اسپری تسکین دهنده گلو خانگی – مفاهیم سالم با تعصب تغذیه


اسپری گلو خانگی

پایان فصل سرد زمستان و شروع فصل آلرژی به این معنی است که زمان اوج گلوهای خشک، دردناک، خراش دار و تحریک شده است.

گلودرد می تواند ناشی از عوامل متعددی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و حتی کووید-19 باشد. اما گلودرد همچنین می تواند ناشی از محرک های محیطی و آلرژی های فصلی باشد.

علت هرچه که باشد، گلو خارش دار و تحریک شده می تواند ناراحت کننده، نفرت انگیز و دردناک باشد. و در حالی که بسیاری از گزینه های بدون نسخه برای کمک به درمان علائم گلو درد، خارش و خراش وجود دارد، گزینه های طبیعی تری نیز وجود دارد.

در واقع، حتی می‌توانید اسپری تسکین دهنده گلو را خودتان بسازید تا هر زمان که گلودرد ایجاد می‌شود، آن را در اختیار داشته باشید.

اسپری تسکین دهنده گلو خانگی

بسیاری از دستور العمل های خانگی اسپری تسکین دهنده گلو دارای پایه تنتور هستند. تنتور یکی از رایج ترین روش های تهیه یک داروی طبیعی یا گیاهی است. تنتورهای گیاهی سنتی با خیساندن گیاهان یا گیاهان (برگ‌ها، گل‌ها، ریشه یا پوست تازه یا خشک) به شکلی از الکل اتیلیک یا سرکه با مقاومت بالا تهیه می‌شوند. این فرآیند اجزای دارویی بسیار غلیظ گیاه را استخراج می کند.

این به کاربر این امکان را می دهد که تنتور را از طریق چند قطره از قطره چکان مایع یا با اضافه کردن چند قطره به آب یا آبمیوه مصرف کند. یکی دیگر از مزایای تنتور این است که الکل به عنوان یک نگهدارنده عمل می کند، به این معنی که این تنتورها ماندگاری بسیار طولانی دارند.

یک دستور العمل ساده و گیاهی خانگی اسپری تسکین دهنده گلو با پایه تنتور شروع می شود. گیاهانی که برای تنتور خود استفاده می کنید می توانند متفاوت باشند، اگرچه نعناع، ​​بادرنجبویه، اکیناسه، سنجد، بنفشه یا گلبرگ های رز ممکن است محل خوبی برای شروع باشند. (اگر نمی خواهید تنتور درست کنید، می توانید به جای آن از یک چای گیاهی به عنوان پایه استفاده کنید.)

هنگامی که تنتور یا چای خود را میل کردید، این دستور العمل را دنبال کنید تا اسپری تسکین دهنده گلو خود را تهیه کنید:

طرز تهیه اسپری تسکین دهنده گلو خانگی

  • 2 قاشق غذاخوری از تنتور خانگی یا چای گیاهی خود
  • 2 قاشق غذاخوری عسل خام (به کودکان زیر 1 سال عسل ندهید)
  • 1 قاشق غذاخوری آب گرم
  • 1/8 – 1/4 قاشق چایخوری عصاره نعناع فلفلی

همه مواد را مخلوط کرده و در یک بطری اسپری شیشه ای 2 اونس بریزید. در صورت نیاز در دهان یا گلوی خود اسپری کنید. بین استفاده در یخچال نگهداری شود.

همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که چند قطره روغن ضروری غذایی را به دستور غذا اضافه کنید، یا به سادگی از آنها به عنوان رایحه درمانی برای حمایت بیشتر از سلامت تنفسی استفاده کنید.

پنج اسانس خاص که برخی تحقیقات نشان داده اند در تسکین کوتاه مدت بیماری های تنفسی موثر هستند عبارتند از:

  1. اسانس نعناع فلفلی
  2. اسانس رزماری
  3. اسانس پونه کوهی سوریه
  4. روغن آدامس معطر لیمو
  5. روغن صمغ آبی

اطمینان حاصل کنید که اگر از آنها در اسپری گلو استفاده می کنید، اسانس هایی که انتخاب کرده اید با کیفیت بالا و درجه مواد غذایی با برچسب های خاص برای مصرف هستند. همچنین، به دستورالعمل های دوز روی بطری توجه داشته باشید یا با پزشک مراقبت های اولیه خود مشورت کنید. روغن های ضروری را که فقط به صورت موضعی با روغن حامل یا در پخش کننده استفاده می شود، مصرف نکنید.

اگر زمان یا مواد لازم برای تهیه اسپری تسکین دهنده گلو خانگی خود را ندارید، می توانید یکی از این اسپری های گلو را از تحقیقات Bio-Botanical، Microbiome Labs یا Energetix امتحان کنید.

اسپری گلو Biocidin TS – تحقیقات زیست گیاهی

اسپری گلو Biocidin TS از Bio-Botanical Research یک داروی اسپری پیشرفته طبیعی و طبیعی برای کمک به تسکین گلو درد است. از سرماخوردگی های زمستانی تا آلرژی های بهاری و تابستانی، اسپری گلو Biocidin TS تسکین قابل اعتمادی را با ترکیبات گیاهی کاملاً طبیعی مانند عصاره هسته انگور، زغال اخته، اکیناسه، سیر، گلدنسل، تمشک و روغن پونه کوهی برای کمک به تسکین درد و ناراحتی مرتبط با گلودرد ارائه می دهد. و به تسکین خراش ناشی از محرک های فصلی موجود در هوا کمک می کند.

اسپری گلو پروبیوتیک MegaCidin – Microbiome Labs

اسپری گلو پروبیوتیک MegaCidin از Microbiome Labs یک اسپری قوی و گیاهی پروبیوتیک گلو است که از دو ترکیب منحصر به فرد و قوی برای حمایت از ایمنی کلی و تسکین گلودرد استفاده می کند. اسپری گلو پروبیوتیک MegaCidin حاوی دو ترکیب ترکیبی، یک ترکیب پروبیوتیک اختصاصی و یک ترکیب گیاهی بیوسیدین است. ترکیب پروبیوتیک حاوی Bacillus subtilis HU58 و Bacillus coagulans است، دو سویه پروبیوتیکی که از ایمنی و ایمنی دهانی سالم حمایت می کنند. این ترکیب گیاهی شامل طیف گسترده ای از مواد منحصر به فرد از جمله عصاره زغال اخته، عصاره نونی، خار مریم، اکیناسه، گلدن سیل، عصاره شیتاکه، پوست درخت بید سفید، سیر، عصاره هسته انگور، گردو سیاه و غیره است.

اسپری تون گلو – Energetix

اسپری تون گلو از Energetix یک داروی هومیوپاتی برای گلودرد است که از تسکین سرفه هومیوپاتی و تسکین طبیعی گلودرد پشتیبانی می کند. اسپری تون گلو برای استفاده در گلوهای تحریک شده، خام یا گلودرد طراحی شده است تا به تسکین سریع و کوتاه مدت و بلندمدت کمک کند. این حاوی مواد هومیوپاتی است که در طول تاریخ برای مبارزه با عفونت و حمایت از سلامت کلی سیستم ایمنی مورد استفاده قرار گرفته است.

اسپری تسکین دهنده گلو شما چیست؟