معرفی بهترین قرص ضد استرس


بیش از 40 درصد از افراد در کشور ما با مشکل اضطراب و استرس شدید مواجه هستند. به عنوان بهترین قرص ضد استرس اگر بخواهید به دنبال داروهای شیمیایی بروید، می‌توانید از مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین، داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای، بنزودیازپین‌ها و … استفاده کنید. اگر پزشک این داروها را برای شما تجویز کرده است، حتما باید از آنها استفاده کنید. اما اگر درجه استرس و اضطراب شما آنقدرها هم شدید نیست می‌توانید به سراغ بهترین قرص ضد استرس گیاهی یا غیر شیمیایی بروید که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

قرص مود پلاس نوتراکس؛ بهترین قرص ضد استرس گیاهی

این قرص حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و عصاره‌های گیاهی بوده و در کنار تقویت اعصاب و خلق و خو در کاهش استرس و اضطراب نیز موثر است. روزانه 1 یا 2 عدد از این مکمل را می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید که این قرص ضد استرس برای درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی مزمن فرموله نشده و کاربردی ندارد. اگر همزمان از داروهای اعصاب استفاده می‌کنید، جهت جلوگیری از تداخل دارویی حتما باید در مورد مصرف قرص مود پلاس با پزشک مشورت نمایید.

ترکیبات: ویتامین B6، منیزیم، ال تیروسین، عصاره چوب آشواگاندها، HTP-5، عصاره گل ساعتی، گابا، ال تیانین، عصاره چوب رودیولا، عصاره گل چامومیل، عصاره برگ فرنجمشک.
نحوه مصرف: روزانه ۱ تا ۲ عدد قرص همراه با یک لیوان آب یا طبق تجویز پزشک مصرف نمائید.

 قرص مود پلاس

خرید قرص مود پلاس

کپسول استرس فرمولا آلفا ویتامینز؛ سلامت سیستم عصبی

کپسول استرس فرمولا آلفا ویتامینز را مولتی ویتامین ضد استرس می‌توان دانست؛ چراکه در آن فقط از ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده شده است. به عنوان بهترین قرص ضد استرس طبیعی می‌توانید به سراغ این محصول رفته و روزانه یک عدد از آن را ترجیحا در کنار غذا مورد مصرف قرار دهید. از آنجایی که این کپسول غنی از ویتامین‌های گروه B است به سلامت سیستم عصبی کمک کرده و باعث ایجاد آرامش بیشتر می‌شود. تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت پوست، مو و ناخن از مزایای دیگر این کپسول است.

ترکیبات: ویتامین C، E، B1، B2، B3، B5، B6، B9، B7، B12، زینک و مس.
نحوه مصرف: روزانه یک عدد کپسول، ترجیحا همراه با غذا مصرف شود.

 قرص استرس فرمولا

 خرید قرص استرس فرمولا

بیشتر بخوانید: کمبود کدام ویتامین باعث استرس می‌شود؟

کپسول ژلاتینی لاوندیپ فیتومد؛ حاوی عصاره اسطوخودوس

به دنبال بهترین قرص ضد استرس گیاهی هستید؟ پیشنهاد خرید کپسول ژلاتینی لاوندیپ فیتومد را به شما می‌دهیم که در آن از عصاره اسطوخودوس استفاده شده است. این کپسول با مهار ترشح نوراپی نفرین به کاهش اضطراب کمک کرده و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. این مکمل گیاهی بوده و بدون هیچ عارضه‌ای می‌تواند در کاهش استرس مناسب باشد.

ترکیبات: عصاره اسطوخودوس انگلیسی، PEG، گلیسرول، ژلاتین
نحوه مصرف: برای بهبود اضطراب، روزانه ۱ کپسول و برای بهبود خواب، یک ساعت قبل از خواب به همراه یک لیوان آب میل نمایید.

 کپسول لاوندیپ

خرید کپسول لاوندیپ

کپسول گیاهی کالم انرژی نچرال ورلد؛ مکمل ضد اضطراب

30 عدد کپسول گیاهی در این مکمل موجود بوده و به کمک آن می‌توان به جنگ استرس و اضطرب رفت. کپسول کالم انرژی نچرال ورلد مقاومت بدن در برابر استرس را افزایش داده، سطح انرژی را در بدن بیشتر می‌کند و کیفیت خواب و تمرکز را بهبود می‌بخشد. آشواگاندا ترکیب گیاهی موجود در این کپسول است که با تاثیر روی محور هیپوتالاموس – هیپوفیز- آدرنال قابلیت پایین آوردن میزان کورتیزول را داشته و در نتیجه استرس را کاهش می‌دهد. تاکنون عارضه‌ای برای این کپسول گزارش نشده است.

ترکیبات: عصاره استاندارد شده آشواگاندا
نحوه مصرف: روزانه 1 یا 2 عدد کپسول مصرف شود یا مصرف مطابق با دستور پزشک صورت گیرد.

خرید قرص کالم انرژی

خرید قرص کالم انرژی

معرفی انواع قرص های ضد اضطراب

به جز بهترین قرص ضد استرس گیاهی که در قسمت‌های پیشین این مقاله به آن اشاره کردیم، قرص‌های ضد اضطراب دیگری هم هستند که برای تهیه آنها نیاز به نسخه پزشک دارید و خودسرانه نمی‌توانید آنها را از داروخانه‌ها تهیه کنید. بهترین قرص ضد استرس یکی از موارد زیر می‌تواند باشد:

مهارکننده‌های باز جذب سروتونین

SSRI‌ ها یا همان مهارکننده‌های بازجذب سروتونین نوعی داروهای ضد افسردگی هستند که پزشکان آنها را برای کمک به کاهش اضطراب و بهبود اختلال وسواس (OCD) تجویز می‌کنند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2022 می‌توان گفت که SSRI ها اولین درمان دارویی برای اختلال اضطراب و استرس هستند که پزشکان آنها را تجویز می‌کنند.

SSRI ها با متوقف کردن سلول‌های عصبی در مغز از بازجذب سروتونین عملکرد خود را انجام می‌دهند. سروتونین یک ماده شیمیایی است که در تنظیم خلق و خو نقش اساسی دارد. نمونه‌هایی از SSRI‌ها برای کمک به بهبود اضطراب عبارتند از:

این داروها معمولا طی 2 تا 6 هفته اثر خود را آغاز می‌کنند. به منظور درمان اضطراب 6 تا 12 ماه از این قرص‌ها باید استفاده شود و بعد تحت نظر پزشک دوز مصرف کاهش یابد.

 استرس

مهارکننده‌های بازجذب سروتونین- نوراپی نفرین

SNIR‌ ها دسته دیگری از داروهای ضد افسردگی هستند که برای کاهش استرس و اضطراب نیز کاربرد دارند. این داروها با کاهش جذب مجدد مواد شیمیایی سروتونین و نوراپی نفرین توسط مغز عمل می‌کنند و نمونه‌هایی از آنها که برای مبارزه با اضطراب تجویز می‌شوند، عبارتند از:

  • دولوکستین
  • ونلافاکسین

مانند SSRI ها، SNRI ها نیز ممکن است چندین هفته طول بکشد تا اثر خود را بر جای گذارند.

بیشتر بدانید: برای رفع استرس چه بخوریم؟

داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای

همچنین به عنوان بهترین قرص ضد استرس می‌توانید با تجویز پزشک از داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای استفاده کنید. معمولا زمانی که SSRI ها به هر دلیل موثر واقع نمی‌شوند، پزشکان به سراغ این نوع داروها می‌روند. این داروها با مسدود کردن بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین عمل می‌کنند تا سطح این انتقال دهنده‌های عصبی در مغز افزایش یابد. نمونه‌هایی از داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای عبارتند از:

  • آمی تریپتیلین
  • ایمی پرامین
  • نورتریپتیلین

علاوه بر داروهای ذکر شده بنزودیازپین‎‌ها و بتابلاکرها از دیگر داروهایی هستند که به عنوان بهترین قرص ضد استرس و اضطراب می‌توان به آنها اشاره کرد. داروهای ذکر شده هر کدام ممکن است عوارض مربوط به خود را داشته باشند که در صورت مواجه شدن با این عوارض باید پزشک را در جریان قرار دهید. اگر پزشک این داروها را برای شما تجویز کرده باشد، مطمئن باشید که سود آنها خیلی بیشتر از عوارضشان خواهد بود.

سخن پایانی

بهترین قرص ضد استرس شامل عصاره‌های گیاهی و ویتامین‌ها در این مقاله به شما معرفی شد. به راحتی موارد معرفی شده را از داروخانه آنلاین مثبت سبز می‌توانید تهیه کنید. دقت داشته باشید که اگر مشکل اضطراب و استرس در شما خیلی زیاد است، حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا دارو برایتان تجویز کند. در مورد مکمل‌های ضد استرسی که به شما معرفی کردیم، هر نوع سوالی که دارید در پایان این مقاله در بخش کامنت‌ها از ما بپرسید. آیا تجربه مصرف آنها را داشته‌اید؟