ده توضیح چرا داشتن عالی رژیم غذایی کتوژنیک فقط نیست کافی

رژیم کتوژنیک و یبوست رژیم کتوژنیک کمک میکند چربیهای اضافه را که ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندرم متابولیک دارد بسوزانید. این رژیم مزایای زیادی برای سلامتی دارد ولی در کنار آن به برخی اندام های داخلی مانند کبد و کلیه ها آسیب جبران ناپذیری می رساند؛ شایع ترین عارضه آن یبوست است. رژیم کتوژنیک هم از آن رژیمهای سخت است. سرطان: در حال حاضر این رژیم غذایی برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور مورد استفاده قرار می گیرد. تغییر رژیم غذایی بعد از کتو و شروع مصرف کربوهیدرات میبایست در طول مدت زمان حداقل 2 الی 3 هفته صورت گیرد.

پس از تأخیر در خوردن غذا یا نخوردن آن یا بیشتر از معمول ورزش کردن یا نوشیدن مقدار زیادی الکل یا مصرف دارویی خاص یا مصرف بیشتر از حد انسولین، سولفونیل اوره یا داروهای این دسته یا اسهال و استفراغ قند خون کاهش مییابد. دو روز رژیم با کـــــربوهیدرات بالا ادامه مییابد. اگر ادامه پیدا کرد سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر بیشتری بخورید. بسیار مهم است برای شروع به اندازهای که سیر میشوید غذا بخورید و در کالری شماری زیادهروی نکنید. یکی دیگر از پیامدهای تغییرات وزن مرتبط با رژیم کتو میتواند از دست دادن توده عضلانی باشد، به خصوص اگر چربی بیشتری نسبت به پروتئین بخورید.

قند رژیم کتوژنیک

در این حالت بدن به جای استفاده از کربوهیدرات برای تولید انرژی از چربی ها استفاده نموده و با سوزاندن آن تولید انرژی می نماید. همه غلات عمدتاً از کربوهیدرات ها تشکیل شده اند، بنابراین ساده ترین و بهترین راه برای مصرف کم کربوهیدرات این است که از مصرف غلات به طور کامل اجتناب کنید. این ممکن است منجر به کمآبی و علائم شبه آنفولانزا مانند خستگی، سرگیجه، تحریکپذیری، حالت تهوع و درد عضلات شود. علائم آنفولانزای کتو میتواند شامل سردرد، ضعف و تحریکپذیری، یبوست، حالت تهوع و استفراغ باشد.

علائم این عارضه شامل کاهش سطح انرژی و ضعف در عملکرد مغز، اختلالات خواب، افزایش اشتها، مشکلات گوارشی و عدم توانایی در ورزش است. اگرچه آنها از نظر کربوهیدرات کمتری (بین 2 گرم تا 6 گرم کربوهیدرات در هر قوطی) هستند، اما میزان الکل آنها در 4٪ تا 6٪ ABV (الکل از نظر حجم) نیز کمتر است. اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. یک دورهٔ کوتاهمدت از افزایش تشنجها در طی بیماری یا در اثر نوسان سطح کتونهای خون محتمل است.

در سال های اخیر اثر آن در کاهش وزن هم مورد بررسی قرار گرفته است. راز همه برنامه های رژیم چاقی این است که نسبت به آنچه که با فعالیت می سوزانید، به طور مداوم کالری بیشتری مصرف کنید. چربیهای ناسالم: مصرف محصولاتی مانند روغنهای گیاهی تصفیه شده و مایونز باید محدود شود. از غذاهای پرکربوهیدرات مانند نان، چیپس،پاستا، کراکر، آب نبات، بیشتر میوهها و کیک. از مصرف غذاها و خوراکیهایی با پایه کربوهیدرات مانند غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیبزمینی، شکلات، آب میوه و حتی میوهها خودداری کنید. همچنین رژیم غذایی کتوژنیک میتواند به مصرف کمتر غذاهای فرآوری شده و شیرین شده و در نتیجه کاهش سطوح انسولین کمک کند که همه اینها میتوانند به بهبود بسیاری از بیماریها از جمله سندرم تخمدان پلیکیستیک، آکنه، انواع سرطانها، و آلزایمر کمک کنند.

رژیم کتوژنیک و سنگ کیسه صفرا

افزایش ادرار منجر به از بین رفتن الکترولیتها از جمله سدیم، منیزیم و پتاسیم میشود که میتواند افراد را مستعد آسیب حاد کلیه کند. فردی که رژیم کتو دارد باید میزان کربوهیدرات دریافتی خود را از تمام منابع از جمله میوهها، سبزیجات و غلات کامل، محدود کند. به عنوان مثال، یک بررسی قبلی نشان داده است که محدودیت رژیم غذایی کربوهیدرات ها ممکن است نیاز به دارو را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد یا از بین ببرد. این رژیم ممکن است باعث ایجاد آریتمی قلبی شود، زیرا الکترولیتها برای ضربان طبیعی قلب لازم هستند.

درصد زیادی از افراد رعایتکننده رژیم کِتون اظهار کردهاند که رعایت این برنامه غذایی سبب کاهش خوابآلودگی آنها در طول روز و افزایش سطح هوشیاری شده است. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا بیماری چاقی می توانند این رژیم را دنبال کنند (حقیقت این است که یک دوم شهروندان امریکایی درمرحله پیش دیابت یا مبتلا به دیابت نوع 2 هستند و 70 درصد آنها دچار اضافه وزن می باشند). بعد از اتمام رژیم کانادایی بدن دچار قحطی شده و در کوتاه مدت وزن اولیه و یا حتی بیشتر از آن مقدار بر میگردد.

رژیم کتوژنیک هدفمند

علاوه بر این، رژیم کتو منجر به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید می شود. اما آن همه چربی که هنگام رژیم کتوژنیک میخورید چه؟ محل ذخیره شدن چربی نشان میدهد که چه اثری بر سلامتی یا خطر بیماریها دارد. علاوه بر این، شما مجبور نیستید مدام کالری شماری کنید. علاوه بر این، از آنجا که کربوهیدراتها منبع انرژی هستند، از بین بردن این منبع انرژی منجر به افزایش میل شکر، مه مغزی، و مشکل در تمرکز خواهد شد.

رژیم کتوژنیک و یبوستPost has be᠎en g᠎ener​ated wi th the help of G​SA C᠎on᠎tent Generator DEMO !

حجم بیشتری از غذای خود را بر پایه غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغنهای سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید. با این که این رژیم غذایی برای افراد سالم مشکی ایجاد نمیکند، اما ممکن است در برخی موارد عوارضی به دنبال داشته باشد. تحقیقات نشان داده که این رژیم غذایی در واقع بهتر از رژیمهای رایج کم کالری است. برای به حداقل رساندن احتمال بروز این عارضه میتوانید قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات چند هفته اول را با رژیم کم کربوهیدرات معمولی شروع کنید. در رژیم کتوژنیک میتوانید وعدههای متنوع، مغذی و خوشمزهای برای خود تدارک ببینید.

رژیم کتوژنیک میتواند بهطور موثری باعث کاهش تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. رژیم کتو با اینکه میتواند در کاهش وزن تا حدی موفق باشد، اما میتواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل افزایش سطوح چربیهای خون گردد که خود زمینه بیماریهای قلبی عروقی و سکتهها را فراهم مینماید. رژیمهای غذایی کتوژنیک میتوانند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شوند، البته این رژیمها همراه با افزایش کتونها، اگر در جای خود استفاده شوند، مزایایی هم دارند.

هدف این است که بدن خود را وارد کتوز کنید، یک حالت متابولیک طبیعی که بدن شما را مجبور می کند تا چربی بسوزاند تا کربوهیدرات. یکی از این نوع بیماریها صرع است. گرچه ناراحتیهای گوارشی، یکی از عوارض این رژیم بود و یکی از بیماران بههمین دلیل از مصرف آن منصرف شد، اما تهیهٔ غذاهای قابل تحمل و خوشطعم برای کودکان آسانتر بود. کاهش مصرف کربوهیدرات بدن را مجبور میکند که به جای گلوکز، کتونها را برای انرژی بسوزاند.

در مطالعه دیگری، گروه کتوژنیک 24.4 پوند (11.1 کیلوگرم) وزن کم کردند، در مقایسه با 15.2 پوند (6.9 کیلوگرم) در گروه کربوهیدرات بالاتر.این یک مزیت مهم برای در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است. همین دو دلیل کافی است تا انگیزه شما برای ادامهی یک برنامه غذایی کاهش پیدا کند. این کار منیزیم را بیشتر می کند و این مشکل حل می شود. در نتیجه معمولا در هفته اول و دوم این رژیم افراد کاهش وزن سریعی را تجریه می کنند. این محصولات همچنین معمولا به شدت فرآوری شده هستند. این عوارض جانبی آنفولانزای کتوژنیک نامیده شده و معمولا در چندین روز اول اتفاق میافتد.

چند گرم کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک

وقتی این اتفاق بیفتد، بدن در سوزاندن چربی برای تأمین انرژی، فوقالعاده کارآمد میشود. بهترین مواد غذایی در یک رژیم لاغری کتوژنیک آنهایی هستند که چربی زیاد، کربوهیدرات اندک و پروتئین متوسطی دارند، مانند: آووکادو، تخممرغ، چربیها شامل زیتون، نارگیل و کره، ماهی، سبزیجات کم کربوهیدرات و غیر نشاستهای مانند سبزیجات برگی، گوشت و بوقلمون، پنیر، مغزها، دانهها، انواع توتها (فقط یکچهارم فنجان)، شکلات تلخ و پودر کاکائو. رژیم کتوژنیک یا کتو حاوی غذاهای با کربوهیدارت کم و چربی بالا است. این رژیم شامل 60% چربی، 35% پروتئین و 5% کربوهیدارت است.

رژیم کتوژنیک دورهای و هدفمند، رژیمهای حرفهایتری هستند که فقط بدنسازان و ورزشکاران از آنها استفاده میکنند. ممکن است آنها نیاز به شروع مکمل الکترولیت یا تغییر دوزهای دارویی روزانه خود داشته باشند. تلاش کنید در طولانی مدت از انواع مختلف سبزی و گوشت استفاده کنید تا از مواد مغذی و فواید همه آنها برای سلامتی بهرهمند شوید. در خصوص میوه های و مواد مجاز در رژیم کتوژنیک باید یاداور شد که رژیم کتوژنیک به مصرف میوههای کم کربوهیدرات نظیر توت و ملون تاکید دارد.

رژیم غذای کتوژنیک

اگر توصیه ما را بخواهید شما می توانید از سایر رژیم ها مثل رژیم کنترل کربوهیدرات استفاده کنید تا با کمترین آسیب وزن کم کنید. توجه داشته باشین که شما میتونین شکلات تلخ رو به عنوان یک میان وعده عالی در رژیم کتو جای بدید. خواص و فایده رژیم لاغری کتوژنیک- در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک بسیار عالی است و اغلب به عنوان رژیم کم چربی توصیه می شود. این بدان معنی است که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد و انسولین کمتری هم ترشح میکند.

اگر نیاز بود، دست ها را برای حفظ حالت بدن روی زمین قرار دهید. آکنه: سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد. این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است. سخت نگرفتن در رژیم و مصرف مکملهای مواد معدنی (Mineral Supplements) میتوانند به شما کمک کند.

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با آنچه بهترین است از معلمان خود درباره کتوژنیک و لاغری درخواست داشته باشید وب سایت خود باشید.