معرفی بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه + طرز استفاده


سرفه‌های پشت سر می‌تواند گاهی آنقدر آزاردهنده باشد که باعث سردرد، استفراغ و تنگی نفس شده و روال معمول زندگی فرد را بر هم بریزد. معمولا در فصول سرد سال در هر جمعی که حضور پیدا می‌کنید، فرد یا افرادی را می‌بینید که صدای سرفه آنها مدام در فضا می‌پیچد. پزشکان برای درمان سرفه خرید شربت ضد سرفه را پیشنهاد می‌دهند. اگر تاکنون برای درمان سرفه شربت‌های مختلفی را امتحان کرده‌ و به نتیجه نرسیده‌اید، در این مقاله حتما همراه ما باشید. بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه به شما معرفی خواهد شد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

شربت اکسپکتورانت

شربت اکسپکتورانت یک داروی خلط‌آور است که مخاط مجرای تنفسی را رقیق می‌کند تا به سهولت در سیستم تنفسی دفع شوند. این دارو هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان کاربرد دارد. برای درمان عفونت‌های کوتاه مدت دستگاه تنفس مثل سرماخوردگی، برونشیت، ذات الریه، آنفولانزا و … می‌توان از شربت اکسپکتورانت استفاده کرد. این شربت بهتر است با تجویز پزشک مورد استفاده قرار گیرد. یک مدل شربت اکسپکتورانت هم وجود دارد که نیازی به نسخه پزشک نداشته و به صورت آنلاین قابل فروش است که در اینجا آن را به شما معرفی می‌کنیم:

شربت اکسپکتورانت و ضد سرفه تیمکس

این شربت از عصاره هیدروالکلی آویشن باغی تهیه شده و خاصیت آنتی باکتریال، آنتی ویروس و ضد قارچ دارد. خاصیت این شربت، خلط‌آور، مدر و ضد نفخ است. آویشن در طب سنتی یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان سرفه به شمار می‌آید. هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند از این شربت به عنوان بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه استفاده نمایند.

 شربت اکسپکتورانت و ضد سرفه تیمکس

خرید شربت اکسپکتورانت و ضد سرفه تیمکس

نحوه مصرف شربت اکسپکتورانت و ضد سرفه تیمکس

طرز استفاده از این شربت خلط آور به شرح زیر است:

  • کودکان ۱ تا ۲ سال: روزی ۲ بار، هر بار ۱,۲۵ میلی لیتر ( معادل نصف قاشق چای خوری)
  • کودکان ۲ تا ۶ سال: روزی ۳ بار، هر بار ۲,۵ میلی لیتر (معادل یک قاشق چای خوری)
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: روزی ۳ بار، هر بار ۵ میلی لیتر (معادل یک قاشق مرباخوری)
  • بزرگسالان: روزی ۳ بار، هر بار ۱۵ میلی لیتر (معادل یک قاشق غذاخوری)

شربت پلارژین بزرگسال پارس گیتا دارو

به عنوان بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه می‌توانید از شربت پلارژین استفاده کنید که در دو مدل برای کودکان و بزرگسالان فرموله شده است. این شربت کاملا گیاهی بوده و برای درمان عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی کاربرد دارد. پلارژین نه تنها برای درمان سرفه سریع یکی از بهترین گزینه‌ها است بلکه طول دوره سرماخوردگی را هم کاهش می‌دهد. بعد از مصرف این شربت تاثیر فوری آن را در درمان سرفه‌های خشک و خلط‌آور، گرفتگی سینوس و بینی، گلودرد مزمن، آبریزش بینی و بی‌حالی به وضوح می‌توانید مشاهده نمایید.

از مزایای قابل توجه شربت پلارژین این است که باعث خواب آلودگی نمی‌شود و فاقد الکل، رنگ دهنده، قند و گلوتن است. پلارژین ضد ویروس و ضد باکتری عمل کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم ترکیب موثر موجود در این شربت است. اطفال می‌توانند به جای این شربت از شربت پلارژین کیدز پارس گیتا دارو به عنوان شربت ضد سرفه کودکان استفاده کنند.

 شربت پلارژین

خرید شربت پلارژین

طرز استفاده از شربت پلارژین

دستور کلی مصرف این شربت ضد سرفه خشک به شرح زیر است:

  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: سه بار در روز (صبح، ظهر، غروب) هر بار ۵ میلی لیتر
  • افراد بالای ۱۲ سال: سه بار در روز (صبح، ظهر، غروب) هر بار ۵/۷ میلی لیتر

اگر در مورد مقدار مصرف پزشک دستور دیگری داده باشد، توصیه وی در اولویت است و طبق آن باید عمل شود.

شربت پروسپان انگلهارد

به دنبال شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه هستید؟ مایلید شربت ضد سرفه خارجی استفاده کنید؟ پیشنهاد ما به شما خرید شربت پروسپان انگلهارد است که تحت لیسانس آلمان به بازار عرضه شده و کیفیتی بی‌نظیر دارد. عصاره برگ خشک پیچک ترکیب موثر موجود در این شربت ضد سرفه است که خلط‌آور بوده و تسکین دهنده سرفه به شمار می‌آید. پروسپان با طعم مطلوب گیلاس عرضه شده و کودکان با تمایل آن را مورد مصرف قرار می‌دهند. الکل، قند و مواد رنگی در این شربت استفاده نشده است.

 شربت پروسپان

خرید شربت پروسپان

طریقه مصرف شربت پروسپان

نحوه مصرف پروسپان باید بر اساس نظر پزشک باشد اما به طور کلی به شرح زیر است:

  • نوزادان (زیر ۱ سال) و کودکان (بین ۵-۱ سال) 2.5 میلی‌لیتر 3 بار در روز
  • کودکان (۹-۶ سال) و نوجوانان (بالای ۱۰ سال) ۵ میلی لیتر 3 بار در روز
  • بزرگسالان 5 تا 7.5 میلی لیتر 3 بار در روز

طول دوره درمان را پزشک تعیین می‌کند. اما به طور کلی بهتر است این شربت حداقل 1 هفته مورد مصرف قرار گیرد.

شربت تیمکس پلاس

شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان و کودکان شربت تیمکس پلاس می‌تواند باشد. این شربت خلط آور حاوی آویشن باغی و عسل بوده و از سرفه جلوگیری می‌کند. درمان التهابات مجاری تنفسی و خواص ضد میکروبی و ضد نفخ از مزایای این شربت ضد سرفه به شمار می‌آید. با مصرف شربت تیمکس از شدت گلودرد کاسته شده و دوره نقاهت بیماری‌های تنفسی کاهش می‌یابد.

 شربت تیمکس پلاس

خرید شربت تیمکس پلاس

طریقه مصرف شربت تیمکس پلاس

مقدار مصرف هر دارو را پزشک معین می‌کند اما مصرف معمول این دارو به این شرح است:

  • کودکان ۴ تا ۱۲ سال: روزی ۳ تا ۴ بار، هر بار ۵ میلی لیتر یا یک قاشق مرباخوری
  • بزرگسالان: روزی ۳ بار، هر بار ۱۵ میلی لیتر یا یک قاشق غذاخوری

شربت آویشن تیمورانت رازک

دیگر شربتی که به عنوان بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم، شربت آویشن تیمورانت رازک است. این شربت خلط آور نه تنها ضد سرفه است بلکه در بهبود بیماری‌های تنفسی نیز نقش دارد. هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند شربت آویشن را به عنوان یک شربت ضد سرفه خشک مورد استفاده قرار دهند. آویشن، ضد سرفه و ضد میکروب است.

 شربت آویشن

خرید شربت آویشن

نحوه مصرف شربت آویشن برای سرفه

  • کودکان ۵-۱ سال: ۵/۲ میلی لیتر هر 3 ساعت.
  • کودکان ۱۲-۶ سال: ۵ میلی لیتر هر 3 ساعت.
  • افراد بالای ۱۲ سال: ۱۰ میلی لیتر روزی ۶-۳ بار

شربت توسیان گل دارو

به دنبال شربت ضد سرفه گیاهی هستید؟ شربت توسیان گل دارو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این شربت برای بهبود سرفه، برونشیت، سیاه سرفه، لارنژیت و تنگی نفس کاربرد دارد. آویشن ترکیب اصلی در این شربت است که در درمان سرفه موثر عمل می‌کند. این شربت ضد سرفه خشک، خلط آور بوده و ضد اسپاسم دستگاه تنفسی است.

 شربت توسیان

خرید شربت توسیان

طرز استفاده از شربت توسیان

  • اطفال ۱ تا ۶ سال : 3 نوبت در روز، هر بار 1 قاشق مرباخوری
  • کودکان ۶ سال به بالا : 3 نوبت در روز، هر بار ۲ قاشق مرباخوری

همچنین برای اطفال به عنوان شربت ضد سرفه کودکان می‌توانید از شربت توسیان اطفال گل دارو استفاده کنید. این شربت از 1 سالگی به بعد قابل استفاده است.

شربت سیموسپان سیمرغ دارو

شربت سیموسپان سیمرغ دارو بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه بوده و حتی در رفع تنگی نفس نیز کاربرد دارد. تقویت سیستم ایمنی، تسکین گلو درد و برطرف کردن التهاب مجرای تنفسی از مزایای مصرف شربت سیموسپان است. عصاره آویشن، گیاه عشقه، عسل و ویتامین سی ترکیبات این شربت ضد سرفه هستند که ضد عفونی کننده مجرای تنفسی نیز به حساب می‌آید. هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند این شربت سرفه را مورد استفاده قرار دهند.

 شربت سیموسپان

خرید شربت سیموسپان

روش مصرف شربت سیموسپان سیمرغ دارو

  • کودکان سنین ۲ تا ۵ سال: ۳ میلی لیتر ۳ بار در روز
  • کودکان سنین ۶-۱۱ سال: ۵ میلی لیتر ۳ بار در روز
  • بزرگسالان و کودکان ۱۲ سال به بالا: ۶ میلی لیتر۳ بار در روز

شربت ضد سرفه آیورامی اهورا دارو

برای بهبود سرفه‌های ناشی از برونشیت یا التهاب حاد و مزمن دستگاه تنفسی، شربت سرفه دیگری که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، شربت ضد سرفه آیورامی اهورا دارو است که برای کودک و بزرگسال کاربرد دارد. این شربت خلط آور بوده و حاوی عصاره خشک برگ عشقه است. شربت آیورا با کمک به باز شدن مجرای تنفسی سرفه را کاهش داده و تنفس را بهبود می‌بخشد. همچنین این شربت اثر ضد باکتریایی دارد.

 شربت آیورامی

خرید شربت آیورامی

طرز استفاده از شربت ضد سرفه آیورامی

  • کودکان زیر ۶ سال: ۲ بار در روز هر بار ۲,۵ میلی لیتر
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: ۲ بار در روز هر بار ۵ میلی لیتر
  • نوجوانان بالای ۱۲ سال و بزرگسالان: ۳ بار در روز هر بار ۵ میلی لیتر

شربت آوی پکت دینه

شربت آوی پکت دینه با داشتن عصاره آویشن به عنوان بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه می‌تواند معرفی شود. تسکین سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی، برونشیت، سیاه سرفه، لارنژیت و … را با شربت آوی پکت دینه می‌توانید تجربه کنید. همچنین سرفه‌های ناشی از آلودگی هوا و دود سیگار با مصرف این شربت، قابل برطرف شدن است. هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند این شربت را مورد استفاده قرار دهند.

 شربت آوی پکت

خرید شربت آوی پکت

طریقه مصرف شربت آوی پکت دینه

  • بزرگسالان: روزانه ۳ بار، هر بار ۲ قاشق مرباخوری (معادل ۱۰ میلی لیتر)
  • کودکان: روزانه ۳ بار هر بار ۱ قاشق مرباخوری (معادل ۵ میلی لیتر)

شربت کاف استاپ باریج اسانس

شربت کاف استاپ باریج اسانس به عنوان بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه حاوی آویشن و گیاه عشقه بوده و ضدعفونی کننده مجرای تنفسی به حساب می‌آید. این شربت سرفه خلط آور بوده و سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهبود می‌بخشد. شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان همین شربت می‌تواند باشد که البته برای کودکان هم قابل استفاده است.

 شربت کاف استاپ

خرید شربت کاف استاپ

طرز مصرف شربت کاف استاپ باریج اسانس

  • کودکان سنین ۱ تا ۵ سال: ۳,۲ میلی لیتر
  • کودکان سنین ۶ – ۱۱ سال: ۴,۳ میلی لیتر
  • بزرگسالان و کودکان سن ۱۲ سال و بیشتر: ۵,۴ میلی لیتر

پس از مصرف این شربت می‌توانید یک لیوان آب بنوشید. فرقی نمی‌کند این شربت سرفه را با غذا یا بدون غذا میل نمایید.

شربت برون کلد برای ریه

شربت برون کلد هلث اید با ترکیبات کاملا گیاهی ضد سرفه عمل کرده و گلو درد و سایر علائم سرماخوردگی را بهبود می‌بخشد. عصاره نعنا فلفلی، رازیانه، فلفل دلمه، زنجبیل و میخک ترکیبات مهم موجود در شربت برون کلد هستند. این شربت ضد سرفه همچنین به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و گرفتگی گلو را تسکین می‌دهد. به ویژه برای سرفه‌های خشک، کودکان و بزرگسالان می‌توانند برون کلد را مورد استفاده قرار دهند.

 شربت برون کلد

خرید شربت برون کلد

نحوه مصرف شربت برون کلد

  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال، روزانه ۱ یا ۲ مرتبه و در هر بار ۵ میلی لیتر
  • بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال ، روزانه ۲ یا ۳ مرتبه و در هر بار ۵ میلی لیتر

شربت دکسترومتورفان

شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه شربت دکسترومتورفان می‌تواند باشد که البته فروش آن به صورت آنلاین امکان‌پذیر نیست. این شربت برای سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی، کرونا و آنفولانزا کاربرد دارد و گلو درد را تسکین می‌بخشد. کودکان زیر 4 سال نباید از این شربت ضد سرفه استفاده کنند، مگر اینکه پزشک توصیه کرده باشد. دکسترومتورفان برای سرفه‌های خشک کاربرد داشته و هر 6 تا 8 ساعت می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد. این دارو سرکوب کننده سیگنال‌هایی است که به مغز می‌روند و رفلاکس سرفه را تحریک می‌کنند.

شربت نئوتادین برای سرفه

نئوتادین یک داروی ضد حساسیت است که علائم آلرژی را بهبود می‌بخشد. نئوتادین یا لوراتادین علائمی همچون آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه یا کهیر را بهبود بخشیده و علاوه بر اینها در درمان سرفه نیز نقش دارد. هم سرفه‌های ناشی از حساسیت و هم سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا را با استفاده از نئوتادین می‌توان تسکین داد. داروی نئوتادین به صورت قرص و شربت به داروخانه‌ها عرضه می‌شود و به عنوان بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه می‌توان از آن بهره گرفت.

کلام آخر در مورد بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه

در این مقاله از بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه به شما معرفی شد. همچنین طرز استفاده از هر یک از شربت‌های معرفی شده را برای شما توضیح دادیم. با این حال بهتر است شربت ضد سرفه را با تجویز پزشک مورد استفاده قرار دهید تا دوز دارو با توجه به شرایط و سن شما به طور دقیق تعیین شود. اگر شربت ضد سرفه دیگری را می‌شناسید که از آن استفاده کرده و احساس رضایت داشته‌اید، حتما در کامنت‌ها برای ما و خوانندگان این مجله بنویسید؛ شاید به این طریق بسیاری از افراد را از شر سرفه‌های کلافه کننده نجات دهید.