چگونه آرزوها در طول زمان تغییر می کنند


چگونه آرزوها در طول زمان تغییر می کنندچگونه آرزوها در طول زمان تغییر می کنند

اهداف دستیابی مادام العمر شما چیست؟ در کودکی چه آرزویی داشتی؟ آیا این تغییر کرده است؟ آرزوها همان رویاهایی هستند که ما در طول زندگی خود تداعی می کنیم. در کودکی، تبدیل شدن به یک آتش نشان، بالرین یا رئیس جمهور ممکن است یک هدف شغلی باشد. اما، پس از آن، ما پیر می شویم و مسئولیت های جدیدی به دست می آوریم.

دیدگاه های ما تغییر می کند و باعث می شود چیزهای جدید اهمیت بیشتری پیدا کنند. آرزوها یک نوع رویا یکباره نیستند. آنها با رشد شما تکامل می یابند و زندگی چند توپ پرتاب می کند. درک اینکه چگونه برنامه‌های بلندمدت شما تغییر می‌کند به شما کمک می‌کند تا بفهمید که اگر زندگی مسیری انحرافی داشته باشد، شکست نمی‌خورید.

4 مرحله آرزوها

به نظر می رسد زندگی در مراحل مختلف اجرا می شود – آرزوها نیز همینطور. به طور معمول، ممکن است در طول زندگی خود در یکی از این مراحل قرار بگیرید:

خوش بینی بدون تحریف: این مرحله در دوران جوانی ما بیشتر دیده می شود، زمانی که ترس ها و مسئولیت های سال های بالاتر را نداریم. این مرحله برای شناسایی نقاط ضعف و ایجاد دانش و مهارت های شماست. زمانی فرصت بهتری برای موفقیت ایجاد می‌کنید که چیزهایی را که نمی‌دانید بدانید و برای رشد در خرد تلاش کنید. از آنجایی که ما چیز بهتری نمی دانیم، می توانیم آزادانه رویاپردازی کنیم و رویاهای خود را دنبال کنیم.

واقعیت دنیوی: زندگی اتفاق می افتد و ما زیر بار مسئولیت هایی می رویم. ما کار شروع می کنیم، خانه می خریم و خانواده داریم. این بخشی از زندگی است. به نظر می رسد آرزوهای شما در این مرحله می میرند، اما اینطور نیست. در عوض، آنها را سنگین می کنند و مخفی می شوند. ممکن است متوجه شوید که برای یافتن تعادل بین کار و زندگی تلاش می کنید تا بتوانید به کار به سمت رویاهای خود ادامه دهید.

رویای تجدید شده: با گذشت زمان، مسئولیت های ما سبک می شود یا تغییر می کند و ما حاضریم دوباره رویاپردازی کنیم. برای برخی، این ممکن است منجر به یک بحران میانسالی شود. منحرف شدن آسان است. اما، برای همه ما، زمان آن فرا رسیده است که نگاهی دوباره به رویاهای خود بیندازیم و اینکه چگونه می توانیم دوباره تمرکز کنیم و دیدگاه خود را تازه کنیم. اغلب، نتیجه یک پایه محکم و یک دیدگاه تجدید شده در مورد کاری است که می خواهیم با زندگی خود انجام دهیم.

تنظیم مجدد و حرکت جدید: پس از تجدید آرزوها و جابجایی در صورت نیاز، میل به پریدن با احساس هدف پیدا می کنیم. ممکن است دوباره احساس جوانی کنیم و دیگران متوجه جهش در گام ما شوند. ترس‌های ما مانند دوران جوانی‌مان کاهش می‌یابد، و حرکت برای تحقق امیدها و رویاهای ما ایجاد می‌شود.

تحقق آرزوها یک عمر طول می کشد و شما مراحل زیادی را پشت سر خواهید گذاشت. درک آن مراحل به معنای آن چیزی است که در حال رخ دادن است و برای رسیدن به رویاهای خود سازگار شوید.