سوپر مواد غذایی برای افزایش جریان و گردش خون


بسیاری از مردم در حال تحقیق در مورد غذاها، گیاهان، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که بر سلامت آنها تأثیر می گذارد. اگر شما فردی هستید که بسیار نگران ژنتیک خود هستید – برای مثال، اگر سابقه خانوادگی شامل مواردی از سرطان گرفته تا دیابت و سطح کلسترول بالا باشد. از آنجایی که بسیاری از این مشکلات به دلیل عادات شخصی ضعیف، عوامل محیطی و انتخاب مواد غذایی به وجود آمده است [1]، مهم است که با تغذیه خوب و ورزش در صورت امکان مراقب سلامتی خودم باشم. بیایید فواید خوردن غذاهایی را که می توانند سیستم گردش خون شما را بهبود بخشند و چند غذا که باید از آنها اجتناب کنید را بررسی کنیم.

گردش خون و اهمیت آن؟

از طریق گردش خون، خون در بدن ما حرکت می کند. این سیستم پیچیده ای است که اندام ها و بافت های مختلف را درگیر می کند. رگ های خونی بدن دائماً اکسیژن و مواد مغذی را به قلب، ریه ها، مغز، ماهیچه ها، کلیه ها و سایر سلول های بدن می رسانند.

گردش خون مناسب برای حفظ یک سبک زندگی سالم مهم است [2] زیرا به رساندن مواد مغذی به سلول های ما و حذف مواد زائد کمک می کند. این به ما کمک می کند در طول روز انرژی بیشتری داشته باشیم و همچنین از مشکلات رایج سلامتی مانند فشار خون بالا یا دیابت جلوگیری کنیم.

سه بخش اصلی برای گردش خون مناسب وجود دارد: شریان ها، سیاهرگ ها و مویرگ ها. یک شریان [3] بخشی از اندامی مانند قلب یا مغز شما است. خون اکسیژن دار را از طریق شریان های کوچکتر به نام وریدها از این اندام ها به بقیه بدن شما می برد. [4] که در جاهای دیگر بدن شما یافت می شوند، مانند بازوها یا پاهای شما، جایی که خون بدون اکسیژن (فقیر اکسیژن) را دوباره از طریق وریدهای بزرگتر به نام مویرگ ها به سمت همان اندام ها می برند. [5] که فقط دیوارهای بسیار نازکی دارند که فضای بسیار کمی بین آنها ایجاد می کند. از این رو جای زیادی برای هیچ چیز دیگری وجود ندارد.

سیستم گردش خون بدن، اکسیژن، مواد مغذی و سایر مواد را از قلب و ریه ها به سلول های سراسر بدن از طریق شریان ها منتقل می کند، در حالی که مواد زائد را از طریق سیاهرگ ها خارج می کند. اگر هر ناحیه از کل سیستم گردش خون دچار اختلال شود، ممکن است علائمی مانند موارد زیر را تجربه کنید:

تورم در پاها، مچ پا یا ساق پا

گزگز و بی حسی در دست ها و پاها

مشکل در تمرکز

از دست دادن حافظه

خستگی

درد، سنگینی، بی قراری در پاها

گرفتگی عضلات

زخم های پا

رگهای واریسی

شما می توانید با خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر، نوشیدن آب بیشتر و ورزش منظم، گردش خون سالم را تقویت کنید. در اینجا ده خوراکی وجود دارد که ممکن است به بهبود گردش خون و داشتن جریان بهتر کمک کند.

بهترین خوراکی ها برای افزایش گردش خون!

سیر

سیر چیزی بیش از یک چاشنی باورنکردنی است. همچنین می تواند از بدن شما در برابر بیماری محافظت کند و در عین حال فشار خون شما را کاهش دهد. دانشمندان کشف کرده‌اند که سیر حاوی ترکیبی به نام آلیسین است که می‌تواند باعث شل شدن ماهیچه‌های قلب و عروق و باز شدن بیشتر آن‌ها شود و به جریان خون بیشتری در آنها اجازه دهد. اگر 1200 میلی گرم آلیسین را دو بار در روز به مدت سه ماه مصرف کنید، حداقل 50 درصد افزایش جریان خون را تجربه خواهید کرد. همچنین، چه کسی می تواند استدلال کند که سیر تقریباً هر غذایی را بهتر می کند؟ برای یادگیری برخی از مزایای بیشتر وارد شوید! [6, 7]

کپسایسین

اگرچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند کپسایسین فلفل قرمز را تند می‌کند، اما این یک گشادکننده عروق است که به کاهش فشار خون و انبساط عروق خونی به دلیل اکسید نیتریک آن کمک می‌کند. علاوه بر این، می تواند از ایجاد پلاک در شریان ها جلوگیری کند. [8]

زردچوبه

در دوران باستان از زردچوبه در طب چینی استفاده می شد. دانشمندان دریافته اند که به بهبود گردش خون و گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند. کورکومین، ماده فعال زردچوبه، همچنین به افزایش تولید اکسید نیتریک، کاهش استرس اکسیداتیو و کاهش التهاب کمک می کند. [9, 10].

زنجبیل

زنجبیل یک افزودنی عالی برای هر انباری آشپزخانه است، زیرا نه تنها طعم عالی را به ظروف اضافه می کند، بلکه به بهبود گردش خون نیز کمک می کند. از هزاران سال پیش، طب هندی و چینی زنجبیل را برای کاهش فشار خون ادغام کرده‌اند. مصرف زنجبیل در 2 تا 4 گرم در روز، برای افرادی که از این عارضه رنج می برند توصیه می شود [11].

آجیل و گردو

آجیل سرشار از مواد مغذی است، به عنوان مثال، ویتامین E و ال آرژنین، که برای تقویت تولید اکسید نیتریک در بدن شما کار می کند. آنها حاوی سطوح بالایی از اسیدهای آمینه و همچنین منیزیم، پتاسیم و کلسیم هستند – مواد مغذی که می توانند به کاهش فشار خون و کاهش التهاب کمک کنند. دو وضعیت مرتبط با دیابت [12].

مرکبات

خوشبختانه، مرکبات بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی ما هستند! مرکباتی مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها هستند. مصرف چنین میوه های غنی از فلاونوئید ممکن است التهاب را در بدن شما کاهش دهد، سفتی را کاهش دهد و در عین حال جریان خون و تولید اکسید نیتریک را بهبود بخشد. در سال های اخیر، فلاونوئیدها حتی می توانند به رگ های واریسی کمک کنند، خطر سکته مغزی را کاهش دهند و عملکردهای شناختی را بهبود بخشند. [13].

ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، تن، قزل آلا، ساردین و شاه ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 بالایی هستند. این چربی ها که به عنوان اسیدهای چرب n-3 نیز شناخته می شوند، اکسید نیتریک را در بدن آزاد می کنند، رگ های خونی شما را گشاد می کنند و جریان خون را افزایش می دهند. چربی های امگا 3 از تشکیل لخته خون و تشکیل پلاک در رگ ها جلوگیری می کند. فشار خون پایین؛ افزایش کلسترول HDL سالم؛ بهبود جریان خون در عضلات اسکلتی در حین و بعد از ورزش و جلوگیری از تحلیل استخوان به دلیل پوکی استخوان [14].

توت ها

توت ها نه تنها خوشمزه هستند، بلکه می توانند مغذی نیز باشند. آنتی اکسیدان های موجود در انواع توت ها مانند زغال اخته، شاه توت و کرن بری دارای خواص ضد التهابی، کاهش فشار خون و بهبود گردش خون هستند. مطالعات نشان می دهد که توت ها می توانند به کاهش ضربان قلب و باز کردن رگ ها کمک کنند [15].

چغندر

آب چغندر ممکن است به گشاد شدن عروق، کاهش فشار خون و بهبود استقامت ورزشی کمک کند. مکمل‌های آب چغندر می‌توانند جریان اکسیژن در بافت عضلانی را بهبود بخشند، جریان خون را تحریک کنند، سطح اکسید نیتریک را افزایش دهند و التهاب رگ‌های خونی را کاهش دهند – همه اینها برای ورزشکاران و همه افراد مهم است. آب چغندر سرشار از نیترات است که بدن آن را به اکسید نیتریک تبدیل می کند. اکسید نیتریک می تواند به آرامش و گشاد شدن رگ های خونی و افزایش جریان خون به عضلات در حال کار کمک کند [16]. در اینجا بیشتر درباره فواید ریشه چغندر برای مبارزه با سرطان بخوانید!

پیازها

پیاز منبع خوبی از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی است و با گشاد کردن شریان ها و رگ ها به سلامت قلب کمک می کند. خواص ضد التهابی در پیاز، همراه با آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی نیز می تواند با کاهش التهاب در شریان ها و رگ ها مرتبط باشد. درست مانند سیر، پیاز تقریباً هر غذای خوش طعمی را بهتر می کند [17]!

دستور العمل های سالمی که از این مواد تشکیل شده است

در اینجا دو دستور العمل عالی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. ابتدا غذای مرکبات، پیاز و ماهی قزل آلا. و دوم سالاد چغندر و گردو. این وعده های غذایی خوشمزه شامل پنج مورد از 10 ماده غذایی است که به تقویت گردش خون کمک می کند. این وعده های غذایی علاوه بر خوشمزه و سالم بودن، به حرکت خون شما کمک می کند! اگر احساس ماجراجویی می کنید، چرا دستور العمل شگفت انگیزی را در اینجا امتحان نکنید.

خوردن یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ سلامتی مهم است. با این حال، برخی از غذاها می توانند بر گردش خون شما تأثیر منفی بگذارند در حالی که برخی دیگر ممکن است فوایدی داشته باشند. در زیر لیست کوتاهی از غذاهایی است که در صورت داشتن نگرانی در گردش خون باید از آنها اجتناب کنید.

نتیجه:

داشتن گردش خون خوب در بدن ضروری است. اگر متوجه شدید که گردش خون شما با وجود بهترین تلاش ها همچنان نگران کننده است، بهتر است با یک متخصص رگ و پزشک مراقبت های اولیه خود قرار ملاقات بگذارید. تا آن زمان، ورزش قلبی عروقی خود را افزایش دهید، آب بیشتری بنوشید، هیدراته بمانید و این 10 ماده معدنی مهم را متعادل کنید. در Healing Oracle، ما بر زندگی سالم به عنوان یک عادت تأکید می کنیم، نه صرفاً یک سرگرمی!

مراجع و منابع:

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7071223/
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK54112/
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK547743/
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK554457/
  5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK470401/
  6. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14711458/
  7. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC139960/
  8. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4477151/
  9. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5310664/
  10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5198799/
  11. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2696995/
  12. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28091350/
  13. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8734548/
  14. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6073188/
  15. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3068482/
  16. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2664541/
  17. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3163016/

ما تحقیقی را که شما تصمیم می گیرید انجام می دهیم،
عشق و نور
تیم اوراکل شفا

لطفا به تعداد در حال افزایش ما بپیوندید MeWe: اوراکل شفابخش
همچنین به ما بپیوندید توییتر | یوتیوب

دادخواست جهانی

لطفا طومار جهانی ما را علیه واکسیناسیون اجباری امضا کنید هدف از این طومار ارائه 5 میلیون امضا به هر رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر بهداشت و سران کشورها در سراسر جهان است.
واکسن ها یک مشکل جهانی هستند و باید در سطح جهانی با آن مقابله شوند.
اگر به عنوان یکی بایستیم، شانس نجات فرزندان آینده را داریم.

ما را در تبلیغات رایگان نگه دارید

شفا اوراکل با حمایت خوانندگان آن امکان پذیر شده است. اگر پست‌ها و منابع را مفید می‌دانید، لطفاً برای حمایت از ما (به هر میزانی) کمک کنید تا بتوانیم به اطلاع رسانی و کمک به مردم در سراسر جهان ادامه دهیم. ما احساس می کنیم که صدا دادن به کسانی که سلامت خود یا یکی از عزیزانشان را با درمان جایگزین تغییر داده اند، یک ماموریت مهم است. از شما برای ارزش گذاری برای کار ما و کمک به ادامه آن سپاسگزاریم.

اهدا کنید. اگر می خواهید با مهربانی به زمان و تلاش ما کمک مالی کنید، لطفاً از کادر “کمک مالی” در بالا در سمت راست استفاده کنید. (روی دسکتاپ)، یا جعبه کمک های مالی زیر (در موبایل)