بهترین و قوی‌ترین ماسک صورت خانگی


امروزه داروخانه‌ها پر است از ماسک‌های صورت که با کاربردهای مختلف به بازار عرضه می‌شوند. برخی برای روشن کردن پوست، برخی برای کوچک کردن منافذ باز صورت، بعضی با خاصیت ضد چروک و کلاژن سازی و… اما جالب اینجاست که طرفداران ماسک‌های خانگی باز هم همچنان بسیار زیاد هستند. مزیت استفاده از ماسک صورت خانگی آن است که از مواد طبیعی در آن استفاده می‌شود و هیچ نوع ماده شیمیایی روی پوست شما قرار نمی‌گیرد. در اینجا ۱۰ نوع ماسک صورت خانگی را به شما معرفی می‌کنیم.

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

یکی از مشکلات پوستی که برای عده زیادی از افراد اتفاق می‌افتد، خشکی پوست است. مشکل خشکی پوست در فصل زمستان بیشتر است اما در سایر فصول هم دیده می‌شود. خشکی پوست نشان از کاهش رطوبت یا چربی در پوست دارد.

مواد لازم

  • خاک رس: ۶ قاشق چایخوری
  • آب آلوئه ورا: ۲ قاشق چایخوری
  • عسل: ۱ قاشق چایخوری
  • کمی آب

 ماسک برای پوست خشک

طرز استفاده

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست بیاید. این خمیر را به آرامی روی صورت و گردن خود ماساژ دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم شستشو دهید.

نحوه اثرگذاری روی پوست

این ماسک صورت خانگی با ترکیبات موثری که دارد، پوست شما را از درون آبرسانی می‌کند. اگر می‌خواهید اثر آرامش‌بخش هم داشته باشد، چند قطره اسانس اسطوخودوس به آن بیفزایید تا خواب بهتری داشته باشید و تحریک پذیری عصبی در شما کاهش یابد.

ماسک روشن کننده پوست

بدن انسان رنگدانه‌هایی به نام ملانین دارد که تعیین کننده رنگ پوست، مو و چشم شما هستند. اگر سلول‌های رنگدانه آسیب ببینند، از تولید ملانین جلوگیری می‌شود. در این صورت بخش‌هایی از پوست روشن‌تر و بخش‌هایی تیره‌تر به نظر خواهند رسید. ماسکی که در اینجا به شما آموزش می‌دهیم برای روشن کردن تیرگی‌های پوست کاربرد دارد.

مواد لازم

  • زردچوبه: ۱ قاشق غذاخوری
  • آبلیموی تازه: ۱ قاشق غذاخوری
  • مقدار آب برای تهیه خمیر

ماسک روشن کننده پوست

۱ قاشق غذاخوری عسل یا ½ قاشق غذاخوری آووکادوی تازه له شده را هم در صورت تمایل می‌توانید اضافه کنید.

دستور تهیه

همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی نواحی خاصی از صورت خود که نیاز است بمالید. اجازه ترکیبات ۳ دقیقه روی پوست باقی بماند. حداقل ۲ بار در هفته به مدت ۵ هفته این ماسک صورت خانگی را امتحان کنید تا نتیجه بگیرید.

ماسک صورت خانگی برای کاهش تحریک و قرمزی پوست

ترکیبات موجود در این ماسک صورت خانگی به جلوگیری از تحریکات پوستی کمک کرده و قرمزی را کاهش می‌دهد.

ترکیبات لازم

  • عسل ۱ قاشق چایخوری
  • روغن نارگیل ۱ قاشق چایخوری
  • آووکادوی له شده: ¼
  • روغن اسطوخودوس: ۲ قطره

ماسک ضد تحریک پوست

طرز تهیه

در یک کاسه روغن نارگیل، عسل، روغن اسطوخودوس و آووکادو را با هم مخلوط کنید. این ماسک رطوبت‌رسانی فوق‌العاده‌ای برای پوست دارد و آرامش را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. این ماسک را به وسیله براش به پوست خود زده و بعد از ۲۰ دقیقه آبکشی نمایید.

ماسک مغذی پوست برای صورت

پوسته پوسته شدن پیشانی اصلا ظاهر خوبی به چهره شما نمی‌دهد و نشان از کاهش رطوبت در پوست شما دارد. در این موارد بهتر است برای خرید کرم مرطوب کننده یا آبرسان اقدام کنید اما از ماسک صورت خانگی که در اینجا به شما آموزش می‌دهیم هم می‌توانید استفاده نمایید.

ترکیبات لازم

  • آووکادو: ½
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • سبوس جو دوسر: ۱ مشت

 ماسک مغذی برای پوست

طرز تهیه ماسک صورت خانگی ساده

عسل یک مرطوب کننده عالی برای پوست است که ترکیبات مغذی بسیاری را به پوست می‌رساند. تمام ترکیبات ذکر شده را با هم مخلوط کنید و به پوست صورت خود بمالید. ماسک را روی نواحی از پوست که آسیب دیده و دچار اسکار شده است خوب ماساژ دهید تا اثر کند. این ماسک صورت خانگی در ترمیم پوست آسیب دیده نیز می‌تواند موثر باشد. اجازه دهید این ماسک ۱۵ دقیقه روی پوست بماند.

ماسک صورت خانگی برای افزایش لطافت و صافی پوست

برای اینکه پوستتان صاف، نرم و لطیف باشد، حتما لازم نیست هزینه‌های زیاد متحمل شوید. به شما پیشنهاد می‌دهیم این ماسک صورت خانگی را امتحان کنید:

مواد لازم

  • ماست: ۱ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر زردچوبه: ۱ قاشق غذاخوری

 ماسک صورت خانگی

طرز تهیه و نحوه اثرگذاری

نوشته های مرتبط

ماست حاوی اسید لاکتیک بوده و می‌تواند پوست شما را درخشان کند. عسل هم در ترکیبات این ماسک صورت خانگی به نرم شدن پوست کمک می‌کند. زردچوبه هم در یکنواخت شدن رنگ پوست نقش دارد. پس اگر زیاد زیر نور آفتاب بوده‌اید، این ماسک را حتما امتحان کنید. بعد از ترکیب کردن همه مواد ذکر شده اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد صورت خود را بشویید.

ماسک ضد جوش و آکنه

هر نوع جوشی که دارید می‌توانید این ماسک صورت خانگی را مورد استفاده قرار دهید. این ماسک حتی برای از بین بردن لک هم می‌تواند موثر واقع شود.

مواد لازم

  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر زردچوبه: ۱ قاشق چای‌خوری
  • نمک دریایی: ½ قاشق چایخوری

 ماشک ضد جوش

طریقه اثر گذاری و نحوه تهیه

عسل و زردچوبه هر دو خاصیت باکتری زدایی دارند و قرمزی پوست را هم کاهش می‌دهند. زردچوبه برای پوست‌های مستعد آکنه فوق‌العاده عمل کرده و خاصیت ضد التهاب دارد. نمک دریایی هم برای کاهش التهاب و کمک به رفع عفونت می‌تواند مفید باشد. هر سه این ترکیبات منجر به کاهش انواع جوش روی صورت می‌شوند.

این ماسک را با استفاده از یک قلموی تمیز به پوست خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس پوست را آبکشی نمایید. بهتر است پوست بیشتر به ناحیه پیشانی و گونه‌ها مالیده شود زیرا جوش‌ها در پوست‌های چرب یا مختلط بیشتر در این نواحی وجود دارند.

بهترین ماسک برای بسته شدن منافذ باز صورت

شاید هیچ راهی برای اینکه بتوانید به طور کامل منافذ باز پوست خود را ببندید وجود نداشته باشد. اما به کمک ماسکی که در اینجا به شما آموزش می‌دهیم بدون شک خواهید توانست در کاهش منافذ باز پوست گامی موثر بردارید.

  • مواد لازم
  • سفیده تخم مرغ: ۱ عدد
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: چند قطره

 ماسک برای بسته شدن منافذ

فواید و نحوه تهیه

هم سفیده تخم مرغ و هم آب لیمو خاصیت قابض داشته و باعث سفت شدن پوست می‌شوند. افزودن عسل به این دو ترکیب باعث افزایش رطوبت رسانی و در نتیجه لطافت پوست می‌شود. ترکیب حاصل از این ۳ ماده را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و مراقب باشید که وارد دهان شما نشود. بعد پوست را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت برای پوست‌های چرب

با داشتن پوست چرب استفاده از این ماسک صورت خانگی را حتما به شما پیشنهاد می‌دهیم. این ماسک سبوم اضافی را از پوست پاک کرده، چربی پوست را کاهش می‌دهد و در نتیجه در جلوگیری از بروز جوش و آکنه نقش دارد.

مواد لازم

  • نصف آووکادو
  • ¼ خیار به صورت له شده

 ماسک برای پوست های چرب

نحوه اثرگذاری و طرز تهیه

این ماسک خاصیت خنک کنندگی داشته و احساس تمیزی و شادابی را به شما می‌دهد. خیار خاصیت آب‌رسانی فوق‌العاده‌ای داشته و از دهیدراته شدن پوست پیشگیری به عمل می‌آورد. اگر پوست کم آب باشد گاهی برای جبران این کم‌آبی چربی بیشتری تولید می‌کند. آووکادو در تنظیم چربی پوست نقش موثری داشته و سرشار از اسید اولئیک است که در کاهش التهاب هم تاثیرگذار به حساب می‌آید. این ماسک را ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داده و بعد بشویید.

ماسک ضد آلودگی برای پوست

از این ماسک صورت خانگی برای کاهش اثرات آلودگی‌های محیطی روی پوست استفاده کنید:

مواد لازم

  • بادام آسیاب شده: ۱ مشت
  • روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

 ماسک ضد آلودگی

طرز تهیه

اسیدهای چرب موجود در بادام به پوست نفوذ کرده و آن را نرم و لطیف می‌کند. ویتامین E موجود در روغن زیتون هم خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و با رادیکال‌های آزاد که مخرب پوست هستند، به مبارزه می‌پردازد. بعد از ترکیب کردن این دو ماده، ترکیب حاصله را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید تا آلودگی‌ها، سلول‌های مرده و چربی‌های اضافی را پاک کند.

ماسک صورت برای درخشش پوست

این ماسک صورت خانگی حتی به پوست‌های حساس هم کمک می‌کند تا شاداب به نظر برسند و درخشش کافی را داشته باشند.

مواد لازم

  • پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری
  • پاپایا: ¼
  • کمی ژل آلوئه ورا

 ماسک برای درخشش پوست

دستور تهیه

آلوئه ورا سرشار از ویتامین‌های A، C، E، B1، B2، B3، B6 و B12 بوده و برای تغذیه رسانی به پوست بی‌نظیر عمل می‌کند. این ماسک باعث آبرسانی و درخشش پوست می‌شود و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. پودر کاکائو در این ماسک کمک می‌کند تا گردش خون در پوست بهبود یابد و پوستی نرم‌تر و حجیم‌تر داشته باشید. هر سه ماده را در یک کاسه با هم مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.

کلام آخر

در این مقاله بهترین و قوی‌ترین ماسک صورت خانگی را در انواع مختلف به شما معرفی کردیم. به کمک این ماسک‌های خانگی می‌توانید پوستی شاداب‌تر، زیباتر و لطیف‌تر داشته باشید. فقط دقت کنید که تنها ۱ بار استفاده از آنها چندان اثرگذار نخواهد بود. حداقل ۲ الی ۳ بار در هفته از آنها استفاده کنید تا به نتیجه مد نظر برسید.

لطفا به این مقاله امتیاز بدهید

[مجموع: ۰ میانگین: ۰]