ماندگار ترین روش چاقی صورت


چاقی صورت به دلایل مختلفی نظیر عوامل ژنتیکی، رژیم غذایی نامناسب، ساختار عضلات صورت و عوامل دیگر مرتبط با سلامتی بستگی دارد. داشتن گونه‌های برجسته و صورت پر موجب می‌شود که سن را کمتر نشان بدهد و صورت ظاهری جوان و پرانرژی داشته باشد. از روش‌های مختلفی برای ایجاد چاقی در صورت مانند تزریق ژل، چربی و فیلر و همچنین از روش‌های طبیعی می‌توان استفاده کرد.

بهترین روش‌های طبیعی برای داشتن چاقی صورت می‌توان به مواردی مانند تغذیه مناسب، ورزش و مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها در رژیم غذایی اشاره کرد. در سنین جوانی، وجود چربی در پوست صورت باعث ظاهری سالم، پُر و جوان می‌شود. اما باگذشت سن، پوست، انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد. در صورت تمایل به اقدام برای داشتن صورتی پر، حتماً با متخصصان پوست و مو و زیبایی یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

چه خوراکی ‌هایی برای چاقی صورت مناسب است؟

چاقی صورت می‌تواند با مصرف برخی خوراکی‌ها تسریع یابد. در زیر لیست و طبقه‌بندی کلی از خوراکی‌های مفید برای این منظور آورده شده است:

  • ماهی: ماهی با داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ می‌تواند به رشد و تقویت عضلات صورت کمک کند.
  • تخم‌مرغ: تخم‌مرغ با پروتئین بالای خود در رشد بافت صورت مفید است.
  • لبنیات: پروتئین و کلسیم موجود در لبنیات، عضلات صورت را تقویت می‌کند.
  • میوه‌ها و سبزی‌ها: میوه‌ها و سبزی‌ها در رشد و استحکام ساختار صورت نقش دارند؛ زیرا دارای ویتامین‌ و مواد معدنی هستند.

روش‌ های طبیعی و ماندگار برای چاقی صورت چیست؟

روش‌های متعددی برای افزایش گونه‌ها و تندرستی چهره وجود دارد که به ‌عنوان بهترین روش‌های ماندگار برای چاقی چهره به افراد توصیه می‌شود. این روش‌ها شامل موارد زیر است:

انجام تمرینات ورزشی برای حجیم سازی چهره

انجام ورزش صورت برای چاقی می‌تواند یکی از ماندگارترین روش‌های بهبود ظاهر چهره و جلوگیری از علائم پیری باشد. این ورزش‌ها شامل یوگای صورت هستند و به تحریک عضلات صورت برای داشتن ظاهری جوان و سالم کمک می‌کنند. افرادی که به مدت مداوم این تمرینات را انجام می‌دهند، به نتایج مطلوبی در بهبود ظاهر صورت خود دست می‌یابند.

یکی از روش‌های یوگای صورت برای چاقی، انجام تمریناتی است که باعث تورم عضلات اطراف چشم و پیشانی می‌شود و از اثرات منفی اخم جلوگیری می‌کند. این تمرینات شامل گشاد کردن چشم‌ها و باز کردن دهان به ‌صورت شگفت‌زده است که هر روز باید انجام شود.

تمرینات تنفسی مخصوص، یکی دیگر از روش‌های ماندگار برای چاقی صورت محسوب می‌شود. در این تمرین، شما باید دهان خود را پر از هوا و سپس آن را به طور آرام و تدریجی از یک ‌گونه به گونه دیگر منتقل کنید. این تمرین می‌تواند به تقویت عضلات گونه‌ها کمک کرده و از لاغرشدن و توخالی شدن آن‌ها جلوگیری نماید.

تمریناتی مانند فشاردادن پلک پایینی چشم به‌آرامی و همچنین فشاردادن ناحیه خارجی استخوان گونه در سفت‌ شدن ماهیچه‌های آن و جلوگیری از فرورفتگی گونه‌ها  و افتادگی پوست کمک می‌کنند.

همچنین، مکمل این تمرینات، انجام ماساژ صورت با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل است که می‌تواند جریان خون در منطقه صورت و تقویت عضلات آن را تسهیل کند و باعث حفظ شادابی پوست و جلوگیری از شل ‌شدن آن شود.

به ‌طورکلی، انجام تمرینات ورزشی صورت و استفاده از ماساژ صورت به شما کمک می‌کند تا چهره‌ای جوان‌تر، سالم‌تر و چاق‌تر داشته باشید. با انجام منظم این تمرینات، می‌توانید به نتایج قابل‌توجهی در بهبود ظاهر و سلامتی صورت خود دست یابید.

رژیم غذایی سالم

روش چاقی صورت

رژیم غذایی سالم و مناسب یکی از روش‌های ماندگار برای چاقی صورت است. انتخاب غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی در بهبود ظاهر چهره و جلوگیری از لاغری و افتادگی پوست نقش دارند. برای تپل شدن چهره، از مواد طبیعی و مغذی زیر استفاده کنید:

  • آب: نوشیدن آب به مقدار کافی یکی از راه‌های ساده برای تپل شدن چهره است. مصرف آب باید بر اساس وزن شما باشد، ولی توصیه می‌شود که روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.
  • آجیل و دانه‌ها: آجیل و دانه‌ها کالری بالایی دارند و به تأمین ویتامین‌ها، اسیدهای چرب سالم و مواد معدنی بدن کمک می‌کنند. این مواد را می‌توانید با خرما مخلوط کنید تا اثر بیشتری در چاقی صورت داشته باشند.
  • شیر: شیر به ‌عنوان یکی از نوشیدنی‌های پرکالری حاوی مواد مغذی و معدنی مهم برای حجیم سازی صورت است. مصرف شیر و خرما  یک ترکیب مؤثر برای چاقی صورت معرفی می‌شود.
  • ماهی‌های پرچرب: ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد، شاه‌ماهی و کاد دارای کالری زیادی هستند و چربی آن‌ها به ‌سلامت پوست کمک می‌کند و ظاهر شاداب و جوانی به چهره می‌دهد.
  • جوانه گندم: جوانه گندم یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری است که می‌تواند بهبود پوست را تسهیل کند. آن را در کنار رژیم غذایی خود، به ‌خصوص در شام، استفاده کنید.
  • سیب‌زمینی: سیب‌زمینی با هر روشی  باعث چاقی پوست می‌شود. می‌توانید آن را به ‌صورت خوراکی یا به‌ عنوان ماسک صورت مصرف کنید تا در کمترین زمان ممکن به تپل شدن چهره برسید.
  • برنج: برنج یکی دیگر از پرکالری‌ترین مواد غذایی به شمار می‌رود که تأثیر زیادی در چاقی صورت دارد. برای داشتن صورت پر و برجسته، حتماً برنج را در رژیم غذایی خود جای دهید.
  • گوشت قرمز: یکی از خوراکی‌های بسیار مفید که تأثیر بزرگی در افزایش وزن و چاقی صورت دارد.

باتوجه‌ به مصرف این مواد غذایی و مواد طبیعی، می‌توانید به بهبود ظاهر چهره خود و داشتن یک چهره تپل  و جذاب‌ دست یابید.

مصرف ویتامین‌ های ضروری برای سلامتی بدن

ویتامین های ضروری برای سلامت پوست

مصرف ویتامین‌ها برای سلامتی و ظاهری جوان بسیار حیاتی شناخته می‌شوند. ویتامین‌های متنوعی در میوه‌ها، سبزی‌ها، ماهی، مواد غذایی فراوان وجود دارند.

ضروری‌ترین ویتامین‌ها و مینرال برای چاقی صورت شامل گروه زیر است:

  • ویتامین‌های گروه B: این دسته یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت هستند. آن‌ها نقش بسزایی در سوخت‌وساز بدن دارند و در صورت کاهش آن‌ها، متابولیسم بدن به‌ خوبی عمل نمی‌کند و وزن کاهش می‌یابد. ویتامین‌های گروه B در موادی مانند لوبیا، شیر، تخم‌مرغ، موز، سیب‌زمینی، عدس و غلات یافت می‌شوند.
  • ویتامین A: این ویتامین جلوگیری از تجزیه کلاژن پوست توسط نور خورشید را انجام می‌دهد.
  • ویتامین E: این ویتامین به کاهش چین‌ و چروک، افتادگی پوست و حتی در بعضی موارد پیشگیری از سرطان پوست، تقویت دیواره‌های سلولی و چاق شدن صورت کمک می‌کند. برای خرید قرص ویتامین E کلیک کنید.
  • ویتامین C: این ویتامین محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و حفظ پروتئین‌های آن را برعهده دارد.
  • کلسیم: برای داشتن چهره‌ای پرتراکم و چاق‌تر، مناسب است در رژیم غذایی خود از مواد غذایی حاوی کلسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها استفاده کنید؛ زیرا کلسیم و چاقی صورت با یکدیگر ارتباط دارند. مصرف کلسیم از ضعیف‌ شدن ساختمان استخوان‌های چهره جلوگیری و با ارتقای سلامت استخوان‌ها، چهره را تپل می‌کند.
  • روی: بیشترین مقدار مواد معدنی لازم برای پوست در لایه خارجی آن قرار دارد. حضور روی در فرایند تقسیم و تخصص سلول‌ها در هنگام رشد مفید بوده و باعث استحکام دیواره‌های سلولی پوست می‌شود.
  • منیزیم: منیزیم یکی دیگر از مهم‌ترین مینرال برای حفظ سلامتی و پر شدن چهره است. مصرف این ویتامین منجر به کنترل قند خون و فشارخون شده، همچنین به تقویت سیستم ایمنی و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. می‌توانید با مصرف آجیل، دانه‌ها، حبوبات، میوه‌ها و سبزی‌ها، نیاز بدن به منیزیم را تأمین کنید و باعث پر شدن چهره خود شوید.
  • آهن: بدن برای رشد و متابولیسم سالم، عملکرد صحیح سلول، تولید برخی از هورمون‌ها، حمل اکسیژن به عضلات و بافت‌های بدن از طریق سلول‌های قرمز خون نیاز به آهن دارد. اگر سطح آهن کافی نباشد، اکسیژن به مقدار کافی به بافت‌ها نمی‌رسد و متابولیسم بدن مختل می‌شود.

بیشتر بخوانید: ویتامین های چاق کننده صورت کدام است ؟

روش‌ های پزشکی برای تپل شدن چهره

چاقی صورت

اگر از درمان‌های طبیعی خسته شده‌اید و به دنبال راه‌های پزشکی برای برجسته‌سازی گونه‌ها و تپل شدن چهره خود هستید، می‌توانید به راهکارهای زیر مراجعه کنید:

  • تزریق فیلر: در این روش، متخصصان زیبایی از مایعات حاوی فیلر برای افرادی که می‌خواهند گونه‌های خود را پرتر و برجسته‌تر نشان دهند، استفاده می‌کنند. این تزریقات معمولاً برای مدتی حدود ۱۵ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند.
  • لیفت چشم: این روش به افرادی که پوست اطراف چشم‌هایشان متورم یا پلک‌هایشان افتاده‌ است کمک می‌کند. با این روش، بافت اضافی پوست اطراف چشم برداشته می‌شود یا پلک‌ها لیفت می‌شوند.
  • تزریق چربی: در این روش، چربی را از نواحی دیگر بدن می‌گیرند و به چهره تزریق می‌کنند تا برجستگی و جوان‌سازی صورت ایجاد شود. این روش معمولاً نیاز به مشورت با پزشک دارد.
  • کاشت ایمپلنت گونه: در روش دیگر، از ایمپلنت‌های سیلیکونی برای افزایش حجم گونه‌ها و برجسته‌سازی آنها استفاده می‌شود. این روش به ‌عنوان یک گزینه دائمی برای چاقی صورت مطرح است.
  • مصرف قرص‌: برخی از قرص‌ها و داروها ممکن است از جمله روش‌های پشتیبانی برای برجسته‌سازی گونه‌ها باشند، اما باید با پزشک مشورت کنید تا از امنیت و مؤثربودن آنها مطمئن شوید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بهترین قرص برای چاقی صورت را مطالعه کنید.

استفاده از ترکیبات گوناگون برای پوست

با بهره‌گیری از ترکیبات طبیعی، می‌توانید پوست خود را مرطوب و از آن در مقابل پیری محافظت کنید. استفاده از این مواد به داشتن یک‌ پوست سالم و جوان‌تر کمک می‌کند. در ادامه، برخی از ترکیبات مفید برای پوست ذکر شده است:

  • عسل و شکر: این دو ماده از جمله مرطوب‌کننده‌های قدرتمند شناخته می‌شوند. علاوه بر مرطوب کردن پوست، عسل حاوی ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و اسیدهای آمینه است که به ‌سلامتی و مرطوب کردن پوست کمک می‌کنند.
  • روغن‌های گیاهی: استفاده از روغن‌های طبیعی یکی از بهترین روش‌ها برای نرم‌تر شدن پوست و جلوگیری از پیری آن مطرح می‌شود. این روغن‌ها می‌توانند مرطوب‌کننده‌های فوق‌العاده‎‌ای باشند. محصولات طبیعی و روغن‌های مختلف برای ماساژ چهره بهبودی ملموسی در پوست ایجاد می‌کنند. برای این منظور، می‌توانید از انواع روغن‌های طبیعی زیر استفاده کنید:

– روغن نارگیل: برای پوست‌های خشک یا نرمال

– روغن‌زیتون: برای پوست‌های خشک و نیازمند آبرسانی

– روغن بادام شیرین: مناسب برای انواع پوست، به ‌ویژه پوست‌های مستعد به التهابات مثل اگزما و پسوریازیس

– روغن‌کرچک: دارای تأثیر مفید در کاهش پف زیر چشم و تنظیم منافذ باز پوست.

پس از ماساژ، اگر پوست شما خشک است، روغن را بر روی پوست خود بگذارید و به‌آرامی ماساژ دهید تا جذب شود؛ اما اگر پوست شما چرب بود، پس از ماساژ، صورت خود را با آب شسته و از یک مرطوب‌کننده یا کرم محکم‌کننده استفاده کنید.

  • آلوئه‌ورا: با داشتن ویتامین C و E می‌تواند کمک‌کننده برای ارتقای ارتجاع و سلامتی پوست باشد. آلوئه‌ورا را مستقیماً بر روی پوست بمالید و نتایج را در کوتاه‌ترین زمان مشاهده کنید.
  • ماسک صورت: استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده، یک راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست محسوب می‌شوند. این ماسک‌ها می‌توانند به جوان‌سازی پوست کمک کنند.
  • استفاده از مرطوب‌کننده: استفاده از مرطوب‌کننده‌ها به طور منظم،  پوست را نرم و پرطراوت می‌کند. بهترین زمان برای استفاده از آنها پس از حمام یا قبل از خواب است، زیرا در این زمان‌ها می‌توانند بهترین نتایج را به ارمغان بیاورند.

از چه مواردی برای جلوگیری از لاغرشدن صورت باید پرهیز کنیم؟

تأکید بر توازن در استفاده از مواد غذایی، حفظ سلامتی را تضمین می‌کند. اما مصرف بیش از حد یا مصرف مواد غذایی ناسالم می‌تواند بر سلامتی جسمی و روانی تأثیرات منفی بگذارد. به ‌عنوان ‌مثال، مصرف مشروبات الکلی و سیگار به زیبایی و پیرایش صورت آسیب می‌رساند.

برای حفظ جوانی و چاقی صورت، علاوه بر روش‌های چاق شدن صورت، نکات زیر را نیز به یاد داشته باشید:

  • پرهیز از مصرف سیگار و مشروبات الکلی: این مواد باعث ازبین‌رفتن ارتجاع پوست و شل‌شدن آن می‌شوند و ظاهری نامناسب ایجاد می‌کنند.
  • اجتناب از مصرف زیاد آجیل: مصرف بیش از حد آجیل، چربی پوست را افزایش داده و جوش و لک به وجود می‌آورد. بهتر است مصرف این خوراکی‌ها را محدود نمایید.
  • استفاده از ضدآفتاب: به یا داشته باشید که حتماً قبل از قرارگرفتن در معرض نور خورشید، از کرم یا لوسیون ضدآفتاب استفاده کنید. این کار سبب محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر خورشید می‌شود. برای خرید کرم ضد آفتاب می‌توانید به داروخانه آنلاین مثبت سبز مراجعه کنید.
  • محدودکردن استفاده از لوازم آرایشی: استفاده زیاد از لوازم آرایشی منجر به انسداد منافذ پوستی شده و خشکی و پیری پوست را شدت می‌بخشد؛ بنابراین به پوستتان فرصت دهید تا نفس بکشد و از کاربرد زیاد لوازم آرایشی خودداری کنید.

کلام آخر

چاقی صورت یکی از مسائلی است که به عوامل ژنتیکی بستگی دارد، اما در بسیاری از مواقع می‌توان با استفاده از روش‌های خانگی یا از طریق تزریق ژل و بوتاکس، حجم صورت را به میزانی افزایش داد. باید به ‌خاطر داشت که هیچ روش قطعی برای درمان چاقی صورت در خانه وجود ندارد و اکثر روش‌ها تنها تا زمانی که مورد استفاده قرار بگیرند، مؤثر هستند. بدون تردید، تصمیم برای داشتن یک صورت لاغر یا چاق کاملاً به خودتان بستگی دارد. اما در تلاش برای دستیابی به هر یک از این دو حالت، اولویت اصلی و حیاتی باید به‌ سلامتی شما تعلق بگیرد.