بازی رژیم کتوژنیک

خامه در رژیم کتوژنیک هرچه کربوهیدرات مصرفی خود را محدود تر کنید، زودتر به رژیم کتوژنیک عادت خواهید کرد. رژیم کتوژنیک (یا رژیم کتو ، به طور خلاصه) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید سلامتی زیادی را به همراه دارد در حقیقت، بیش از 20 مطالعه نشان می دهد که این نوع رژیم می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. رژیم کتوژنیک یک فرایند است که طی این بهجای کربوهیدرات از چربی استفاده می شود. This data h​as be en g᠎en er᠎at᠎ed ​by G SA Conten t  Generator DEMO!

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد چاشنی ها: می توانید از نمک، فلفل و انواع گیاهان و ادویه های سالم استفاده کنید. می تونید به روش های طبیعی برای بدن تامین کنید. چربی اطراف شکم از جمله زمختترین چربیهای موجود است که به علت مقاومت در برابر انسولین و همچنین اختلال در متابولیسم به وجود میآید. افزایش کتون در کاهش سطح قند خون و نیز در بهبود میزان حساسیت به انسولین نیز نقش اساسی دارد. کافئین، یک عنصر اولیه است که تقریبا در هر مکمل چربی سوزی وجود دارد، که دلیل خوبی نیز دارد قهوه،حاوی کافئین است که می تواند تجزیه چربی و افزایش سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

در رژیم کتو، منابع کربوهیدرات بشدت محدود می شود و هدف این رژیم، مصرف کربوهیدرات ها به زیر 50 گرم می باشد بطوری که فرد غالبا نان، غلات یا غلات صبحانه مصرف نمی کند. اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر مربوط به رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است؛ اگرچه بسیاری از اصول مشابه در مورد نسخه های دیگر نیز صدق 50 ایده برای رژیم لاغری سریع رایگان کتوژنیک می کند. زمانی که کربوهیدرات ها برای مدت طولانی (یعنی ۲-۷ روز) محدود شوند، در نهایت وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز تغذیه ای می شویم. همیشه سعی کنید جای سبزیجات و گوشت را در رژیم طولانی مدت تغییر دهید، زیرا هر کدام مواد مغذی و فواید سلامتی متفاوتی دارند.

دانلود رایگان رژیم کتوژنیک

به جای افزودن شیرینکنندههای مصنوعی، از شیرینکنندههای طبیعی مانند پودر انگور یا خرما استفاده کنید. امکان استفاده از این رژیم را ندارند. از بین تمام رژیم های غذایی موجود ، شاید فقط در زمینه رژیم مدیترانه ای مطالعات علمی زیادی صورت گرفته است. در این رژیم، اغلب 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات موجود است. سطح قند خون و انسولین را کاهش می دهد و متابولیسم بدن را از کربوهیدرات و به سمت چربی و کتون سوق می دهد. همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند.

رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی، که از نزدیک با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط اس، کمک کند. بنابراین ایده خوردن چربی برای سوزاندن چربی بهترین روش برای از دست دادن چربی نیست. وقتی این اتفاق بیفتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای تامین انرژی، فوق العاده کارآمد می شود. این مطالعه نشان داد که کاهش مصرف کربوهیدرات باعث افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب و کاهش اکسیداسیون کربوهیدرات می شود ، یافته ای که انتظار می رود با توجه به سازگاری بدن با سوختی که به آن داده می شود. نتیجه گیری اصلی از این مطالعه این بود که افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب به دلیل خوردن چربی بیشتر لزوما منجر به کاهش چربی بیشتر نمی شود ، در واقع ممکن است برعکس باشد.

رژیم روزانه کتوژنیک

اگرچه پنیر، کره و خامه مواد اصلی روزمره هستند، اما به طرز شگفت انگیزی می توان بدون لبنیات کتو کرد. دیابت با تغییر در متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است در سندرم تخمدان پلی کیستیک نقش اساسی داشته باشد. در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم غذایی کم چربی که اغلب توصیه می شود، بسیار برتر است. گرچه تأثیر محیطی رژیم کتو به نحوه تنظیم آن بسیار بستگی دارد، اما پاسخ کوتاه به اکثر این سؤالات “نه” است.اما دقت کنید برنامه غذایی مربوط به این رژیم حتماً میبایست زیر نظر متخصص حاذق باشد تا خطرات احتمالی ناشی از آن به حداقل برسد.

رژیم کتوژنیک دکتر کرمانی

تحقیقات اخیر به ارزیابی رژیم کتوژنیک به عنوان یک جایگزین غذایی برای درمان چاقی و دیابت پرداختند و یافتهها حاکی از آن هستند که رژیم کتوژنیک برای این بیماریها تأثیرات بسیار محدودی دارد. نوع دیگری از این رژیم وجود دارد که به شکل ویژه برای بدنسازان است. در صورتی که یک وزرشکار بخواهد بهصورت حرفهای به ورزش خود بپردازد باید از تمامی این راهکارها به شکل ویژه استفاده کند. مکمل های BCAAs به روند تمرینات و ریکاوری شما کمک می کند ، در طول تمرینات از این مکمل استفاده نمایید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید!

بهترین مکمل های قابل استفاده در این رژیم غذایی مکمل هایی همچون کراتین مونوهیدرات ، بتا-آلانین و کافئین هستند. و همیشه در حال تغییر است. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پر چرب است که شباهت های زیادی با رژیم های اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد. پیروی از این رژیم سبب کاهش سطح انسولین در بدن میشود؛ بنابراین نقش مهمی در درمان این بیماری دارد. دیگر محققان اعتقاد دارند که هر دو این عوامل احتمالاً در این بیماری نقش مهمی داشته باشند. در ماه های اول باید در مصرف مکمل ها احتیاط کنید! بنابراین اگر هرگونه دارویی استفاده میکنید یا مشکلی در سلامتیتان حتی کوچک وجود دارد، پیش از شروع رژیم کتوژنیک حتما با پزشک خود مشورت کنید.

رژیم کتوژنیک لاغری و کاهش وزن

در عوض مستقیما وارد کبد می شود ، جایی که متابولیز شده و انرژی همچون کربوهیدرات را آزاد کرده و در این روند مقدار زیاد کتون ( که به عنوان سوخت استفاده می شوند ) ایجاد می کند. در حال حاضر این رژیم دارای چند نوع است که هر کس باید با توجه به شرایط شخصی خود آنها را اجرا کند. مهمترین تفاوت ورزش کردن در حالت کتوز با ورزش کردن در حالت معمولی این است که بدن شما چقدر میتواند برای تامین نیازهای اولیهی بدنتان، چربی بسوزاند.

نتایج مطالعات نشان دادهاند که در زنان مبتلا به PCOS، محدود کردن غذا به هشت ساعت در روز میتواند ترکیب بدن، حساسیت به انسولین، قاعدگی، التهاب مزمن و تنظیم آندروژن را بهبود بخشد. این مسئله همراه افزایش کتون در بدن، فواید زیادی برای سلامتی دارد. اتفاقی نیست که برخی از بهترین مواد غذایی مبارزه کننده با سرطان در لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک قرار دارد. یک مطالعه دیگر نشان داد که افرادی که در رژیم کتوژنیک قرار دارند، 3 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که در رژیم غذایی توصیه شده توسط سازمان دیابت انگلیس هستند، از دست دادند. نسخه استاندارد (SDK) دارای بیشترین تحقیق بوده و توصیه شده می باشد.

رژیم کتوژنیک کلاسیک چیست

کاهش کربوهیدرات، بدن را در حالت متابولیک قرار می دهد که به این حالت، کتوز گفته می شود. از میان کربوهیدراتها، فروکتوز که یک قند ساده است در مهمترین رتبه قرار دارد. یکی از پربحث ترین موضوعات پیرامون رژیم کتوژنیک ، تاثیری است که بر عملکرد دارد. در فهرست زیر موادی را مشاهده میکنید که باید در مصرف آنها اعتدال را رعایت کنید. به کمک این آزمایش ها می توان میزان کتون های تولید شده در بدن را اندازه گیری کرد. در رستوران های مکزیکی می توانید از هر نوع گوشتی با پنیر اضافی، گوآکامول، سالسا و خامه ترش لذت ببرید.

شام: مرغ شکم پُر با سس پستو و پنیر خامه ای به همراه سبزیجات. صبحانه: تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ. غذاهایی مانند کلوچههای پخته شده، غذاهای سرخ شده، کیک و کره دارای چربی اشباع شده هستند. شام: ماهی سامون با مارچوبه که در کره پخته شده است. صبحانه: ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا. رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD) : این رژیم شامل دوره های پرخوری با کربوهیدرات بالاتر است؛ مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا. رژیم کتوژنیک هدفمند ( TKD ) : این رژیم علاوه بر کربوهیدرات ها شامل تمرینات ورزشی نیز می باشد.

رژیم کتوژنیک و حبوبات

مطالعه دیگر نشان داد که برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به کمک رژیم کتوژنیک می توانند مصرف داروهای دیابت را قطع کنند. در کل پایبندی به این رژیم در دراز مدت مشکل است و از طرف دیگر تحقیقات کاملی در خصوص اثرات بلند مدت (بالای ۲ سال) آن انجام نشده توصیه می شود این رژیم به صورت اصولی و تخصصی و تحت نظر برای مدتی تا رسیدن به وزن مناسب اجرا شود و سپس رژیم تثبیت گرفته و در نهایت سبک زندگی فرد جهت ماندگاری کاهش وزن اصلاح گردد.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

به منظور تامین این مواد می توانید از مکمل ها استفاده نمایید. روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن زیتون، روغن MCT، سس مایونز کتویی نیز چربی های سالمی است که در رژیم کتوژنیک مجاز به استفاده از آن ها میباشید. چربی های ناسالم: مصرف روغن های گیاهی فرآوری شده، مایونز و غیره را محدود کنید. سبزیجات ریشه دار: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج، جعفری و غیره. مصرف سبزیهایی همچون هویج، اسفناج و کلم بروکلی در این رژیم اهمیت بالایی داشته باشد.

در سندرم تخمدان پلی کیستیک، زنان به طور منظم تخمکگذاری نمیکنند. این مکانیسمها باعث عدم تعادل هورمونی میشوند که طیف وسیعی از علائم تنبلی تخمدان را به وجود میآورد. بهلحاظ نظری، هیچگونه محدودیت جغرافیایی در استفاده از رژیم کتوژنیک وجود ندارد و این رژیم، ارزانتر از داروهای ضد صرع است. با این وجود ، وقتی اولین بار این رژیم غذایی را شروع کردید دریافت مقادیر زیاد چربی آسان نخواهد بود. هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این کار مؤثر خواهد بود یا خیر – بسیاری از محصولات با قند پایین هنوز در حال توسعه هستند و در غذاها بیشتر از نوشیدنیها، فرمولاسیون مجدد فرآیندی طولانی است.

در حال حاضر این رژیم برای کسانی که مایل به لاغری هستند توصیه میشود زیرا راهکار خوبی برای حل مشکل آنها خواهد بود. این در حالی است که شما در رژیم کتوژنیک با این مشکل مواجه نیستید زیرا تمامی چربیهای مصرف شده توسط شما در داخل بدن میسوزند و علتی برای چاقی باقی نخواهد ماند. در این نوع از رژیم کتوژنیک، حدود ۷۵ درصد از سبد غذایی شما را چربیهای مفید، ۲۰ درصد پروتئین و حدود ۵ درصد کربوهیدرات را شامل میشود. خلاصه: رژیم کتو یک رژیم کم کربوهیدرات و پُر چرب است.

به این دلیل که بدن شما در طول رعایت این رژیم به دلیل محدودیت منابع کربوهیدرات و گلوکز برای تولید انرژی مجبور است کالری بیشتری را بسوزاند تا از چربی ها تولید انرژی کند . رژیم کتوژنیک می تواند صدمه مغزی را کاهش دهد و بعد از آسیب مغزی به بهتر شدن آن کمک کند. در یک مطالعه شش ماهه، افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک که رژیم غذایی پر پروتئین (بیش از 40 درصد پروتئین و 30 درصد چربی) مصرف کردند وزن و چربی بیشتری نسبت به افرادی که از پروتئین استاندارد (کمتر از 15 درصد پروتئین، 30 درصد چربی) پیروی می کردند، از دست دادند.