آیا شما رژیم های کتوژنیک دقیق راه هستید؟ این 5 نکته به شما امکان می‌دهد پاسخ

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران نکته دیگر این مسئله است که در افراد مبتلا به کبد چرب نباید کاهش وزن سریع داشته باشیم و این در حالی است که سرعت کاهش وزن در رژیم های کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتوژنیک بالا است و نباید در بیماران مبتلا به کبد چرب مورد استفاده قرار آنچه بهترین است از معلمان خود درباره کتوژنیک و لاغری درخواست داشته باشید بگیرد. اخیرا مطالعاتی هم صورت گرفته که تاثیر رژیم کتوژنیک را بر روی کاهش سرعت رشد تومور های سرطانی و یا پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون اثبات کرده است. برخی مطالعات مصرف گوشت را با افزایش خطر بیماری های مزمن مرتبط دانسته اند و مطالعات دیگری نیز رابطه مثبتی بین مصرف کم گوشت و طول عمر گزارش کرده اند.

اولین بار از رژیم کتوژنیک برای درمان تشنج در بیمارانی که دچار بیماری صرع بوده اند استفاده میشده که درمانی بسیار نتیجه بخش بوده است. مطالعات دیگر نشان می دهد رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم در کمک به مبتلایان به سندرم متابولیک، مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 نقش دارد. خلاصه: از مصرف غذاهای مبتنی بر کربوهیدرات مانند غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیب زمینی، آب نبات، آب میوه و حتی بیشتر میوه ها خودداری کنید.

رژیم کتوژنیک دکتر ضمیر روشن

در روز روزه داری، می توانید کم کالری ترین کوکتل ها را با الکل بنوشید – مارتینی، بلینی یا ماری خونین. 5. روزه بگیرید. روزه داری می تواند ابزاری عالی برای تقویت سطح کتون به طور مداوم در طول روز باشد. مدت زمان رژیم کتوفیت چند روزه؟ یک مطالعه نشان داد افرادی که رژیم غذایی کتونی را دارند، 2.2 برابر وزن بیشتری را نسبت به رژیم غذایی کم چربی دارند، کم می کنند. در حقیقت پژوهش های بسیار زیادی به مقایسه رژیم های کم چرب و رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن پرداخته اند. علاوه بر موارد ذکر شده، 95.2 درصد از گروه کتوژنیک قادر به توقف یا کاهش داروهای دیابت بودند، در صورتی که در گروه کربوهیدرات های بیشتر، فقط 62 درصد از افراد می توانستند داروهای دیابت را کاهش دهند.

منظور از کربوهیدرات خالص کربوهیدراتی میباشد که مقدار فیبر آن را کم کرده باشیم. در یک مطالعه مشخص شد که افرادی که در یک وعده غذایی خود از گوشت بدون چربی به عنوان منبع پروتئین استفاده میکنند، در وعده غذایی بعدی ۱۲% غذای کمتری نسبت به همیشه مصرف کرده و به این ترتیب با سهولت بیشتری میتوانند وزن کم کنند. اگر در طول روز خود را گرسنه می بینید ، می توانید برای مهار اشتهای خود آجیل ، دانه ها ، انواع پنیر یا کره بادام زمینی میل کنید، گرچه میان وعده می تواند پیشرفت لاغری شما را در طولانی مدت آهسته کند.

این امر نه تنها به تنظیم بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن کمک می کند بلکه به کنترل میزان گرسنگی نیز کمک می کند. بسیاری از افرادی که وزن کم می کنند یک اشتباه رایج دارند – آنها رژیم غذایی را زیر پا می گذارند و فکر می کنند که می توانند همه چیز را با تمرینات بدنی “درست کنند”. معمولا رژیم غذایی کتوژنیک به خودیخود موجب کاهش وزن میشود و نیازی به ایجاد محدودیت در کالری دریافتی نیست.

از جمله قواعد اصول رژیم فیت فست این هست که شما باید در طول این مدت، بین 1000 تا 1200 کالری در روز مصرف کنید. میکنند. ما قرص چربی سوز هیچ وقت معرفی نکردیم چون هدف سایت ما این هست که به روش طبیعی و اصولی کاهش وزن داشت. برای اینکه نوزاد دارید بهتر هست که رژیم لوکارب داشته باشید تا با مشکلی رو به رو نشوید. عناصر مغذی رژیم غذایی تقریباً به 55٪ تا 60٪ چربی ، 30٪ تا 35٪ پروتئین و 5٪ تا 10٪ کربوهیدرات تقسیم می شوند. منظور از “کربوهیدرات خالص” در رژیم کتوژنیک چیست؟ رژیم غذایی ما باید منبع کمک باشد، نه اینکه باعث استرس اضافی شود.

رژیم کتوژنیک تلگرام

کتون ها منبع عالی سوخت برای مغز هستند. با دادن منبع انرژی بهتر و مطمئن تری به بدن خود ، در طول روز انرژی بیشتری خواهید یافت.چربیها مؤثرترین مولکول سوختی برای متابولیسم هستند. چهارمین مورد نوسان در کالری دریافتی می باشد که می تواند از کاهش متابولیسم ناشی از رژیم های بسیار کم کالری جلوگیری کند و امکان پویا بودن متابولیسم بدن را فراهم می کند. بسیاری از افراد با استفاده از نوشیدن قهوه مناسب رژیم کتوزنیک که به آن اصطلاحا قهوه “کتوپروف” می گویند (ترکیبی از قهوه دم کرده با روغن های MCT مانند روغن نارگیل) در صبح باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی در بدن خود می شوند.

شما می توانید میزان کتوز بدن خود را با آزمایش میزان کتون در خون یا ادرار ببینید. اکنون که تصور بهتری از نحوه تأثیر نوشیدنیهای الکلی بر روی شما در کتوز دارید و میدانید کدام گزینههای الکل کم کربوهیدرات بهتر از سایرین هستند، میتوانید تصمیم بگیرید که آیا نوشیدن الکل حتی در برنامه غذایی شما جای دارد یا خیر. رژیم های غذایی کم کربوهیدرات محبوب -مانند اتکینز یا پالئو- رژیم غذایی کتوژنیک اصلی را تعدیل می کنند، اما اگر در مصرف چربی ها و پروتیین ها و کاهش کربوهیدرات ها افراط کنید، در این رژیم ها هم با همان خطرات مواجه می شوید.

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

بیشتر وعده های غذایی شما باید شامل پروتئین با سبزیجات و چربی اضافی باشد. اگر می خواهید تضمینی با این برنامه غذایی وزن کم کنید باید حتما تمام این قوانین را رعایت کنید. تحقیق دیگری که در سال 2017 در مجلة قدرت و آمادگی جسمانی منتشر شد، نشان می دهد که رعایت یک رژیم کتوژنیک می تواند به بدن امکان دهد که در فعّالیّت های استقامتی مانند ماراتن ها و مسابقات سه گانه، به جای کربوهیدرات ها و گلیکوژن، درصد بیشتری کالری را با استفاده از چربی ها بسوزاند. رژیم کتوژنیک چرخه ای CKD: در این روش دوره های کوتاه بین رژیم خود فرد اجازه مصرف کربوهیدرات دارد، به عنوان مثال بعد از 5 روز محدودیت، 2 روز می تواند مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهد.

رژیم کتوژنیک لاغری و کاهش وزن

کربوهیدرات خالص کربوهیدراتهای رژیم غذایی هستند، بدون در نظر گرفتن فیبر. به عارضه ایجاد شده در اثر این رژیم به اصطلاح کتو-فلو می گویند. در این رژیم غذایی میتوانید از برخی میوهها، انواع گوشتهای پرچرب، تخم مرغ، خامه، کره، روغن و… رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای راهی آسانتر برای اضافه کردن چربیها به برنامهی غذایی است که باعث میشود در روزهای آزاد رژیم متعادلتری داشته باشید. وقتی بدن شما در وضعیت کتوژنیک قرار دارد به این معناست که سوخت و ساز انرژی لیپبد دست نخورده است و این یعنی بدن شما برای فعالیت شروع به تجزیه چربیها خواهد کرد.

7. مکمل یاری را شروع کنید. وقتی بدن شما در کتونزایی است شما شروع به کاهش وزن میکنید زیرا بدن شما برای تامین انرژی نیاز دارد که چربیها را بسوزاند. این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید.3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم.4) شیرین کنندههای مصنوعی از جمله (شیرین کنندههای مصنوعی اسپلندا، اکوآل، آسپارتام، آسه سولفام، ساخارین،سوکرالوز، و غیره) – این شیرین کنندهها ممکن است سبب بروز مشکلات مربوط به سلامتی و اضافه وزن شوند.5) چربیها / روغنهای تصفیه شده (مانند آفتابگردان، گلرنگ، پنبه دانه، کلزا، سویا، روغن انگور، روغن ذرت)، چربیهای ترانس مثلا مارگارین.6) محصولات کم چربی، “کم کربوهیدرات” و “فاقد کربوهیدرات” از جمله (محصولات رژیمی اتکینز، رژیم سودای رژیمی، آدامس و مینت ها(آدامس نعنا) که ممکن است میزان کربوهیدرات بالایی داشته باشند یا شامل افزودنیهای مصنوعی و گلوتن و غیره باشند).7) شیر (تنها مقدار کمی از شیر خام پرچرب مصرف شود).

جلوگیری از ریزش مو در رژیم کتوژنیک

اگر شما از افرادی هستید که عادت به نوشیدن نوشیدنی های گازدار دارید می توانید آب گازدار را جایگزین آن نمایید. رژیم کتوژنیک باعث افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول می شود و به طور مشهود افزایش چشمگیر HDL و کاهش غلظت ذرات LDL را در مقایسه با رژیم های کم چرب نشان می دهند. این ارواح را به تنهایی بنوشید یا آنها را با مخلوط کن های کوکتل کتو که در زیر ذکر شده است جفت کنید. به طور کلی می توان گفت چربی هایی که در این رژیم غذایی استفاده می شود حدود ۷۵ درصد از کالری بدن را تامین می کند.

وقتی بدن شما کربوهیدرات (گلوکز) نمی سوزاند، کبد شما چربی هایی را که مصرف می کنید به “کتون” تبدیل می کند که از آن به عنوان بنزین استفاده می شود. یک رژیم غذایی کتوژنیک برای اینکه شما را وارد فاز کتوزیس یا چربیسوزی کند نباید بیشتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز به بدنتان برساند (مثلاً یکتکه نان گندم کامل دارای ۱۵ گرم کربوهیدرات و یک موز متوسط دارای تقریباً ۲۹ گرم کربوهیدرات است). از مصرف این خوراکی ها به طور کامل پرهیز کنید: غذای غنی از کربوهیدرات، گوشتهای پرورشی کارخانه و محصولات فرآوری شده.1) تمام غلات، (گندم، گندم سیاه یا چاودار، جو، ذرت، جو، ارزن، بلغور، ذرت خوشهای یا سورگوم، برنج، گندم سیاه، دانههای جوانه زده، دانههای کوینوآ و سیب زمینی سفید.

رژیم کتوژنیک و یبوست

شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید. دومین مورد افزایش مصرف فیبر است که موجب بهبود وضعیت دستگاه گوارش، بهبود وضعیت میروارگانیزم های روده و پیشگیری از بیماری های قلبی، دیابت و برخی از سرطان ها می شود. در واقع، رژیم غذایی کتوژنیک با افزایش کلسترول LDL یا کلسترول بد همراه است که با بیماری قلبی مرتبط است. ​Th is ​da᠎ta h as be​en c re᠎at​ed with the help ᠎of GSA C on te nt  Ge᠎nerator DEMO .

ذرات کوچکتر ال دی ال کلسترول نسبت به ذرات بزرگتر بیشتر باعث بیماری قلبی میشوند. بیماری کبد چرب، یعنی مقدار زیادی چربی در کبدتان انباشته شده باشد. در این شرایط کتون ها در خون تجمع پیدا می کنند و خون اسیدی می شود. مصرف مواد مغذی باید چیزی حدود 70٪ چربی ها ، 25٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باشد. 50 تا 55 درصد انرژی این رژیم از کربوهیدرات ها، بویژه کربوهیدرات های با شاخص گلایسمیک پایین تامین می شود. در مصرف آدامسهای فاقد شکر و آدامس های مینت(آدامس نعناعی) فاقد قند احتیاط کنید- برخی از آنها دارای کربوهیدرات هستند. به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص برای رژیم های غذایی روزمره توصیه می شود، اما هرچه میزان کربوهیدرات و میزان گلوکز خود را کاهش دهید، نتایج کلی بهتر خواهد بود.

رژیم کتوژنیک و پیاده روی

محققانی که رژیم های کتوژنیک را مطالعه می کنند نشان داده اند که باعث افزایش کلسترول و مارکرهای التهابی می شود. حتی ممکن است با داشتن یک رژیم پرچرب مثل رژیم کتوژنیک بتوانید کاهش وزن داشته باشید. مانند سایر محصولات لبنی چرب، کره و خامه سرشار از اسید لینولئیک است؛ اسید چربی که ممکن است باعث کاهش چربیهای بدن شود. بسیاری از مطالعات در مورد رژیمهای غذایی کتوژنیک بهبود بیشتر فشار خون را نسبت به سایر رژیم های غذایی نشان می دهند.

در همین راستا طبق مطالعات انجام شده، زنان بیشتر از مردان در معرض این فشار می باشند و گزارش شده که زنان برای کاهش وزن راه های بیشتری را نسبت به کردان امتحان می کنند و همین موضوع آنها را در معرض آسیب های بیشتر ناشی از کاهش وزن قرار می دهد. نکته مهم دیگر این است که این رژیم کاربردی و مؤثر خواهد بود اما فقط در صورتی که به آن پایبند باشید و برای مدت طولانی آن را انجام دهید.

انواع رژیم های کتوژنیک

افراد زیادی هستند که برای کاهش وزن و از بین بردن چربی این نوع رژیم غذایی را انجام می دهند. فراموش نکنید که میان وعدهها نباید حذف شوند تا کاهش وزن شما مداوم و اصولی باشد. مطابق فرمول او، پروتئین مصرفی میبایست ۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کودکان به همراهِ ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات در روز باشد و مابقی کالری مورد نیاز از چربی بدست آید. موادی مانند گلیسرول، گلوتامین، آلانین و اسید لاکتیک به کربوهیدرات تبدیل می شوند. رژیم های غذایی سیکلی یا هدفمند، روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند.