فیتوزوم کوئرستین چیست؟ – مفاهیم سالم با تعصب تغذیه


میوه

کوئرستین ممکن است به اندازه سایرین شناخته شده نباشد، اما یکی از فراوان ترین آنتی اکسیدان هایی است که در رژیم غذایی یافت می شود. رنگدانه طبیعی این فلاونوئید گیاهی در میوه ها، غلات و سبزیجات یافت می شود. همچنین اعتقاد بر این است که این ماده مغذی خطر ابتلا به بیماری و همچنین علائم آلرژی، التهاب و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

مکمل را می توان به شکل فیتوزوم مصرف کرد، روشی برای کپسوله کردن داروها برای افزایش فراهمی زیستی. برای جذب بهتر در بدن، کورستین با لسیتین آفتابگردان متصل می شود تا یک فیتوزوم کورستین تولید کند. فسفولیپیدها توانایی بیشتری برای عبور از سد روده و بلعیده شدن و استفاده در بدن نسبت به کورستین غیر محدود دارند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اثرات کورستین، کاربردها، فواید و عوارض جانبی بالقوه آن، ادامه مطلب را بخوانید.

فیتوزوم کوئرستین چیست؟

کوئرستین یک رنگدانه طبیعی است که وقتی وارد بدن می شود به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. فعالیت آنتی اکسیدانی آن به آن اجازه می دهد تا به رادیکال های آزاد که باعث بیماری می شوند متصل شود و آنها را خنثی کند. همچنین ممکن است به حمایت از عملکرد ورزشی، کاهش التهاب، تقویت ایمنی و حمایت از سلامت عمومی کمک کند.

به عنوان یکی از فراوان ترین آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی، در چندین گروه غذایی از جمله میوه ها، سبزیجات، غلات، چای و شراب قرمز یافت می شود. همچنین می توانید آن را به صورت مکمل مصرف کنید. هر فرد به طور متوسط ​​10-100 میلی گرم کورستین در روز مصرف می کند.

فواید فیتوزوم کوئرستین چیست؟

ممکن است عفونت تنفسی را متعادل کند

خواص آنتی اکسیدانی کوئرستین پتانسیل آن را برای حمایت از یک سیستم تنفسی سالم ایجاد کرده است. در یک آزمایش قرار گرفت مطالعه 2022 شامل 120 شرکت کننده که به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول به مدت سه ماه کوئرستین و گروه دیگر دارونما مصرف کردند.

نتایج نشان داد که تنها یک نفر در گروه کورستین در مقایسه با چهار نفر در گروه دارونما به بیماری تنفسی COVID مبتلا شد. افراد مبتلا به کوئرستین در 7 روز بهبود یافتند، در حالی که افراد گروه دارونما در 14 روز بهبود یافتند. این مطالعه منفرد نشان داد که آزمودنی‌هایی که کورستین مصرف کردند 14 درصد فاکتور محافظتی در برابر کووید داشتند.

با این حال، این بیانیه به معنای توصیه پزشکی نیست. تحقیقات بیشتری برای ایجاد خواص حمایتی کوئرستین در مبارزه با کووید و تنفس مورد نیاز است.

التهاب را مدیریت می کند

برخی از مطالعات نشان می دهد که کورستین ممکن است التهاب مرتبط با بیماری مزمن را کاهش دهد. یک مطالعه 8 هفته ای نشان داد که 500 میلی گرم فیتوزوم کورستین همچنین می تواند التهاب آرتریت روماتوئید را هدف قرار دهد و به کاهش علائمی مانند سفتی، درد صبحگاهی و درد پس از فعالیت کمک کند. مطالعات لوله آزمایش نشان داد که می تواند نشانگرهای التهابی مانند فاکتور نکروز تومور آلفا (TNFa) و اینترلوکین-6 (IL-6) را در انسان کاهش دهد.

علائم آلرژی را به حداقل می رساند

اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی کوئرستین ممکن است علائم آلرژی را کاهش دهد. مطالعات لوله آزمایش و حیوانات نشان داده است که ممکن است التهاب مرتبط با آلرژی را کاهش دهد و هیستامین ها را سرکوب کند.

یکی مطالعه حیوانات نشان داد که کورستین ممکن است با واکنش های آنافیلاکتیک مرتبط با بادام زمینی در موش مقابله کند. با این حال، مشخص نیست که آیا می تواند نتایج مشابهی را در انسان ایجاد کند یا خیر.

ممکن است از سلول های سالم حمایت کند

آنتی اکسیدان های موجود در کورستین ممکن است از توانایی آن برای سرکوب رشد سلول های ناسالم، به ویژه در کبد، قلب، سینه، ریه، خون و روده بزرگ حمایت کنند.

ممکن است برای سلامت شناختی مفید باشد

تحقیقات نشان می دهد که کورستین ممکن است برای سلامت شناختی مفید باشد و کاهش زوال شناختی ناشی از افزایش سن. یک مطالعه حیوانی نشان داد که 3 ماه از 2 تزریق روزانه کورستین نشانگرهای آلزایمر را در موش کاهش داد. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که این مکمل به درمان آلزایمر در مراحل اولیه کمک می‌کند، اما ممکن است در مراحل بعدی بیماری پشتیبانی نکند.

اکنون در مورد فیتوزوم کورستین بیشتر می دانید. این یک رنگدانه طبیعی با اثرات مفید از خواص آنتی اکسیدانی آن است که ممکن است از سلامت شناختی حمایت کند، التهاب را به حداقل برساند، علائم آلرژی را کاهش دهد و با عفونت تنفسی مقابله کند. چگونه آن را در رژیم غذایی خود قرار می دهید؟

اگر آماده شروع آزمایش مکمل‌های فیتوزوم کورستین هستید، درباره تحقیقات ما در مورد بهترین مکمل کورستین اینجا. همچنین سوالات خود را با یک متخصص تغذیه معتبر یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید.



Source link