حقیقت ممنوع در مورد رژیم کتوژنیک کلاسیک که توسط یک حرفه ای قدیمی فاش شد

رژیم کتوژنیک منجر به تغییرات انطباقی در متابولیسم انرژی مغز شده و ذخایر انرژی را افزایش میدهند. آسیبهای مغزی: تحقیقات روی حیوانات نشان داده است این رژیم غذایی میتواند جراحتهای مغز را کاهش دهد و بعد از جراحی مغز روند بهبود را سریعتر کند. هوتنلوخر این رژیم را بر روی ۱۲ کودک و نوجوان مبتلا به صرع مقاوم آزمود. لازم به ذکر است که رژیم کتو مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات است که این امر میتواند بر روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد.

رژیم نیمه کتوژنیک

غذاهای رژیم کتوژنیک این رژیم معمولا بدون محدود کردن میزان مصرف کالری باعث لاغری میشود. نیازی به محدود کردن برخی خوراکی ها در آن نیست. یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند. برای دلیل رویداد این فعالیتها توضیحاتی وجود دارد که از میان آنها میتوان به فعال شدن گیرندگان NMDA که موجب وارد شدن کلسیم به درون مغز میشوند، اشاره کرد.

مغز انسان از شبکهای از یاختههای عصبی (نورونها) تشکیل شدهاست که تکانههای عصبی را از طریقِ گسترش پتانسیل عمل، گسیل میدارند. آجیل و مغز یک غذای سالم، پرچرب و کم کربوهیدرات هستند. در این آیه، قرآن به صراحت فرموده است که شیر، از غذای هضم شده درون شکم تولید میشود. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند. 1. کلاسیک: رژیم کتوژنیک کلاسیک نیاز به مشارکت یک متخصص تغذیه دارد که توصیههای غذایی را بر اساس ویژگیهای فردی مانند سن، وزن، فرهنگ فعالیت بدنی و ترجیحات غذایی ارائه میدهد.

رژیم کتوژنیک فست

موضوع دیگری که برای لاغری سریع و کاهش وزن بسیار مهم است، داشتن سبک زندگی سالم است؛ یعنی علاوه بر اینکه فعالیت ورزشی انجام می دهید و رژیم غذایی سالمی هم دارید، باید استرس خود را کنترل کنید و به خواب خوب شبانه اهمیت بدهید. به عنوان مثال، برخی از کاربران در انجمنهای آنلاین میگویند میتوانند حین شیردهی تا زمانی که کالری خود را بالا نگه داشته و مایعات زیادی مینوشند، در رژیم کتوژنیک باشند. رعایت رژیم کتوژنیک به صورت کوتاه مدت ممکن است برای افزایش کارایی و توان ورزشی در ورزشکاران استقامتی – دونده ها و دوچرخه سواران مفید باشد .

همانطور که در بالا اشاره کردیم رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافهوزن یا دیابت دارند یا بهدنبال بهبود سلامت متابولیک خود هستند، بسیار مفید باشد. رژیم کتوژنیک همانطور که در بالا بیان کردیم جلوی خوردن قند را گرفته و دیابت را ایجاد نمیکند. صبحانه: ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استیویا. صبحانه: بیکن، تخم مرغ و گوجه. صبحانه: املت ژامبون و پنیر با سبزیجات. املت اسفناج: 4 تخم مرغ بزرگ، 1 فنجان اسفناج، 28 گرم پنیر فتا، 1/2 قاشق غذاخوری کره. تخم مرغ منبعی آسان و مقرون به صرفه از چربی و پروتئین است و در عین حال کربوهیدرات کمی دارد و برای افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند انتخاب خوبی است.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

به همین دلیل رژیم کتوژنیک برای همه مناسب نیست. با این که شما نیازی به مکمل غذایی ندارید، بعضی از آنها ممکن است مفید باشند. رژیم کتوژنیک دورهای و هدفمند، رژیمهای حرفهایتری هستند که فقط بدنسازان و ورزشکاران از آنها استفاده میکنند. این قند در رژیم کتوژنیک مجاز نیستند. بیماریهای قلبی: با بهبود میزان چربی بدن، کلسترول خوب HDL، فشار خون و قند خون، به داشتن قلب سالم کمک میکند. اگر دیابت دارید، به ویژه دیابت نوع 1، کتون های زیادی در خون شما می توانند وضعیت بیماری شما را بدتر کنند و منجر به کتواسیدوز دیابتی شوند .

در این رژیم با مصرف چربیهای سالم و کاهش مصرف قند، التهاب و استرس، اکسیداتیو کاهش مییابد و ظاهر پوست را هم بهبود میبخشد. مکملها: مکملهای سلنیوم و ید تنها تحت نظر پزشک مصرف شوند. به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند. ابن نکته را نیز توجه داشته باشید که بهترین گزینه اضافه کردن میوه، لبنیات و یا غذاهای بر پایهی غلات است. در واقع وقتی ورزش برای لاغر شدن حذف شود، جز تغییر رژیم غذایی و تنظیم کردن یک رژیم اصولی برای کاهش وزن چارهای نمیماند.

قیمت رژیم کتوژنیک

همانطور که اشاره کردیم در رژیم کتو باید درصد چربی غذای شما بیشتر باشد. فیبر موجود در این غذاها هضم را کند میکند. این فرایند زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به جای کربوهیدرات، چربی می سوزاند. بله در فرآیند کتوز (زمانی که بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات لازم را نداشته باشد، برای تولید انرژی چربیها را به کتون تبدیل میکند) طبیعی است و نیاز به بررسی نیست. این رژیم برای ورزشکاران حرفهای یا اشخاصی که نیاز به افزایش حجم عضلانی یا وزن دارند چندان مناسب نیست. کتو به برنامه ریزی و آمادگی زیادی نیاز دارد.

اما چگونه میتوانید همه آنها را در یک برنامه غذایی کتو بدنسازی پر از وعدههای غذایی کمکربوهیدرات، پرچرب و سرشار از پروتئین قرار دهید؟ آنها همچنین دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم و ویتامین های B هستند. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را به هم بزند. همچنین برخلاف اکثر چربیها، اسیدهای چرب زنجیره متوسط به سرعت جذب شده و به کبد منتقل میشوند. این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود.

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

طبیبان یونان باستان برخی بیماریها و از جمله صرع را با تغییر در رژیم غذایی بیماران درمان میکردند. رژیم کتوژنیک کمک میکند چربیهای اضافه را که ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندرم متابولیک دارد بسوزانید. پروتئین موجود در شیر بادام به رشد عضلات و استخوانهای جنین در حال رشد کمک میکند. بلکه حاوی محتوای پروتئین است که واقعا برای رشد استخوانهای کودکان مفید است. و در روایات نیز شیر گاو، حلال و بلکه مفید اعلام شده 50 ایده برای رژیم لاغری سریع رایگان کتوژنیک است.

رژیم کتوژنیک اصولی

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. هستند امکان دارد سبب کاهش وزن شود در صورتی که همیشه خوانده و شنیده ایم که برای لاغر نباید چربی استفاده کرد. این مسئله همراه افزایش کتون در بدن، فواید زیادی برای سلامتی دارد. بعد از وارد شدن به فاز کتوز، میزان چربی کاهش یافته و از طرف دیگر میزان پروتئین افزایش خواهد یافت. این عارضه جانبی معمول معمولاً بعد از 3-4 هفته برطرف می شود. توضیح: زنان و مردان سالم در سیالای یا نمونه دارونمای آن را در ورزشهای مقاومتی به مدت ۷ هفته استفاده کردند.

رژیم کتوژنیک سه روزه

یکجا نشستن برای کاهش وزن و تثبیت آن مناسب نیست و به همین دلیل ساعات مشاهده تلویزیون باید کاهش پیدا کنه و به حداکثر ده ساعت در هفته برسه. پس اگر شما بدن تان را عادت دادهاید که روزانه بهطور مثال ده دقیقه ورزش کنید، سعی کنید این عمل شما همه ی روزه و بهطور مداوم صورت بگیرد. به عنوان مثال توی یک وعده گفته شده سینه مرغ سرخ شده توی روغن زیتون رو به همراه 100 گرم سالاد کاهو با ترکیب یک مقدار خیلی کمی آب لیمو ( برای مزه دار شدن و البته روغن زیتون ) میل بشه.

این امر موجب می شود سلول های سرطانی گرسنه بمانند از این رو احتمال پیشرفت تومورها هم به حداقل میرسد. میوه هایی که می توانید در این رژیم استفاده کنید شامل زردآلو، کیوی، آووکادو، شاتوت، گوجهفرنگی، ریواس، تمشک، طالبی، توت فرنگی، هندوانه، لیمو می باشد. این رژیم شبیه به رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری دارد. در کل پایبندی به این رژیم در دراز مدت مشکل است و از طرف دیگر تحقیقات کاملی در خصوص اثرات بلند مدت (بالای ۲ سال) آن انجام نشده توصیه می شود این رژیم به صورت اصولی و تخصصی و تحت نظر برای مدتی تا رسیدن به وزن مناسب اجرا شود و سپس رژیم تثبیت گرفته و در نهایت سبک زندگی فرد جهت ماندگاری کاهش وزن اصلاح گردد.

مارچوبه حاوی ویتامین هایی مثل C و A و B6 و K و آهن و مس و کلسیم و هم چنین فیبری که مارچوبه دارد باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنیم و به همین دلیل خوراک خوبی برای کاهش وزن است می توانید مارچوبه را کباب یا آبپز و یا حتی با روغن تفت بدید. ناهار: گوشت تفت داده شده در روغن نارگیل با سبزیجات. و در آنها، بدن اجازه نمییابد تا از کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده کند و به همین سبب وابسته به اجسام کتونی است. باید در جواب بگوییم که این رژیم غذایی رژیم برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند، مناسب و عالی است.

This ​post w​as generated ​by GSA Con​tent G ener ator  Dem oversion.

چربی در دهه ۵۰ و ۹۰ میلادی شهرت خوبی نداشت و محبوبیت آن به لطف رژیمهای کتوژنیک، رژیم پالئو بالاتر رفت. چربی های اشباع شده، چربی های غیر اشباع و انواع خاصی از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده (PUFAs)، به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳٫ بهتر است همه انواع چربی ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید، مخصوصا چربی های اشباع شده در مقایسه با PUFAs. البته ناگفته نماند که در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید.

این باید به شما کمک کند تا مقداری چربی شکم را در 3 روز یا کمتر از بین ببرید.کتاب های بی شماری در مورد چگونگی کاهش چربی شکم در 3 روز یا کمتر وجود دارد، اما یکی از بهترین گزینه های شما این است که فقط تمام غذاهای چاق کننده را از رژیم غذایی خود حذف کنید و ورزش های زیادی انجام دهید. به طور کلی، کربوهیدرات ها کمتر از ۱۰ درصد کالری در رژیم کتوژنیک دارند.