تداخل دارویی قرص هیرویت با چه داروهایی ممکن است باشد؟


“موهای محکم، پرپشت و درخشان.” این شعاریست که روی قرص هیرویت که یکی از بهترین قرص‌های تقویت کننده و ضد ریزش مو است، به چشم می‌خورد. این شعار فقط یک تبلیغ نیست. روزانه میلیون‌ها نفر در جهان از کپسول هیرویت هلث اید به عنوان بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو استفاده کرده و نتیجه دلخواه خود را در مدت زمانی کوتاه کسب می‌کنند. بدون شک Hair vit که معنی فارسی آن ویتامین مو است، در زمره پرفروش‌ترین قرص‌های تقویتی مو قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل مصرف‌کنندگان این محصول سوالات گوناگونی را در خصوص استفاده از این کپسول مطرح می‌کنند که یکی از آنها: تداخل دارویی قرص هیرویت است.

نوشته های مرتبط

چرا قرص هیرویت را انتخاب کنیم؟

با مراجعه به داروخانه چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین با داروهای گوناگونی برای توقف ریزش مو و تقویت مو مواجه می‌شوید و ممکن است بپرسید که چرا هیرویت به عنوان یکی از بهترین‌ها به شما پیشنهاد خواهد شد؟ به دلایل زیر:

  • قرص هیرویت هم برای خانم‌ها مناسب است و هم آقایان
  • مفیدترین مواد مغذی برای رشد مو شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و ترکیبات گیاهی در این قرص وجود دارند
  • در کاهش ریزش موهایی که به دلیل افسردگی، استرس و مصرف برخی داروها اتفاق می‌افتد، موثر است
  • بیماران مبتلا به سلیاک و عدم تحمل لاکتوز می‌توانند از هیرویت استفاده کنند
  • قیمت قرص هیرویت نسبت به دیگر محصولات مشابه بسیار مناسب است و البته از داروخانه آنلاین مثبت سبز معمولا با تخفیف نیز می‌توانید این محصول را خریداری کنید
  • ریزش مو بر اثر ضعف رژیم غذایی را درمان می‌کند
  • از رنگ‌دهنده مصنوعی، طعم‌دهنده و نگهدارنده در hair-vit استفاده نشده است
  • در کنار درمان ریزش مو به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند
  • هیرویت در سلامت پوست و شادابی آن و همچنین کمک به بهود زخم‌ها نیز می‌تواند موثر باشد
  • ضخامت موها را افزایش می‌دهد، فولیکول مو را تقویت می‌کند و در درخشان به نظر رسیدن تارهای مو نقش دارد
  • همه افراد بالای ۱۶ سال می‌توانند از هیرویت استفاده کنند
  • هیرویت تحت لیسانس هلث اید انگلستان بوده و کیفیتی بی‌نظیر دارد
  • عوارض قرص هیرویت معمولا تنها زمانی اتفاق می‌افتد که فرد بیش از حد مجاز آن را مصرف کند.

 قرص هیرویت

با همه این تفاسیر به ویژه برای افرادی که به دنبال قرص ضد ریزش مو با قیمت مناسب هستند، اگر شما باشید، هیرویت را پیشنهاد نمی‌دهید؟

تداخل دارویی قرص هیرویت

تداخل دارویی ممکن است در نحوه اثرگذاری داروها تغییر ایجاد کرده، تاثیر آنها را خنثی کند یا احتمال بروز عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. اگر از دارو یا داروهای مختلفی استفاده می‌کنید و قصد استفاده از قرص‌های تقویت‌کننده مو مثل کپسول هیرویت را دارید، فهرست داروهای خود را در اختیار پزشک قرار دهید تا از لحاظ تداخل دارویی با Hair-Vit بررسی‌های لازم را به عمل آورد. قرص هیرویت ممکن است با داروهای زیر تداخل داشته باشد:

بیس فسفونات ها

بیس فسفونات‌ها گروهی از داروها هستند که اغلب به منظور کنترل پوکی استخوان بکار می‌روند و احتمال شکستگی استخوان بر اثر پوکی را کاهش می‌دهند. از جمله این داروها به آلندرونیت می‌توان اشاره کرد. قرص‌های ضد ریزش مو مثل هیرویت ممکن است جذب این دارو در بدن را کاهش دهد. بنابراین بهتر است همزمان از این دو فرآورده دارویی استفاده نشود.

لوودوپا

برای درمان بیماری پارکینسون معمولا از لوودوپا استفاده می‌شود. هیرویت ممکن است جذب این دارو را کاهش دهد؛ پس فاصله‌گذاری بین مصرف این دو قرص لازم است.

  • از آنجایی که قرص هیرویت حاوی مقادیری از اسید فولیک است، در صورت استفاده از داروهای ضد تشنج مثل فنی توئین حتما با پزشک مشورت کنید.

پنی سیلامین

تداخل دارویی قرص هیرویت ممکن است با پنی سیلامین نیز اتفاق بیفتد. این دارو اغلب به منظور پیشگیری از ایجاد آسیب بافتی مصرف شده و گاه برای درمان آرتریت روماتوئید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیرویت ممکن است جذب این دارو را کاهش دهد و باید با فاصله از آن مصرف شود.

داروهای فشار خون

تاکنون مطالعه اختصاصی در مورد تداخل دارویی قرص هیرویت با داروهای کاهنده فشار خون صورت نگرفته است اما به طور کلی برخی از داروهای گیاهی و مکمل‌های غذایی حاوی مواد مغذی ممکن است همزمان با این داروها ایجاد تداخل کنند؛ از این رو باید بین مصرف آنها با هم فاصله قرار داد.

 تداخل دارویی هیرویت

تداخل دارویی قرص هیرویت با راکوتان؟

ایزوترتینوین با نام تجاری راکوتان جهت درمان آکنه شدید کاربرد دارد. این قرص تداخلی با هیرویت ندارد و می‌توانید آنها را همزمان استفاده نمایید.

داروهای کنترل تیروئید

هیرویت اگر همزمان با داروهای تیروئید مثل لووتیروکسین مورد استفاده قرار گیرد ممکن است تداخل ایجاد کرده و اثر دارو را کاهش دهد. پس این قرص‌ها را با حداقل ۲ ساعت فاصله از هم مورد استفاده قرار دهید.

آنتی بیوتیک های کینولونی و تتراسایکلین

سیپروفلوکساسین و لووفلوکساسین از جمله آنتی بیوتیک‌های کینولونی هستند که برای درمان انواع خاصی از عفونت کاربرد دارند. قرص‌های ضد ریزش مو همانند کپسول هیرویت ممکن است اگر همزمان مصرف شوند، جذب این داروها را کاهش دهند. همچنین آنتی بیوتیک‌های تتراسایکلین نیز ممکن است همین تداخل را با هیرویت داشته باشند.

هیرویت و سایر داروهای تقویتی مو ممکن است در نتیجه برخی از آزمایشات اثرگذار باشند بنابراین اگر از این قرص استفاده کرده‌اید به مسئولین آزمایشگاه اطلاع دهید.

تقویت رشد مو با هیرویت

تداخل دارویی هیرویت با دیگر مولتی ویتامین ها

کپسول هیرویت حاوی بسیاری از ریزمغذی‌ها بوده و همزمان با آن هرگز نباید از مولتی ویتامین مینرال دیگری استفاده کنید زیرا ممکن است بعضی از ویتامین‌های محلول در چربی و مواد معدنی در بدن تجمع یابند و مسمومیت دارویی ایجاد کنند که در این صورت بعید نیست عوارضی جدی شامل حال شما شود. فراموش نکنید که در واقع هیرویت خود نوعی مولتی ویتامین برای مو به شمار می‌آید.

دیگوکسین

یک داروی ضد آریتمی بوده و برای درمان نارسایی‌های قلبی کاربرد دارد. در کنار این دارو اگر همزمان از هیرویت استفاده شود، ممکن است در تپش قلب اختلال ایجاد شود پس فاصله‌گذاری دارویی حتما باید مد نظر قرار گیرد.

وارفارین

وارفارین به عنوان ضد لخته خون برای بیماران استفاده می‌شود. این دارو با بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل کلسیم، ویتامین C، ویتامین D و غیره تداخل دارد. از آنجایی که هیرویت نیز شامل این مواد مغذی می‌شود، بهتر است با فاصله از وارفارین مورد استفاده قرار گیرد.

سخن پایانی

همه مکمل‌های غذایی و داروها می‌توانند با دیگر فرآورده‌های دارویی ایجاد تداخل کنند و قرص هیرویت نیز از این قضیه مستثنی نیست. به طور کلی جهت جلوگیری از بروز تداخل دارویی قرص هیرویت پیشنهاد می‌شود که این فرآورده را ۲ ساعت قبل یا ۲ ساعت بعد از دیگر داروها استفاده نمایید. البته در صورت مصرف هر نوع داروی خاص بهتر است نظر پزشک متخصص را نیز جویا شوید زیرا پزشک شرایط شما را به طور دقیق از لحاظ سلامتی و پزشکی می‌داند و دقیق‌تر می‌تواند توصیه خود را انجام دهد.

لطفا به این مقاله امتیاز بدهید

[مجموع: ۲۰ میانگین: ۳.۹]