رژیم کتوژنیک جوایز: 7 دلیلی که چرا کار نمی‌کنند و چه کاری می‌توانید انجام دهید درباره آن

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم در رژیم کتوژنیک خودتان باید برنامه غذایی را با توجه به شرایط جسمانی و مالی تهیه کنید.نکته مهم این است که در برنامه رژیم کتوژنتیک 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات را رعایت 50 ایده برای رژیم لاغری سریع رایگان کتوژنیک کنید. روزههای بلند تابستانه دستگاه گوارش را ضعیفتر میکند پس رعایت تدابیر خوردن و آشامیدن در روزهداری، بسیار مهم و لازم است. اگر کمی حوصله کنید و یک لیست برای خودتون تهیه کنید، کارتون بسیار راحت میشه. وقتی میخواهید برای کاهش وزن و تناسب اندام از رژیم لاغری کتوژنیک استفاده کنید، ممکن است احساس کنید که تپش قلب شما محکم تر شده است.

در رژیم کتوژنیک صبحانه چی بخوریم

از برنامه غذایی زیر استفاده کنید تا بدون دغدغه وزن کم کنید. به جای ۳ وعده غذایی بزرگ سعی کنید ۳ وعده غذایی متوسط و چند میانوعده با کالری کنترل شده داشته باشید. پاشیدن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که در روز چند فنجان قهوه یا چای ننوشید. بعضی از طرفداران این رژیم معتقدند که افزایش متابولیسم بدن در این رژیم، عامل اصلی لاغری سریع است؛ چون چای سبز و قهوه موجود در این رژیم، حاوی ترکیباتی هستند که میتوانند متابولیسم بدن را افزایش دهند؛ اما به نظر نمیرسد که این ادعا درست باشد؛ چون بقیه ترکیبات غذایی موجود در این رژیم، چندان چربیسوز نیستند.

اسرار خودی برای رژیم های کتوژنیک آشکار شد

به منظور تامین مواد مغذی برای بدن خون حتما از میوه و سبزیجاتف گوشت و ماهی و دانهها و غلات به مقدار کافی استفاده کنید. راه غذا خوردن باید شما را در ادامه بهترین حالت خود قرار دهد، در ادامه حالیکه بدن شما نیاز به مواد مغذی لازم دارد تا بتوانید یک زندگی طولانی و شاد و سالم داشته باشید. چندین نکته باید در نظر گرفته شوند و بعد ببینید که باید رژیم انتخابی خود را تغییر دهید یا نه. نکته دیگری که باید درباره این رژیم غذایی بدانید، این است که رژیم های کتوژنیک میتوانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند.

نکته مهم در مورد ورزش این است که مداومت در انجام تمرینهای ورزشی، باعث میشود که شما بدنی سالم و روانی شاد داشته باشید. روزه گرفتن سلولهای سالم را برای وارد شدن به یک بخش آهسته و حالت بسیار محافظتی که آنها را در مقابل عوارض سمی حاصل از داروهای ضد سرطانی محافظت می کند، در حالی که حساسیت انواع مختلف سلول های سرطانی به این درمان های 11,12,17. این کشف نشان می دهد که یک مداخله تنها در رژیم غذایی به طور بالقوه می تواند به مسائل مختلف و به همان اندازه مهم در درمان سرطان کمک کند. یک مطالعه روی زنان سالم که فقط مشکل چاقی داشتهاند نشان داد که رژیم کم کربوهیدرات نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن کوتاه مدت بسیار موثرتر است.

رژیم کتوژنیک ممکن است در کوتاه مدت نیز برای از دست دادن چربی و کاهش وزن برای شما مناسب باشد. چرا که افرادی زیادی هستند که علاقه دارند در زمان کوتاه وزن کم کنند ولی یا رژیم غذایی مناسبی ندارند و یا روش لاغری صحیح را نمیدانند. این رژیم(رژیم لاغری کتوژنیک)که هم چنین به عناوینی مثل رژیم کیتو یا کتو یا کتون زا هم شناخته میشه،یک روش رژیمی جدید هستش که تو اون مصرف کربوهیدرات کم میشه و مصرف چربی زیاد میشه. این کتاب در مورد چی هستش؟ هیچ شکی در این نیست که اگر شما دچار اضافه وزن هستید و مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز میباشید، رژیم لاغری سالم قند شما را کاهش داده، منجر به بهبود سلامتی شده و به شما کمک میکند که حس بهتری داشته باشید.  C ontent h᠎as ᠎been g​ener᠎at ed by GSA ​Conten​t  Ge​ne​rato​r DEMO!

رژیم کتوژنیک دکتر غفاری رژیم کتوژنیکِ درمانیِ کلاسیک در دههٔ ۱۹۲۰ میلادی گسترش یافت و یک دهه بعد نیز همچنان رایج بود، ولی با ساخت داروهای ضد صرع، کمکمرو به فراموشی رفت. رژیم کتوژنتیک در دهه 1920 و 1930 میلادی برای درمان صرع رایج شد و اکنون برای کودکان مبتلابه صرع، از این رژیم بهعنوان تکنیکی برای مدیریت بیماری استفاده میشود. 3. چه کسانی میتوانند از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند؟ کسانی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند در حالت عادی هموگلوبین خون آن ها کمتر از بقیه افراد است. این رژیم به این صورت میباشد که شما در طول هفته که هفت روز میباشد، دو روز آن را روزه میگیرید و نیاز کالری خود را به یک چهارم نیاز روزانه محدود میکنید و پنج روز دیگر را به طور معمول و عادی غذا میخورید.

برای مثال می توان رژیم را به صورت 5:2 رعایت کرد؛ در این حالت رژیم گیرنده در دو روز هفته فقط 500 کالری مصرف میکند و در پنج روز دیگر طبق روال عادی غذا میخورد. بنابراین میتواند بخشی از انرژی مورد نیاز بدن را در طول روز تامین کند. هرچه نسبت بافت چربی در بدن بالاتر باشد، سوخت و ساز کاهش پیدا می کند به همین دلیل در نوبت های بعدی که قصد کاهش وزن دارید، وزن تان به سختی کاهش پیدا می کند. در حالی که برخی تحقیقات اولیه نشان میدهد که رژیم کتو ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیخطر و موثر باشد، اما خطر کاهش قند خون، بهویژه برای افرادی که انسولین مصرف میکنند، وجود دارد و رژیم کتو گروههای غذایی خاصی را حذف میکند که برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است؛ به عنوان مثال، تحقیقات اهمیت غلات کامل را برای کنترل وزن و همچنین دوره های قند خون بالا برجسته می کند.

اثراتی که رژیم لاغری بر بدن شما میگذارد اهمیت ویژه ای دارد. جالب است بدانید که حجم زیادی از کاهش چربی های بدن در رژیم کتو مربوط به ناحیه اطراف شکم و پهلو بوده. بنابراین می توان گفت که این رژیم در ۳ تا ۶ ماه اول، باعث کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم های دیگر می شود. استفاده از غذاهای کتو کلسترول بد خون را به طور شگفت انگیز کاهش داده و باعث افزایش کلسترول مفید در بدن میشود که معلول این اتفاق بهبود بخشیدن به ضربان قلب میباشد. این بدان معناست که بدن انسولین کمتری می سازد چون نیاز کمتری به آن دارد.

رژیم کتوژنیک بر پایه Mct

محققان بر این باورند که بدن در حالت کتوزی حالت اسیدی تری دارد ، که ممکن است توانایی عملکرد در فعالیت های بدنی شدید را محدود سازد. پاسخ مثبت است. شما ممکن است چربی خود را به تدریج افزایش دهید تا زمانی دیگر به بدن خود اجازه بدهید از آن استفاده کند. اگرچه برخی گزارشهای حکایتی وجود دارد که نشان میدهد برخی از مادران پس از استفاده از کتو کاهش تولید شیر داشتهاند، اما این به احتمال زیاد به دلیل عواملی مانند کم آبیفقدان کالری یا مواد مغذی کافی و عدم تعدیل احتمالی در موارد محدودیت سریع کربوهیدرات. خوردن غذاهای تصفیه شده با کربوهیدرات بالا مانند نان سفید، ماکارونی، برنج و شیرینی ها می تواند شما را از حالت کتوژنیک خارج کرده و باعث شود بیشتر از کربوهیدرات روزانه خود دریافت کنید.

اما بهتر است چربیهای ترانس را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا سلامتی عروق و به طور کلی بدن شما به خطر نیفتد. سوختن چربی برای بدن شما مفید است و باعث می شود بدنتان بیشتر نیاز به انسولین داشته باشدخوردن غذا با مقدار زیادی کربوهیدرات می تواند سیستم شما را به انسولین حساس کند و موجب می شود سلول ها برای ذخیره انرژی به همان اندازه که در چربی بدن هستند ذخیره شوند.در مقابل، از بین بردن کربوهیدرات، سطح قند خون را بهتر تنظیم می کند و خطر ابتلا به انسولین را کاهش می دهد. در حالی که آنها تحت یک پیش فرض کار می کنند ، از نظر فیزیولوژیکی بسیار متفاوت هستند ، خصوصا در تأثیر آنها بر کتون های خون.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

اما این رژیم بسیار بعید است که منجر به حالت کتوز شود (30٪ کربوهیدرات و 55٪ چربی، در حالی که اکثر رژیم های کم کربوهیدرات یا کتو شامل کمتر از 10٪ کربوهیدرات هستند). این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است اما شامل مقدار زیادی پروتئین می باشد.پروتئین(۳۵%)،چربی(۶۰%) و کربوهیدرات(۵%). خوراکیهای مجاز در رژیم کم کربوهیدرات مشابه رژیم کتوژنیک است، اما سختگیری این رژیم در خصوص میزان مصرف کربوهیدراتها کمتر است. یک مطالعه در سال 2009 رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب (LCHF) را با رژیم غذایی پر کربوهیدرات و کم چربی (HCLF) در زنان شیرده مقایسه کرد. یک مطالعه قدیمی در مؤسسه Annals of Internal Medicine Trusted Source شرکت کنندگان را به گروه رژیم کتو و گروه رژیم کم چرب تقسیم کرد.

دریافت فیبراز سبزیجات این مشکلات را حل میکند و اگربه هردلیلی کافی نبود، پودر پوسته شده یا پروبیوتیک مصرف کنید. این رژیم را هم اگر به صورت اصولی و دقیق رعایت کنید به اهداف خود در مورد لاغری خواهید رسید. به عنوان مثال بهطور دقیق از رژیمتان پیروی کنید و از دی هیدراتگی جلوگیری کنید. کتوسیس همچنین میتواند خطر ابتلا به آلزایمر، سرطان و دیابت را نیز کاهش دهد.- افزایش توانایی فیزیکی: کتوسیس باعث میشود بدن خیلی بهتر از اکسیژن استفاده کرده و همچنین از پایین افتادن قند خون نیز جلوگیری میکند و به همین دلیل میتواند در افزایش توانایی فیزیکی موثر باشد.

میان ذهن و بدن هماهنگی ایجاد می کند. به طور خاص، برخی از مطالعات نشان میدهد که کتو ممکن است به کاهش سطح هموگلوبین A۱c، معیاری برای میانگین سطح قند خون کمک کند. برخی از افراد نیز ممکن است دچار مشکلات خواب شوند. این کار یعتی مصرف بیشتر کربوهیدرات باعث میشود فرد وارد فاز کتوز نشود، گرچه این امر کمک میکند که فرد عوارض کتوز را تجربه نکند اما فواید رژیم کتوژنیک حاصل نیز نمیشود.

هر شخصی شرایط بدنی متفاوتی دارد و به همین دلیل شرایط کاهش وزن نیز متفاوت خواهد بود. آیا رژیم کتوژنیک عوارض دارد؟ تحقیقات انجام شده بر روی ۳۴۹ بیمار دیابتی که به مدت یک سال رژیم کتوژنیک گرفته بودند، نشان داد که بیماری در این افراد تا حدود ۶۰ درصد بهبود یافته و وابستگی آنها به انسولین بسیار کمتر شده است. در رژیم کتوژنیک هویج و پیاز جز مواد غذایی با گلیسمی بسیار بالا محسوب می شوند. میتونه توی انتخاب مواد غذایی شما موثر باشه.

در یک مطالعه، افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب نمودند، ۲.۲ برابر بیشتر از سایر افرادی که یک رژیم غذایی کمچرب با کالری محدود داشتند، وزن کم کردند. در طول هفته برای سه یا چهار جلسهی تمرینی برنامهریزی کنید و بهترین زمان را برای اجرای برنامه انتخاب کنید. گوناگونی و چندسانی در اجرای پروتکل بیمارستان جانز هاپکینز شایع است. سایر علائمی که از آنها بهعنوان پیش-نشانه یاد میشود، عبارتند از: سندرم استفراغ دورهای و سرگیجهٔ ادواری در دوران کودکی. برخی از مواد اولیه خوب که باید در دست داشته باشید عبارتاند از: نان سبوسدار، سبزیها منجمد، پنیر کمچرب، کنسرو لوبیا و گوجهفرنگی، سبزیها سالاد و سینه مرغ از قبل پخته شده.