چگونه بهترین مکمل های قارچ را انتخاب کنیم


قارچ و مکمل های قارچ
قارچ فواید سلامتی مختلفی دارد. آنها سرشار از مواد مغذی مانند سلنیوم، ویتامین D و ویتامین B6 هستند. آنها می توانند خطر سرطان را کاهش دهند، سلامت مغز را بهبود بخشند، ایمنی را تقویت کنند و موارد دیگر.

افرادی که علاقه مند به افزودن قارچ به رژیم غذایی خود هستند، ممکن است آنها را در وعده های غذایی خود بپزند. اما هر قارچی خوشمزه نیست. آنها همچنین می توانند گران باشند.

افرادی که نمی توانند قارچ را در رژیم غذایی خود قرار دهند، ممکن است از مکمل قارچ استفاده کنند. اما نحوه انتخاب بهترین مکمل های قارچ یک نگرانی معتبر است. برای یادگیری آنچه که باید به دنبال آن باشید، ادامه دهید.

تست شخص ثالث

FDA از استانداردهای ساده تری برای تنظیم مکمل های غذایی در مقایسه با محصولات غذایی و دارویی “معمولی” استفاده می کند. برخی از تولیدکنندگان با فروش محصولاتی که به اندازه تبلیغ شده خالص و قدرتمند نیستند، سود می برند. آزمایش شخص ثالث تضمین می کند که مارک ها حاوی مواد مورد اعتماد هستند که ممکن است اثرات مورد نظر را ارائه دهند.

روش استخراج

سه روش اصلی استخراج برای تولید مکمل های قارچ وجود دارد:

  • استخراج آب: استخراج آب گرم با طرز تهیه چای تفاوت چندانی ندارد. این پودر یک پودر زیست فعال بسته بندی شده با ترکیبات زیست فعال و آماده برای استفاده از خود باقی می گذارد.
  • استخراج الکل: استخراج الکل شامل خیساندن قارچ در الکل برای ایجاد عصاره خشک است. برای قارچ هایی مانند ریشی و چاگا که حاوی سطوح بالایی از تری ترپن ها هستند توصیه می شود.
  • استخراج دوگانه: استخراج دوگانه شامل استفاده از روش های استخراج الکل و آب برای استخراج ترکیبات قارچ است. می تواند برای برخی از قارچ ها مفید باشد، اما آب و الکل بتا گلوکان ها را استخراج می کنند. ممکن است پس از یک فرآیند استخراج دوگانه، بتاگلوکان کافی باقی نماند.

انواع گونه های قارچ

انواع مختلفی از گونه های قارچ برای انتخاب وجود دارد. هر کدام فواید سلامتی مختلفی دارند. سالم ترین انواع عبارتند از:

· قارچ شیتاکه: از عملکرد سیستم ایمنی، سلامت قلب و نشاط پشتیبانی می کند.

· قارچ ریشی: از سلامت قلب حمایت می کند و به تنظیم پاسخ استرس بدن کمک می کند.

قارچ Maitake: از عملکرد سیستم ایمنی پشتیبانی می کند، سطح قند خون را تنظیم می کند و التهاب را کاهش می دهد.

· قارچ یال شیر: از سلامت مغز حمایت می کند و عامل رشد عصبی را تحریک می کند.

· قارچ دم بوقلمون: از ایمنی حمایت می کند.

نوع قارچی را انتخاب کنید که فکر می کنید برای سلامتی شما بسیار مفید است.

شکل و دوز

مکمل های قارچ به صورت قرص و پودر در دسترس هستند. مصرف قرص ها آسان است و طعم قارچ تلخی ندارد. پودرها همه کاره هستند و می توان آنها را به وعده های غذایی و نوشیدنی اضافه کرد. همچنین می تواند برای افرادی که دوست ندارند قرص ها را قورت دهند ایده آل باشد.

یکی را انتخاب کنید که برای سبک زندگی شما مناسب است.

دوزهای توصیه شده قارچ بسته به گونه قارچ متفاوت است. تحقیق برای تعیین دوز ایده آل. مکملی را پیدا کنید که دوز آسانی را ارائه دهد تا مجبور نباشید روزانه چندین قرص مصرف کنید.

عوارض جانبی بالقوه

قارچ ها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند که بر اساس گونه ها نیز متفاوت است. عوارض جانبی رایج شامل مشکلات گوارشی و سرگیجه است. برخی از قارچ ها می توانند شرایط پزشکی را بدتر کنند و با داروها تداخل داشته باشند.

برای تعیین عوارض جانبی مکمل های قارچی که ممکن است به رژیم غذایی خود اضافه کنید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تحقیق و مشورت کنید.

مطالعات بالینی

مطالعات بالینی به شما ایده خوبی در مورد اینکه یک قارچ داده شده چقدر در ارتقای فواید سلامتی موثر است، می دهد. وب‌سایت‌های معتبر برای مشاوره برای تحقیقات بالینی در مورد قارچ‌های دارویی شامل NCBI، Web MD، Mayo Clinic و Healthline هستند. اطلاعات مطالعه را جستجو کنید تا بدانید که چگونه قارچ از سلامتی، عوارض جانبی احتمالی و سایر عوامل حمایت می کند.

اکنون می دانید که چگونه بهترین مکمل قارچ را انتخاب کنید. به دنبال عواملی مانند آزمایش آزمایشگاهی، روش های استخراج، گونه های قارچ، شکل و دوز و عوارض جانبی باشید. کدام بهترین مکمل قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید؟



Source link