بیدار شدن با محلول های خشکی دهان


راه حل های بیداری-خشکی دهان-

آیا متوجه شده اید که با دهان خشک از خواب بیدار می شوید و نمی دانید علت آن چیست؟ بیدار شدن مداوم با دهان خشک می تواند ناراحت کننده و ناخوشایند باشد. برای برخی از افراد، خشکی دهان می تواند باعث تحریک کافی شود که آنها را از خواب بیدار کند و چرخه کلی خواب آنها را مختل کند.

چرا ما دچار خشکی دهان می شویم

یکی از دلایلی که بیدار شدن مداوم با دهان خشک می تواند بسیار ناخوشایند باشد این است که می تواند با علائم مرتبط دیگر همراه باشد، به خصوص اگر خشکی دهان شما یک مشکل مداوم باشد. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بوی بد دهان
  • مشکل در بلع، جویدن یا صحبت کردن
  • لب های خشک و ترک خورده
  • زبان خشن
  • زخم یا عفونت در لثه
  • احساس سوزش یا زخم در دهان

این نیز یک مشکل است زیرا با گذشت زمان. خشکی مزمن دهان می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامت دهان و دندان، از جمله دندان های حساس، لثه های ملتهب، پوسیدگی دندان، پلاک، مینای دندان فرسوده و غیره شود.

چرا با خشکی دهان از خواب بیدار می شوید؟

علل و عوامل خطر بالقوه زیادی برای خشکی دهان وجود دارد. گاهی اوقات، خشکی دهان نتیجه یک بیماری، بیماری یا بیماری زمینه‌ای است، مانند سندرم شوگرن (یک اختلال خود ایمنی)، آپنه انسدادی خواب، دیابت، کووید-19، HIV، فشار خون بالا یا هپاتیت C. بسیاری از این موارد می تواند جدی یا کشنده باشد، بنابراین مطمئن شوید که هر یک از نگرانی های خود را با پزشک خود در میان بگذارید.

اما برای بسیاری از افراد، بیدار شدن با دهان خشک دلایل کمتری دارد. دلایل رایج بیدار شدن با دهان خشک عبارتند از:

  • کم آبی بدن
  • سیگار کشیدن
  • عوارض جانبی از طیف گسترده ای از داروهای OTC و نسخه ای
  • روند طبیعی پیری
  • جنسیت بیولوژیکی (خشکی دهان در زنان شایع تر است)
  • زمان سال (خشکی دهان در زمستان شایع تر است)

بیدار شدن با محلول های خشکی دهان

اگر به یکی از این دلایل با دهان خشک از خواب بیدار می شوید، خوشبختانه راه حل هایی وجود دارد. در اینجا 3 ساده ترین چیزی که می توانید امتحان کنید آورده شده است.

  1. هیدراته بمانید. اطمینان حاصل کنید که در طول روز مایعات فراوان (تا حد امکان آب) می نوشید، اما شب ها نیز یک لیوان آب در نزدیکی تخت خود نگه دارید.
  2. قبل از خواب یک تکه آدامس بدون قند بجوید یا دهان خود را با دهانشویه بدون الکل بشویید. هر یک از این گزینه ها ممکن است به تحریک تولید بزاق در طول شب کمک کند تا با دهان پنبه ای از خواب بیدار نشوید.
  3. از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این امر به ویژه در ماه‌های زمستان صادق است، اما اگر در جایی با رطوبت کم یا هوای خشک زندگی می‌کنید، سعی کنید از یک مرطوب‌کننده در شب استفاده کنید تا علائم خشکی دهان خود را در صبح کاهش دهید.

همچنین می‌توانید محصولات طبیعی Hyalogic و Xlear را (قبل از خواب یا در طول روز) برای حمایت از سلامت دهان و کاهش خشکی دهان امتحان کنید.

نعناع خشک دهان – هیالوژیک

اگر از خشکی دهان رنج می برید، Dry Mouth HylaMints از Hyalogic را امتحان کنید. Dry Mouth HylaMints از سلامت و راحتی دهان و دندان بهینه پشتیبانی می کند، تعادل رطوبتی سالم برای دهان شما ایجاد می کند و به طور منحصر به فردی مرطوب کننده و شاداب کننده نفس است. آنها همچنین ممکن است به حمایت از عملکرد کلی بزاق شما کمک کنند. این نعناع های با طراوت همچنین کاملاً بدون قند و بدون تمام مواد مصنوعی هستند: طعم شیرین نعناع آن ها از طعم های طبیعی نعناع و نعناع همراه با مواد تقویت کننده سلامت دهان و دندان مانند اسید هیالورونیک، نارون لغزنده، زایلیتول، عصاره کرن بری می آید. و پکتین پرتقال برای ارتقای سلامت دهان و تعادل رطوبت.

اسپری مرطوب کننده دهان اسپری – Xlear

اسپری مرطوب کننده دهان اسپری از Xlear به دو صورت از شما در مبارزه با خشکی دهان حمایت می کند. به عنوان یک مرطوب کننده و درمان خشکی دهان عمل می کند، اما به عنوان یک درمان و درمان خشکی گلو نیز عمل می کند. اسپری دهان مرطوب کننده اسپری با زایلیتول و تسکین دهنده آلوئه ورا برای مرطوب و تسکین کل دهان شما از جمله لثه ها و همچنین بافت های دهان و گلو عمل می کند. این اسپری دهان علاوه بر تسکین و مرطوب کنندگی، با طعم طراوت و نعناع خود، نفس را تازه می کند. شما می توانید آن را به دفعات مورد نیاز استفاده کنید و همچنین می تواند به حفظ سلامت دهان کمک کند.

بهترین راه حل شما برای بیدار شدن با دهان خشک چیست؟