چرا بیشتر افراد هرگز در رژیم کتوژنیک خوب نمی‌شوند

رژیم کتوژنیک و یبوست رژیم کتوژنیک (Keto Diet)، یک رژیم غذایی با چربی بالا؛ کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برخلاف چربیهایی با زنجیره بلند، MCT مستقیماً توسط کبد جذب شده و به کتون تبدیل میشود یا به عنوان یک منبع سریع انرژی مورد استفاده قرار میگیرد. تأمین انرژی از چربیها، در بدن میتواند بازده و دوام بیشتر نسبت به قند داشته باشد زمانی که بدانید با هر قدم، لاغرتر میشوید حس بهتری هم خواهید داشت. غذاهای غیر مجاز در رژیم کتو رو نمیشه در این روش مورد استفاده قرار داد. بنابراین، قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از آن، باید درک درستی از این رژیم داشته باشید. ᠎This a᠎rt icle was g en erated ​with G SA Con᠎tent Generator DEMO .

نحوه برای شروع رژیم کتوژنیک با کمتر از $صد

غذاهای رژیم کتوژنیک پس در حال حاضر نمیتوان این رژیم را برای کنترل قند یا کلسترول خون توصیه کرد. با این جود با توجه به میزان بالای دریافتی چربی در رژیم کتو نیاز است تا فاکتور های لیپیدی فرد کنترل شود. رژیم کتوژنیک مثل سایر رژیمهای غذایی با کربوهیدرات بسیار محدود هستند، هر چند به دلیل کنترل شده بودن مصرف پروتئین در این رژیم احتمالا شاهد تشدید این مزایا خواهید بود. دانشمندان مطمئن نیستند چرا، اما این احتمالا این دلیل است که کتون هایی که بدن شما برای بدست آوردن انرژی میسوزاند، به حفاظت از سلولهای مغز شما در برابر آسیب کمک میکند.

آجیلها در هر ۲۸ گرم، میتوانند تا ۸ گرم کربوهیدرات خالص فراهم کنند. روغن زیتون فواید چشمگیری برای قلب شما فراهم میکند، چون سرشار از اسیداولئیک و چربی غیراشباع میباشند در بسیاری از مطالعات مشخص شده که ریسک بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. روغن زیتون به عنوان یک منبع چربی خالص، حاوی کربوهیدرات نیست. اگر احساس میکنید از نظر بودجه برای شما امکانپذیر نیست که چنین مواد غذایی را تهیه کنید، از نزدیکترین مواد غذایی به آنها استفاده کنید. در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک اگر جایگزین رژیمهای غذایی کمچرب شود، برای کاهش وزن بسیار موثر است. در اینجا میزان کربوهیدراتها در ۱۰۰ گرم برخی از انواع توتها ذکر شده است. Art᠎icle was g enerat ed ​wi th G᠎SA Con te nt Gen erator Demov​ersion!

رژیم های کتوژنیک

علاوهبر این، ممکن است میزان متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش وزن و چربی شکم شود. محدود بودن پروتئین مصرفی نه تنها تولید کتونها در بدن را افزایش میدهد، بلکه باعث کاهش سطح انسولین (هورمون ذخیرهساز چربی در بدن) هم میشود. از آن جایی که گوشتهای پرچربی در این رژیم جای دارند، باید هزینه آن را نسبتا گران بدانیم. 1. هزینه رژیم کتو چقدر است؟ خیلی از غذاها در روزهای متوالی از نمونه رژیم کتو تکرار شده اند. توتها ۵ تا ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص را در هر وعده ۱۰۰ گرمی تأمین میکنند.

10 چیزهایی که باید درباره رژیم کتوژنیک بدانید

هرکدام به تنهایی میتوانند یک میان وعده خوشمزه درست کنند. خرما ها برای تامین بسیاری از مواد مغذی مفید هستن و مهم تر اینکه در این زمینه به شکل ارگانیک عمل میکنن. این مسئله میتواند به کاهش گرسنگی و افزایش قند خون در بدن کمک کند و آن را برای کاهش وزن و مدیریت دیابت مفید میسازد. رژیم کتوژنیک برای افرادی که بیماری خاصی ندارند بسیار مفید است و به تناسب اندام آنها کمک میکند؛ در صورتی که این رژیم به درستی و زیر نظر پزشک متخصص انجام نشود، ممکن است در دراز مدت منجر به عوارض زیر شود.

ماست یونانی و پنیر کاتیج، حاوی ۵ گرم کربوهیدرات در هر وعده هستند. کره و خامه چربیهای خوبی برای استفاده در رژیم کتوژنیک هستند وهر کدام فقط مقدار کمی کربوهیدرات در هر وعده دارند. علاوه بر این، در رژیم کتو نیازی نیست که به صورت دقیق میزان کالری دریافتی را به دقت بررسی کنید. به علاوه مطالعات نشان داده، خطر دیابت در افراد و دوستداران قهوه و چای به میزان قابل توجهی کاهش مییابد. اما در آن زمان حتما از ماسک مو آب برنج برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها استفاده کنید.

اقرادی که لاغر اندام هستن بهتره که از این رژیم استفاده نکنن چون با ریزش حجم عضلاتشون و لاغر تر شدن مواجه میشن. تحقیقات در مورد افرادی که هدف شان کار بر روی ترکیبِ بدن شان است(کم کردن از میزان چربی و عضلانی شدن)، نشان می دهند که برای کاهش چربی، بدون از دست دادنِ مقادیر قابل توجّهی تودة عضلانیِ بدون چربی، مصرف روزانة پروتئین باید بالاتر از مقداری باشد که یک رژیم مرسومِ کتوژنیک توصیه می کند. در حقیقت، کسانی که بیشترین میزان مصرف قهوه را دارند کمترین خطر ابتلا به دیابت را دارا میباشند.

زیتون حاوی ۱ گرم کربوهیدرات خالص در هر ۳۴ گرم (۱۰ عدد) است. زیتون فقط به صورت جامد همان مزایای سلامتی روغن زیتون را دارد. علاوهبر این، مطالعات آزمایشگاهی نشان میدهد که مصرف زیتون ممکن است به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان و کاهش فشار خون کمک کند، اگرچه هنوز هیچ آزمایش انسانی در این رابطه در دسترس نیست. در نتیجه، ممکن است پیروی از رژیم غذایی برای مدت طولانی سخت و چالش برانگیز باشد.

اگر چنین شود، تأمین مواد مغذی لازم برای بدن مادر و بچه سخت میشود. اگر بیش از یک حد از هر چاشنی مورد استفاده میکنید، باید در برنامه غذا محاسبه شود. کاهش این مقدار به نصف، کل کالری دریافتی روزانه را کاهش میدهد؛ حتی اگر با چربی جایگزین شود. همچنین در انواع دستورها میتوان آنها را جایگزین رشتههای معمولی کرد. نکته ۲: اگه اضافه وزن دارید گوجه خشک رو جایگزین گوجه فرنگی تازه کنید؛ چون هیدرات کربن کمتری داره. روغنهای MCT: این روغنها که با نام زنجیره چربی متوسط هم شناخته میشوند را میتوانید به نوشیدنیهایتان اضافه کرده و مصرف کنید.

7. اسفناج و کرفس تفت داده شده و پنیر چدار را اضافه کنید. اسم علمی این حالت که بدن برای تامین انرژی اش از کربوهیدارت ها سراغ چربی ها می رود را کتوزیس می گویند. این ممکن است به این دلیل باشد که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نیاز دارد نسبت به کالری که برای تبدیل کربوهیدارت به انرژی نیاز است. یک مطالعه نشان داد، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند. C᠎onte᠎nt was generated wi᠎th GSA​ C onte​nt G​ener at or  Demoversi᠎on!

رژیم کتوژنیک تعریف شده

اگرچه تمام مغزها و دانهها کربوهیدرات خالص کمی دارند، اما مقدار آن در انواع مختلف آجیلها کاملاً متفاوت است. آجیل و دانهها غذاهای سالم، پرچرب و کمکربوهیدراتی هستند. ابتدا با آشنایی با برچسبهای مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر برای تعیین چگونگی قرار گرفتن غذاهای موردعلاقهی خود در رژیم غذایی شروع کنید. توت، کم کربوهیدرات و در عین حال فیبر زیادی دارد. کاهش مصرف سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل با فیبر بالا نیز می تواند خطر یبوست را افزایش دهد. شما در هفتههای اول رژیم کتوژنیک مقدار چربی زیادی مصرف میکنید تا انرژی لازم با سوزاندن چربی مازاد تامین شود.

در حقیقت، به نظر میرسد تخممرغها اندازه ذرات LDL (کلسترول بد) را به گونهای تغییر میدهند که باعث کاهش بیماریهای قلبی میشوند. در حقیقت کاکائو حداقل به اندازه سایر میوهها از جمله زغالاخته و توتآکایی خشکشده، فعالیت آنتیاکسیدانی دارد. در حقیقت، تمشک و توت سیاه به همان اندازه کربوهیدراتهای خالص، حاوی فیبر نیز هستند. اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح میدن چون می تونن نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنن. برای بهرهمندی از تمام فواید رژیم کتوژنیک، به طور منظم مصرف مواد غذایی که در یک رژیم کتوژنیک جای میگیرند را دنبال کنید. This  da ta has be᠎en c᠎re at​ed by GSA C on tent​ G᠎en erator᠎ Demov ersion .

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

کره و خامه تقریباً بدون کربوهیدرات هستند و به نظر میرسد که در صورت مصرف متوسط، اثرات خنثی یا مفیدی بر سلامت قلب دارند. افزودن خامه غلیظ به قهوه یا چای خوب است اما از قهوه سبک (بدون کافئین) و لاته دوری کنید. برای سالهای بسیاری تصور میشد که کره و خامه به دلیل محتوای بالای چربی اشباعشده باعث ایجاد بیماری قلبی میشود. ممکن است بدن شما در کتوز کامل نباشد یا از چربی ها و کتون ها به طور موثر استفاده نکند.

در ادامه به بیان غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک ، غذاهای غیر مجاز در رژیم کتوژنیک می پردازیم. فیبر چسبناک موجود در آن به سرعت حرکت غذا در دستگاه گوارش کمک میکند، که باعث افزایش سیری و پایداری سطح قند خون میشود. زیرا این افراد در کنار پروتئین زیاد نیاز به مصرف کربو هیدرات نیز دارند. علاوهبر این، مصرف روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان مبتلا به چاقی کمک کند تا وزن و توده چربی شکمی خود را کاهش دهند. با توجه به اینکه این رژیم تا حدودی محدود کننده است، اما پیروی از این رژیم در مواقعی مانند غذا خوردن در بیرون از خانه، رفتن به مسافرت، داشتن فرزندان کم سن و یا داشتن شغلی تمام وقت می تواند مشکل باشد.

رژیم کتوژنیک پی دی اف

در ادامه با فواید رژیم کتوژنیک برای سلامت بدن و کاهش وزن آشنا میشویم. کتوژنیک رژیم غذایی کم کربوهیدرات است و جزء بهترین رژیمهای کاهش وزن سریع است. این میوههای کوچک دارای آنتیاکسیدانهایی هستند که موجب کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماریها میشوند. در ادامه به این سوالات پاسخ داده شده است. برای افراد مبتلا به سرطان که تحت درمان با ایمونوتراپی قرار دارند، تنوع در میکروبیوم روده، با اثربخشی بیشتری همراه است. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پس کم کردن آنها ممکن است کمک کند. هنگامی که رژیم کتوژنیک و رژیم مدیترانهای را در قالب یک رژیم غذایی ترکیب میکنیم، هر دو جنبه منفی آنها از بین میرود، و ما را با رژیمی روبرو میکند که میتواند به طور قابلتوجهی هر جنبه از سلامتی ما را بهبود بخشد، و هم کاهش وزن سریعی داشته باشد. این نودل را میتوانید در نزدیکی محصولات غذایی موجود در فروشگاههای مواد غذایی یا آنلاین پیدا کنید. یکی از دلایل این است که در کاهش وزن با رژیم کتوژنیک، میتوانید کاهش وزن بیشتری زیرا را به نسبت رژیمهای کم چرب داشته باشید، در حالتی که احساس گرسنگی نخواهید داشت.

نمونه رژیم فستینگ کتوژنیک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد

آنچه بهترین است از معلمان خود درباره کتوژنیک و لاغری درخواست داشته باشید لطفا از صفحه ما بخواهید.