پنج روش‌ها برای حفظ رژیم کتوژنیک چرخه ای شما بالا رفتن بدون سوزاندن روغن نیمه شب

بیشتر افراد در طول رژیم هایی شبیه به نمونه رژیم کتوژنیک لاغری به مرور شاهد کاهش اشتهای خود هستند. برای مثال؛ در رژیم استاندارد کتو فقط لازم است تا ۲۰ درصد از کالری هایی که مصرف می کنید، از پروتئین ها باشد. این نوع از انواع رژیم فستینگ در بریتانیا محبوب است. رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن سریع معروف است اما این رژیم غذایی عوارض خاص خودش را نیز دارد و این رژیم غذایی باید در یک مدت کوتاه نهایتاً 1 الی 3 ماهه (این زمان برای هر شخصی متفاوت است) استفاده شود.

رژیم کتوژنیک و تخمدان پلی کیستیک

دانلود رایگان رژیم کتوژنیک شواهد نشان میدهد که این رژیم ممکن است برای برخی افراد با شرایط پزشکی خاص مناسب باشد، اما شواهد بسیار محدودی وجود دارد که افراد سالم باید از آن به عنوان یک رژیم غذایی طولانی مدت استفاده کنند. رژیم غذایی کتوژنیک مناسب چه کسانی است؟ غذاهای طبیعی و سالم انتخابهایی مناسب بوده و اغلب سالمتر هستند؛ اما بالطبع گرانتر نیز هستند. شکلات تلخ: از برندهای طبیعی با حداقل 70% کاکائو استفاده کنید. بله در فرآیند کتوز (زمانی که بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات لازم را نداشته باشد، برای تولید انرژی چربیها را به کتون تبدیل میکند) طبیعی است و نیاز به بررسی نیست. Article has been created with GSA C​onte​nt Generator Demoversion.

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک این برنامهی غذایی، یک راهنمای کلی است و نیاز نیست مو به مو از آن پیروی کنید. صبحانه: مطابق این رژیم شخص برای صبحانه مجاز است که یک تکه نان تست، نصف یک عدد گریپ فورت، دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و یک فنجای چای یا قهوه میل کند. ممکن است بعضی افراد به اشتباه فکر کنند که رژیم کتو به آن ها اجازة خوردنِ خارج از کنترلِ غذاهای چرب و فرآوری شده را می دهد و همچنان می توانند وزن هم کم کنند.

᠎Da ta has been c​re ated with G SA Conte nt G᠎enerator  D​em over᠎sion᠎.

رژیم کتوژنیک هرم

قند در نوشیدنی های زیادی وجود دارد این در حالیت که مصرف قند و کربوهیدرات در این رژیم غذایی ممنوع است. طعم شیرینی دارد و اغلب به عنوان جایگزین شکر استفاده می شود. با وجود این واقعیت که مردم چنین تعریفی به عنوان “شکم آبجو” دارند، این نوشیدنی به خودی خود کالری زیادی ندارد و محتوای الکل در آن کم است. نکته قابل ذکر این است که بعضی از برنامه های رژیم کانادایی ، برای ۱۵ روز تعبیه شده است به دلیل اینکه معتقدند از روز سیزدهم تا پانزدهم، مرحله تثبیت است.

کربوهیدرات، تا چه مقدار باید کم باشد؟ در این نوع از رژیم کتوژنیک علاوه بر کاهش درصد کربوهیدرات میزان کالری دریافتی روزانه فقط به حدود 800 کالری میرسد، البته نیازی نیست که در این رژیم هر روز هفته را رژیم خیلی کم کالری داشته باشید و میتوانید فقط از این رژیم برای دو روز در هفته استفاده کنید و پنج روز دیگر کتوژنیک معمول را بر اساس مقدار کالری مورد نیاز بدن خود رعایت نمایید.

رژیم کتوژنیک برای لاغری

این رژیم نسبت به سایر رژیم های کتوژنیک انعطاف بالاتری دارد و از طرفی باعث جلوگیری از تحلیل عضلانی در افراد ورزشکار حین رژیم کتوژنیک میشود، چون مصرف کربوهیدرات در کنار پروتئین برای وعده قبل و بعد از تمرین مهم است و در این رژیم به صورت کامل رعایت میشود. پروتکل های درمانی جدید ۳ جلسه درمان برای هر ۱۰ کیلوگرم اضافه وزن می باشد و بیشتر از این میزان اضافه وزن به ازاء هر ۱ تا۵ کیلو ۱ جلسه بر تعداد جلسات اضافه می شود.مثلا فردی که ۱۴ کیلوگرم اضافه وزن دارد تعداد کل جلسات ۴ نوبت می باشد.

رژیم کتوژنیک موظف است در کسب و کار شما تأثیر بگذارد

مطالعه ای روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که کسانی که رژیم کتوژنیک در برنامه زندگی خود دارند در 2 ساله متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) وزن کم کردند. جالبه بدونید افرادی که زیر نظر کارشناس های مجموعه زیبیتو از رژیم Z217 ( موفق ترین رژیم لاغری 2 سال اخیر در ایران ) استفاده کردن، در طول دوره 21 روزه رژیم بین 7 تا 10 کیلوگرم وزن کم کردن. در این رژیم شما تمامی روزهای هفته را رژیم کتوی استاندارد با کربوهیدرات 5 تا 10 درصد مصرف میکنید اما زمانی که تمرین دارید ، قبل و بعد از تمرین میتوانید وعده حاوی کربوهیدرات داشته باشید.

بدنسازی و رژیم کتوژنیک

یک محرک میتواند بیش از ۲۴ ساعت قبل از شروع علائم بیماری خود را نشان دهد. البته در صورتی که به یک متخصص خوب تغذیه مراجعه کنید، میتوانید همین رژیمها را با کمی دستکاری، به اصول درست نزدیک کرده و از عوارض جانبی آن کم کنید.در رژیم لاغری سریع کوتاه مدت لازم است که بسیاری از مواد غذایی مانند انواع شیرینیها، نوشابه، غذاهای فست فودی، غذاهای چرب، برنج و نان را قطع یا به حداقل ممکن رساند. دکتر کوهدانی مشاور تغذیه در این باره توضیح می دهند؛ مصرف کنترل نشده ی کربوهیدرات با عوارضی مثل احساس خستگی غیر معمول همراه است مثل افرادی که پس از مصرف غذا بلافاصله به خوابیدن نیاز پیدا می کنند هر چند ممکن است قبل از صرف غذا ساعت ها خوابیده باشند.

این رژیم غذایی سال هاست برای درمان افراد مبتلا به صرع شدید استفاده می شود اما طی سال های اخیر استفاده آن برای کاهش وزن نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. اغلب فواید رژیمهای کم کربوهیدرات به خاطر کاهش یا در برخی موارد حذف تمام گلوکز است. در این حالت استخوانهای بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود کرده و به همین خاطر میزان کلسیم دفع شده در ادرار افزایش مییابد. امروزه رژيم هاي مختلفي براي رسيدن به کات و يا دست کم براي از دست دادن وزن زايد توصيه مي شود و رژيم هاي کتوژنتيک نيز يک نمونه از اين دسته رژيم ها هستند.

برای اینکه کاهش وزن نداشته باشم چه توصیه ای دارید؟ چه کسانی نباید نمونه رژیم کتو را امتحان کنند؟ از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟ تا حد امکان، تمامی قرصها و داروهای ضد تشنج بیمار را باید به انواعی تغییر داد که فاقد قند در فرمولاسیون خود هستند. برنار مکفدن، یکی از چهرههای شاخص جنبش تناسب اندام در آمریکا، پرهیز غذایی را در جامعهٔ آمریکا، بهعنوان وسیلهای برای دستیابی به سلامتی جسمانی ترویج نموده و مورد توجه عامهٔ مردم قرار داد. با این حال، نسبت دقیق آن با توجه به نیازهای هر شخص منحصر به فرد است.

وقتی شما به یکباره تصمیم می گیرید که رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب کنید، بدن شما به جای گلوکوز از چربی و کتون برای تامین سوخت استفاده خواهد کرد، به همین دلیل نیاز است که مدت زمانی برای وفق پیدا کردن به شرایط جدید بگذرد. چون در رژیم کتوژنیک مواد غذایی مثل انواع غلات و سبزیجات نشاستهای و به طور کلی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات ممنوع است، در صورتی که به مدت طولانی از این رژیم پیروی کنید ریسک ابتلا به کمبودهای ویتامینهای گروه ب و برخی املاح موجود در این مواد غذایی افزایش پیدا میکند.

اگرچه بیشتر اینها به طور خاص برای این رژیم تولید نمی شوند، برخی از تولیدکنندگان آنها را به جوامع کم کربوهیدرات بازاریابی می کنند. این ماده یک منبع سوخت جایگزین برای بدن است که می تواند هنگام کمبود قند خون (گلوکز) برای تولید انرژی استفاده شود. به طور معمول، دریافتِ کربوهیدرات به 20 گرم در روز، یعنی کمتر از کربوهیدرات موجود در یک سیب محدود می شود. اگر سالم، فعال و لاغر هستید، میتوانید مواد غذایی بیشتری همچون سیب زمینی و سیب زمینی شیرین و حبوباتی مانند جوی دوسر را به برنامهی غذاییتان بیفزایید. لیست مواد غذایی مجاز رژیم…

در این رژیم شما مجاز به استفاده برخی از غذاها نیستید. این رژیم بیشتر برای افرادی مفید هست که هم فعالیت ورزشی نسبتا بالایی دارند و هم علاقه مند به داشتن رژیم کتو هستند و یا قصد دارند در مدت زمان کمی در کنار ورزش وزن کم کنند. یکی از اتفاقاتی که برای افراد دیابتی رخ می دهد، تغییر در متابولیسم آن ها است، قند خون فرد بالا رفته و دیگر تناسبی با عملکرد انسولینی او ندارد. دست انتخاب کنید. طبق مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته بود مشخص شد که رژیم کتوژنیک می تواند حساسیت سلول ها را نسبت به انسولین حدود ۷۵ % افزایش می دهد که در درمان دیابت تاثیر به سزایی دارد، همین طور که در آزمایشی دیگر بر روی ۲۱ نفر مریض دیابتی مشخص شد که رژیم کتوژنیک باعث قطع درمان دارویی ۷ نفر از آن ها شده است.

درست است که نسبت چربی در رژیم کتوژنیک بالاست اما دلیل بر مصرف زیاد همه انواع چربیها نیست، بلکه شما باید حتما از روغنها و چربیهای سالم مثل انواع روغن زیتون، کنجد، کانولا در رژیم غذایی سالم خود استفاده کنید. رژیم کتوژنیک چرخه ای: اگر برای شما دنبال کردن یک رژیم با کربوهیدرات بسیار پایین در هر روز کار مشکلی است به جای آن میتوانید از چرخه کربوهیدراتی استفاده کنید. بیش از یک میوه در روز نخورید. هرچند توجه داشته باشید استفادهی بیش از اندازه از شکلات تلخ و الکل، پیشرفتتان را به تاخیر میاندازد. با توجه به توضیحاتی که توی بخش قبلی داده شد قطعا به این نتیجه میرسیم که بیماری کبد چرب قابل درمان هست.

رژیم کتوژنیک یعنی چه

پزشک متخصص هر فرد با توجه به سوابق پزشکی، داروهای مورد استفاده­ی فرد و علائم خاص آن شخص از بهترین روش برای درمان رفلاکس اسید معده استفاده ­می­کند. هیچ میانوعدهای در طول روز نباید صرف کنید و همچنین از هیچیک از غذاها یا مقادیری که در دستور هر روزهی این رژیم آورده شده است، نباید خارج شوید. نعناع و لیمو طعم دهنده های مجاز دیگری هستند که می توانید برای نوشیدنی های خود استفاده کنید. همان طور که گفته شد اصلی ترین قانون در رژیم کتوژنیک عدم مصرف کربوهیدرات ها است. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربیبه عنوان سوخت خود استفاده می کند.این موضوع زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید.

رژیم کتوژنیک مقدار کاهش وزن

یک پژوهش قدیمی مشخص ساخت که این رژیم تغذیهای باعث بهبود حساسیت انسولین تا 75 درصد میشود. البته پروتئین در بدن میتواند مجدد به گلوکز تبدیل شود و به همین دلیل پروتئین بالای این رژیم میتواند باعث کاهش کتوزیس در بدن فرد شود و اثر کمتری نسبت به رژیم استاندارد داشته باشد ولی باز هم میتواند باعث کاهش وزن خوبی در افراد شود. وگرنه ممکن است عملکرد ورزشی شما در ابتدا افت کند و این در روحیه شما اثر منفی بگذارد. رژیم غذایی کتوژنیک اثر مضری بر روی نمایه خطر بیماریهای قلبی عروقی ندارد و ممکن است اختلالات چربی مشخصه دیس لیپیدمی آتروژنیک را بهبود بخشد.

رژیم کتوژنیک برای صرع

رژیم کتو برخلاف رژیمهایی که در آنها میزان مصرف چربی کم میشود، عمل میکند ولی در مواردی حتی بسیار بیشتر از این دسته رژیمها موثر بوده است. همان طور که گفته شد در رژیم کتو مصرف چربی ها بالا می باشد. به طور معمول این رژیم از سال ۱۹۲۰ برای درمان کودکان مبتلا به صرع و همچنین بزرگسالان دچار به صرع غیر قابل کنترل با درمان دارویی استفاده شده برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه Pro 1402 است. بهتر است غذاهایی را انتخاب کنید که کمتر فرآوری شده و قیمتشان در محدودهی تواناییتان باشد. سعی کنید برنامه رژیم کتوژنیک را به صورت متنوع انتخاب کنید.

در صورت تمایل به ادامه این رژیم لاغری بعد از ۲ هفته وقفه مجددا می توانید از رژیم کتوژنیک استفاده کنید. بیماری صرع در صورت شناسایی به موقع، از طریق روش هایی قابل کنترل است. یک قاعدهی خوب این است که از مغازههای اطراف فروشگاهها خرید کنید که در آنها تقریباً غذاهای کامل وجود دارند. مبنای رژیم کتوژنیک برای کم کردن وزن این است که اگر بدون شما کمبود گلوکز یا قند که منبع اصلی انرژی سلول هاست داشته باشد، یک سوخت جایگزین به نام کتون ها از چربی های ذخیره تولید می کند. اگر دنبال غذا های کم کالری و کم چربی هستید بهتر است با رژیم دوکان هم آشنا شوید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آنچه بهترین است از معلمان خود درباره کتوژنیک و لاغری درخواست داشته باشید لطفا از سایت ما دیدن کنید.