اهمیت رژیم های کتوژنیک

اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم بیشتر رژیم کتوژنیک استاندارد را شامل میشود. حداقل در شروع رژیم کتوژنیک باید تا جایی غذا بخورید که سیر شوید و مصرف کالریتان را محدود نکنید. به دلیل وجود محدودیت در رژیم غذایی، بیماران هنگام شروع رژیم کتو باید توسط پزشک مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرند. تحقیقات نشان داده رژیم کتوژنیک باعث بهبود حساسیت به انسولین تا ۷۵ درصد میشود. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا 75٪ بهبود می دهد ؛مطالعه دیگری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند.

رژیم کتوژنیک اینستاگرام

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است و بالاخره يک زير شاخه ي ديگري از رژيم هاي کتوژنيک نيز در دنيا داريم که به کتوژنيک پر پروتئين معروف مي باشد و در اين نوع از رژيم هاي کتوژنيک ۶۰ درصد کل مواد غذايي مصرفي روزانه را چربي ها و ۳۵ درصد از کل مواد غذايي روزانه از نظر وزن را پروتئين و در نهايت تنها ۵ درصد از کل وزن مواد غذايي مصرف شده در طول روز را قندها تشکيل مي دهند. این رژیم برای ورزشکاران یا افرادی که مایل به افزایش حجم عضلات یا وزن هستند، مناسب نیست.

این رژیم بیشتر برای ورزشکاران و افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند مناسب است. آرد لوپین نوعی غلات شبیه به گندم است، اما کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتری دارد. برخلاف رژیم سخت کتوژنیک، شما در این رژیم نیازی به اندازه گیری میزان پروتئین یا چربی ندارید. پزشک خود را از برنامه غذایی خود مطلع کنید تا انتخابهای شما را راهنمایی کند؛ بنابراین گرفتن رژیم به افرادی که انسولین یا هرگونه داروی دیابتی و داروی فشار خون مصرف میکنند، توصیه نمیشود. حجم بیشتری از غذای خود را بر پایه غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغنهای سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید.

پارکینسون: گرچه تحقیقات بیشتری نیاز است، ولی یک مطالعه نشان داده که این رژیم کتو میتواند در کاهش نشانههای پارکینسون موثر واقع شود. اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. این رژیم غذایی شما را قادر به اضافه کردن کربوهیدرات در اطراف تمرینات می کند.رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است، اما پروتئین بیشتری دارد. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. هنگامیکه کربوهیدرات بسیار کمی مصرف میکنید.

حال تصور کنید این ماده حذف شده و چربیهای بیشتری هم مصرف میکنید. اگر در ارتباط با چربی امگا ۳ و امگا ۶ به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، در این مقاله برای شما عزیزان بررسی کردهایم. اگر زیاد از این غذاها بخورید، ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهید. «رژیم غذایی کتوژنیک» (Ketogenic diet) که به آن رژیم کتو هم گفته میشود، رژیمی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است. در فرآیند تجزیه چربی، بدن کتون تولید میکند که از طریق ادرار مکرر و زیاد از بدن خارج میشود.

رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد ، طبق آنچه در ادامه این بخش از تناسب اندام دلگرم خواهید خواند. این بدان معنی است که کربوهیدرات های مصرف شده قبل از ورزش به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند و بدون اینکه کتوز را برای مدت طولانی مختل کنند کاملاً می سوزند. به عبارت دیگر، کتوزیس وضعیتی است که در آن بدن به جای کربوهیدرات، از چربی برای تولید انرژی آنچه بهترین است از معلمان خود درباره کتوژنیک و لاغری درخواست داشته باشید استفاده میکند. از مزایای توت فرنگی می توان به داشتن آنتی اکسیدان ها اشاره کرد.

در مسیرِ سازگار شدن با چربی چه اتّفاقاتی می افتند؟ چه کسانی مجاز به گرفتن رژیم کتوژنیک هستند؟ این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود. این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند.برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است. بر اساس مطالعه آوریل 2017 که در Foods منتشر شد، انواع ارگانیک و تغذیه شده با علف به طور کلی دارای نسبت بیشتری از چربی های سالم و غیراشباع هستند. این رژیم به افراد کمک می کند تا عوامل موثر بر بیماری های قلبی را در خود کاهش دهند.

رژیم 7 روزه کتوژنیک

امروزه روشهای بسیار متنوعی برای کاهش وزن معرفی میشوند که برخی از آنها با کاهش مواد غذایی ضروری در بدن منجر به بروز مشکلات دیگر میشوند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچربی و بسیار کم کربوهیدرات است که با هدف کاهش وزن انتخاب میشود. بیماری صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند به میزان زیادی تشنج را در کودکان مبتلا به صرع کاهش دهد. برای آنکه رژیم غذایی و نوشیدنی شما اصولی باشد و بدانید که برای شما چه غذا و چه نوشیدنی مناسب است، به شما توصیه میکنیم که با متخصص تغذیه مشورت کنید.

یادتان باشد برای تجربه یک کاهش وزن متناسب نیاز به برنامه غذایی اصولی در کنار انجام ورزش منظم دارید. این کاهش شدید کربوهیدرات بدن را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز قرار میدهد. رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم به فرد این امکان را میدهد که کربوهیدراتها را در دورههای تمرینی اضافه کند، البته این نوع رژیم بیشتر در ورزشکارانی که تمرین بدنسازی انجام میدهند، استفاده میشود. این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است.

رژیم پالئو کتوژنیک

صدها مطالعه نشان میدهد که رژیمهای غذایی سرشار از غذاهای گیاهی کامل با سطوح قابلتوجهی پایین از بیماریهایی مانند پوکیاستخوان، بیماری آلزایمر، بیماری قلبی، سرطان و دیابت نوع 2 مرتبط هستند، بنابراین آیا مردم میخواهند سلامتی طولانیمدت خود را برای از دست دادن سریعتر وزن به خطر بیندازند؟ در این مقاله ۱۵ نوع ماده غذایی مختلف که میتوانید به آسانی در رژیم کتوژنیک مصرف کنید برای شما آورده شده است. این رژیم به دلیل افزایش نرخ سوخت و ذخیره چربی باعث افزایش فشار بر کلیهها میشود.

رژیم کتوژنیک اقتصادی

بدن در حالت عادی برای سوخت ساز و متابولیسم خود از کربوهیدرات ها استفاده میکند،آن به گلوگز تبدیل کرده و انرژی مورد نیاز خود را تامین میکند. رژیم کتو علاوه بر کاهش مصرف کربوهیدرات، استفاده از مواد پرچرب مانند آووکادو، روغن زیتون، محصولات لبنی پرچرب و روغن نارگیل را نیز تشویق میکند. روغنهای سالم: مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو فرابکر طبیعی. این رژیم ممکن است باعث ایجاد آریتمی قلبی شود، زیرا الکترولیتها برای ضربان طبیعی قلب لازم هستند. یکی دیگر از فوایدی که در مورد این برنامه غذایی می توان گفت جلو گیری از بیماری آکنه است.

رژیم فستینگ کتوژنیک

نکته کلیدی این است که شراب های خشک را انتخاب کنید، شراب هایی که شکر بسیار کمی پس از تخمیر باقی می ماند و بنابراین کربوهیدرات کمی دارند. رژیم کتوژنیک استاندارد: این رژیم بسیار کمکربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا است. طبق “رژیم کتوژنیک” توسط لایل مک دونالد، یک تصور غلط رایج وجود دارد، به خصوص در میان بدنسازان، که کتوز نشانگر تجزیه پروتئین است؛ در حالی که در واقع عکس این مسئله وجود دارد: بدن حداقل بافت ماهیچه ای را تطبیق داده و از دست می دهد. علاوه بر این ۹۵.۲ درصد افراد گروه کتوژنیک قادر به قطع یا کاهش دوز مصرف داروهای دیابت بودند و این میزان در افراد گروه کربوهیدرات بالا، ۶۲ درصد بود. Th​is ​post was g enerat ed ​by GSA C ontent G᠎ener ator DEMO᠎!

رژیم اتکینز مواد خوراکی فرآوری شده، با کربوهیدرات و قند بالا هضم کند زیرا که باعث افزایش ناگهانی قند خون، مقاومت انسولین و بالا رفتن وزن می شوند که فاکتورهای اصلی دیابت هستند. یکی از رژیمهای لاغری سخت است که باید طی آن از مصرف مواد قندی، کربوهیدراتهای فرآوری و کلیه غلات خودداری کنید. پنیر: پنیر فرآوری نشده مثل پنیر بز، چدار، خامهای، موزرلا یا بلوچیز. صبحانه: شیک مناسب برای رژیم کتوژنیک (مثل شیک کره بادام زمینی یا توت فرنگی).

برای سرو در کره ذوب شده و دارچین خیس کنید. شاید بتوان گفت هیچ راهی برای کاهش وزن بهتر از مصرف متعادل و کمی کاهش یافته انرژی و در عین حال رعایت تنوع در دریافت غذایی نمیباشد. اما میانگین بین ۲ تا ۳ ماه باید این رژیم را رعایت کنید. همان طور که در ابتدای این مطب گفتیم که بسیاری از افراد از سر دلسوزی حرف هایی را به مادران باردار و شیرده می زنند که نتیجه عملی کردن آنها می شود چاقی و اضافه وزن در دوران بارداری و شیردهی!

آیا رژیم کتوژنیک خوب است

برای به حداقل رساندن این مسئله، میتوانید چند هفتهی اول رژیم کم کربوهیدرات داشته باشید. برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید برای چند هفته اول، رژیم منظم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. برای کمک به شما برای شروعتان، در این بخش از تناسب اندام و رژیم های لاغری در دلگرم یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک را برای یک هفته آورده ایم:شنبه:صبحانه:املت ژامبون و پنیر با سبزیجات.ناهار:برش ژامبون و پنیر با آجیل.شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.یکشنبه:صبحانه:تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ.ناهار:برگر با سالسا، پنیر و گااکامولی.شام:استیک و تخم مرغ با سالاد جانبی.دوشنبه :صبحانه:بیکن، تخم مرغ و گوجه فرنگی.ناهار:سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا.شام:ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره.سه شنبه:صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز.ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا.شام:گوشت قل قلی، پنیر چدار و سبزیجات.چهار شنبه:صبحانه:یک میلک شیک کتوژنیک.ناهار:سالاد میگو با روغن زیتون و آووکادو.شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد.پنج شنبه:صبحانه:املت با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه جات.ناهار:تعدادی آجیل و کرفس با گواکامولی و سالسا.شام:مرغ با پاستو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات.جمعه:صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا.ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.شام:همبرگر با بیکن، تخم مرغ و پنیر.همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند.عوارض جانبی رژیم کتوژنیک و چگونگی به حداقل رساندن آنها:- هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود.