آیا نشاسته سیب زمینی گلوتن ندارد؟ » سبک زندگی سالم


آیا نشاسته سیب زمینی گلوتن ندارد؟ این مقاله توضیح می دهد که نشاسته سیب زمینی بدون گلوتن چیست و چگونه به عنوان جایگزینی برای آرد در بسیاری از دستور العمل ها عمل می کند. نشاسته سیب زمینی جایگزینی بدون گلوتن برای آرد است. به آرد سیب زمینی، آرد نشاسته سیب زمینی یا پودر نشاسته سیب زمینی نیز معروف است. به دلیل قیمت پایین و ارزش غذایی بالا در کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی محبوب است.

نشاسته سیب زمینی دانه ای است که از سیب زمینی تولید می شود. می توان آن را به صورت پولک یا پودر به عنوان یک محصول تجاری خریداری کرد. نشاسته سیب زمینی به دلیل طعم خنثی و کمبود چربی، شکر، نمک، نمک و شکر می تواند به عنوان جایگزینی برای آرد در پخت و پز استفاده شود. نشاسته سیب زمینی بر بافت یا طعم غذای تهیه شده با آرد حاوی گلوتن تأثیری نمی گذارد.

  • نشان داده شده است که اگرچه نشاسته سیب زمینی حاوی گلوتن نیست، اما حاوی پروتئین گندم است.
  • همچنین مشخص شده است که نشاسته سیب زمینی با اثرات نامطلوب بر سلامت دستگاه گوارش مرتبط است.
  • نشان داده شده است که مصرف ممکن است منجر به افزایش علائم سندرم روده تحریک پذیر مانند درد شکم، اسهال و یبوست شود.
  • در برخی موارد، این افزایش می تواند منجر به عوارض گوارشی مانند کولیت اولسراتیو شود.

نشاسته سیب زمینی چیست؟

نشاسته سیب زمینی یک جایگزین آرد است که از قسمت های نشاسته ای سیب زمینی تهیه می شود. بیشتر در پخت و پز استفاده می شود، اما می توان از آن به عنوان جایگزینی برای آرد در بسیاری از دستور العمل های دیگر نیز استفاده کرد.

سوال این است که بدون گلوتن نشاسته سیب زمینی به ما شک می کند اما مطمئناً نشاسته سیب زمینی بدون گلوتن است و می تواند به عنوان یک عامل غلیظ کننده استفاده شود.

با این حال، فرآیند برچسب زدن بدون گلوتن بیش از دو دهه قدمت دارد و تنها چند شرکت وجود دارند که نشاسته سیب زمینی را به عنوان جایگزین بدون گلوتن برای آرد می فروشند.

آیا نشاسته سیب زمینی گلوتن ندارد؟ برای یافتن پاسخ به ادامه مطلب مراجعه کنید.

15412 142543315412

بهترین منابع نشاسته سیب زمینی چیست؟

نشاسته سیب زمینی آردی است که از غده گیاه سیب زمینی تهیه می شود. معمولاً به عنوان یک ماده غذایی در پخت و پز، به عنوان مثال برای نان، خامه و سس استفاده می شود.

نشاسته سیب زمینی پودری سفید رنگ است که در آب حل نمی شود اما قبل از جذب در غذاها باید پخته شود. نشاسته سیب زمینی جزء رایج رژیم های بدون گلوتن است و می تواند به عنوان جایگزینی برای آرد گندم استفاده شود.

در سال‌های اخیر علاقه زیادی به نشاسته سیب‌زمینی به عنوان جایگزینی برای آرد گندم در دستور العمل‌های پخت بدون گلوتن وجود داشته است. مانند سایر پخت های بدون گلوتن، نشاسته سیب زمینی را می توان جایگزین آرد گندم بدون به خطر انداختن کیفیت محصول کرد.

نشاسته سیب زمینی چگونه ساخته می شود؟

نشاسته سیب زمینی یک ماده غذایی مبتنی بر کربوهیدرات است که می تواند به عنوان جایگزینی برای آرد در بسیاری از دستور العمل ها استفاده شود. نشاسته سیب زمینی با استخراج شیمیایی نشاسته از سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی، هویج، سیب زمینی شیرین و سیب زمینی به دست می آید.

نشاسته سیب زمینی را آرد می دانند. مانند آرد ذرت یا آرد برنج فرآوری نمی شود. نشاسته سیب زمینی از خشک کردن سیب زمینی تهیه می شود که شبیه پوست سیب زمینی نیست.

اکثر نشاسته سیب زمینی از مالتودکسترین (دکستروز) که از آرد گندم یا آرد ذرت تهیه می شود، تهیه می شود. با این حال، برخی از تولید کنندگان از نشاسته سیب زمینی استفاده می کنند که با استفاده از یک فرآیند صنعتی خالص شده است تا نشاسته گندم / ذرت و سایر نشاسته های گیاهی را حذف کنند.

آیا نشاسته سیب زمینی گلوتن ندارد؟ در زیر بیشتر بدانید!

آیا نشاسته سیب زمینی گلوتن ندارد؟

وقتی به رژیم غذایی بدون گلوتن فکر می کنید، یکی از اولین چیزهایی که به ذهنتان خطور می کند نشاسته سیب زمینی و سایر محصولات مانند آرد با بیکینگ پودر و جوش شیرین اضافه شده است. اینکه آیا این محصولات بدون گلوتن هستند یا نه، کاملاً به نحوه پردازش آنها در تولید بستگی دارد.

بیشتر نشاسته سیب زمینی فاقد گلوتن در نظر گرفته می شود، اما برخی از تولیدکنندگان یک افزودنی حاوی گلوتن به محصول اضافه کرده اند تا بتوان آن را به عنوان برچسب گذاری کرد.

بنابراین، آیا نشاسته سیب زمینی فاقد گلوتن است؟

شما چی فکر میکنید؟……

آیا نشاسته سیب زمینی فاقد گلوتن است؟

  • نشاسته سیب زمینی برای قرن ها به عنوان یک جایگزین بدون گلوتن برای آرد گندم در تهیه محصولات پخته شده استفاده می شود.
  • نشاسته ذرت را می‌توان برای جایگزین‌های آرد بدون گلوتن نیز استفاده کرد، اگرچه این محصولات کمی متفاوت از محصولات ساخته شده از نشاسته سیب‌زمینی هستند.

فواید نشاسته سیب زمینی؟

به نظر می رسد که دو نوع نشاسته سیب زمینی وجود دارد:

هر دو نوع مزایای خاص خود را دارند.

عامل غلیظ کننده

  • این یک عامل غلیظ کننده عالی است و می تواند با مواد دیگر مخلوط شود تا خمیر یا خمیر ایجاد شود. همچنین به عنوان جایگزینی برای نشاسته ذرت استفاده می شود.
  • با این حال، مزیت اصلی نشاسته سیب زمینی توانایی آن در غلیظ کردن سوپ ها و سس ها بدون نیاز به مایع اضافی است.
  • نشاسته سیب زمینی پودر ریز تشکیل می دهد که کاربردهای زیادی دارد. می توان از آن در پخت برای جایگزینی آرد گندم یا آرد گندم کامل، جایگزین آرد ذرت در پنکیک یا ایجاد خمیرهای بسیار نازک برای پنکیک و وافل استفاده کرد.
  • همچنین می توان از آن به عنوان جایگزینی برای بکینگ پودر در هنگام پخت با جوش شیرین و نمک استفاده کرد. با این حال، باید با دقت کار شود تا در طول پخت با گرما واکنش نشان ندهد.

نشاسته سیب زمینی در مقابل نشاسته ذرت

تفاوت اصلی بین این دو محصول این است که نشاسته ذرت هزاران سال است که استفاده می شود، در حالی که نشاسته سیب زمینی به تازگی اختراع شده است.

  • نشاسته ذرت ارزان تر از نشاسته سیب زمینی است
  • استفاده راحت تر از نشاسته سیب زمینی
  • نسبت به نشاسته سیب زمینی برای آماده سازی زمان کمتری نیاز دارد
  • نشاسته ذرت با قرار گرفتن در معرض هوا به پودر تبدیل نمی شود (نشاسته ذرت سفید می شود).
  • رنگ آرد نشاسته سیب زمینی نیز نسبت به نشاسته ذرت روشن تر است، که باعث می شود هنگام پخت و پز با چشم راحت تر تشخیص داده شود.

چرا برخی افراد نشاسته سیب زمینی را به نشاسته ذرت ترجیح می دهند؟

این ممکن است به این دلیل باشد که سیب زمینی حاوی فیبر بیشتری نسبت به کورن فلکس است. بنابراین، آنها سریعتر توسط بدن هضم می شوند.

همچنین، از آنجایی که سیب زمینی به طور طبیعی بدون گلوتن است، پردازش آن در مقایسه با سایر مواد مانند برنج یا آرد گندم دشوار است.

چگونه می توانم از نشاسته سیب زمینی در دستور العمل ها استفاده کنم؟

اول از همه، دو نوع اصلی نشاسته سیب زمینی موجود است.

  • تکه های نشاسته سیب زمینی
  • پودر نشاسته سیب زمینی

تکه های نشاسته سیب زمینی

تکه‌های نشاسته سیب‌زمینی از سیب‌زمینی سفید تهیه می‌شوند و جایگزین عالی برای آرد معمولی در هنگام پخت هستند، زیرا رطوبت بیشتری نسبت به آرد معمولی دارند و مایعات را سریع‌تر جذب می‌کنند. این باعث می شود آنها برای غلیظ کردن خمیرها و سس هایی که باید سریع غلیظ شوند، ایده آل هستند.

پودر نشاسته سیب زمینی

از طرف دیگر، پودر نشاسته سیب‌زمینی از سیب‌زمینی قهوه‌ای تهیه می‌شود و رطوبت کمتری نسبت به آرد معمولی دارد – با این حال، محتوای پروتئین بالاتری نسبت به آرد دارد که آن را برای استفاده در تهیه برخی از محصولات پخته مانند پنکیک و پودینگ مناسب می‌کند. .

محتوای پروتئین پودر نشاسته سیب زمینی همچنین به این معنی است که وقتی خیس می شود چسبناک می شود و می توان از آن به عنوان جایگزینی برای آرد در خمیر استفاده کرد. یعنی می توان از آن به جای تخم مرغ یا آرد در تهیه پنکیک و وافل و غیره استفاده کرد.

بنابراین در حالی که دو نوع نشاسته سیب زمینی به اندازه کافی شبیه به هم هستند تا در بیشتر کاربردها به خوبی با هم کار کنند، هر کدام مزایای خاص خود را دارند:

  • تکه های سیب زمینی – آنها مایعات را راحت تر از آردهای دیگر مانند آرد گندم یا برنج جذب می کنند.
  • پودر سیب زمینی – مایعات را به راحتی کمتر از آردهای دیگر مانند آرد گندم یا برنج جذب می کند.

اگر مطمئن نیستید که کدام نوع نشاسته سیب زمینی قلب شما را به دست آورده است، یا اگر فقط می خواهید بدانید که آیا نشاسته سیب زمینی فاقد گلوتن است یا برای استفاده در دستور العمل ها بی خطر است یا خیر، با دومی بروید! و به یاد داشته باشید … همیشه برچسب ها را بخوانید! سیب زمینی حاوی کربوهیدرات است، بنابراین سعی کنید زیاد با آنها نپزید!

با این حال، هنگام استفاده از نشاسته سیب زمینی در پخت بدون گلوتن، نکاتی وجود دارد:

  1. نشاسته سیب زمینی فاقد گلوتن است
  2. نشاسته سیب زمینی به دلیل داشتن پروتئین کم، جایگزین قابل قبولی برای تخم مرغ یا مخمر محسوب نمی شود
  3. نشاسته سیب زمینی به دلیل داشتن پروتئین کمتر (حدود 15٪ پروتئین) در مقایسه با سایر محصولات گندم مانند آرد شیرینی گندم کامل (20٪)، آرد گندم کامل (25٪) و آرد گندم کامل توصیه نمی شود. چاودار (33%).

نشاسته سیب زمینی در پخت بدون گلوتن چه می کند؟

مهم است که تفاوت بین پخت بدون گلوتن و غیر گلوتن روشن شود.

هر دو اصطلاح را می توان به جای هم استفاده کرد، اما برخی از محصولات پخت بدون گلوتن بدون گلوتن نیستند.

  • هنگامی که نشاسته خشک یک قوام پودری سفید در هنگام پخت یا پختن در دمای بالا ایجاد می کند، شبیه آرد و جایگزین عالی برای آرد در محصولات پخته شده است.
  • این می تواند برای کسانی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند مفید باشد.
  • این یک جایگزین خوب برای آرد و همچنین برای پخت با تخم مرغ است زیرا محتوای کربوهیدرات کمتری نسبت به تخم مرغ دارد و تنها 1/4 درصد چربی تخم مرغ است.

آیا نشاسته سیب زمینی برای بیماری سلیاک مفید است؟

گلوتن پروتئینی است که در گندم و سایر غلات یافت می شود. اگرچه گلوتن برای هیچ کس مضر نیست، اما اگر به بیماری سلیاک یا نوع دیگری از بیماری خودایمنی مبتلا هستید، ممکن است بخواهید از محصولاتی که دارای برچسب “بدون گلوتن” هستند اجتناب کنید زیرا ممکن است منجر به واکنش های غذایی شود که سلامت شما را به خطر می اندازد. بسیاری از غذاها حاوی گلوتن هستند، از جمله پاستا، نان، کراکر، کلوچه، یا پوسته پیتزا. گلوتن ها همچنین در میوه ها و سبزیجاتی مانند موز، نخود و لوبیا یافت می شوند.

خطرات مصرف نشاسته سیب زمینی چیست؟

برخی از مطالعات علمی نشان داده اند که ممکن است نشاسته سیب زمینی در صورت مصرف بیش از حد در طول زمان باعث ایجاد مشکلات روده در افراد حساس شود.

با این حال، اگر به بیماری سلیاک (عدم تحمل انواع خاصی از گلوتن) حساسیت دارید، نباید از نشاسته سیب زمینی استفاده کنید زیرا حاوی مقادیری از پروتئین های گلوتن است که می تواند باعث واکنش آلرژیک شود.

از آنجایی که نشاسته سیب‌زمینی از سیب‌زمینی‌هایی تهیه می‌شود که قبل از آسیاب شدن در اندازه دانه‌های کوچک خیس شده‌اند، چندین منبع بالقوه آلودگی مانند بادام زمینی و آجیل درختی در خاک محل رشد آن‌ها وجود دارد.

در مصرف نشاسته سیب زمینی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

توجه به این نکته مهم است که برخی از مارک های نشاسته سیب زمینی به دلیل وجود مواد تشکیل دهنده گندم مانند گندم سیاه که توسط FDA فاقد گلوتن در نظر گرفته می شود، برچسب فاقد گلوتن می زنند.

سیب زمینی ها می توانند به راحتی با انگل ها و باکتری های مضر در انبار آلوده شوند، بنابراین مهم است که آنها را در محلی دور از پنجره ها و درهای باز نگهداری کنید که نور به آنها برسد. آنها همچنین باید در یک مکان خشک و خنک مانند یک کمد که دارای درب های محکم و سطوح شیشه ای است نگهداری شوند زیرا می توانند به راحتی رطوبت را در طول نگهداری جذب کنند.

نتیجه

حال، پس از مرور این مقاله، چه احساسی دارید؟ آیا نشاسته سیب زمینی فاقد گلوتن است؟ نشاسته سیب زمینی یک ماده همه کاره بدون گلوتن است. می توان از آن به عنوان جایگزینی برای آرد در برخی از دستور العمل ها استفاده کرد.

نشاسته سیب زمینی دارای بافتی جویدنی و طعم ملایمی است که آن را به ویژه برای مواد خشک تر مانند بیسکویت و اسکون مناسب می کند. همچنین اگر در دستور پخت آرد یا سایر مواد خشک مانند نشاسته ذرت نیاز باشد، می توان از آن برای پخت استفاده کرد که در صورت تهیه با نشاسته سیب زمینی، می تواند بافت پودری داشته باشد.

توجه به این نکته مهم است که سیب زمینی دارای کربوهیدرات بسیار بالایی است و بنابراین باید فقط در مقادیری استفاده شود که برای تهیه غذا کاملاً ضروری است. علاوه بر این، کالری بالایی دارند، بنابراین به طور معمول نباید به عنوان بخشی از جایگزینی غذا در خانه استفاده شوند.