کدام مکمل قارچ برای من بهترین است؟


مکمل های قارچ
قارچ ها یک انتخاب غذایی سالم محبوب هستند. به عنوان یک غذای آداپتوژن، آنها می توانند سلامت قلب را بهبود بخشند، خلق و خوی را تقویت کنند، سلامت سیستم ایمنی را تقویت کنند، از سلامت مغز حمایت کنند، خطر بیماری را کاهش دهند و به کاهش وزن کمک کنند. آنها همچنین خوشمزه و سیر کننده هستند.

اگر می خواهید عصاره قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید اما وقت کافی برای تهیه غذا ندارید، می توانید یک مکمل قارچ را در نظر بگیرید. مصرف مکمل ها آسان است و می تواند مقرون به صرفه تر از قارچ های تازه باشد. اما ممکن است تعجب کنید که کدام مکمل قارچ برای من و سلامتی من بهترین است؟

برای یادگیری گزینه های خود ادامه دهید تا بتوانید تصمیم هوشمندانه ای در مورد قارچ های دارویی بگیرید.

کدام مکمل قارچ برای من بهترین است؟

ریشی

قارچ Reishi را “قارچ جاودانگی” نامیده اند. آنها به دلیل اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده اند. مدت‌هاست که در طب چینی توسط پزشکانی که آنها را به بیماران سرطانی می‌دهند، استفاده می‌شود.

مطالعه ای در سال 2012 نشان داد که مکمل های ریشی کیفیت زندگی افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ را که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، بهبود می بخشد. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که این مکمل در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 از سیستم ایمنی حمایت می کند. با این حال، تحقیقات بالینی بیشتری برای حمایت از این ادعاها مورد نیاز است.

یال شیر

مطالعه اخیر در دانشگاه کوئینزلند پتانسیل یال شیر را برای بهبود عملکرد شناختی و بازسازی اعصاب نشان می دهد. یک کارآزمایی کنترل تصادفی در سال 2019 پتانسیل آن را برای بهبود عملکرد شناختی در افراد مسن نشان داد.

مکمل همچنین ممکن است باعث آرامش شود. آزمایش دیگری که در سال 2020 انجام شد نشان داد که می تواند کیفیت خواب را در افراد مبتلا به اختلالات خواب بهبود بخشد.

کوردیپس

Cordyceps می تواند عملکرد قلبی عروقی را در طول فعالیت بدنی بهبود بخشد. در طب سنتی به دلیل خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی و آنتی اکسیدانی آن استفاده می شود.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ نشان داد که مکمل‌های کوردیپس می‌توانند عملکرد ورزشی را در بزرگسالان مسن‌تر افزایش دهند. مطالعه ای در سال 2007 پتانسیل کوردیپس را برای بهبود کیفیت زندگی در افراد مبتلا به سرطان ریه که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، نشان داد.

دم بوقلمون

این قارچ‌ها به دلیل اینکه شکلی شبیه دم بوقلمون دارند، به‌خاطر خواص تقویت‌کننده سیستم ایمنی و سلامت روده شناخته می‌شوند. یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده در سال 2008 نشان داد که آنها می توانند عملکرد ایمنی و میکروبیوتای روده را در بزرگسالان سالم بهبود بخشند. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که قارچ دم بوقلمون ممکن است کیفیت زندگی افراد مبتلا به سرطان سینه را که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، بهبود بخشد.

چاگا

قارچ چاگا سرشار از آنتی اکسیدان است و ممکن است التهاب را کاهش دهد و قند و کلسترول خون را کاهش دهد. یک مطالعه در سال 2016 مزایای تقویت سیستم ایمنی آن را نشان داد. برخی تحقیقات در سال 2010 پتانسیل آن را برای تقویت ایمنی در افراد مبتلا به هپاتیت B نشان داد.

مطالعات دیگر نشان داده اند که چاگا ممکن است دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی باشد. مطالعات بیشتری برای تعیین مزایای سلامتی آن مورد نیاز است.

شیتاکه

نشان داده شده است که شیتاکه فواید سلامتی مختلفی دارد. ممکن است ایمنی را تقویت کند، التهاب را کاهش دهد و به درمان سرطان کمک کند.

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که شیتاکه چندین نشانگر سلامت ایمنی را بهبود می بخشد. برخی تحقیقات در سال 2014 نشان داد که ممکن است کلسترول را در افراد مبتلا به کلسترول بالا کاهش دهد.

ملاحظات دیگر

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری اینکه کدام مکمل قارچ برای من بهترین است در نظر بگیرم.

  • شهرت برند: مکمل‌هایی را از برندی تهیه کنید که نظرات مشتریان خوبی دارد و از آزمایش‌های آزمایشگاهی استفاده می‌کند.
  • فرم تکمیلی: مکمل های قارچ به طور کلی به شکل قرص یا پودر در دسترس هستند. یکی را انتخاب کنید که برای سبک زندگی شما مناسب است.
  • اثرات جانبی: قارچ های مختلف می توانند عوارض جانبی و تداخلات متفاوتی ایجاد کنند. مکملی را انتخاب کنید که کمترین احتمال ایجاد عوارض جانبی را بر اساس شرایط سلامتی شما داشته باشد.

این مقاله به این سوال پاسخ می دهد که کدام مکمل قارچ برای من بهتر است؟ این مکمل ها انواع مختلف مکمل ها را بررسی می کند تا بتوانید تعیین کنید کدام یک برای نیازهای سلامتی شما مناسب است. کدامیک را به رژیم غذایی خود اضافه خواهید کرد؟

اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، با توصیه‌های ما برای بهترین مکمل قارچ آشنا شوید.



Source link