غذایی هر دو دسته پایین بود.نتیجه چه شد؟

برای دوران شیردهی نیاز به رژیم کامل و ویژهای نیست.

محدود کردن میزان کربوهیدرات مصرفی میتواند سرعت لاغری بعد از زایمان را افزایش دهد، اما باید مطمئن شوید که به اندازهی کافی پروتئین، میوه و سبزیجات مصرف میکنید. استفاده از قرص لاغری در دوران شیردهی توصیه نمیشود. برای دوران شیردهی نیاز به رژیم کامل و ویژهای نیست. از این رو تن ماهی در رژیم کتوژنیک از جایگاه ویژهای برخوردار میباشد زیرا این خوراکی کربوهیدرات کم و چربی زیاد دارد. در انجام رژیم کیتو کلاسیک شما مصرف تمام مواد خوراکی حاوی قند و کربوهیدراتها را محدود میکنید. در دوران شیردهی، بدن شما میتواند تا حدی نیاز اضافی به مواد مغذی را جبران کند. Data was gen erated by G SA Content Gen er ator Demover᠎sion.

رژیم کتوژنیک که می تواند نیاز بدن شما را به انسولین کاهش داده و در نتیجه تولید آن را کم کند یک روش عالی برای درمان این سندرم می باشد. رژیم کتوژنیک بر این اصل استوار است که با تخلیه کربوهیدرات های بدن که منبع اصلی انرژی آن هستند، می توانید بدن را وادار به سوزاندن چربی برای سوخت و ساز کنید و در نتیجه کاهش وزن را به حداکثر برسانید. رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش سطح انسولین (به علت کاهش مصرف کربوهیدرات و در نتیجه کاهش سطح قند خون) در بدن میشود؛ بنابراین نقش مهمی در درمان این بیماری دارد.

رژیم کتوژنیک چیست

پزشک میتواند با تجویز دارو و تنظیم برنامهی تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی، نشانههای این بیماری را کمتر کند. اما نکات تجویز شده برای هر فرد است و همه افراد نمی توانند از یک نسخه پیروی کنند. با پیروی از آن، شما فقط در دو هفته می توانید 9 کیلوگرم وزن کم کنید ؛ برای تمام رژیم ها بر پایه پروتئین، رژیم پلانک کاهش سریع وزن را تضمین می کند, 50 ایده برای رژیم لاغری سریع رایگان کتوژنیک اما می تواند اثرات جانبی نیز داشته باشد . هر کدام از انواع رژیم کتوژنیک لاغری بر روی تغییرات جزئی در نسبت چربی، پروتئین و کربوهیدرات تمرکز دارند. رژیم کتوژنیک کنترل شده نه تنها سبب لاغری بلکه باعث کاهش درصد احتمال بروز مشکلاتی از جمله کلسترول خون بالا میشود.

معمولاً پس زایمان حدود ۶ کیلوگرم از وزن شما کاسته میشود که این کاهش وزن سریع به جنین، جفت و مایع آمنیوتیک مربوط میشود و مقدار آن به سایز جنین یا میزان احتباس مایعات در دوران بارداری بستگی دارد. بسیاری از زنان وقتی رژیم لاغری در دوران شیردهی را شروع میکنند، ۶ تا ۹ طول میکشد که به وزن قبل از بارداری برسند. اگر افزایش وزن دوران بارداری بیش از ۱۳ تا ۱۶ کیلوگرم باشد، برای لاغر شدن به مدت زمان بیشتری نیاز دارید. مؤثر باشد. اگر شما هم قصد دارید به جمع کتوژنیکی ها بپیوندید بهتر است ابتدا به طور کامل با این رژیم غذایی آشنا شوید.

رژیم کتوژنیک و خرما

اگر قصد استفاده از این رژیم را دارید حتما درباره مضرات رژیم کتوژنیک در برخی بیماریها بخوانید. برخی دوست دارند ایام آزاد خود را برای مهمانی های ویژه مانند تعطیلات، تولد و عروسی نگه دارند . با این حال، بعضی از مادران وزن زیادی از دست نمیدهند و برای رسیدن به تناسب اندام دلخواهشان به چیزی بیش از شیردهی نیاز دارند. حتی اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، باید در دوران شیردهی هر روز حداقل ۱۸۰۰ کالری انرژی دریافت کنید. با این حال ازونجایی کدام ممکن است رژیم کتو درهم آمدن است تنظیمات از حداکثر باید رژیم غذایی روزانه شماست بیشتر کدام ممکن است در گذشته اجتناب کرده اند آغاز اجتناب کرده اند دکتر هر دو متخصص مصرف شده بپرسید کدام ممکن است خواه یا نه این رژیم برای شما ممکن است صحیح هست هر دو ۹.

ثبت نام رژیم کتوژنیک

یکی از رژیم های غذایی که در سالهای اخیر در حال محبوب شدن است رژیم کتوژنیک است، رژیمی که ابداع آن به سال 1921 برمیگردد و حدود 100 سال پیش برای درمان بیماران مبتلا به صرع بکار گرفته شد. اولا، از میان همه محصولات لبنی، هضم شیر دشوار است، زیرا فاقد باکتری “خوب” است (که از طریق پاستوریزه حذف میشود) و حتی ممکن است حاوی هورمون باشد. اگر فرزندتان در طول شب برای شیر خوردن بیدار میشود، در طول روز که میخوابد شما هم کمی استراحت کنید.

هنگامیکه غذا در دهان دارید، هرگز چنگال به دست نگیرید، چون این عمل سرعت غذا خوردن را زیاد می کند. کاهش وزن و بازگشت سریعتر به وزن قبل از بارداری، یکی از مهمترین فواید شیردهی است که میتواند انگیزهی بسیاری از زنان را برای شیر دادن به نوزاد تقویت کند. برای اینکه مناسبترین رژیم لاغری در دوران شیردهی را داشته باشید و راحتتر وزن کم کنید از مصرف نوشیدنیهای شیرین بپرهیزید، چون کالری بالایی دارند و وزنتان را افزایش میدهند. در دوران بارداری، ذخیره شدن چربی در بدن برای سوزاندن درهنگام شیردهی امری طبیعی است.

سه سریع راه برای مطالعه رژیم کتوژنیک استاندارد

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران اما شما باید به برنامه عمل کنید تا به هدف خود برسید، در غیر این صورت، کتوز متوقف خواهد شد و شما سوزاندن چربی را متوقف خواهید کرد. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک نوعی رژیم غذایی متشکل از میزان کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و چربی بالا می باشد که به طور موثری می تواند باعث سوزاندن چربی در بدن شود. به طور کلی در رژیم کتوژنیک استاندارد، مصرف کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود و جایش با چربیها، مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغنهای سالم پر میشود.

برخی از پزشکان معتقدند رژیم کتو تشنج در کودکان مبتلا به صرع را به طور قابل ملاحظهای کاهش خواهد داد. بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۹ از این فرضیه پشتیبانی می کند که رژیم غذایی کتو می تواند برای افراد مبتلا به صرع مفید باشد. زیرا این رژیم عوارض زیادی در بردارد و در واقع سبک یا روش صحیح تغذیه ای را رعایت نمی کند. علاوه بر این، رژیم کتو بسیاری از غذاهای حاوی پتاسیم از جمله میوه ها، لوبیاها و سبزیجات نشاسته ای را محدود می کند.

رژیم کتوژنیک پروتئین

تنها میتوان با اصلاح سبک زندگی و پیش گرفتن راهی سالم علاوه بر تناسب اندام به حفظ سلامتی دست یافت. مطالعات کوچک بر روی خانمها و آقایان هم نشان میدهند که نوشیدن چای اولونگ، میزان سوختوساز را افزایش میدهد و به کاهش وزن کمک میکند. روغن نارگیل حاوی میزان زیادی تریگلیسیریدهای با زنجیرهی متوسط (یک نوع چربی) است، که فواید زیادی برای سلامتی دارند. از این رو رژیم کتوژنیک می تواند کم کردن وزن زیادی در مقایسه با دیگر رژیم های پر کربوهیدرات را داشته باشد. این رژیم مناسب بدنسازهاست و شامل 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و 10 درصد کربوهیدرات است.

در رژیم کتوژنیک صبحانه چی بخوریم

رژیم کتو استاندارد: در این رژیم شما ۷۵ درصد از کالریها را به وسیله چربی، ۵ درصد را با کربوهیدرات و ۲۰ درصد را با پروتئین تامین میکنید. در شمال ایتالیا به عنوان مثال آن را در نمک و فلفل و میوهای به نام mostarda استفاده میشود. دکتر اختری تاکید کرد که باید مراقب باشیم این روغن به نقطه دود نرسد و اگر قصد داریم در برشته کردن غذا از آن استفاده کنیم، باید اضافی آن را دور بریزیم زیرا تحمل حرارت مجدد را ندارد و سرطانزا میشود.

در صورتی که در رژیم لاغری سریع تغییر الگوی تغذیه ای فرد اتفاق نمی افتد و فرد بصورت اجباری مقادیر دریافتی غذای خودش را کاهش داده و بعد از مدتی تحمل خود را از دست داده و در نهایت به رژیم قبلی خود باز گشته و بنابراین وزن از دست داده شده دوباره برمیگردد. برای اینکه انتخاب شما در زمینهی رژیم لاغری در دوران شیردهی، انتخاب مناسبی باشد باید نسبت به مواد غذایی مفید برای خود و نوزادتان آگاهی داشته باشید. برخی در همان هفتههای اولیهی شیردهی، برخی کمی دیرتر و بعضی از مادران با توقف شیردهی، چربیهای اضافی را از دست میدهند.

در دوران شیردهی، حتی اگر میخواهید وزن خود را کاهش دهید، نباید وعدههای غذایی را حذف نکنید. همانطور که قبلاً گفتیم نباید در طول روز کمتر از ۱۸۰۰ کالری انرژی دریافت کنید. اگر در طول روز ۳ یا ۴ فنجان چای سبز بنوشید ،سوخت و ساز بدن خود را افزایش میدهید و باعث میشود وزن خود را سریعتر کاهش بدهید. همچنین در طول رژیم کتوژنیک شما نمیتوانید آبمیوه و نوشیدنی انرژیزا، غلات و لبنیات و کیک و بیسکوئیت بخورید. اگر از رژیم های غذایی مخصوص بدنسازان پیروی می کرده اید ، سطح چربی مصرفی شما افزایش و پروتئین کاهش چشمگیری خواهد داشت.

رژیم کتوژنیک برنامه

آیا می توان با بشین پاشو کاهش وزن داشت؟ اگر چه کالری زیادی دارند، اما بیشتر مطالعات نشان میده که واقعاً میتونند به شما در کاهش وزن کمک کنند. خوابیدن بعد از ورزش هم اهمیت زیادی دارد، چون بعد از تمرین عضلات به استراحت و ریکاوری نیاز دارند. با این حال، مصرف مقادیر زیاد پروتئین و کتون زیاد ممکن است از دست دادن عضلات را به حداقل برساند؛ به خصوص اگر ورزش را چاشنی رژیم کنید. برای چاشنی از کلم، حبوبات، گوجه فرنگی، پیاز، لوبیا و گوجه فرنگی استفاده کنید. گوجه فرنگی : گوجه فرنگی حاوی مقادیر متنابهی لیکوپن است که می توان از ترکیب آن با روغن زیتون، عوارض ناشی از آفتاب سوختگی را بهبود بخشید.

با ۲ عدد تخم مرغ به همراه پیاز، گوجه فرنگی و چیلی خرد شده یك املت درست كرده و با یک فنجان چای سبز بدون شیرینی از آن لذت ببرید. با این حال، عدد روی ترازو تنها معیار کاهش وزن نیست. یک فنجان چای سبز تلخ با ۲ عدد بیسکویت ساده حاوی ۵۰ کالری می باشند. شکلات داغ : خوردن یک فنجان کوچک شکلات داغ می تواند به کاهش وزن شما كمك كند. نباید با ذهن آشفته شروع به خوردن غذا کنید. نباید بهدنبال رژیمهای سریع مثل رژیم لاغری یک ماهه یا یک هفتهای باشید.