نحوه برای نشان دادن رژیم کتوژنیک چربی شما از صفر به قهرمان

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است یکی از بهترین رژیم های لاغری، رژیم کتوژنیک است. رژیم های کتوژنیک با کالری بسیار کم ممکن است به افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند کمک کند BMI خود را کاهش دهند و سایز بدن خود را کم کنند. کارشناسان توصیه میکنند که به دلیل ارتباط چربیهای اشباعشده با بیماریهای قلبی، بیش از ۷ درصد کالری روزانه خود را به آنها اختصاص ندهید. پروتئین بخشی دیگر از رژیم کتو است، اما معمولاً در این رژیم بین غذاهای کمپروتئین و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباعشده مانند گوشت گاو تفاوتی وجود ندارد.

در صدر این لیست باید بدانید که متأسفانه این رژیم سرشار از چربی اشباعشده است. زمانی که شما به صورت درست میزان کربوهیدرات خالص رو محاسبه و بر اساس اون رژیم رو طراحی میکنید، بدن شما بعد از مدت کوتاهی وارد حالت کتوزیس میشه. به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری کلیوی که میخواهند از این رژیم استفاده کنند باید بسیار محتاط باشند؛ زیرا این رژیم میتواند بیماری آنها را تشدید کند. طبق نتایج تحقیقات، افرادی که از رژیمهای کتوژنیک یا رژیم کم کربوهیدرات استفاده میکنند در مقایسه با افرادی که یک رژیم سنتی کمچرب یا حتی رژیم مدیترانه ای دارند کاهش وزن سریعتری را تجربه میکنند.

فروش خود را با این تاکتیک های قابل توجه رژیم کتوژنیک افزایش دهید

هیچ مزیت جادویی کاهش وزن را نمی توان از این رژیم به دست آورد. کاهش وزن احتمالاً متداول ترین مزیت سلامتی رژیم کتوژنیک است و نباید از آن چشم پوشی کرد. میکروبیوم در همه چیز از عملکرد سیستم ایمنی گرفته تا سلامت روان نقش دارد.» در واقع، در یک مطالعه طولانی مدت، یبوست به عنوان یک عارضه جانبی بسیار شایع در کودکانی که برای درمان صرع تحت رژیم های غذایی کتوژنیک قرار گرفتند، ذکر شد. کاهش کربوهیدرات های زیاد، باعث کاهش شدید کالری می شود. به نظر میرسد که این رژیم با سطح بالای چربی، سلامت قلب را به خطر میاندازد اما جالب است بدانید رژیم کتوژنیک چربی بد (ال دی ال) را کاهش و چربی خوب (اچ دی ال) را افزایش میدهد، به نظر میرسد سطح پایین انسولین در این رژیمها باعث میشود بدن شما تولید کلسترول بیشتر را متوقف کند، بنابراین ریسک بیماریهای قلبی نیز کاهش میدهد.

رژیم لاغری کتوژنیک در ماه رمضان

انسولین به بدن شما اجازه میدهد از قند به عنوان سوخت استفاده یا ذخیره کند؛ رژیمهای کتوژنیک باعث میشوند که سریعا این سوخت (قند) سوزانده شود، بنابراین بدن شما به انسولین کمتری احتیاج دارد و این کاهش سطح انسولین، ممکن است به محافظت از شما در برابر برخی از انواع سرطان یا حتی کندکردن رشد سلولهای سرطانی کمک کند که البته نیاز به مطالعات بیشتری در این زمینه است. علت اصلی به جود آمدن رژیم کتو برای درمان صرع بود، در گذشته به دلیل نبود داروهای ضد تشنج از رژیم های کتو برای درمان صرع استفاده میشد، اما امروزه با وجود داروهای ضد تشنج در صرع میتوان بسیاری از بیماران را درمان کرد.

9 درس‌هایی درباره رژیم غذایی کتوژنیک که باید قبل از رسیدن به 40 یاد بگیرید

بیماری های قلبی: رژیم غذایی کتوژنیک عوامل خطرناکی چون چربی بدن، سطح کلسترول بد، فشار خون و قند خون را بهبود می بخشد. نتایج چند بررسی نشان میدهد که در برخی از بیماران ابتدا سطح کلسترول افزایش یافته اما پس از چند ماه افراد شاهد کاهش کلسترول بودند. معمولاً چند روز طول میکشد تا بدن به حالت کتوز برسد. برای اینکه به وضعیت کتوزیس برسید و در همان وضعیت باقی بمانید، باید مصرف کربوهیدرات را کم کنید. تقلب در یک وعده غذایی، تاثیر رژیم را از بین نمی برد. علاوه بر این، برخی از بیماران ممکن است در ابتدای شروع رژیم کمی احساس خستگی داشته باشند و برخی دیگر بوی بد دهان، حالت تهوع، استفراغ، یبوست و مشکلات خواب را تجربه کنند.

رژیم کتوژنیک هفت روزه

برخی تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک در تنظیم قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، حداقل در کوتاه مدت، مؤثر واقع شده است. مقادیر بالای انسولین میتواند باعث ایجاد این سندرم و تشدید آن شود، رژیم غذایی کتوژنیک، که هم میزان انسولین ساخته شده و هم مقدار لازم را کاهش میدهد میتواند به درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک کند. رژیم کتوژنیک چه تاثیری بر درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد؟ سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از رایج ترین اختلالات غدد درون ریز بوده که قدرت باروری خانم ها را تحت تاثیر قرار میدهد. مقدار کربوهیدرات موجود در محصولات سویا مانند توفو و تمپه متفاوت است اما به طور میانگین در نصف فنجان از این مواد پخته شده 1 تا 3 گرم کربوهیدرات خالص قرار دارد.

آلبرت انیشتین در رژیم کتوژنیک

از آنجایی که کربوهیدراتها حدود یک دهم کیلوژول دریافتی روزانه در رژیم کتوژنیک را تشکیل میدهند (کیلوژول اندازهگیری میزان انرژی است که ما از غذا دریافت میکنیم)، بدن فرد در حالت کتوز ثابت میماند. به عنوان مثال به طور معمول حداقل 50 درصد از رژیم غذایی معمول آمریکایی را کربوهیدراتها تشکیل میدهند. راههایی که آهستهتر به نتیجه میرسند، اما نتایج پایدارتری به دست میدهند. این روزها چاقی معضل بزرگ بشریت، بازار رژیم لاغری را پر تب و تاب کرده و این بین نام رژیم غذایی کتوژنیک حسابی بر سر زبانهاست، به همین خاطر قصد داریم در این مقاله شما را با اصول رژیم کتوژنیک و باید و نبایدهای این رژیم لاغری پر طرفدار آشنا کنیم، همراه ما باشید.

یبوست در رژیم کتوژنیک

گفته می شود، کاهش کالری همیشه اینطور نیست، زیرا اگر غذاهای پر کالری (مثلا چربی) بیشتری می خورید، می توانید به طور کلی کالری بیشتری مصرف کنید. مطالعات حیوانی که در آن رژیم پر چربی استفاده شده بود، ارتباطی بین چربی برنامه غذایی و چاقی نشان نداد و بر عکس کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالا نظیر کتوژنیک، کاهش وزن را تسهیل می کرد. با اینهمه در زمان مسابقات بهتر است از رژیمهای غذایی حاوی کربوهیدرات برای عملکرد مطلوبتر ورزشکار استفاده شود. Th​is post h as been g᠎ener​ated with GSA  Co ntent Generator DEMO .

هرچند، این تفاوت در کاهش وزن موقتی به نظر میرسد و با گذشت زمان از بین میرود. مطمئناً هیچکس لاغری سریع را به بهای سلامت قلب، کبد و کلیه خود نمیخواهد. همچنین، کسانی که رژیم کم کربوهیدرات داشتند نیز کالری دریافتی خود را کاهش دادند. سن، جنسیت، تحرک و ترکیب بدنی کنونی شما در تعیین مقدار کربوهیدرات و چربی دریافتی شما موثر میباشد. این رژیم نسبت به رژیم استاندارد مقدار پروتئین بیشتری را شامل میشود؛ یعنی 35% پروتئین، 60% چربی و 5% کربوهیدرات.

رژیم غذایی کتوژنیک فاقد کربوهیدرات و در عوض سرشار از پروتئین و چربی است. رژیم کتوژنیک یکی از محبوبترین رژیمها بین افراد است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. البته به خاطر داشته باشید که این فرآیند برای هر فرد کاملاً متفاوت است و برخی افراد برای شروع به تولید کتون کافی، به یک رژیم غذایی محدودتر نیاز دارند. اسید لاکتیک به تولید هورمون رشد و در نتیجه شکستن چربی کمک می کند.

این مطالعات به اصطلاح آزمایش های تصادفی هستند، که استاندارد طلایی آزمایش های علمی را دارند. یک مطالعه کوچک که در فوریه 2021 در Nature Medicine منتشر شد، نشان داد که مردم تقریبا 700 کالری کمتر در روز با رژیم کم چرب گیاهی در مقایسه با رژیم کم کربوهیدرات که عمدتا از چربی های حیوانی تشکیل شده بود، می خوردند. کلمه کتو در رژیم کتوژنیک برآمده از این واقعیت است که این رژیم باعث تولید مولکولهای کوچک سوختی به نام “کتون” میشود. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، یکی از مزایای رژیم کتوژنیک، کاهش اشتها است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد آنچه بهترین است از معلمان خود درباره کتوژنیک و لاغری درخواست داشته باشید لطفا به بازدید از وب سایت ما.