چگونه با مهربانی ورزش می کنم


من برای تغذیه بدنم ورزش می کنم نه برای تنبیه.

من در واقع این روزها کمتر ورزش می کنم به دلیل تعهدم به تنظیم بدنم و گوش دادن به آن. بعضی روزها کمی خسته از خواب بیدار می شوم، یعنی استراحت می کنم و آرام می شوم. بعضی روزها با انرژی از خواب بیدار می شوم، یعنی یکی از تمرینات مورد علاقه ام را انجام خواهم داد. این روزها از پیاده روی، یوگا یا یک جلسه HIIT متغیر است.

من قبلاً فشار زیادی را برای انجام تمرینات سخت روزانه به عنوان بخشی از ذهنیت فرهنگ رژیم غذایی “سوزاندن کالری” احساس می کردم. ورزش قبلاً برای تنبیه خودم برای من “گناهان رژیم” بود. وقتی به گذشته نگاه می کنم، احساس ناراحتی می کنم که این رابطه را با خودم داشتم، اما به جایی که اکنون به آن رسیده ام، سالم و شاد افتخار می کنم!

لحظه ای که ورزش را با مهربانی و تعادل شروع کردم، رابطه ام با بدنم تغییر کردویرایش در اینجا پنج نکته برای پذیرش این موضوع وجود دارد:

  1. به بدن خود گوش دهید: به احساس بدن خود در هر روز توجه کنید و برنامه تمرینی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. اگر احساس خستگی می کنید، یک روز استراحت داشته باشید یا یک تمرین سبک تر انجام دهید.
  2. فعالیت های مورد علاقه خود را انتخاب کنید: من واقعاً معتقدم ورزش باید لذت بخش باشد، بنابراین فعالیت هایی را انتخاب کنید که مشتاقانه منتظر انجام آن هستید. چه رقص، پیاده روی یا وزنه برداری، چیزی را پیدا کنید که احساس خوبی به شما بدهد. من شخصاً عاشق انجام تمرینات در برنامه JSHealth هستم – برای هر خلق و خوی چیزی وجود دارد، از HIIT و تمرینات قدرتی گرفته تا یوگا و مدیتیشن… و اگر زمان زیادی ندارید، گزینه‌های عالی فقط 10 دقیقه وجود دارد!
  3. بر پیشرفت تمرکز کنید نه کمال: به جای تلاش برای کمال (که به سادگی وجود ندارد و باعث استرس زیادی می شود) در تمرینات خود، روی پیشرفت تمرکز کنید. پیروزی ها و پیشرفت های کوچک را جشن بگیرید، مانند اضافه کردن یک تکرار اضافی یا پیاده روی یک کیلومتر اضافی.
  4. از خودگویی منفی بپرهیزید: خودگویی منفی در مورد ورزش را به جملات تاکیدی مثبت تبدیل کنید. به جای گفتن “من باید تمرین کنم تا آن کالری ها را بسوزانم”، بگویید “من تمرین می کنم تا احساس قدرت و انرژی کنم.”
  5. شفقت به خود را تمرین کنید: همیشه با خودت مهربان باش به خاطر از دست دادن یک تمرین یا عملکرد نکردن آنطور که دوست دارید، خودتان را مورد ضرب و شتم قرار ندهید. به یاد داشته باشید که ورزش فقط یکی از جنبه های سلامت و تندرستی کلی شماست و باید مانند تمام زمینه های زندگی شما انعطاف پذیر باشد – این روش JSHealth است!