آنچه باید درباره رژیم کتوژنیک هدفمند و چرا بدانید

به طور کلی، کربوهیدرات ها کمتر از ۱۰ درصد کالری در رژیم کتوژنیک دارند. از دهه 1920 پزشکان با استفاده از رژیم های غذایی کتوژنیک توانسته اند تشنج های ناشی از بیماری صرع را کنترل کنند . به همین دلیل بسیاری تصمیم می گیرند رژیم را بعد از مدت کوتاهی رها کنند. در این نوع از رژیم کتوژنیک، میزان گیاهخواری بیشتر است. همچنین این رژیم در بهبود بیماریهایی چون اختلال شناختی و دیابت از نوع ۲ تاثر بسزایی دارد.

برای مثال اگر فردی مصرف کربوهیدرات را در ۵ روز رژیم به صفر رسانده باشد ، ۲ روز میتواند مصرف کربوهیدرات را افزایش دهد. نان ها و غلات که بیشترین سهم مصرف را در برنامه غذایی روزانه ما دارند، بیشترین کربوهیدارت را هم دارند. ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک در رابطه با رژیم کتوژنیک صحبت خواهیم کرد. با نصب اپلیکیشن ازپزشک از بهترین متخصصان تغذیه برنامه غذایی بگیرید و زیر نظر بهترین متخصصان تناسب اندام داشته باشید.

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک هم از این قاعده مستثنی نبوده و در کنار فوایدی چون تسریع در لاغری، عوارضی هم دارد که در این قسمت از مطلب ازپزشک به آن اشاره میکنیم. کربوهیدرات قسمت اعظم خوراک های مورد استفاده مردم را در بردارد . برای دسترسی سریع تر به بخش مورد نظر، روی لینک اون قسمت کلیک کنید. اگر برای لاغری سریع رژیم کتو را انتخاب کردید باید مصرف کربوهیدرات را به کمتر از ۵۰ گرم در روز کاهش دهید و چربی را جایگزین مواد غذایی کنید. اگر از رژیم کتو پیروی می کنید، ماهی و صدف انتخاب خوبی هستند.

با این حال، رژیم کتوژنیک برای هر کسی مناسب نیست. شیر گاو و گاومیش برای نوشیدن مناسب هستند و طبع معتدل دارند و نوشیدن آن به افراد سوداوی و بلغمی پیشنهاد میشود. رژیم کتوژنیک دوره ای که بیشتر مناسب برای ورزشکاران می باشد. دربارهی اینکه مصرف آن ماده به رژیم آسیب میزند یا خیر تصمیمگیری کنیم. رژیم کتوژنیک هدفمند: در این روش از رژیم کتو شما میتوانید به همراه ورزشْ کربوهیدرات هم مصرف کنید. بپردازیم. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، در حالت کلی، اساس رژیم کتوژنیک ایجاد حالت کتوزیس، تبدیل مولکول های چربی به کتون و تبدیل کتون به انرژی (به جای مصرف گلوکز) می باشد.  This artic le was w​ritten with GSA Conte​nt Gener᠎at᠎or D emov᠎er sion.

در وضعیت کتوزیس ، بدن میزان بیشتری چربی برای تامین انرژی میسوزاند. رژیم کتو باید دارای پروتئین متوسطی باشد و از نظر چربی غنیتر باشد، زیرا چربی انرژی شما را تأمین میکند. «کتوژنیک» با چربی بالا، پروتئین متعادل و کربوهیدارت کم، در مراقبتهای دارویی و درمانی بچهها نیز کاربرد دارد. چربی اشباع شده می تواند کلسترول LDL را افزایش دهد که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. دانشمندان این احتمال را می دهند که کتون هایی که برای مصرف انرژی در بدن شما مصرف می شوند، به محافظت از سلول های مغز در برابر آسیب های احتمالی کمک زیادی می کنند.

فلسفه رژیم کتوژنیک استاندارد

این کتونها انرژی لازم مغز را تامین خواهند کرد. زیرا قند خون از کربوهیدرات تامین می شود. لیپوپروتئینها چربی را در خون شما حمل میکنند. رژیم غذایی کتوژنیک با بالاترین میزان پروتئین: این نوع از رژیم غذایی میزان پروتئین بیشتری را نسبت به نوع رژیم استاندارد کتو یا SKD در خود جای داده است؛ با میزان 35 درصد از پروتئین، میزان 60 درصد چربی و 5 درصد از کربوهیدرات است. به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد: رژیم کتوژنیک استاندارد، رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای، رژیم کتوژنیک هدفمند و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا که در ادامه درباره آنها توضیح خواهیم داد.  This c​on᠎tent was cre​ated ᠎by G​SA Content Generat or  DEMO!

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران وقتی صحبت از درمان تنبلی تخمدان در خانه و ورزش هوازی میشود، نظرات متفاوتی وجود دارد. بهترین نوع چای برای کنترل علائم تنبلی تخمدان کدام است؟ میوه: همه میوهها، به جز چند نوع میوه نظیر توتفرنگی. مهمتر از همه اینکه هر غذایی که کربوهیدرات زیادی دارد را باید فراموش کنید. اگر الکل مینوشید، مشروبات الکلی کم کربوهیدراتی را انتخاب کنید. رژیمهایی کدام ممکن است دارای فیبر کم را انتخاب کنید و انتخاب کنید پروتئین زیادی هستند شناخته شده به عنوان عناصر خطر انتقادی برای بیشتر سرطان ها کولون را انتخاب کنید و انتخاب کنید سایر بدخیمیها اندیشه در مورد شدهاند.

خانواده رژیم های لو کرب ( یا کم کربوهیدرات ) ، جزو رژیم هایی هستن که باید خیلی توی انتخاب و مقدار مصرف مواد غذاییشون دقت بشه. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. در این حالت پیشنهاد میکنیم مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم نگه دارید و به مرور آن را حذف کنید. معمولاً علائم آنفولانزای کتو یک یا دو روز پس از حذف کربوهیدراتها از رژیم غذایی روزانه ظاهر میشوند. سطح کتون ادرار، روزانه اندازهگیری میشود تا مطمئن شوند کتوزیس دلخواه بدست آمده و بیمار به رژیمش پایبند بوده یا خیر، با این وجود، سطح کتون ادرار ارتباطی با اثرات ضد تشنجی آن ندارد.

رژیم نگهدارنده کتوژنیک

برای اینکه متوجه شوید بدنتان وارد حالت کتوزیس شده یا نه باید آزمایش خون، ادرار و میزان اکسیژن خون را داد. این کاهش مصرف کربوهیدرات بدن فرد را در یک حالت متابولیک به نام کتوزیس (ketosis) قرار میدهد. PCOS یک بیماری شایع است که زنان را در سنین باروری تحت تاثیر قرار میدهد و شامل پریودهای نامنظم و سطوح بالای آندروژن همراه با مشکلات وزنی است. البته توجه داشته باشید که تنها رژیم کتو استاندارد و رژیم کتو با پروتئین زیاد به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. برخی از کودکان، قادر به تحمل پروتئین شیر گاو که در بیشتر انواع شیر خشک هم یافت می شود، نیستند.

کیا رژیم کتوژنیک گرفتن

رژیمهای کتو چرخهای و هدفمند اخیراً اضافه شدهاند و بیشتر توسط ورزشکاران یا بدنسازان استفاده میشوند. 2. رژیم کتوژنیک چرخهای (CKD): در این نوع رژیم فرد میتواند در دورههای کوتاه بین رژیم خود، کربوهیدرات مصرف کند. با این حال، آنچه برای یک فرد موثر است امکان دارد برای دیگری کارساز نباشد. دلپیچه و انسداد اندامهای گوارشی میشود و فرد را به یبوست مبتلا میکند. رژیمهای غذایی مختلفی وجود دارد که ممکن است قصد داشته باشید آنان را دنبال کنید و برایتان این سوال پیش آمده باشد که آیا این رژیمهای غذایی با آنچه برای زنان مبتلا به تنبلی تخمدان نیاز دارند، در تقابل است یا خیر.

حبوبات مجاز در رژیم کتوژنیک

البته شایان ذکر است که اگر خودتان یا فرزندتان مبتلا به صرع هستید و قصد استفاده از این رژیم غذایی را دارید، حتما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید. توی این بخش یک نمونه دیگه براتون قرار داده شده، با این تفاوت که این رژیم 14 روزه هستش. یک مطالعه آزمایشی اخیر پنج بیمار را تحت رژیم کتوژنیک قرار داده است (کمتر از 20 گرم در روز کربوهیدرات). میزان چربی موجود در رژیم را میتوان با توجه به انرژی کلی مورد نیاز و نسبت کتوژنیک، محاسبه کرد. گلوکز منبع انرژی بدن است و به سرعت جذب و به سرعت هم می سوزد و تبدیل به انرژی می شود.

بدن شما تمایل دارد کربوهیدرات های حاوی گلوکز را برای انرژی بسوزاند. این غذاها بین 60 تا 80 درصد کالری روزانه شما را تشکیل میدهند. برای بسیاری از مردم جهان، کربوهیدراتهایی مانند نان، پاستا یا سیب زمینی بیش از 50 درصد از رژیم غذایی روزانه آنها را تشکیل میدهند. آنها به شما کمک میکنند تا یک برنامه غذایی مناسبی داشته باشید و به طور سالم وزن کم کنید. و محدود به یک سوم کالری موجود در غذای عادی است. به طور معمول، برای این کار باید مصرف کربوهیدرات روزانه خود را به ۳۵ گرم کربوهیدرات کل و ۲۵ گرم کربوهیدرات خالص محدود کنید.

به طور کلی روغن دریافتی روزانه در این نوع رژیم چیزی در حدود سه چهارم فنجان روغن زیتون می باشد.در مورد میزان مصرف روزانه میوه و سبزیجات باید گفت که این رژیم بر روی مصرف میوه و سبزیجات غیر نشاسته ای مانند هویج، اسفناج و … برخی از افراد بر اثر مشاوره و توصیه های نادرست از سوی افراد غیر متخصص، دچار مشکلاتی مانند ریزش مو، خستگی، بالا رفتن چربی خون و عدم تغییر وزن شده اند. این پیشنهاد نشان دهنده شناخت گسترده متعاقب مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک و وضعیتی است که به عنوان بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) شناخته میشود.

رژیم کتوژنیک ن

ورزش و رژیم کتوژنیک برای استفاده از چربی به عنوان انرژی، کبد شما چربی را به موادی به نام کتون تبدیل می کند و به جای گلوکز می سوزاند. این رژیم که حاوی کربوهیدرات کم و چربی بالاست، می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند و حتی برای بهبود برخی بیماریهای مزمن موثر باشد. رژیم اولیه و اصلی MCT که توسط پیتر هوتنلوخر در دههٔ هفتاد میلادی ارائه شد، ۶۰٪ از روغن MCT تشکیل شده بود. در یک متاآنالیز که روی ۱۳ کارآزمایی کنترل شده تصادفی مختلف در سال ۲۰۱۳ انجام شد، محققان دریافتند افرادی که رژیم های کتو را دنبال می کنند، ۲ پوند بیشتر از افرادی که رژیم های کم چرب دارند؛ در طی ۱ سال وزن از دست می دهند.

میزان مصرف الکل را کاهش دهید.

رژیم غذایی کتوژنیک در سالهای اخیر توانست به عنوان یک روش کاهش وزن توجهات را به خود جلب کند. البته تمام افراد جامعه بهتر است که به طور مرتب با کمک فرمول شاخص توده بدنی، BMI خود را به دست بیاورند تا بتوانند وزن خود را در محدوده سالمی نگاه دارند. اجازه دهید برای 5 تا 7 دقیقه بجوشد. میزان مصرف الکل را کاهش دهید. به عبارتی دیگر در این رژیم باید روزانه 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات مصرف شود. 4. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم همانند نوع استاندارد رژیم کتوژنیک است با این تفاوت که مصرف پروتئین هم در آن بالا میرود.

جایگزین برنج در رژیم کتوژنیک

در زیر گروههایی که نباید رژیم کتو را بگیرند؛ آمده است. به عنوان مثال، برخی از کاربران در انجمنهای آنلاین میگویند میتوانند حین شیردهی تا زمانی که کالری خود را بالا نگه داشته و مایعات زیادی مینوشند، در رژیم کتوژنیک باشند. در سریع ترین زمان ممکن برنامه رژیم تخصصی و اختصاصی خودتان را به صورت کاملا آنلاین و فقط با پرکردن فرم اطلاعات دریافت کنید . اما یک رژیم کتوژنیک واقعی با آن چیزی که این روزها مدشده است، کمی تفاوت دارد. بنابراین اگر تمایل دارید تا رژیم کتوژنیک را امتحان کنید، بهتر است به یک متخصص گوارش خوب مراجعه کنید.

رژیم کتوژنیک 7 روزه

به عنوان مثال، افرادی که فشار خون بالا و تخمدان پلی کیستیک دارند رژیم غذایی DASH برایشان مفید است. کاهش قند خون به همراه افزایش کتونها فوایدی زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد. در بعضی از افراد، پیروی کوتاه مدت از رژیم کتوژنیک، افزایش فشار خون، سطح کلسترول و قند خون را نشان داده است اما این تأثیرات مشابه مواردی است که با برنامه های کاهش وزن معمولی مشاهده می شود. چندین روش مختلف رژیم کتو تا به حال ارائه شده.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت

50 ایده برای رژیم لاغری سریع رایگان کتوژنیک.