چرا تقریباً همه چیزهایی که در مورد رژیم کتوژنیک یاد گرفته اید اشتباه است و آنچه باید بدانید

ورزش و رژیم کتوژنیک مهم نیست اگر شما در ابتدای کار هستید یا مدتهاست که رژیم کتوژنیک را شروع کردهاید، در هر صورت میتوانید از این کتاب بهره ببرید. در این نوع از رژیم کتوژنیک علاوه بر کاهش درصد کربوهیدرات میزان کالری دریافتی روزانه فقط به حدود 800 کالری میرسد، البته نیازی نیست که در این رژیم هر روز هفته را رژیم خیلی کم کالری داشته باشید و میتوانید فقط از این رژیم برای دو روز در هفته استفاده کنید و پنج روز دیگر کتوژنیک معمول را بر اساس مقدار کالری مورد نیاز بدن خود رعایت نمایید.

فرقی نمیکند دلیل شما برای خروج از کتوژنیک چه چیزی باشد، اگر چند هفته رژیم کتوژنیک را ادامه دادید باید برای خروج سالم و بدون عوارض از این رژیم غذایی باید با احتیاط عمل کنید. والدین تشویق میشوند که پیش از هرگونه قضاوت دربارهٔ اثربخشی این رژیم غذایی، دستکم بهمدت ۳ ماه به آن پایبند مانده و آن را ادامه دهند. آووکادو همچنین کربوهیدرات کمی دارد (حدود 8.5 گرم کربوهیدرات و 3.5 گرم فیبر در هر 100 گرم آن که اگر کربوهیدرات خالص آن راه محاسبه کنیم می شود 1.5 گرم) و همین امر باعث شده است که ما آن را جز دسته میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک قرار دهیم.

نمونه رژیم کتوژنیک فرشته

لیپاز مسئول تجزیه ی مولکول های چربی است. از آنجا که چربی نمی تواند به گلوکز تبدیل شود، به مولکول های کتون تبدیل می شود. ایده ی آن، این است که با خوردن چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کمتر، بدن به حالت کتوز، یا وضعیت متابولیک می رود که در آن اجسام کتونی (مولکول های شبیه به چربی) به جای گلوکز به سوخت اصلی تبدیل می شوند. توجه داشته باشین که کیک های کتویی بدون گلوتن هستن و به شکل تخت دیده میشن. طبق تحقیقاتی که توسط مرکز PubMed صورت گرفته، از هر ۲۱ نفری که به دیابت نوع ۲ مبتلا بوده و از این رژیم استفاده کردهاند، ۷ نفر دیگر نیازی به مصرف دارو نداشتهاند.

رژیم کتوژنیک مواد غذایی

در یک مطالعه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، 95٪ افراد مصرف داروهای کاهنده گلوکز را در مدت شش ماه کاهش داده یا قطع کردند. چه آنها را به دستور غذا و کیک اضافه کنید و چه یک مشت از آنها را به صورت خام میل کنید، شاه توت و تمشک می تواند یک افزودنی عالی برای برنامه غذایی کتو شما باشد. اگرچه این غذاهای دریایی هنوز هم میتوانند در لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک قرار گیرند، اما برای زمانی که میخواهید وزنتان را در محدوده مشخصی نگهدارید، محاسبه کربوهیدرات آنها اهمیت زیادی دارد.

رژیم کتوژنیک لیمومی

در ضمن این رژیم، تواناییهای ذهنی بیماران را در مقایسه با دارویشان پتاسیم برمید که ذهن را کُند و مغشوش میکرد، بهبود بخشید. در این رژیم، رژیم غذایی لاغری سریع افراد یک گیاه خوراکی را انتخاب می کنند و تنها آن را مصرف می کنند. یک ماهیتابه نچسب بردارید و با مقدار کمی روغن کف آن را چرب کنید. اما افراد با فرهنگ های غذایی گوناگونی وجود دارند که به راحتی وارد فاز کتوز میشوند و مدت زمان طولانی بدون هیچگونه تأثیر منفی در رژیم کتو باقی میمانند.  This artic᠎le h᠎as  been do ne ᠎with t᠎he he​lp  of GSA Co᠎ntent Ge​ne rato​r DE MO.

اما خب باید اینم بگم که کالری روغن های مختلف خیلی با هم تفاوت نداره. زمانی که بدن شما از ذخیره گلیکوژن خلاص میشه، دنبال شکل های دیگه ی سوخت میگرده تا از طریق تولید کتوز و آب کردن چربی های انبار شده، انرژی لازمش رو (در رژیم کتوژنیک) به دست بیاره. رژیم کتوژنیک رژیمی است که سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم است که شباهت هایی با رژیم اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد.

برای کمک به اینکه بفهمید آیا رژیم کتو برای شما روش مناسبی است، مهم ترین سولات شما در ارتباط با رژیم کتو،و حتّی تعدادی از سوال هایی که شما به فکرتان نرسیده است، را به دقّت بررسی می کنیم. روغن زیتون یکی از روغن هایی هستش که به عنوان روغن پخت و پز و چاشنی برای رژیم کتو حائز اهمیت هستش و به عنوان غذاهای مجاز دراین روش معرفی میشه. کاربردی هستش. خرما یکی از مهم ترین غذاهای مجاز در رژیم کتو هست. همون طور که میدونین خرما فواید بی شماری داره. This has been generated wi᠎th t᠎he  help of GSA Con​tent G᠎ener᠎at​or DE MO.

یکی از سوال های رایج در مورد مصرف خرما در رژیم کتو هستش. چیزکیک های سریع تخم مرغ کتو با فراستینگ بدون شکر. هماهنگی و مدفوع شما برای مبارزه با علائم IBS میشود. یک رژیم کتوژنیک و بله شما می توانید لووتیروکس را کنار بگذارید و بله می توانید متابولیسم خود را به حالت عادی برگردانید. هنگامی که ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 را در نظر می گیریم، این یک مزیت مهم است.علاوه بر این، آنها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکت کنندگان در طول دوره مطالعه کاهش یافت.

رژیم کتوژنیک تجربه

آسپری ادعا میکند که شما باید مواد غذایی را بهدرستی طبخ کنید تا بتوانید از مواد مغذی آنها بهرهمند شوید. طی ۲۰ سال اخیر انواع اصلاح شده ی این رژیم مانند رژیم آتکینز معرفی شده اند که فواید آن ها به نسبت بالاتر است.اگرچه کتودرمانی مصرف کربوهیدرات وپروتئین را محدود می کند، رژیم اصلاح شده آتکینز سرشار از کربوهیدرات هاست و مقاومت بدن نسبت به انسولین را بالا می برد . از عوارض کوتاه مدت رژیم کتوژنیک میتوان آنفولانزای کتوژنیکی را نام برد که عوارض آن طی چند روز تا چند هفته بهبود مییابد.

در ابتدا پرندهٔ نر و ماده با یکدیگر شروع به ساختن لانه میکنند به این صورت که پرندهٔ ماده در مکانی که قرار است لانه در آن ساخته شود مینشیند و پرندهٔ نر تکههای چوب را برایش میاورد و چند روز پس از تکمیل لانه پرندهٔ ماده نخستین تخم خود را میگذارد و معمولاً ساعاتی بعد یا روز بعد تخم دوم را می حدود دو هفته شبانه روز روی تخمها مینشیند (فقط حدود سه بار در روز لانه را ترک میکند برای تأمین آب و غذا که هر دفعه کمتر از بیست دقیقه به طول میانجامد که گاهی هم در این فاصله پرندهٔ ماده و نر جای خود را عوض میکنند و نوبتی بروی تخمها مینشینند) و حدوداً در روز پانزدهم اولین جوجه به دنیا میآید.

یک نمونه رژیم کتوژنیک

روزه گرفتن به مدت چند ساعت در هر روز یا خوردن فقط یک وعده غذایی در دو روز در هفته می­تواند به چربی­سوزی بدن کمک کند. در حقیقت، در مطالعه ای که در آن شرکت کنندگان به مدت هشت و هفته تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفتند و سپس مجدداً به یک رژیم غذایی استاندارد وارد شدند، شرکت کنندگان در کتوز کاهش غلظت در گردش چندین هورمون و مواد مغذی را که بر اشتها تأثیر می گذارد، را نشان داده اند. در رژیم غذایی “عادی” با کمبود کالری و ورزش، بیشتر افراد می توانند انتظار داشته باشند هفته ای یک تا دو پوند را از دست بدهند، در حالی که افراد تحت رژیم کتو به طور معمول کاهش وزنی بین دو تا ده پوند مشاهده می کنند.

چند نمونه رژیم کتوژنیک

الکل در هر گرم دو برابر پروتئین کالری دارد، با این حال هیچ کمکی به بهبود بدن شما نمی کند. اساساً، تجزیۀ پروتئین برای تأمین انرژی ساده تر از تولید کتون ها و استفاده از آن ها برای انرژی است. رژیمهای کم کربوهیدرات با چندین فواید سلامتی همراهاند و اغلب برای حمایت از کاهش وزن و مدیریت سطح قند خون استفاده میشود. مطالعاتی نشان داده است که افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند، کم کرده اند همچنین در این تحقیقات ذکر شده است که سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز بهبود آنچه بهترین است از معلمان خود درباره کتوژنیک و لاغری درخواست داشته باشید یافته است.

خیارشور در رژیم کتوژنیک

افرادی که در گروه رژیم کتو قرار گرفته بودند وزن بیشتری از دست دادند، کاهش قابل توجهی در سطح تری گلیسیرید داشتند اما سطح کلسترول HDL بالاتری داشتند. لیمو معمولی کربوهیدرات بالاتری از لیمو ترش داشته و کربوهیدرات باعث چاقی بدن خواهد شد. افرادی که سابقه اختلالات تغذیه ای دارند: همانطور که قبلاً ذکر شد ، رژیم کتو بسیار محدود کننده است و هر نوع رژیمی که مصرف غذاها را به شدت محدود کند ممکن است باعث ایجاد اختلالات تغذیه ای بیشتری بشود. پس با توجه به این که در این رژیم غذایی، مصرف موادی مانند کربوهیدرات ها و قند بسیار ناچیز است. This po st has  been  do​ne  by GSA Content Ge nerator  DE᠎MO !

غذاهای رژیم کتوژنیک

این بدان معناست که شما کمتر دچار افزایش فشار خون، تنگی عروق، نارسایی قلبی و سایر بیماریهای قلبی میشوید. بعد از اینکه شما رژیم کتوژنیک رو شروع میکنید بدن روی حالت کتوزیس یا چربی سوزی خودکار میوفته. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربیبه عنوان سوخت خود استفاده می کند.این موضوع زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید. بهتر است بدانید که بسیاری از تحقیقاتی که تا به امروز بر روی رژیم کتو انجام شده است حدّاقل یک نقص بزرگ در طرّاحیِ خود داشته اند.

باید به جلوگیری از اثرات جانبی مربوط باشد(که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت). مدیریت و جلوگیری از دیابت در مقایسه با رژیم های کم کالری است. خیر، الکل از کاهش وزن جلوگیری می کند زیرا الکل همیشه قبل از چربی متابولیزه می شود. رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن سریع معروف است اما این رژیم غذایی عوارض خاص خودش را نیز دارد و این رژیم غذایی باید در یک مدت کوتاه نهایتاً 1 الی 3 ماهه (این زمان برای هر شخصی متفاوت است) استفاده شود. آووکادوی شکمپر یک غذای سریع، سالم و متفاوت در دوران رژیم غذایی شما است و میتواند یک ناهار ایدهآل در رسپی غذاهای کتویی باشد.

توجه داشته باشین که شما میتونین شکلات تلخ رو به عنوان یک میان وعده عالی در رژیم کتو جای بدید. البته این شکلات باید با کاکائوی معتبر بدون افزودنی و با کره کاکائو اصل تهیه شده باشد. البته بهتر هستش وضعیت میانه در مصرف این شکلات تلخ رو هم برای رژیم کتو رعایت کنین. برای شروع باید بدانید که روغن نارگیل حاوی تریگلیسیریدهای با زنجیره متوسط (MCT) است. که به این معنی است که بدن تان از کتون ها استفاده نمی کند. چربی نمیتواند مستقیماً به گلوکز تبدیل شود. در واقع هرکسی نمیتواند طولانیمدت از این برنامه غذایی پیروی کند و ضمناً برای کسانی که بیماریهایی دارند میتواند خطرناک باشد.