اهمیت استراحت – JSHealth


بدن شما همیشه با شما صحبت می کند – فقط باید بایستید و گوش دهید. وقتی سرمان شلوغ و خسته هستیم، می‌توانیم به راحتی در چرخه انجام کارهای بیش از حد و فشار بر روی آن علیرغم سیگنال‌هایی که نیاز به استراحت دارید، گیر کنیم. این یادآوری ملایم شما از قدرت و ضرورت کاهش سرعت است.

بخش مهمی از فلسفه سلامتی JSHealth استراحت است! برای سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی ما ضروری است. اکنون زمان شارژ و تنظیم مجدد است و به حفظ تعادل بدن و ذهن کمک می کند. وقتی استراحت می کنیم، از نظر جسمی و احساسی می توانیم با خودمان ارتباط برقرار کنیم، وضوح پیدا کنیم و انرژی به دست آوریم. وقتی انرژی بیشتری داشته باشیم، برای مقابله با روزها (و شب هایمان!) و زندگی بهتر مجهز هستیم زندگی سالم.

در حالی که خواب بخش مهمی از استراحت است، اما فراتر از ساعت های بسته بودن چشم را شامل می شود. این در مورد این است که به خود اجازه دهید آهسته پیش بروید، بررسی کنید و لحظاتی از سکون را در زندگی خود ایجاد کنید. وقتی به خودم اجازه مکث می‌دهم، می‌توانم عمیق‌تر با خودم ارتباط برقرار کنم، نیاز به انجام مداوم را کنار بگذارم، و با عشق و مهربانی بدن هدایت شوم.

در اینجا برخی از نکات برتر من برای پذیرش استراحت آورده شده است.

مراقب دستگاه گوارش خود باشید

بسیاری از سلامتی شما به روده مرتبط است. هنگامی که هضم شما ضعیف باشد، روی بقیه بدن شما اثر دومینویی دارد. خوردن در هنگام استرس یا حواس پرتی می تواند بر توانایی روده شما برای تجزیه و جذب مواد غذایی که به آن می خورید تأثیر نامطلوبی بگذارد، به همین دلیل است که پیشنهاد می کنم زمان صرف غذا را به عنوان یک لحظه مراقبت از خود در روز پرمشغله خود قرار دهید. در حین کار یا تماشای تلویزیون از خوردن غذا خودداری کنید، تلفن خود را کنار بگذارید، قبل از شروع کار کمی با شکم نفس عمیق بکشید و هر لقمه را خوب بجوید. هنگام غذا خوردن مراقب و سپاسگزار باشید. به طعم ها، بافت ها و عطرها توجه کنید. از اینکه می توانید از این غذایی که بدن ارزشمند شما را تغذیه می کند لذت ببرید سپاسگزار باشید.

در طول روز از آداب و رسوم کوچک استفاده کنید

گاهی اوقات واقعاً کارهای کوچک (به طور مداوم انجام می شود) چیزهای بزرگ هستند! همانطور که از صبح تا شب حرکت می کنید، آیین های سلامتی خود را بگنجانید که به شما امکان می دهد احساس آرامش کنید. این می تواند به معنای خوردن یک فنجان چای گیاهی، مدیتیشن در سکوت به مدت پنج دقیقه، یا وقت گذاشتن برای انجام حرکات کششی سریع باشد. این فعالیت های خودمراقبتی ساده به تنظیم سیستم عصبی شما کمک می کند، شما را ثابت نگه می دارد و به شما این امکان را می دهد که تعادل را دوباره برقرار کرده و مرکز خود را پیدا کنید.

خواب با کیفیت را در اولویت قرار دهید

همه ما می دانیم که بعد از یک خواب خوب چه احساس شگفت انگیزی داریم: پرانرژی، سرحال، شفاف و آماده برای انجام روز. خواب با کیفیت باعث تسریع بهبودی می شود. زمان استراحت، ترمیم و بازیابی بدن فرا رسیده است.

هر شب زمان خواب ثابتی داشته باشید و یک روال شبانه پر از تشریفات خواب برانگیز خوشمزه ایجاد کنید. حدود یک ساعت قبل از خواب، چراغ‌ها را کم کنید، روغن اسطوخودوس را روی بالش‌ها بگذارید و یک شمع روشن کنید یا روغن‌های ضروری را بسوزانید. یک دفترچه یادداشت روی میز کنار تخت خود داشته باشید و افکار مزاحم را که به ذهنتان خطور می کند در حالی که می خواهید آرام شوید یادداشت کنید. رایانه ها و حواس پرتی را از بین ببرید تا اتاق یک منطقه عاری از فناوری باشد و اطمینان حاصل کنید که دمای اتاق راحت است. در حالت ایده آل، اتاق خواب شما باید تاریک و خنک باشد.

من همچنین دوست دارم در حالی که عمیق نفس می کشم پاهایم را به مدت 10 دقیقه به دیوار بگذارم – قبل از خواب فوق العاده آرام و آرام است!

ورزش ترمیمی را امتحان کنید

حرکت دادن عمدی بدن به روش هایی که برای شما شادی و ارتباط ایجاد می کند، می تواند نوعی استراحت فعال باشد. یوگای ترمیمی یا «یوگا نیدرا» می‌تواند برای آرامش ذهن و کند کردن جریان فکری بی‌پایان معجزه کند. همچنین در مورد رها کردن تنش‌های فیزیکی و عاطفی، استرس یا هر انرژی که احساس رکود می‌کند است.

برای من شخصا، پذیرفتن استراحت و اولویت دادن به خوابم واقعاً زندگی را تغییر داده است. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، وقت آن است که استراحت را در اولویت قرار دهید و این افسانه را کنار بگذارید که می‌گوید برای موفقیت باید 24 ساعته به خودتان فشار بیاورید. با پرورش خود و پر کردن انرژی خود، پایه ای محکم برای یک زندگی متعادل تر، مهربان تر و رضایت بخش تر ایجاد می کنید.


عاشق جس x