اکستنشن مژه چیست؟ بررسی انواع روش ها، مزایا و معایب


برای این‌که مژه‌های حجیم و پرپشت داشته باشیم، راه حل‌های زیادی مانند ریمل، فرمژه و سرم‌های تقویت‌کننده مژه وجود دارد. اکستنشن مژه این روز‌ها بسیار محبوب شده است، اما مانند هر روش دیگری، مزایا و معایب خود را دارد. این روش که اخیراً در بین همه خانم‌ها رواج پیدا کرده است، در کنار مزایای فراوان معایبی نیز دارد. کاشت مژه موقت یا اکستنشن مژه، کار را برای خانم‌ها آسان کرده است و یکی از روش‌های جایگزین ریمل زدن است. بنابراین، در این مقاله قصد داریم انواع روش‌های اکستنشن مژه و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه یکی از راه‌های جبران کم پشتی مژه است که نسبت به کاشت مژه راحت‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است. مژه‌های مصنوعی و نیمه دائمی که به مژه‌های طبیعی فرد متصل می‌شود تا آن‌ها را بلندتر، ضخیم‌تر و تیره‌تر نشان دهد را اکستنشن مژه می‌گویند. در این فرآیند الیاف طبیعی و مصنوعی و مو‌های طبیعی با چسب مخصوص به مژه‌ها چسبانده می‌شود و کسانی که از این روش استفاده می‌کنند باید مراقب و صبور باشند. اگر از اکستنشن مژه به خوبی مراقبت و هر ۲ تا ۳ هفته یکبار اقدام به ترمیم آن‌ها کنیم، استحکام اکستنشن مژه افزایش می‌یابد.

اما عدم مراقبت از مژه‌ها منجر به استحکام کوتاه مدت آن‌ها می‌شود. دوره ترمیم اکستنشن مژه بسته به میزان رشد طبیعی مژه افراد و روش نگهداری آن‌ها متفاوت است. این اکستنشن‌ها از مواد مصنوعی مانند موی سمور، ابریشم و حتی موی انسان ساخته شده‌اند. معمولاً در سالن‌های زیبایی از اکستنشن‌هایی با طول و منحنی‌های مختلف استفاده می‌کنند تا نتیجه نهایی کار طبیعی‌تر باشد.

اکستنشن مژه چیست

انواع اکستنشن مژه

اکستنشن مژه نیز مانند سایر روش‌های زیبایی، مدل‌های متفاوتی دارد. در این بخش از مقاله شما را با انواع روش‌های اکستنشن مژه آشنا می‌کنیم.

اکستنشن مژه کلاسیک

در روش اکستنشن مژه کلاسیک به هر کدام از مژه‌های طبیعی شما تنها یک تار متصل می‌شود. به همین دلیل نوع اکستنشن کلاسیک، یک روش رایج است که ظاهر طبیعی دارد. اگر دوست دارید مژه‌هایی پرپشت با ظاهری طبیعی داشته باشید این روش را انتخاب کنید. به طور معمول در این روش از ۶۰ تا ۸۰ مژه استفاده می‌شود. نوع اکستنشن به کار برده شده در روش کلاسیک از موی سمور، موی اسب، موی مصنوعی یا موی انسان است.

بیشتر بخوانیم: آیا شست و شو اکستنشن مژه امکان پذیر است؟

اکستنشن مدل والیوم یا سه بعدی

این نوع اکستنشن نسبت به نوع کلاسیک راحت‌تر و بادوام‌تر است. در این مدل به هر مژه طبیعی یک اکستنشن وصل می‌شود که مژه را بسیار پرپشت می‌کند. افرادی که دوست دارند مژه‌های پرپشت و تیره داشته باشند باید از این روش استفاده کنند. در روش اکستنشن مژه حجم دهنده از موهای ابریشمی استفاده می‌شود و حجم مژه‌ها نمایان می‌شود. به دلیل ضخامت و مقاومت مژه‌های طبیعی، آرایشگران حرفه‌ای از این روش استفاده می‌کنند.

روش اکستنشن مژه مگا والیوم (خیلی حجم دهنده)

به طور معمول، در این روش از ۷ تا ۱۲ مژه ابریشمی بین مژه‌های طبیعی استفاده می‌شود و مشکی و خیلی پرپشت است.

اکستنشن مژه های گربه

در این روش اکستنشن مژه، مژه‌ها با حرکت به دو طرف چشم پرپشت‌تر می‌شوند. در نتیجه می‌توان بیش از یک اکستنشن به هر مژه در دو طرف بیرونی مژه اضافه کرد.

اکستنشن مژه نوع رنگی

گاهی ممکن است باتوجه‌به رنگ پوست، رنگ مو و ابرو و غیره فرد، برخی از آرایشگران استفاده از اکستنشن مژه رنگی را به شما توصیه کنند.

روش اکستنشن مژه تار به تار

این مدل آرایش چشم به‌صورت طبیعی انجام می‌شود و تشخیص آن بسیار سخت است. به‌این‌ترتیب مژه‌ها تار به تار کاشته می‌شوند و تغییر بادقت و بدون زحمت زیاد انجام می‌شود. فرایند اکستنشن مژه تار به تار مژه‌های شما را پرپشت و زیبا می‌کند.

اکستنشن مژه مدل عروسکی

روش اکستنشن مژه عروسکی یک مدل زیبا برگرفته از چشم‌های عروسک است. در این روش مژه در اطراف چشم کوتاه و بین پلک‌ها بلند است. این نوع مژه برای افرادی که چشم‌های ریز یا بادامی دارند توصیه می‌شود که ظاهر جدیدی به آن‌ها می‌بخشد.

بیشتر بدانید: نکات موثر و فوری برای تقویت و پرپشت شدن مژه

مزایای اکستنشن مژه

اکستنشن مژه به دلیل مزایای فراوانی که دارد در بین بانوان بسیار محبوب شده است. در این‌جا به چند مورد از مزایای اکستنشن مژه اشاره می‌کنیم که مشاهده آن‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری برای انجام کاشت مژه به شما کمک کند.

مزایای اکستنشن مژه

اکستنشن مژه ضد آب است

در ۴۸ ساعت اول آب نباید به مژه‌های شما برسد، اما پس از این مدت می‌توانید به‌راحتی شنا کنید، دوش بگیرید یا عرق کنید و مشکلی برای اکستنشن پیش نیاید. هرچه بیشتر آن‌ها را خشک کنید، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

اکستنشن باعث می شود مژه‌ها به چشم بیاید

ریمل باید هر روز روی مژه‌ها استفاده شود، اما اکستنشن به‌صورت هم‌زمان انجام می‌شود و با هر بار ترمیم دوام و ماندگاری آن افزایش می‌یابد. از طرفی ریمل ممکن است بریزد و به پوست زیر چشم آسیب برساند.

ظاهری زیبا و جذاب برای صورت و مژه‌ ها ایجاد می ‌کند

داشتن مژه‌های بلند، زیبا و پرپشت آرزوی همه خانم‌های زیباپسند است. مژه‌های پرپشت و بلند تأثیر زیادی در زیبایی چهره دارند و چهره شما را جذاب‌تر نشان می‌دهند.

اکستنشن مژه باعث صرفه ‌جویی در زمان می ‌شود

با اکستنشن مژه، دیگر نیازی به ریمل و حجم‌دهی به مژه‌های خود ندارید. به‌این‌ترتیب، شما مجبور نخواهید بود که هر روز وقت خود را با آرایش‌کردن تلف کنید.

اکستنشن بدون درد و ایمن است

تمام مراحل انجام اکستنشن مژه بدون درد یا ناراحتی انجام می‌شود و اکثر افراد با این مرحله مشکلی نخواهند داشت. به‌علاوه این روش برای اکثر افراد کاملاً بی‌خطر و ایمن است. گاهی اوقات خطر سوزش و عفونت چشم و پوست وجود دارد که با مراقبت‌های ویژه برطرف می‌شود.

اکستنشن جلوه طبیعی دارد

مژه‌های مصنوعی که برای اکستنشن مژه استفاده می‌شوند بسیار شبیه مژه‌های طبیعی هستند و به‌راحتی دیده نمی‌شوند. با این روش مژه‌های شما طبیعی‌تر و بلندتر به نظر می‌رسند.

معایب اکستنشن مژه

تمام روش‌هایی که برای زیباسازی و جذاب به نظر رسیدن پوست و مو استفاده می‌شود دارای معایبی است. اکستنشن مژه نیز از این امر مستثنی نیست و دارای معایبی است که در زیر آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. اما مزایای استفاده از این روش بیشتر از معایب آن است.

هزینه اکستنشن مژه بالا است

هزینه اکستنشن مژه بسیار بیشتر از خرید ریمل است و اگر هزینه ترمیم اکستنشن را هم اضافه کنیم می‌توان گفت که اکستنشن چندین برابر مبلغی که برای خرید ریمل پرداخت می‌کنید، هزینه خواهد داشت. به‌علاوه مراجعه به مراکز کاشت بی‌کیفیت و انجام مجدد اکستنشن، هزینه دیگری برای شما خواهد داشت.

شستن صورت مشکل است

در طول اکستنشن مژه نمی‌توانید مژه‌های خود را لمس کنید. هنگام شستن صورت، باید مراقب باشید که اطراف چشم خود را لمس نکنید و پلک‌های خود را مالش ندهید. درعین‌حال، باید از مواد شوینده نرم و ملایم استفاده کنید. استفاده از آب روی صورت تا ۶ ساعت پس از اکستنشن مژه توصیه نمی‌شود.

عفونت و از دست دادن مژه ‌های طبیعی

اگر کاشت موقت مژه توسط متخصص و با مواد باکیفیت انجام نشود، عفونت چشم و ریزش مژه‌ها واکنش‌های جزئی مژه به این عمل نامناسب است.

عفونت چشم

محدودیت‌های عملکردی

مژه مصنوعی در طول اکستنشن مژه ممکن است فعالیت‌های روزانه شما را محدود کند. حمام‌کردن یا شستن کامل چشم‌ها با آب مشکل‌ساز است، شما باید مراقب باشید که مژه مصنوعی هنگام تماس با آب آسیب نبیند.

احتمال آسیب چشم

حتی اگر اکستنشن مژه‌های خود را توسط حرفه‌ای‌ترین افراد انجام دهید، این احتمال وجود دارد که مژه‌های طبیعی شما آسیب ببینند. همان‌طور که مژه‌ها بلندتر می‌شوند، اکستنشن انتهای مژه‌ها را کشیده و به مژه‌های طبیعی شما اضافه می‌کند. گاهی این وزن اضافی باعث می‌شود که پلک‌ها زودتر افتادگی کنند. لمس پلک‌ها یا ضربه‌زدن به بالش هنگام خواب می‌تواند به پلک‌های طبیعی آسیب برساند.

هزینه اکستنشن مژه به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه اکستنشن مژه به عوامل مختلفی مانند جنس اکستنشن، مواد استفاده شده، نوع روش اکستنشن مژه، سطح مهارت فرد انجام‌دهنده و تعداد اکستنشن‌های متصل شده به مژه‌های طبیعی بستگی دارد. در صورت استفاده از مواد طبیعی، باید هزینه بیشتری بپردازید و اکستنشن مصنوعی بسیار ارزان‌تر خواهد بود. حتی اکستنشن‌های تقلبی نیز بسته به کیفیت قیمت‌های متفاوتی دارند.

همه روش‌هایی که برای کاشت مژه استفاده می‌شود معمولاً گران هستند؛ اما کسانی که به دنبال اکستنشن هستند باید بدانند که با استفاده از این روش نیازی به پرداخت هزینه زیادی برای زیبایی و مژه نیست. اکستنشن مژه نسبت به روش‌های دیگر گزینه ارزان‌تری است. کسانی که می‌خواهند از این روش برای زیبایی چشم و صورت خود استفاده کنند، می‌توانند راحت‌تر و ارزان‌تر این کار را انجام دهند.

نکات مهم در مورد اکستنشن مژه

با رعایت دستورات پزشک و توجه به نکات زیر می‌توانید از بسیاری از عوارض جانبی اکستنشن مژه جلوگیری کنید:

  • مراقبت از اکستنشن بسیار مهم است، بنابراین از خاراندن و مالش چشم خودداری کنید، وارد سونای بخار نشوید و هنگام استحمام از فشار مستقیم آب به چشم خودداری کنید و سعی کنید سر خود را پایین نگه دارید.
  • اکستنشن برای افرادی که طول مژه آن‌ها کمتر از ۳ میلی‌متر است توصیه می‌شود. در غیر این صورت بهتر است از مژه مصنوعی استفاده کنند.
  • استفاده از چسب‌های بی‌کیفیت باعث ریزش مژه‌ها می‌شود. چسب‌های پزشکی و بهداشتی بوی بد دارند که معمولاً ۲ ساعت این بو باقی می‌ماند و سپس از بین می‌رود.

سخن آخر

چنانچه در این مقاله از گفتیم، اکستنشن مژه یک تکنیک عملی زیبایی‌شناختی برای ترمیم مژه‌های پرپشت یا درمان مژه‌های کم‌پشت است. مژه‌های پرپشت و بلند باعث افزایش اعتمادبه‌نفس افراد می‌شود و شما را زیبا و شاداب نشان می‌دهد. اما مراقب باشید کاشت مژه را در مراکز معتبر و با متخصص مجرب انجام دهید تا آسیبی به چشم و مژه شما وارد نشود. اکستنشن مژه تقریباً دائمی است اما نیاز به نگهداری زیادی دارد، شما را از خرید ریمل‌های گران‌قیمت بی‌نیاز می‌کند و آرایش را برای شما راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگر به دنبال روشی ارزان‌تر و کم‌خطر هستید، باید اکستنشن مژه را انتخاب کنید.