انواع رژیم کتوژنیک که برنده بالقوه است

برنامه رژیمی کتوژنیک رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است که در طی سال های اخیر، سر و صدای زیادی به آموزش رژیم کتوژنیک تکنیک‌ها که در کتاب‌های 1402 پا کرده است. البته در بیش از ۴۰٪ موارد، این درد میتواند در هر دو طرف سر باشد و معمولاً با گردندرد همراه است. برخی از آب میوه ها رژیم غذایی لاغری سریع به دلیل طبیعی نبودن دارای مقدار زیادی قند و کالری هستند و البته چون این نوع آب میوه ها فیبرندارند، حتی اگر یک لیوان از آن را هم بنوشید احساس سیری نمی کنید. ایسنا نوشت: نتایج یک تحقیق در اتریش نشان میدهد که برخی رژیمهای غذایی کتوژنیک ممکن است التهاب پوست را تشدید کنند. آسیب مغزی: یک مطالعه حیوانی نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند باعث کاهش تراکم آسیب دیدگی و کمک به بهبودی پس از آسیب مغزی می کند. رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات منجر به جلوگیری از آکنه پوستی می شود. علاوه بر این، 95.2٪ از گروه کتوژنیک همچنین قادر به توقف و یا کاهش داروهای دیابتی بودند، در مقایسه با 62% در گروه کربوهیدرات بالا. این رژیم بیست و یک روزه بوده و کاهش وزنی برابر با 5 تا 7 کیلو رو به دنبال خواهد داشت. کسانی که ورزش بدنسازی یا بادی بیلدینگ را دنبال میکنند برای کمک به افزایش حجم عضلات خود از این رژیم استفاده میکنند.

آب پنیر: نصف قاشق پروتئین آب پنیر را به شیک یا لبنیات اضافه کنید تا جذب پروتئین افزایش یابد. پنیر: پنیر فرآوری نشده (چدار، بز، خامه ای، آبی یا موتزارلا). رژیم دورهای یا هدفمند متدهای پیشرفتهای هستند که در درجه نخست توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرد. ولی باید مراقب باشید که هنگام خوردن ریواس، برگ های آن را جدا کنید. چربی ناسالم: مصرف روغن های گیاهی، سس مایونز و غیره را محدود کنید. رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم چربی سوز شناخته می شود و با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، می توانید بیماری هایی مثل دیابت و پارکینسون را درمان کنید. ماهیهای چرب مثل ماهی شیر، ماهی سالمون، ساردین، قزل آلا، تن و ماکرل دارای چربیهای حیوانی سالم هستند که با رژیمهای کتویی سازگاری دارند.غذاهای دریایی مثل میگو یا کالاماری هم گزینههای مناسبی برای این نوع رژیم هستند. محققان بر این باورند که رژیم غذایی کتوژنیک به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی می تواند کمک کند تا فرآیندهای پاتوفیزیولوژیک از جمله توهم، توهم شنوایی، عدم تعادل و رفتار های غیر قابل پیش بینی را به حد طبیعی برساند. این نسبت غالبا 60% چربی، پروتئین %35 و 5% و کربوهیدرات است با این حال، تنها رژیم های استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مورد مطالعه قرار گرفته اند.

رژیم کتوژنیک و کرونا

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مشابه نوع استاندارد این رژیم غذایی است، اما مصرف پروتئین در آن بیشتر است. گفته میشود با پیروی از این رژیم، رشد تومورها با سرعت کمتری انجام میگیرد. لازم به ذکر است که هرچه شما کربوهیدرات و گلوکز کمتری مصرف کنید، نتیجه بهتری میگیرید. دیابت: مطالعات انجامشده بر بیماران دیابتی و پیشدیابتی نشان میدهد که این رژیم با کاهش تودهی چربی شانس ابتلا به دیابت را کاهش میدهد. پارکینسون: گرچه تحقیقات بیشتری نیاز است، ولی یک مطالعه نشان داده که این رژیم کتو میتواند در کاهش نشانههای پارکینسون موثر واقع شود. استراتژی تغذیه ابتدا برای درمان صرع و اختلال تشنج مورد استفاده قرار گرفت و تحقیقات بیشتری نشان میدهد خواص این رژیم بدن را در برابر اختلالات دژنراتیو مانند آلزایمر و پارکینسون حفظ میکند. صرع: طبق مطالعات، رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. یک رژیم پر از پروتئین و چربی ممکن است تاثیر بیشتری در کاهش وزن داشته باشد، البته این موضوع هنوز اثبات نشده است.

علاوه بر افراد چاق، افرادی که با بیماری دیابت دست و پنجه نرم میکنن، میتونن از این رژیم برای لاغری و البته تنظیم قند و انسولین بدنشو استفاده کنن. نخستین بار از رژیم کتوژنیک برای درمان بیماران صرع استفاده شد، اما امروزه این رژیم یکی از رژیم های محبوب در جهت کاهش وزن و لاغری می باشد. رژیمهای کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد. افزایش کتون ها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت انسولین نیز ممکن است نقش کلیدی ایفا کنند. این رژیم غذایی باعث کاهش سطوح قند خون و انسولین شده و متابولیسم بدن را به سمت استفاده از چربی و کتون به جای کربوهیدراتها سوق میدهد. همچنین کاهش وزن در کوتاه مدت یک روند غیراصولی است؛ پس رژیم متناسب خود را باید زیر نظر دکتر متخصص انجام دهید. به عنوان مثال بسیاری از افراد برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استاندارد باید استفاده کنند اما افرادی بدنسازی کار میکنند بهتر است رژیم غذایی کتوژنیک دورهای را انتخاب کنند. افزایش کتون ها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت انسولین نیز نقش کلیدی در برتری این رژیم ایفا می کنند. نوعی دارو بازدارنده با نام انتقال دهنده سدیم-گلوکز در مخاط روده کوچک 2 (SGLT2) برای دیابت نوع دو میتواند سبب خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد.

به علاوه، در مطالعات جوامع نشان داده شد که خطر آترواسکلروز و سندرم متابولیک 34 درصد بیشتر در بین این مصرف کنندگان دیده می شود. به طور کلی، اگر قصد دارید از رژیم کتوژنیک پیروی کنید، باید کمتر از 10 درصد از کل کالری خود را از کربوهیدرات ها در روز دریافت کنید. نسبت درشت مغذیها در رژیم پروتئین بالا: 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین، ۵ درصد کربوهیدرات. گرچه در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات باید محدود شود، اما خوردن میوههای کم قند مانند انواع توتها به میزان کم لذت بخش و موثر خواهد 3 نمونه از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت بود. کیتو دایت به تقویت سلول های عصبی و افزایش متابولیسم کمک می کند. پس در نتیجه اینکه کربوهیدرات را دوباره کم کم وارد رژیم غذایی تان کنید کمی هم وزن تان بر میگردد و افزایش خواهد داشت پس نگران این مورد نشوید که بسیار طبیعی است. با وجود اینکه اکثر افراد به دنبال تناسب اندام و لاغری هستند، برخی از افراد نحیف و بسیار لاغر هم وجود دارند که به دنبال راهحلی برای چاق شدن سریع هستند.

لیست غذای کتوژنیک

از آنجایی که در رژیم کتو تعدادی از غذاها حذف میشوند، ایده خوبی است که برخی مکملها را همراه با آن مصرف کنید. از جملهی این مکملها میشود به منیزیم، روغن MCT، اسید چرب امگا ۳، ویتامین D، آنزیمهای گوارشی و مکملهای تقویت کننده عملکرد ورزشی نام برد. مکملهایی همچون روغن MCT یا کتونها میتواند بسیار کمک کننده باشد. این رژیم علاوه بر مزایای فراوان و کمک به کنترل بیماریهایی همچون صرع، سرطان و… اگر دیابت نوع 2 به علت افزایش وزن ایجاد شده باشد این رژیم که باعث کاهش وزن می شود به کنترل دیابت کمک بسیاری میکند. با رژیم کتو احتمالاً کنترل بهتری روی اشتهای خود خواهید داشت. به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام سایت مایو کلینیک، میگرن عارضهای عصبی است که معمولا با احساس درد در یک سمت سر شناخته میشود. این اغلب به عنوان آنفولانزا کتو شناخته می شود و معمولا ظرف چند روز تمام می شود. ماست یونانی به علت پروتئین بالایی که دارد برای استفاده شما مناسب است. هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود. در حالی که بسیاری از کسانی که سراغ رژیم کتوژنیک می روند، بعد از مدت کوتاهی آن را رها می کنند.

این رژیم دورههایی از مصرف کربوهیدرات بیشتر رو داره؛ مثلا ۵ روز رژیم کتوژنیک و بعد دو روز کربوهیدرات زیاد. خیر. با این حال، گاهی اوقات مصرف کالریهای بیشتر در روز میتواند مفید باشد. مقدار مصرف پروتئین باید در حد متعادل باشد، زیرا مصرف بیشازحد آن میتواند باعث نوسان در سطوح انسولین و کاهش مقدار کتونها شود. سندرم تخمدان پلی کیستیک:رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند، که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد. بیماری کبدی چربی غیر الکلی میتواند موجب بروز بسیاری از مشکلات بهداشتی مانند چاقی و بیماریهای قلبی شود. مصرف بیش از حد این آجیل میتواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود که یکی از آنها سمیت سلنیوم است. بله، یک فهرست از مشکلات سلامتی وجود دارد که اگر هر کدام از آنها را تجربه میکنید، نباید رژیم کتو را امتحان نمایید (مثلاً اگر باردار هستید یا جراحی بای­پس معده انجام دادهاید).

این نوع رژیم برای ورزشکاران حرفه ای و افرادی که به دنبال حجم گرفتن و عضله سازی زیاد هستند توصیه نمی شود. با این حال، مطالعات اخیر نشان داده است که هیچ ارتباطی قابل توجهی بین چربی های اشباع شده، که هزاران سال توسط انسان مصرف شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نشان نمی دهد. 15 غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید! این رژیم آنقدر خوب است که می توانید بدون شمارش کالری و محاسبه، وزن کم کنید. در یک مطالعه، افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب نمودند، ۲.۲ برابر بیشتر از سایر افرادی که یک رژیم غذایی کمچرب با کالری محدود داشتند، وزن کم کردند. آنها همچنین خوردن 2 تا 4 وعده میوه (که پر از قندهای طبیعی است) در روز را توصیه کردند. اما ما ماهی سی بس را به دلیل دیگری به شما توصیه می کنیم:رژیم غذایی سرشار از ماهی به معنی مصرف زیاد ماهی در هفته است.هر ماهی با هر میزان بو و تیغ نمیتواند گزینه دائمی ما برای مصرف در رژیمها باشد.

رژیم کتوژنیک و سرطان

دوره ای یا CKD که در آن ۵ روز برنامه غذایی رژیم خود را رعایت می کنید ولی در ۲ روز آخر هفته مجازید میزان کربوهیدرات بالاتری میل کنید. آنها دو بار به ترتیب تصادفی در طول 8 روز، به فاصله یک یا دو هفته مورد مطالعه قرار گرفتند. رژیم کتو ابتدا به مدت دو دهه به طور گستردهای مورد استفاده قرار گرفت اما با آمدن داروهای ضد صرع، استفاده از آن کم شد ولی از اواخر دهه 90 میلادی دوباره روند صعودی گرفت. با توجه به اینکه هدف از رژیم کتو، این است که میزان کربوهیدرات بدن خود را کم نگه دارید، به طور معمول مصرف 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در طول روز دارای اهمیت می باشد. مگر اینکه پزشک برای شما تجویز کرده باشد. اهداف مطالعه بر این مبنا استوار بود که آیا یک بیمار مبتلا به سرطان می تواند بدون اینکه دچار عارضه جانبی جدی شود از این رژیم استفاده نماید؟ ممکن است شروع یک کیتو رژیم برای شما سخت باشد، اما واقعیت این است که یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات بدن شما را دچار کتوز می کند. آنها همچنین یک منبع عالی از پروتئین با کیفیت بالا هستند که ممکن است به حفظ توده عضلانی در طول یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم کمک کند. Th᠎is has  be᠎en c᠎re at ed  with the ​help ​of G᠎SA C᠎ontent Gener᠎ator DEMO.