شش عناصر ضروری برای کتوژنیک رژیم

رژیم کتوژنیک (رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که تاثیر مثبت بسیاری بر سلامتی دارد. با این حال برای بررسی تاثیر بلندمدت رژیم پالئو روی سلامت به پژوهش ها و افراد بیشتری نیاز است. حذف یک وعده یا میان وعده می تواند جلسه سوخت و ساز بدن را گرفته و این امر را تحت تاثیر قرار دهد. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی: اگر بجای کربوهیدرات ها از چربی های مفید و پروتئین استفاده کنید میتوانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید چراکه با انجام اینکار منبع انرژی بدن خود را از شکر تبدیل به چربی کرده اید و این امر میتواند عواملی مانند کلسترول و چربی خون که باعث بیماری های قلبی میشوند را سرکوب کند.گفته میشود یکی از مهم ترین خواص رژیم کتوژنیک کاهش خطر ابتلا به سرطان میباشد.چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟

جو دوسر در رژیم کتوژنیک

بعد از مرحله سوم که فرد وارد تولید کتون شد، کتون باید به میزان مناسب بالا رود تا فرد بتواند کتوز را آغاز کرده و سلول های بافت ذخیره شده چربی را به عنوان سوخت مصرفی تامین انرژی استفاده کند. افرادی که با وزن اولیه بالا این رژیم را شروع می کنند معمولا کاهش وزن بیشتری نسبت به افراد لاغرتر دارند. معمولا با آغاز این مرحله چیزی حدود ۱ تا ۲ هفته زمان میبرد که فرد به مرحله کتو سوزی یا کاهش وزن برسد. مثلا اگر مصرف کربوهیدرات را به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود کنید و سعی کنید تا مواد غذایی نظیر گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغن سلامت را بیشتر مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک غفاری یک وعده 15 میلی لیتری روغن زیتون حاوی حدود 120 کالری است، بنابراین فقط مقدار کمی از آن در روز میتواند کالری دریافتی را افزایش دهد و همچنین به سالاد، پاستا و دیگر غذاها طعم و مزه بدهد. بسیاری از افراد به منظور لاغری و کاهش وزن را به طور خودسرانه بعضی از وعده های غذایی را حذف می کنند که به هیچ عنوان کار درستی نیست و باعث گرسنگی بیشتر و مصرف بیشتر مواد غذایی در وعده های دیگر می گردد. این مرحله بسیار اهمیت دارد و به منظور ماندگاری بهتر در آن حتما باید مطابق برنامه غذایی عمل شود و هر ماده غذایی که خلاف برنامه مصرف شود باعث می شود فرد به مرحله اول و دوم از رژیم کتوژنیک باز گردد.

معمولا به منظور حل این مشکل این افراد از همان مرحله اول وارد رژیم کتوژنیک استاندارد یا پروتئین بالا می شوند که کربوهیدرات در آن خیلی ناچیز یا صفر باشد. رژیم کتو ژنتیک بالینی (CKD): این رژیم شامل افزایش دوره ایی مقدار کربوهیدرات است بهعنوانمثال 5 روز رژیم کتوژنیک و 2 روز کربوهیدرات بالا. کاهش کالریهای موردنیاز در این دوران ممکن است حجم شیر را کاهش دهد. برخی از کودکان، قادر به تحمل پروتئین شیر گاو که در بیشتر انواع شیر خشک هم یافت می شود، نیستند. میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، شیر و محصولات لبنی بدون چربی یا کم چربی تاکید می کند که حاوی گوشت خالص (بدون چربی)، ماکیان، ماهی، حبوبات، تخم مرغ و مغزها (آجیل) است و چربی های اشباع، چربی ترانس، کلسترول، نمک (سدیم) و قندهای افزوده در آن کم هستند.

سه طنز جملات رژیم کتوژنیک

هنگامی که بدن شما شروع به سوزاندن چربی کرد، کتون ایجاد می کند یعنی در حالت کتوز تغذیه ای قرار دارد. زمانیکه بدن قندی برای سوزاندن نداشته باشد چکار میکند؟ غذاهای قندی : سودا ، کیک ، بستنی ، شکلات و … نکته دوم، شکلات تلخ حاوی چربی های اشباع نشده است که متابولیسم را تحریک کرده و به سوختن کالری اضافی کمک می کند. کتوز تغذیه ای هنگام خوردن کربوهیدرات اتفاق می افتد بنابراین ذخایر گلیکوژن در بدن شما تخلیه می شود و بدن باید به دنبال یک منبع سوخت جایگزین می باشد یعنی چربی! در صورتی که فرد بعد از رژیم کتوژنیک دچار اضافه وزن شد می تواند با رعایت یک دوره مجدد ۲۸ روزه به وزن خود بازگردد این کار در صورتی که با رعایت کربوهیدرات مصرف کم آن انجام شود باعث میشود فرد زودتر به مرحله کتوزی رسیده و کاهش وزن در آن سریعتر اتفاق بیفتد.

در روز دوم رژیم که مختص به سبزیجات است شما باید سبزیجات خام و پخته و آب پز شده اما بدون اضافه کردن روغن مانند لوبیای پخته، هویج، بروکلی، خیار، کدو، کاهو و کلم استفاده کنید و می توانید این سبزیجات را ترکیب کنید و برای خودتان سالاد درست کنید ولی روی آن سس نریزید فقط با مقداری سرکه سیب و آبلیمو آن را میل کنید. سپس پنیر پارمزان را با رنده سیر رنده کرده و اضافه کنید و در آخر خامه را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. رژیم کتوژنیک باعث از بین رفتن چربی های اضافه می شود با توجه به اینکه این چربی ها ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندرم متابولک دارند.

رژیم کتوژنیک چند کیلو کم میکنیم

با توجه به تعریف اولیه این رژیم میتوان برداشت کرد که رژیم کتوژنیک رژیم خالی از قند و میوه هاست که در آن تنها باید از برخی از ایجاد خواص و پروتئین ها و چربی استفاده کرد. برخی از غذاها، زمانی که در مقادیر زیاد مصرف شوند، به دلیل چگالی انرژی و وزن کمتری که دارند، کالری کمتری نسبت به سایرین دارند. میتیسرجید در سال ۱۹۵۹ ساخته شد و اولین تریپتان، سوماتریپتان، در سال ۱۹۸۸ تولید شد. رژیم غذایی به عنوان اولین راه برای لاغری و همچنین عنوان راهی که می تواند به کنترل بیماری های مختلف به خصوص بیماری هایی که به دلیل مشکل تغذیه به وجود میآیند کمک کند باید به طور دقیق و اصولی تنظیم شود.

رژیم کتوژنیک یک ماهه

آیا راهی برای لاغر شدن افراد تنبل وجود دارد؟ از آنجایی که محدودیتهای غذایی بسیاری در رژیم کتو وجود دارد، رعایت آن در دراز مدت بسیار دشوار است. این ویژگی به خصوص به افرادی که به دلیل بیماری های خاصی مشکلات روحی نیاز به کاهش وزن سریع دارند بسیار کمک می کند تا وزن خود را در یک مدت زمان کوتاه و با یک رژیم غذایی نسبتاً ساده پایین بیاورند. اولین مزیت رژیمکتوژنیک که در واقع مهمترین وضعیت آن نیز هست لاغری سریع افرادی است که این رژیم را امتحان میکنند که در بسیاری از موارد این لاغری بدون انجام فعالیت های ورزشی و یا فعالیت های مکمل اتفاق می افتد.

در برخی از مکملها بدن را به استفاده بیشتر از چربیهای ذخیره شده جهت لاغری شکم و پهلو نیز تحریک میکنند. بنا به این تعریف بسیاری از افراد تصور میکنند که این رژیم یک رژیم محدود است که فرد باید گرسنگی زیادی را تحمل کند تا به وزن دلخواه خود دست پیدا کند در حالی که این طور نیست و رژیم کتوژنیک رژیم متنوع و گسترده است که حتی می تواند جایگزین رژیم های کالری شماری که با محدود کردن غذاهای مصرفی باعث لاغری فرد میشوند گردد همچنین در بسیاری مواقع رژیم کتوژنیک بدون ورزش های شدید کمک می کند که فرد به وزن ایده آل خود دست پیدا کند.

در هر نوع رژیم غذایی احتمال از دست دادن مقداری عضله وجود دارد. رژیم های غذایی اینترنتی معمولاً رژیم های همگانی هستند که توسط عموم افراد گرفته میشوند هرچند در اکثریت مردم این رژیم ها در ابتدا پاسخ داده و باعث کاهش وزن می شود اما به مرور مشکلات خود را نشان داده و چون زیر نظر یک متخصص طراحی نشده اند راه حلی برای این مشکلات وجود ندارد. مشکلات رشدي ازجمله کاهش وزن و قد، در کودکانی که بهصورت طولانیمدت تحت درمان با رژیم کتوژنیک بودهاند، گزارششده است. به عنوان مثال زنان باردار یا شیرده به دلیل اینکه باید تمام ویتامین ها را از طریق غذای مصرفی خود به کودک برسانند بهتر است تا بعد از این دوران از این رژیم صرف نظر کنند یا بیماران قلبی به دلیل مصرف زیاد چربی در این رژیم باید گرفتن آن را بعد از مشورت با پزشک انجام دهند.

رژیم کتوژنیک و پیاده روی

چربی ها از اجزای مهم سلولی هستند و بسیاری از هورمون های ما از جنس چربی هستند و در رژیم غذایی برای لاغری به هیچ وجه نباید حذف شوند بلکه باید به اندازه و متناسب با هر فرد مصرف گردند.برنامه رژیم غذایی برای لاغری مناسب رژیمی است که قابل اجرا باشد، ممنوعیت های زیاد در رژیم غذایی برای لاغری، تبعیت از آن را کاهش میدهد و فرد نسبت به انجام آن دلسرد میشود. ما در اینجا بهترین رژیم غذایی در سندرم تخمدان پلی کیستیک را باتوجه به عدم تعادل هورمونی، مقاومت به انسولین و التهاب مرتبط با این بیماری بررسی خواهیم.

خواص رژیم کتوژنیک

ما در این کانال قصد داریم تا شما را به رژیم کتو آشنا کنیم و هرآنچه که نیاز دارید تا در مورد رژیم کتوژنیک (keto diet) بدانید در این کانال خواهید دید. فقط بدانید که طبق داده های دانشکده پزشکی هاروارد، آزمایشات کنترل شده طولانی مدت و تصادفی در رژیم کتو محدود است، بنابراین معلوم نیست که آیا کتو برای طولانی مدت بی خطر و موثر است یا خیر. تصور بسیاری از افراد از کاهش وزن بالا در مدت زمان کم، برگشت این وزن است که البته تصور اشتباهی نیست اما در رژیم کتوژنیک بیمار می تواند تنها با رعایت چند نکته ساده وزنی پایدار و ثابت داشته باشد.

رژیم کتوژنیک زیباتن

رژیم غذایی یعنی استفاده از غذاهای سالم و متنوع بدون داشتن مواد مضری همچون کربوهیدرات و چربیهای اشباع شده بوده و در مدت کوتاهی باعث کم کردن وزن و اصلاح برنامه غذایی با استفاده از تغذیه مناسب خواهد شد. اگر احساس میکنید از نظر بودجه برای شما امکانپذیر نیست که چنین مواد غذایی را تهیه کنید، از نزدیکترین مواد غذایی به آنها استفاده کنید. بنابراین این رژیم باید زیر نظر متخصص تنظیم شود. بیشتر وعده های غذایی شما باید شامل پروتئین با سبزیجات و چربی اضافی باشد.

باز هم، دکمه داغ انواع صحیح چربی ها را مصرف می کند. این امکان وجود دارد که با فشردن دکمه ی بنزین از سوخت جایگزین استفاده کنید. از دیگر چربی های مجاز در رژیم غذایی کتوژنیک ها می باشند که البته بهتر از این کره از نوع کره حیوانی باشد و از فرآورده های گیاهی به دلیل وجود کربوهیدرات کمتر استفاده شود همچنین تمام لبنیات پرچرب را میتوان در رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کرد. آووکادو سرشار از چربی سالم مشابه چربی موجود در روغنزیتون است. یک رژیم غذایی اصولی و شخصی مطابق با وضعیت فرد طراحی می شود در واقع در صورتی که فرد به بیماری خاص مبتلا باشد و برخی از غذاها در بیماری وی ممنوع می باشد این غذاها از رژیم غذایی حذف شده و مواد غذایی جایگزین که ارزش غذایی یکسان با مواد حذف شده دارند در رژیم قرار می گیرند.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب}

اگر چه این رژیم برای افراد سالم ایمن است اما برخی عوارض جانبی نیز در مورد آن گزارش گردیده اند. یک مطالعه موردی در سال 2010 اولین بار بود که تحقیقاتی در مورد اثرات درمان گلیوبلاستوما با ترکیبی از درمان استاندارد و رژیم غذایی کتوژنیک محدود منتشر شد. برای تقریبا یک دهه، این رژیم در دنیای پزشکی جایگاه یک برنامه غذایی درمانی را برای کودکان مبتلا به تشنج از آن خود کرده بود تا این که معروفیت آن توسط معرفی داروهای ضد تشنج متوقف گردید. ᠎Artic᠎le h᠎as be᠎en g​ener ated  by G SA Content Gen erator DEMO!

استفاده از داروهای مخصوص قند خون در بین شرکتکنندگان در طول دوره تحقیق کاهش یافت. هیوستون مریت و تریسی پوتنام داروی فنیتوئین (با نام تجاری «دیلانتین») را کشف کردند و تمرکز پژوهشها به سمت کشف داروهای جدیدتر رفت. برخی داروها و مواد غذایی مناسب و آزاد در رژیم کتوژنیک مانند قرص منیزیم یا مواد غذایی مانند خیار و غیره می توانند به به افراد کمک کنند تا بعد از رژیم کتوژنیک در زمان های گرسنگی از آنها استفاده کرده و کربوهیدرات مصرفی را در حد متعادل نگه دارد این مسئله به حفظ وزن به دست آمده بعد از رژیم کمک می کند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد 50 ایده برای رژیم لاغری سریع رایگان کتوژنیک لطفا از سایت ما دیدن کنید.