پنج توضیح چرا فیسبوک برای رژیم های کتوژنیک بدترین انتخاب است

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است عجیب به نظر میرسد که رژیمی که نیاز به چربی بیشتر دارد،

بتواند کلسترول «خوب» را افزایش و کلسترول «بد» را کاهش دهد، اما رژیم های کتوژنیک دقیقاً با این موضوع مرتبط هستند. بعضی اوقات کنترل کامل ممکن است حاصل نشود و نهایتاً این شما هستید که می توانید اظهار نظر نمایید. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. همچنین ممکن است به افراد مبتلا به بیماری های قلبی، برخی بیماری های مغزی و حتی مبتلایان به آکنه کمک کند، اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه ها انجام شود.

چراکه می تواند عوامل خطرزای بیماری ها و اختلالات مرتبط با چاقی، از جمله دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها را کاهش دهد. متخصصان همواره توصیه میکنند که مصرف چربیهای اشباع شده را به دلیل ارتباط با بیماریهای قلبی، از ۷ درصد کالری روزانه خود، بیشتر نکنید. کلم بروکسل یکی دیگر از گزینه های گیاهی کم کربوهیدرات برای افرادی است که رژیم کتو دارند. طالبی مانند دیگر میوه های تازه سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مانند پتاسیم، ویتامین C و A و بتاکاروتن است.

دکتر کرمانی و رژیم کتوژنیک

ناگفته نماند که یکی از خطرات سلامتی در مواجه به رژیم کتو، کمبود مواد مغذی در بدن است. اگر رژیم کتوژنیک شما آسان، لذت بخش و دارای مواد مغذی ضروری کافی باشد، به احتمال زیاد قادر خواهید بود برای کاهش وزن، بهبود سلامتی و حفظ این مزایا طولانی مدت از آن پیروی کنید. با مصرف این مقدار زیاد از چربی برای متابولیسم، رژیم غذایی میتواند شرایط فعلی کبد را بدتر کند. دلایل مختلفی وجود دارد که یک رژیم غذایی کتوژنیک برتر از یک رژیم کم چربی است، از جمله افزایش مصرف پروتئین، که مزایای متعددی را به همراه دارد.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد

با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیقات در بیشتر این زمینهها هنوز تا قطعیت مزایای این رژیم فاصله داشته اما ارزش امتحان زیر نظر پزشک متخصص را دارد. عجیب به نظر میرسد که رژیمی که چربی بیشتری دارد، باعث افزایش چربی خوب و کاهش چربی بد شود، اما رژیم کتوژنیک آن را انجام میدهد. برای دسترسی سریع از منوی زیر بخش مورد نظر خود را انتخاب کنید. اطلاعات موجود در این مقاله عمدتا در مورد رژیم استاندارد کتوژنیک است، گرچه بسیاری از اصول این رژیم برای دیگر روشها اعمال میشود.

پس با دقت و صبوری این مقاله را مطالعه کنید. یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داد این رژیم میتواند کاهش صدمه و کمک به بهبود پس از آسیب مغزی شود. یک مطالعه نشان داد رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را ۷۵% بهبود بخشید. یک مطالعه دیگر بر روی افرادی که دیابت نوع ۲ دارند نشان داد ۷ نفر از ۲۱ شرکت کننده قادر به توقف مصرف داروهای دیابت خود بودهاند. با این حال ، رژیم کتوژنیک در کودکان سالم و در حال رشد بسیار محدود کننده است.

اگر به هر دلیلی ترجیح میدهید تا از کربوهیدراتهای پیچیدهتر مانند غلات کامل همراه با کالری کمتر استفاده کنید، میتوانید غذاهای حاوی فیبر بالاتر استفاده کنید؛ غذاهایی که با سرعت بیشتری نیز هضم میشوند. در حقیقت تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک به مراتب نسبت به رژیمها کم چربی برتری دارد. این رژیم به شما اجازه افزودن کربوهیدرات در وعده پیش، حین و پس از تمرین را میدهد. مطالعات طیف گسترده مزیتهای این رژیم در شرایط مختلف را نشان میدهد. اگر طیف گسترده ای از سبزیجات، میوه ها و غلات را مصرف نمی کنید، ممکن است در معرض خطر کمبود ریزمغذی ها از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین های B و C قرار بگیرید.

رژیم اتکینز یا کتوژنیک

بلکه این افراد میخواهند با اولویت قرار دادن ذخایر چربی بدن به عنوان سوخت اصلی باعث افزایش قدرت، استقامت و ریکاوری خود شوند. ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا دریابید که آیا امتحان رژیم کتوژنیک برای شما بی خطر است یا نه. رژيم هاي کتوژنتيک بر اساس مصرف چربي زياد، پروتئين کافي و قند بسيار بسيار کم استوار هستند و جالب است بدانيد اين نوع از رژيم ها در ابتدا در دانش تغذيه و براي مهار بيماري صرع در بچه هاي مبتلا به اختلالات مغزي و صرع به کار گرفته شده است.

عملکرد رژیم کتوژنیک درمانی است و شامل بهبود کنترل تشنج در کودکان، نوجوانان و برخی از بزرگسالان مبتلا به صرع، درمان برخی از اختلالات متابولیک نادر، کند کردن پیشرفت برخی از بیماری های دیگر از قبیل اسکلروز جانبی آمیوتروفیک میشود. رژیم کتوژنیک میتواند باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش چربی بدن شده که فواید بسیاری را برای افراد مبتلا به دیابت یا پیشدیابت به همراه دارد. یک مطالعه دیگر دریافت افرادی که رژیم کتو دارند ۳ برابر بیشتر از افرادی که رژیم غذایی پیشنهادی دیابت کشور انگلستان را دارند کاهش وزن داشتهاند.

رژیم کتوژنیک و پریودی

یک مطالعه نشان داد، افرادی که رژیم کتو دارند ۲٫۲ برابر بیشتر از افرادی که محدودیت مصرف کالری و رژیم کم چربی داشتند وزن کم کردند. در مطالعه دیگری، گروهی که رژیم کتوژنیک گرفته بودند مجموعاً 11.1 کیلوگرم وزن کم کرده بودند در حالی که گروه دیگر که از رژیم سرشار از کربوهیدارات استفاده می کردند تنها 6.9 کیلوگرم کاهش وزن داشتند. ریختن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که اگر چندین فنجان در روز بنوشید، میزان مصرف کربوهیدرات بالا میرود. تغییر در سوختوساز، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین از مشخصههای دیابت هستند.

رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند، که با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد. کره و خامه: بدنبال محصولاتی باشید که دام، علف سبز تازه خورده است. دکتر اتکینز باور داشت که باید بر روی مواد غذایی کم کربوهیدرات مانند گوشت، سبزیجات، پنیر و کره تمرکز کرد. از آنجایی که مشخص نیست چه چیزی باعث سردردهای خوشهای میشود، مشخص نیست که چرا رژیم کتوژنیک می تواند برای شما مفید باشد.

گروه رژیم کتوژنیک

چه افرادی بهتر میتوانند از رژیم کتوژنیک نتیجه بگیرند و چه کسانی نباید سراغ این رژیم بروند؟ رعایت این نکات برای تمام افرادی که میخواهند به هر دلیل از کتوژنیک خارج شوند، ضروری است. این بدان معناست که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد و کمتر آن را میسازد. دکتر کوهدانی مشاور تغذیه در این باره توضیح می دهند؛ مصرف کنترل نشده ی کربوهیدرات با عوارضی مثل احساس خستگی غیر معمول همراه است مثل افرادی که پس از مصرف غذا بلافاصله به خوابیدن نیاز پیدا می کنند هر چند ممکن است قبل از صرف غذا ساعت ها خوابیده باشند.

رژیم کتوژنیک غذا

مصرف این روغنها علاوه بر این که انرژیزا است، باعث بالا رفتن سطح کتون(سوخت مورد نیاز بدن در رژیم کتوژنیک) میشود. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است که شباهت بسیاری با رژیم های اتکینز و کم کربوهیدرات دارد. کتون ها زمانی فراوری می شوند که شما کربوهیدرات بسیار کم و میزان محدودی پروتئین مصرف کنید. خطراتی همچون کبد چرب، چربی خون، میزان سم بالای خون، مشکلات قلبی و عروقی، رسوب چربی و تنگ شدن رگها و به تبع آن، سکته و حمله قلبی در پی مشکلات کبدی، وجود دارند. رژیم کتوژنیک در صورتی که با تجویز پزشک نباشد میتواند خطراتی بهدنبال داشته باشد.

تمام مواد غذایی که کربوهیدرات بالایی دارند باید مصرفشان محدود شود. اگر مقدار زیادی چربی به غذا یا نوشیدنی های خودتان اضافه می کنید و لاغر نمی شوید، ایراد کار شما دقیقا همین جا است و برای برطرف کردن این مشکل، باید چربی دریافتی از مواد غذایی را کاهش داده و مراقب کالری ورودی و خروجی خود باشید، حتی اگر رژیم غذاییتان کتوژنیک باشد. در افراد عادی و سالم، پروژسترون همیشه برای متعادل کردن استروژن وجود دارد؛ اما نوسانات مداوم قند خون نشانه کمبود در بدن است.

در ابتدای این رژیم تا جایی که احساس سیری کنید، غذا میل کنید و از محدود کردن کالری دریافتی خودداری کنید. همیشه سعی کنید از انواع سبزیجات و گوشتهایی که گفته شد استفاده کنید تا از تمامی مزایایی که مختص این مواد غذایی است بهرهمند شوید. قطعا بین هر وعده گرسنه خواهید شد در اینجا چندین نوع میانوعده کتو وجود دارد. برای تاثیر گذار بودن این رژیم باید مواد غذایی با برنامه ریزی خاصی که تعیین شده مصرف شود و تناسب بین چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات به خوبی رعایت شود. کسانی که ورزش بدنسازی یا بادی بیلدینگ را دنبال میکنند برای کمک به افزایش حجم عضلات خود از این رژیم استفاده میکنند.

رژیم کتوژنیک و یبوست اگر دنبال راه آسان برای لاغری هستید سراغ رژیم های دیگر بروید. همه مردان به مدت ۴ هفته رژیم کتو را دنبال کردند و بیش از ۸۰۰ کالری در روز مصرف نمیکردند. و این نکته را هم بدانید که استاندارد ها در دنیای مد امروز بیش از گذشته رنگ باخته اند. مصرف روزانه ۲ تا ۴ واحد میوه کامل برای بدن ضروری و کافی است و به درمان کبد چرب کمک میکند؛ اما با توجه به اینکه میوهها حاوی قند ساده فروکتوز هستند، مصرف بیش از حد آنها باعث تبدیل فروکتوز به تریگلیسیرید و تجمع آن در کبد میشود.

برای تامین انرژی مورد نیاز مغز هم چربی ها در کبد به اجسامی کتونی تبدیل می شوند. در بسیاری از موارد، چیزی که آنها واقعا به آن نیاز دارند، یک مربی و مشاور برای پیروی از یک سبک زندگی سالم است. افرادی که این دارو برای آنها تجویز میشود نباید رژیم کتوژنیک بگیرند. میتوانید یکی از آنها را سفارش داده و بجای کربوهیدرات سبزیجات اضافی را جایگزین کنید. دیگر غذای مناسب انواع برگر بدون نان است بجای سیب زمینی، سبزیجات را جایگزین کنید و آووکادو، پنیر، بیکن یا تخم مرغ میتواند مواد تشکیل دهنده برگر باشد. برای تأیید این ادعا، آنها همچنین فهرستی از مواد اصلی ارگانیک و عالی ارائه کرده اند. This c onte᠎nt was gen er ated by G SA C ontent ​Genera tor DE MO.

گن لاغری انواع مختلفی دارد که یکی از آنها گن لاغری ساعت شنی است که به محض پوشیدن ۳ سایز کم خواهید کرد. به علاوه ۹۵٫۲% از افرادی که رژیم کتوژنیک داشتهاند قادر به توقف یا کاهش داروهای دیابت بوده و گروه که کربوهیدرات بیشتری مصرف میکردند، ۶۲% قادر به چنین کاری شدهاند. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال عملکرد انسولین مشخص میشود. بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین در حد متوسط و چربی بالا و معمولا شامل ۷۵% چربی، ۲۰% پروتئین و تنها ۵% کربوهیدرات است. از غذاهایی که در رژیم کتوژنیک باید اجتناب کرد:هر غذایی با کربوهیدرات بالا باید محدود شود ، در اینجا یک لیست از غذاهایی است که باید بر روی یک رژیم کتوژنیک کاهش یابند یا حذف شوند:- غذاهای شیرین: نوشابه، آب میوه، اسموتی ها، کیک، بستنی، آب نبات، و غیره.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از آنچه بهترین است از معلمان خود درباره کتوژنیک و لاغری درخواست داشته باشید دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.