ده عناصر ضروری برای رژیم کتوژنیک چیست

برنامه رژیم کتوژنیک به این شکل است که شما بیشترین کالری مصرفی و مورد نیاز خودتان را با مصرف انواع پروتئین و چربیها به دست میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک 50 ایده برای رژیم لاغری سریع رایگان کتوژنیک میآورید. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

رژیم کتوژنیک چیست توضیح 101

غذاهای رژیم کتوژنیک اگر برای شما هم این سوال مطرح که رژیم کتوژنیک چیست باید بدانید این رژیم یک رژیم لاغری سریع و موثر است، که توسط بسیاری از کارشناسان و متخصصان ایرانی و خارجی مورد مطالعه قرار گرفته و تایید شده است. اگر میخواهید با این رژیم لاغری بیشتر آشنا شوید، با ادامهی این مطلب همراه شوید. تأثیر این رژیم در کاهش وزن و بهبود سلامتی، در بیش از ۲۰ مطالعهی مختلف اثبات شده است. تأثیر رژیم کتوژنیک بر دیابت و پیشدیابت چگونه است؟  Th is data has been wri᠎tten by GSA​ Conte nt  G​en​erat or᠎ Demov᠎er᠎sion .

رژیم کتوژنیک مقالات

رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریع است). البته این نکته را در نظر داشته باشید که که گول جملات تبلیغاتی و دهان پر کنی نظیر رژیم لاغری سریع بدون بازگشت، لاغری سریع شکم با ورزش، چگونه بدون ورزش کالری بسوزانیم و … رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است . اگر شما غذاهای پر چرب را دوست ندارید اما عاشق کربوهیدرات هستید، ممکن است این رژیم برای شما سخت باشد.

رژیم کتوژنیک هرم

به جز غذاهای ممنوعه که در ویدیو گفته شده تقریبا می شود بقیه غذاها را مصرف کرد.از جمله : نواع گوشت ، سبزیجات، روغنها و چربیهای طبیعی و سالم ، مغزهای مختلف ، و برخی از میوه های کم قند یا فاقد قند مثل آووکادو یا میوه های خانواده بری مثل توت فرنگی، تمشک (رزبری) وبلوبری در رژیم کتوژنیک قابل مصرف هستند. بدین ترتیب، استفاده از تریگلیسرید با زنجیره متوسط، این اجازه را میدهد تا از چربی کمتر و پروتئین و قند بیشتری در وعدههای غذایی استفاده شود.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

البته تمام افراد جامعه بهتر است که به طور مرتب با کمک فرمول شاخص توده بدنی، BMI خود را به دست بیاورند تا بتوانند وزن خود را در محدوده سالمی نگاه دارند. البته صرفنظر از نوع آن، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط، تصمیم به رعایت این رژیم گرفتید، باید مقدار زیادی سبزیجات غیرنشاستهای مصرف کنید تا دچار عوارض ناشی از کمبود فیبر نشوید. ممکن است در ماه اول رژیم کتو، کاهش خیلی خوبی را تجربه کنید اما در ماههای بعد کاهش وزن قابل قبولی نداشته باشید! وایدن با عنوان شیرین و خطرناک منتشر شد و چند هفته بعد در لندن توسط دیویس-پوینتر با عنوان خالص، سفید و مرگبار: مشکل قند منتشر گشت.

ابتدا سینه های مرغ را شسته و از سمت افقی آن ها را نصف کرده و بعد در کاسه کوچکی ادویه ایتالیایی و نمک و فلفل و پودر سیر و پودر پاپریکا را با هم مخلوط کرده سپس روی سینه های مرغ بمالید. با اینحال باید منظم باشید، غذاهای مناسب بخورید و از خوردن غذاهای با کربوهیدرات بالا اجتناب کنید.علاوه بر این، انتقال به رژیم کتوژنیک گاهی اوقات میتواند باعث علائم منفی شود که اغلب به آن “آنفولانزای کتو” گفته میشود. کاهش وزن در رژیم کتو یک امری ذاتی بوده به خصوص در افراد چاق و دارای اضافه وزن خیلی راحت اتفاق می افتد.

رژیم کتوژنیک غفاری

سندروم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین که نقش بسزایی در سندروم تخمدان پلی کیستیک دارد، کمک نماید. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتو میتواند دیابت را معکوس کند. این روش میتواند به بدنتان یاد بدهد که برای تولید انرژی باید چربی بیشتری بسوزاند. با کوچک شدن سلول چربی، بدن تری گلیسیرید را به عنوان سوخت میسوزاند، اما نمی تواند کلسترول را بسوزاند چراکه کلسترول جز منابع سوختی نیست. وقتی سطح قند خون در پاسخ به خوردن یک وعده غذایی افزایش می یابد ، لوزالمعده انسولین آزاد می کند که با هدایت قند از جریان خون به داخل سلول های کبد ، برای کاهش قند خون کار می کند.

در میتوکندریِ سلولها (اجزاء تولیدکنندهٔ انرژی در سلول) مورد بهرهبرداری قرار میگیرند. در ادامه میخواهیم به این مورد بپردازیم. مطالعات زیادی در این مورد نشان داد که مصرف سویا باعث بروز علائم بیشتری مثل چاقی، بیماری های قلبی عروقی، مقاومت انسولین و اختلالات سیستم ایمنی می شود ولی نتایج آن درمورد بیماران مبتلا به تنبلی تخمدان هنوز شفاف نیست. یا آنکه منجمد نمود و با آن بستنی درست کرد. رژیم غذایی کتوژنیک یا رژیم کتونزا یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک، که بدن را وادار میکند تا بجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند.

صرع: تحقیقات نشان میدهند رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. ورزش دارای فواید متعدد دیگری برای سلامتی است و میتواند به شما کمک کند زندگی طولانیتر و با کیفیتی را داشته باشید. گزینهی دیگری که برای انتخاب دارید، همبرگر بدون نان یا کباب بدون برنج است. رژیم کتوژنیک به جای کالری شماری و محدود کردن خوراکی ها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند. در چنین شرایطی اصلاً نگران نباشید و فقط به نکاتی که درباره استفاده از رژیم وجود دارد، توجه کنید.

دقت کنید فقط یک هفته از کربوهیدرات و انواع شیرینی ها استفاده نمی کنید. بنابراین به وعدههای غذاییتان کمی نمک اضافه کنید یا از مکمل های غذایی استفاده کنید. سعی کنید در درازمدت انواع گوشتها و سبزیجات موجود در برنامهی غذاییتان را عوض کنید. سعی کنید در دراز مدت انواع گوشت ها و سبزیجات موجود در برنامه ی غذایی تان را عوض کنید. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن بهویژه مغز پخش میشود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. حتوای امگا۳ موجود در گوشت گاو برای افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد بسیار مفید است.

رژیم کتوژنیک زیباتن

همچنین این غذاها معمولا بسیار فرآوریشده هستند. بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۷ نشان داد که برخی از افراد با رعایت این رژیم، افت قابل توجهی در میزان کلسترول تام، لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا همان کلسترول بد و تری گلیسیرید و افزایش کلسترول خوب (HDL) را تجربه می کنند. چه کسانی نباید از رژیم کتوژنیک استفاده کنند؟ در رژیم کتو چه نوشیدنی هایی میتوانید بنوشید؟ پروتئین آبپنیر: میتوانید نصف ملاقه پروتئین آبپنیر را به میلکشیک یا ماست اضافه کنید تا مصرف پروتئین روزانهتان افزایش یابد.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

هر نصف فنجان نخود، لوبیا قرمز، لوبیا سیاه و عدس پخته شده ۱۲ تا ۱۳ گرم کربوهیدرات دارد. حبوبات و لوبیا: نخود فرنگی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و … نخود فرنگی، کنگر فرنگی، بامیه، هویج، چغندر و زردک که به صورت پخته، در هر ۲/۱ فنجان حدود ۷ تا ۱۴ گرم کربوهیدرات خالص وجود دارد. در مطالعه بالینی دیگر، دو سویه کور کنترل شده با پلاسبو که در ۵۷ بیمار مبتلا به میگرن برای مقایسه کپسول تاناستوم (۵۰ میلیگرم) با پلاسبو صورت گرفت نشان میدهد که علائم میگرن مانند سردرد، استفراغ، حساسیت به نور و… نکته: همانطور که گفته شد در صورت عدم حضور قند یا کربوهیدرات ها، کبد چربی را به کتون تبدیل می کند، سپس با افزایش سطح اجسام کتونی در خون و مغز در نهایت حملات عصبی ناشی از صرع کاهش پیدا می کند.

ورزش و رژیم کتوژنیک

کتو نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که باعث کاهش قند خون و انسولین و تغییر سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی و کتونها میشود. یکی از این عوارض آنفولانزای کِتو (آنفولانزای کربوهیدرات کم) نامیده میشود و پس از چند روز از شروع رژیم بروز میکند. خصوصاً که چند هفته اول هر رژیم غذایی سختترین است. یکی از محبوب ترین برنامه های غذایی برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک یا کتو است. ثبات داشته باشید: میانبری برای موفقیت در کاهش وزن وجود ندارد! رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در این رژیم، دورههایی با کربوهیدرات بیشتر وجود دارد.

کره: کمی گیاه خواری در زمانی که امکان آن وجود داشته باشد بسیار عالی است. نتایج مطالعهای حاکی از آن است که این رژیم میتواند مقاومت به انسولین را تا ۷۵٪ بهبود ببخشد. بدون شک یک رژیم تغذیهای مناسب در طول زمان میتواند شما را به وزن دلخواه برساند. با این حال، مصرف زیاد پروتئین و کتون می تواند این کاهش عضله را به حداقل برساند. این تمرینات باعث افزایش متابولیسم شده و کمک می کند بدن تان به یک ماشین چربی سوز تبدیل شود.حتی شما می توانید از پله به جای استفاده از آسانسور کمک بگیرید و وزن خود را کاهش دهید.

ایدهی آن، این است که با خوردن چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کمتر، بدن به حالت کتوز، یا وضعیت متابولیک میرود که در آن اجسام کتونی (مولکولهای شبیه به چربی) به جای گلوکز به سوخت اصلی تبدیل میشوند. روغن MCT (تریگلیسرید با زنجیرهی متوسط): میتوانید آن را به نوشیدنیها و ماست بیفزایید. در رژیم PCOS میتوانید ترکیبی از پروتئینها را مصرف کنید، اما بسیاری از مردم ترجیح میدهند بر روی منابع گیاهی تمرکز کنند.