یک دوره کوتاه به رژیم کتوژنیک

هنگامی که رژیم کتوژنیک فرد به اتمام میرسد و وی درصد زیادی از وزن اولیه خود را مجدد کسب میکند، این افزایش وزن مجدد ناشی از عضله نیست، بلکه ناشی از جذب چربی است که تاثیرات ماندگاری بر میزان سوخت و ساز بدن دارد. این هورمون در اوایل بارداری به بالاترین سطح خود میرسد و یکی از علائم اولیه بارداری است. اصول اولیه رژیم کتوژنیک چیست؟ اطلاعات ارائهشده در این مقاله عمدتاً در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است؛ البته بسیاری از این اصول برای نسخههای دیگر این رژیم نیز اعمال میشوند. This con᠎tent was created by G​SA Con te nt Gen erat or DEMO !

3 راه برای تسلط بر رژیم کتوژنیک بدون عرق کردن

رژیم کتوژنیک و تیروئید میبینی روزها و سالها، لذت زندگی را تجربه نکردهای، روزها و ماهها برای مقداری کاهش وزن و سایز، صبح را با دمنوشی بدمزه شروع کرده ای و همه وعده های غذاییت را با قاشق و ترازو اندازه کرده ای و هر فرصتی مهیا شده است رژیم غذایی لاغری سریع از خانه خارج شدی و در باشگاه ورزش های سخت و طاقت فرسا انجام دادهای و کیلومترها پیادهروی کردهای و هربار به خانه برگشته ای تمام سعی خود را به کار گرفتهای که تا چند ساعت مواد خوراکی مصرف نکنی که مبادا به چربی در بدن شما تبدیل شود و تاثیر ورزش و پیاده روی را خنثی کند.

رژیم کتوژنیک و نداشتن کیسه صفرا

برای مواد معدنی، سعی کنید از 3000 تا 4000 میلی گرم سدیم، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز دریافت کنید، تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید. زیرا پروتئین میتواند به گلوکز تبدیل شود و اگر مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید، قرارگرفتن شما در وضعیت کتون زدگی کند میشود. کاهش در مصرف کربوهیدرات، سوختوساز بدن شمارا در وضعیتی با نام کتوزیس (کتون زدگی) قرار میدهد. کمبود مقدار پروتئین دریافتی در این رژیم ممکن است کاهش بافتهای عضلانی را به همراه داشته باشد.

البته باید توجه داشته باشید که مجاز به استفاده از شکر نیستید. همچنین افرادی که داروی خاص مصرف میکنند باید با پزشک خود در مورد رژیم مشورت کنند. در سال ۲۰۰۸ یک مجمع پزشکی بین المللی اعلام کرد رژیم کتوژنیک باید پس از استفاده دو داروی ضد تشنج ناموفق به کودک ارائه شود. باید برنامه شما بررسی شود تا ببینیم که درست انجام دادید یا خیر. آزمایشهای خون، ادرار و تنفسی وجود دارند که به شما کمک میکنند تا با اندازهگیری میزان کتون تولیدشده توسط بدنتان تعیین کنید آیا وارد وضعیت کتون زدگی شدهاید یا خیر. آزمایشها و علائم خاصی به شما کمک میکنند تا تعیین کنید آیا وارد وضعیت کتون زدگی شدهاید یا خیر. Da ta was g ener᠎ated by G​SA Content Gene​ra​to r DEMO!

رعایت رژیم غذایی کتوژنیک اثربخشترین راه برای کتون زدگی است. با توجه به موارد ذکر شده در مورد اهمیت نوع رژیم غذایی در کودکان ، لازم است استفاده از هر نوع رژیم خاص مانند رژیم غذایی کتوژنیک در کودکان تحت نظر متخصص تغذیه انجام گردد. همچنین در این وضعیت، در کبد چربی به کتون تبدیل میشود و انرژی مغز را تأمین میکند. وقتی بدن شما از نظر داشتن گلوکز فقیر است یا اگر دیابت دارید و انسولین کافی برای جذب گلوکز به سلولها در اختیار ندارید، بدن شروع به تجزیهی چربیها برای دریافت انرژی میکند.

در رژیم کتوژنیک صبحانه چی بخوریم

در ادامه درباره تاثیر رژیم کتوژنیک در کاهش وزن بیشتر توضیح دادیم، با زوم لایف همراه باشید. یعنی اگر ۸۰ کیلو باشید و رژیم را رها کنید وزن شما تقریبا ۸۲ خواهد شد. این یعنی چربی ۶۰ تا ۸۰ درصد رژیم غذایی را شامل می شود، مصرف گوشت چرب ، پنیر ، تخم مرغ ، آجیل ، روغن و غیره. دو طرف نان که به رنگ طلایی مایل به قهوه ای در آمد یعنی پخت کامل شده است.

نحوه یادگیری رژیم کتوژنیک

برخلاف رژیم های دیگر که فردناچار به تحمل گرسنگی است، در این رژیم غذاهای پرچرب گنجانده می شود. اگر تنها مجاز به خوردن غذاهای خاصی هستید، فهرستی از آنها را تهیه کنید و خریدهای لازم را انجام دهید. علاوه بر این، این رژیم غذایی آنقدر پر است که میتوانید بدون شمردن کالری یا پیگیری مصرف مواد غذایی، وزن خود را کاهش دهید. آیا رژیم غذایی کتوژنیک میتواند به کاهش وزنتان کمک کند؟ دبورا مالکوف کوهن، متخصص تغذیه مستقر در شهر نیویورک می گوید، این امر به این دلیل اتفاق می افتد که در رژیم کتوژنیک معمولاً روزانه 50 گرم یا کمتر کربوهیدرات مصرف می کنید.

اینکه دلیل این امر چیست هنوز مشخص نیست ، اما به نظر می رسد روند کتوژنیک باعث کاهش دفعات تشنج می شود. از دهه ی ۱۹۲۰ به عنوان راهی برای درمان صرع مقاوم استفاده شد.زمانی که هنوز داروهای ضد صرع تولید نشده بود این روش تنهادرمان موثرصرع بود. نظریه هایی در مورد رژیم غذایی کم کربوهیدرات کوتاه مدت وجود دارد که می گوید این رژیم اشتها را کم می کند، زیرا سوزاندن چربی کندتر از کربوهیدرات صورت می گیرد، اما باز هم تاکید می کنیم که هنوز محققان چیزی در مورد اثرات طولانی مدت آن نمی دانند مک مانوس ادامه می دهد داشتن یک رژیم غذایی محدود کننده، به مدت طولانی کار دشواری است.

پژوهش های مختلفی نشان دادند نوشیدن آب قبل از یک وعده کمک می کند در آن وعده میزان کالری کمتری دریافت کنید که در نهایت به کاهش وزن می انجامد. مسلما با حذف شکر از خوراکیها تغییر در مزه نیز ایجاد میشود. تغییر در سوختوساز، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین از مشخصههای دیابت هستند. آکنه: کاهش سطح انسولین، خوردن قند کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند. در رژیم کتو غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات کم است.  C onte nt has been gen er᠎ated with G SA Con​te nt G​enerator  Demoversion.

رژیم کتوژنیک مدیترانه ای

هنگامی که مصرف کربوهیدرات ها کم تر شود ، کبد چربی را به مولکولی به نام کتون تبدیل می کند ، که ازآن به عنوان منبعی برای کسب انرژی بهره می گیرد. زمانی که درمان تحت نظر پزشک باشد، اقدامات مناسب برای به حداقل رساندن عوارض جانبی صورت می گیرد. از آن چه گفته شد نتیجه می گیریم رژیم کتوژنیک در کودکان در کنار روش های درمانی متداول برای معالجه کودکان و نوجوانان مبتلا به صرع و سرطان مغز روش مناسبی است که حتما باید تحت نظر پزشک صورت گیرد تا عوارض جانبی مانند کم آبی بدن به حداقل برسند.

تحقیقات نشان می دهند که عملکرد صحیح انسولین با التهاب مبارزه کرده در حالی که عملکرد ضعیف است این باعث افزایش آن می شود. رژیم کتوژنیک در کودکان به عنوان یک گزینه درمانی مناسب ارائه شده است آمارها نشان می دهد که اغلب از داروهای جدید مؤثرتر است ، و هم چنین به طور مداوم هوشیاری و عملکرد مغز را بهبود می بخشد. این مشکل بسیارحائزاهمیت است، زیرا فیبر برای عملکرد سالم روده ضروری است و باکتری های مفید موجود در روده را تغذیه می کند. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم رژیم کتوژنیک با کاهش کربوهیدرات، اضافهکردن چربیهای سالم و غیراشباع، سبب میشود که شما کاهش وزن مناسبی داشته باشید.

نوشیدنی حاوی ۱۴ گرم اتانول میتواند ۷ کیلوکالری انرژی را تامین کند و مصرف آن میتواند سبب کند شدن روند ریکاوری شود. کودکان در مرحله ی حساسی از زندگی خود قرار دارند که باسرعت زیاد رشد می کنند به همین دلیل تغذیه آن ها بسیار مهم است. صرع می تواند کیفیت زندگی کودکان را به شدت محدود کرده و از مشارکت آن ها در فعالیت های مدرسه و فعالیت های اجتماعی جلوگیری کند. از آن مهمتر، رژیم کتوژنیک موجب کاهش فشار خون دیاستولیک و میزان تری گلیسرید میشود .مطالعه دیگر بر روی ۳۴ فرد بزرگسال پی برد افرادی که برای هشت هفته رژیم کتوژنیک گرفته بودند، نسبت به افرادی که رژیم کمچرب گرفته بودند، پنج برابر بیشتر چربی کل بدنشان را کاهش دادند.

در ادامه میخواهیم به این مورد بپردازیم.

مطالعات روی حیوانات نیزاین اثر بخشی را تایید می کند. رژیم کتوژنیک در کودکان با سایر رژیم های کم کربوهیدرات متفاوت است مثلا رژیم غذایی اتکینز ، مصرف پروتئین را محدود می کند. اما اگر رژیم کتو کم چرب و پر چرب را دنبال می کنید ، می توانید به حالت کتوسیس بروید. در ادامه میخواهیم به این مورد بپردازیم. فواید سلامتی خوردن آناناس را در زیر مشاهده کنید. اگر شما فقط خامه سنگین شلاق خورده 36٪ را پیدا کنید، حتما به متخصص تغذیه خود اطلاع دهید تا او بتواند دستور العملهای خود را اصلاح کند. در صورتی که این رژیم غذایی واقعاً وجود دارد و با رعایت کردن آن میتوانید 3 تا 5 کیلو از وزن بدنتان را در عرض سه تا سه و نیم روز کاهش دهید.

یکی دیگر از مهمترین مواد مغذی مور دنیازبدن ، فیبر است که به دلیل داشتن کربوهیدرات ، نمی توان از آن استفاده کرد. قبل از فرا رسیدن ساعت 9 شب، به منظور فراهم آوری زمینه برای سوخت و ساز غذا و هضم غذا، در راستای صرف وعده ی شام اقدام نمایید. هم چنین مصرف بسیاری از میوه ها ، سبزیجات و غلات سالم در این رژیم محدود می شود. با این حال ، رژیم کتوژنیک در کودکان سالم و در حال رشد بسیار محدود کننده است. یکی از مهم ترین عوارض رژیم کتوژنیک در کودکان ، آنفولانزای کتو است.

در این مقاله به فواید و مضرات این رژیم در کودکان و نوجوانان می پردازیم. مواد غذایی پروتئین دار می تونن مقدار کالری دریافتی بدن رو کاهش بدند و در نتیجه موجب کاهش وزن بشن. خوبه که بدونید کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل خاصیت ضد سرطانی هم دارند و چه افراد چاق و چه افراد لاغر لازمه که این سبزیجات رو در برنامه غذایی خودشون بگنجونند. رژیم کتوژنیک در کودکان که متشکل ازچربی بالا و کربوهیدرات خیلی کم است معمولا برای درمان بیماری صرع و سرطان مغزبه کار می رود. دانه چیا خاصیت سیر کنندگی داره بنابراین اشتها رو کاهش میده و در نتیجه فرد می تونه وزن کم کنه.

رژیم کتوژنیک دکتر صارمی

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد آنچه بهترین است از معلمان خود درباره کتوژنیک و لاغری درخواست داشته باشید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.