اهمیت غیرقابل انکار ویتامین B12 برای بدن سالم


ویتامین ها و مواد معدنی به اندازه غذا برای بدن انسان ضروری هستند و به دلایل بسیاری نمی توان اهمیت آنها را نادیده گرفت. آنها گروه متنوعی از مواد هستند که نقش بسیار زیادی در بدن دارند. در مقایسه با کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها، بدن به حداقل مواد مغذی نیاز دارد تا در بهترین حالت خود باقی بماند، با این حال خوردن خیلی کم یا زیاد می‌تواند از نظر فیزیکی ویرانگر باشد. امروزه اکثر آمریکایی ها از کمبود شدید ویتامین یا مواد معدنی رنج می برند که منجر به اختلالاتی مانند راشیتیسم و ​​پلاگر می شود. در عوض، ما به احتمال زیاد مقدار زیادی از مواد معدنی را مصرف می کنیم و در مورد سایر مواد معدنی و ویتامین ها محافظه کار هستیم. [1].

ویتامین B12: ویتامین مهمی که نباید نادیده گرفت:

ویتامین B12 یک ماده مغذی مهم برای بدن انسان است. نقش مهمی در رشد مغز و سلول های عصبی دارد و برای تشکیل گلبول های قرمز و DNA ضروری است. از آنجایی که بدن شما به طور طبیعی این ویتامین را نمی سازد، باید از گروه های غذایی خاصی تهیه شود. بسیاری از افراد ممکن است از کمبود ویتامین B12 رنج ببرند اگر به اندازه کافی از این ماده مغذی ضروری استفاده نکنند. بدترین بخش در مورد سطوح پایین این ویتامین این است که بسیاری از مردم تا زمانی که از مشکلات سلامتی ناشی از کمبود این ماده مغذی حیاتی رنج نبرند، متوجه مزایای آن نمی شوند.

افرادی که ویتامین B12 کم دارند ممکن است دچار مشکلات جدی شوند [2,3]. کمبود ویتامین B12 وضعیتی است که بدن یا به اندازه کافی دریافت نمی کند یا نمی تواند ویتامین B12 کافی را از رژیم غذایی موجود جذب کند. اگر به موقع درمان نشود ممکن است منجر به مشکلات جسمی، عصبی و روانی شود. علاوه بر این، زمانی که بدن فرد به دلیل کمبود ویتامین B12 گلبول های قرمز سالم کافی نداشته باشد، کم خونی یک مشکل رایج است. احتمال کمبود ویتامین B12 در افراد 60 ساله یا بالاتر نسبت به سایر گروه های سنی بیشتر است.

علائمی که «ممکن است معکوس نشوند»، حتی پس از مصرف مکمل

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که اثرات خاص کمبود ویتامین B12 ممکن است معکوس نشود [4]. محققان خاطرنشان کردند که ناهنجاری‌های عصبی و روانپزشکی مرتبط با کمبود ویتامین B12 ممکن است علیرغم مصرف مکمل‌های مناسب تغییر نکنند. [5]. برخی از علائم عبارتند از افسردگی، تحریک پذیری، کاهش عملکرد شناختی، مشکلات حافظه، روان پریشی، و غیره. کمبود B12 به صورت کم خونی ماکروسیتیک ظاهر می شود. بنابراین، علائم ارائه شده اغلب دارای علائم کم خونی مانند خستگی و رنگ پریدگی هستند. با توجه به افزایش همولیز ناشی از اختلال در تشکیل گلبول های قرمز خون، زردی نیز ممکن است یکی از علائم باشد. بنابراین، یک معاینه پوستی کامل نیز ممکن است مفید باشد [6].

برخی از علائم رایج مرتبط با سطوح پایین ویتامین B12 وجود دارد. طبق خدمات ملی بهداشت (NHS)، کمبود ویتامین B12 می تواند به تدریج ایجاد شود، اما اگر به موقع درمان نشود، ممکن است بدتر شود. برخی از علائم عبارتند از:

  • خستگی
  • خستگی مفرط
  • سردرد و سرگیجه
  • تنگی نفس
  • مشکلات گوارشی
  • پوست رنگپریده
  • تپش قلب
  • تمرکز چالش برانگیز

علاوه بر شناسایی این علائم، انجام آزمایش خون سالانه برای تایید وضعیت ضروری است. این یک آزمایش خون ساده است که وضعیت حیاتی شما را مشخص می کند و نیازی به گرسنگی یا روزه گرفتن قبل از آزمایش ندارید!

با وجود ویتامین B12 در جریان خون شما بین 190 تا 950 پیکوگرم در میلی لیتر، شما از داشتن ویتامین های طبیعی طبیعی مطمئن خواهید بود. هر رقمی که بین 200 تا 300 pg/mL باشد، علامت مرزی در نظر گرفته می‌شود و پزشک ممکن است آزمایش‌های بیشتری را تجویز کند. هر مقدار کمتر از 200 pg/ml کمبود دارد و برای حفظ سلامت بدن به آزمایش و درمان بیشتری نیاز است.

کمبود ویتامین B12 و اختلالات شناختی: پیوند

کمبود ویتامین B12 با اختلال در شناخت و حافظه همراه با احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی، نتیجه میلین ضعیف مرتبط است. افزایش سطح متیل مالونیک اسید و هموسیستئین سرم نشانگر کمبود ویتامین B12 است. چندین مطالعه [7] ثابت کرده اند که ویتامین B12 کم می تواند باعث مشکلات شناختی شود و منجر به زوال عقل و بیماری هایی مانند آلزایمر شود. اختلالات شناختی پیشرونده و غیرقابل درمان با از دست دادن حافظه خفیف شروع می شود و بر عملکرد مغز و توانایی های تفکر تأثیر می گذارد. ارتباط واضحی بین سطوح پایین ویتامین B12 و اختلالات شناختی پیشرونده وجود دارد. مطالعات بیشتر می‌تواند ارتباط‌های مشاهده‌شده را در مقیاس بزرگ‌تری تأیید و اصلاح کند. غربالگری کمبود ویتامین B12 در جمعیت سالمند [8] برای یافتن و پیشگیری از علل احتمالی وضعیت کمبود می توان به راحتی از علت اختلالات شناختی قریب الوقوع قبل از برگشت ناپذیر شدن آنها جلوگیری کرد. [9].

برخی از غذاهای غنی از B12 را در رژیم غذایی خود بگنجانید

غذاهایی مانند گوشت خوک، گوشت گاو، مرغ، ژامبون، بره، ماهی (تن و هادوک)، غذاهای دریایی مانند صدف و خرچنگ، و محصولات لبنی مانند شیر، ماست، پنیر و تخم مرغ بهترین ویتامین B12 هستند. اجازه دهید مکمل تنها در صورت توصیه پزشک آخرین راه حل باشد. غذا این قدرت را دارد که شما را به بهترین شکل ممکن شفا دهد، و این کار را به روشی متفاوت از قرص هایی که ما می خوریم انجام می دهد! مکمل ها جایگزینی در شرایط شدید برای بهبود سلامت کلی و مدیریت برخی از شرایط سلامتی است. در حالی که اکثر مردم نیازی به مکمل های ویتامین ندارند، به طور کلی در زنان بیشتر از مردان مورد نیاز است. در بزرگسالان، شیوع تنها با افزایش سن افزایش می یابد. در حالی که داشتن مقدار کافی ویتامین B12 در بدن ضروری است، توجه به مصرف ویتامین B12 بسیار مهم است. مصرف مکمل بدون تشخیص و نظارت با سطوح بسیار بالای B12 می تواند منجر به شیوع آکنه و روزاسه شود. [10]. ممکن است از بیماری های پوستی که منجر به برآمدگی های التهابی دردناک روی صورت می شود رنج ببرید.

نکته پایانی:

نقشی وجود دارد که هر ویتامین، مواد معدنی و پروتئین باید در بدن ما ایفا کند. خواندن و آگاهی از آنچه که غذا و مکمل ها با بدن ما می کنند مهم است. برند شماره 1 ویتامین کودکان در ایالات متحده حاوی موادی است که اکثر والدین هرگز عمداً فرزندان خود را در معرض آنها قرار نمی دهند، بنابراین ما باید مراقب باشیم و به دنبال جایگزین های بهتری برای حفظ سلامت خود و عزیزانمان باشیم. دانه ها و روغن هایی هستند که منبع طبیعی ویتامین ها، چربی ها و پروتئین ها هستند. به عنوان مثال، سیاه دانه یکی از داروهای قدیمی است که می تواند همه چیز را به جز مرگ درمان کند!

بنابراین، توصیه می کنیم برای برآوردن نیازهای بدن خود، به بررسی وضعیت حیاتی خود، داشتن یک سبک زندگی سالم و تکیه بر منابع طبیعی بپردازید.

مراجع و منابع:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK235010/
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3257642/
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK441923
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8471716/
  5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8471716/
  6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK441923
  7. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7077099
  8. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25756278/
  9. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15681626/
  10. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31018715/

ما تحقیقی را که شما تصمیم می گیرید انجام می دهیم،
عشق و نور
تیم اوراکل شفا

لطفا به تعداد در حال افزایش ما بپیوندید MeWe: اوراکل شفابخش
همچنین به ما بپیوندید توییتر | یوتیوب

دادخواست جهانی

لطفا طومار جهانی ما را علیه واکسیناسیون اجباری امضا کنید هدف از این طومار ارائه 5 میلیون امضا به هر رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر بهداشت و سران کشورها در سراسر جهان است.
واکسن ها یک مشکل جهانی هستند و باید در سطح جهانی با آن مقابله شوند.
اگر به عنوان یکی بایستیم، شانس نجات فرزندان آینده را داریم.

ما را در تبلیغات رایگان نگه دارید

شفا اوراکل با حمایت خوانندگان آن امکان پذیر شده است. اگر پست‌ها و منابع را مفید می‌دانید، لطفاً برای حمایت از ما (به هر میزانی) کمک کنید تا بتوانیم به اطلاع رسانی و کمک به مردم در سراسر جهان ادامه دهیم. ما احساس می کنیم که صدا دادن به کسانی که سلامت خود یا یکی از عزیزانشان را با درمان جایگزین تغییر داده اند، یک ماموریت مهم است. از شما برای ارزش گذاری برای کار ما و کمک به ادامه آن سپاسگزاریم.

اهدا کنید. اگر می خواهید با مهربانی به زمان و تلاش ما کمک مالی کنید، لطفاً از کادر “کمک مالی” در بالا در سمت راست استفاده کنید. (روی دسکتاپ)، یا جعبه کمک های مالی زیر (در موبایل)