خواص گلاب برای پوست صورت


اکثر متخصصان مراقبت از پوست، گلاب را ماده‌ای پرفایده برای پوست می‌دانند. بیش از هزاران سال است که افراد از مزایای گلاب برای پوست خود بهره می‌گیرند. کمک به روشن شدن پوست، تنظیم چربی پوست، کاهش منافذ باز پوست، رطوبت‌رسانی به پوست، مبارزه با چین و چروک، کاهش پف زیر چشم و تیرگی زیر چشم و تغذیه رسانی به پوست از مزایای گلاب برای پوست است. در این مقاله به تفصیل در مورد خواص گلاب برای پوست صورت با شما سخن خواهیم گفت.

گلاب چیست؟

گلاب محلولی معطر و ملایم است که از اسانس گلبرگ‌های گل رز به دست می‌آید. برای تهیه گلاب ۳ روش وجود دارد: دم کردن، تقطیر و استخراج اسانس. گلاب را حتی در منزل نیز می‌توانید تهیه نمایید. استفاده از گلاب یک درمان طبیعی برای مشکلات پوست به شمار می‌آید. یکی از مزایای گلاب آن است که افراد با انواع مختلف پوست می‌توانند از آن استفاده کنند. به عنوان یک تونر طبیعی می‌توانید از گلاب بهره بگیرید.

گلاب حاوی ویتامین‌هایی است که به کاهش علائم پیری کمک می‌کنند. یکی از این ویتامین‌ها ویتامین C است که تولید کلاژن را در پوست افزایش داده و در جوان‌سازی چهره تاثیر مثبت دارد.

گلاب چیست

خواص گلاب برای پوست صورت چیست؟

برجسته‌ترین فواید گلاب برای پوست را در موارد زیر می‌توان خلاصه کرد:

کمک به پاک کنندگی و روشنی پوست

گلاب با عطر دل‌انگیز خود می‌تواند آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی را از سطح پوست پاک کرده و با جوش‌های سرسیاه و سرسفید مبارزه کند. همچنین جهت مقابله با اسکار آکنه و لک‌های تیره روی پوست می‌توان از گلاب استفاده نمود.

تسکین پوست تحریک شده

از دیگر خواص گلاب برای پوست صورت به خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی آن می‌توان اشاره کرد که در کاهش قرمزی و آکنه موثر است. برای تسکین اگزما و روزاسه نیز می‌توانید از گلاب کمک بگیرید. حتی اگر پوستتان حساس است باز هم ممانعتی برای استفاده از گلاب وجود ندارد.

 خرید محصولات مراقبت از پوست

تعادل چربی پوست

گلاب می‌تواند چربی طبیعی پوست را کنترل کند. در واقع گلاب به سلول‌های پوست کمک می‌کند تا تغذیه‌رسانی کافی به آنها صورت گیرد. در این صورت سلول‌های پوستی سالم و هیدراته می‌مانند.

کمک به بسته شدن منافذ باز پوست

یکی دیگر از خواص گلاب برای پوست صورت کمک به بسته شدن منافذ باز پوست است. گلاب به شفاف شدن و تعادل چربی پوست کمک کرده و منافذ بزرگ شده پوست را به حداقل می‌رساند. به طور کلی گلاب این قابلیت را دارد که بافت پوست را بهبود بخشد.

صاف و سفت شدن پوست

گلاب به شما کمک می‌کند تا ظاهر پوستتان صاف به نظر برسد و پوست شما قوام کافی را داشته و سفت باشد. همچنین برای کاهش لک و چین و چروک هم می‌توانید از گلاب بهره بگیرید.

رطوبت‌رسانی به پوست با گلاب

گلاب پوست را مرطوب نگه می‌دارد. اگر به دنبال یک آبرسان طبیعی هستید که از خشکی پوست شما جلوگیری کند، استفاده از گلاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر گلاب را به لب خود هم بمالید، ظاهر لب نرم‌تر و صاف‌تر به نظر خواهد رسید. برای اینکه از خشکی پوست و در نتیجه چین و چروک جلوگیری کنید، باید پوست خود را هیدراته نگه دارید و برای این هدف، گلاب ایده‌آل است.

کاهش علائم پیری

با استفاده از گلاب می‌توانید خطوط ریز روی چهره خود را کاهش دهید. گلاب با کاهش آسیب سلولی از بروز چین و چرک جلوگیری می‌کند.

نوشته های مرتبط

کاهش پف زیر چشم و سیاهی دور چشم

اگر نمی‌خواهید از کرم دور چشم استفاده کنید و به دنبال یک درمان طبیعی برای پف زیر چشم و بهبود سیاهی دور چشم هستید، از گلاب استفاده کنید. این مورد یکی از مهم‌ترین خواص گلاب برای پوست صورت به حساب می‌آید. پف چشم اگر بر اثر آلرژی، خستگی یا استرس باشد، به کمک گلاب می‌توان به برطرف شدن آن کمک کرد.

گلاب حاوی ویتامین سی است و علاوه بر اینکه سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد، در روشن شدن پوست نیز موثر است.

خواص گلاب برای چشم

محافظت از پوست با گلاب

گلاب سد پوستی را تقویت کرده و در برابر عوامل محیطی مثل آلودگی یا گرد و غبار از پوست محافظت می‌کند. بعضی از محصولات زیبایی حاوی ترکیبات مضری هستند که تاثیر آنها را نیز به کمک گلاب می‌توان کاهش داده و به سلامت پوست کمک کرد.

تغذیه رسانی به پوست

گلاب از درون پوست شما را تغذیه می‌کند. گلاب به درون لایه‌های پوست نفوذ کرده، با خاصیت آنتی اکسیدانی خود پوست را شستشو می‌دهد و مواد مغذی را برای پوست تامین می‌کند. در نتیجه پوستی سالم‌تر و زیباتر خواهید داشت.

استفاده از گلاب به عنوان تونر

خواص گلاب برای پوست را برایتان شرح دادیم. شما از گلاب به عنوان تونر هم می‌توانید استفاده کنید. گلاب با رایحه دلپذیر خود به عنوان تونر مزایای زیر را دارد:

  • به پوست آبرسانی می‌کند.
  • باقی مانده آرایش و آلاینده‌ها را از روی پوست پاک می‌کند.
  • پوست تحریک شده را تسکین می‌بخشد.
  • به بسته شدن منافذ باز پوست کمک می‌کند.
  • لکه‌های تیره روی پوست را کاهش می‌دهد.
  • به کاهش لک‌های تیره روی پوست کمک می‌کند.

استفاده از گلاب در کنار محصولات مراقبت از پوست هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند و تداخلی به وجود نخواهد آمد.

چگونه از گلاب برای پوست استفاده کنیم؟

از خواص گلاب برای پوست صورت به روش‌های مختلف می‌توان بهره گرفت اما یکی از متداول‌ترین روش‌ها به شرح زیر است:

  • با یک پاک کننده طبیعی پوست خود را بشویید.
  • با استفاده از ۱ پد گلاب را به صورت و گردن خود بمالید.
  • از هر سرم یا درمانی که لازم است در این مرحله برای پوست خود استفاده کنید.
  • از گلاب برای دور چشم خود هم استفاده کنید یا اینکه کرم دور چشم بزنید.
  • مرطوب کننده بزنید.
  • ضد آفتاب به پوست خود بمالید.

به منظور کاهش قرمزی پوست و بهره بردن از خاصیت آنتی اکسیدانی گلاب، می‌توانید گلاب خالص را بنوشید. همچنین به منظور پخت و پز هم می‌توانید از آن استفاده کنید. گلاب را به راحتی می‌توانید به دم‌نوش‌ها و چای خود افزوده و میل نمایید.

فواید گلاب برای انواع مختلف پوست

خواص گلاب برای پوست صورت در انواع مختلف به شرح زیر است:

  • مزایای گلاب برای پوست حساس: پوست‌های حساس معمولا هیچ نوع واکنشی به گلاب نشان نمی‌دهند.
  • فواید گلاب برای پوست چرب: گلاب پوست چرب را متعادل می‌کند و به عنوان تونر برای پوست چرب بسیار مناسب است.
  • خواص گلاب برای پوست خشک: گلاب یک آبرسان طبیعی است و رطوبت لازم برای پوست خشک را فراهم می‌کند.
  • فواید گلاب برای پوست مختلط: ترشح چربی طبیعی پوست را تنظیم می‌کند، به هیدراتاسیون پوست کمک کرده و نواحی خشک پوست را مرطوب می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله خواص گلاب برای پوست صورت را برایتان شرح دادیم. این ماده برای افرادی که به دنبال درمان‌های طبیعی هستند، فوق‌العاده عمل می‌کند. آیا تاکنون از گلاب برای پوست خود استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

لطفا به این مقاله امتیاز بدهید

[مجموع: ۰ میانگین: ۰]