علم ورزش آیا آمینو اسیدی است که چربی می سوزاند و در کاهش وزن نقش دارد؟


آنچه در این مقاله می خوانید

استفاده از اسیدهای آمینه برای چربی سوزی و عضله سازی در صنایع غذایی بسیار متداول شده است. رژیم غذایی کلید موفقیت در مورد کاهش وزن ، سوزاندن چربی و بهینه سازی ساختار بدن است. غذاهایی که می خورید می تواند سرعت شما را کند یا کند کند. واقعاً مهم است! اما آیا اسید آمینه چربی می سوزاند؟

شاید شما بدنسازان عضلانی کامل را دیده باشید که با نوشیدنی های شیک خود در باشگاه با افتخار قدم می زنند انگار به سینه های خود افتخار می کنند! یا شاید شما خودتان این مکمل ها را امتحان کرده اید. اما آیا این پروتئین ها اجزای سازنده ای هستند یا می توان آنها را بهترین مکمل ها دانست؟

آمینو اسیدها چیست؟

همانطور که احتمالاً می دانید ، پروتئین یک درشت مغذی است که مسئول رشد ، نگهداری و ترمیم بافت های بدن انسان است. اسیدهای آمینه اجزای “بلوک های سازنده” پروتئین هستند. آنها به حلقه های مشابه در یک زنجیره متصل می شوند و پپتیدها را تشکیل می دهند و این پپتیدها به هم متصل می شوند و پروتئین می سازند. تمام ماهیچه ها ، موها ، پوست شما و از این حلقه های پپتیدی ساخته شده اند. در واقع ، شما کوهی متحرک از اسیدهای آمینه هستید.

واحدهای ساختمانی لازم و غیر ضروری

در واقع صدها آمینو اسید وجود دارد ، اما تنها 20 آمینو اسید در متابولیسم غذای انسان وجود دارد. این 20 اسید آمینه را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

غیر ضروری: در مجموع 11 آمینو اسید وجود دارد که بدن شما ترجیح می دهد از غذا دریافت کند اما در صورت نیاز می تواند به تنهایی آن را تولید کند. گلوتامین ، تیروزین و آرژنین نمونه هایی از این اسیدهای آمینه هستند.

لازم: 9 آمینو اسید وجود دارد که خودتان نمی توانید آنها را بسازید و باید از رژیم غذایی خود دریافت کنید. لوسین ، والین و تریپتوفان نمونه هایی از این اسیدهای آمینه هستند.

جالب است بدانید که برخی از اسیدهای آمینه غیر ضروری به صورت مشروط در نظر گرفته می شوند. این بدان معناست که بدن شما می تواند آنها را بسازد ، اما فقط در صورت سالم بودن شما. اگر بیمار هستید ، این اسیدهای آمینه ضروری می شوند.

غذاهایی مانند گوشت ، غذاهای دریایی و تخم مرغ حاوی همه مولکولهای ضروری اسید آمینه هستند و بنابراین به عنوان پروتئین کامل طبقه بندی می شوند. غلات ، آجیل و حبوبات تنها حاوی چند اسید آمینه ضروری هستند و بنابراین در دسته پروتئین های ناقص طبقه بندی می شوند.


باید بخواند:

آمینو اسید چیست؟ تفاوت اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری

چرا اسیدهای آمینه مهم هستند؟

این عناصر سازنده انسان مهمتر از عضله سازی است. آنها برای هر قسمت از بدن حیاتی هستند و عاملی برای زنده ماندن هستند. اسیدهای آمینه واسطه های بیولوژیکی هستند که به سنتز همه چیز از پروتئین ها و هورمون ها تا آنزیم ها ، آنتی بادی ها و انتقال دهنده های عصبی کمک می کنند. اسیدهای آمینه بزرگترین گروه غذایی موجود در بدن انسان هستند.

چربی سوزی و اسید آمینه عضله ساز

آیا آمینو اسیدی است که چربی می سوزاند و در کاهش وزن نقش دارد؟اعتقاد بر این است که اکثر اسیدهای آمینه باعث چربی سوزی و عضله سازی می شوند. وقتی صحبت از رژیم غذایی با پروتئین بالا می شود ، همه می دانند که حفظ سنتز پروتئین خوب برای ساخت ماهیچه و سوزاندن چربی ضروری است. هنگام تلاش برای بهبود اندام و ورزش منظم در باشگاه بدنسازی ، باید مصرف 0.7 تا 1 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن را مصرف کنید که معادل 122 گرم پروتئین برای یک مرد میانسال است. بنابراین 4 سینه مرغ.

برای به حداکثر رساندن سنتز پروتئین ، شما باید تا حد ممکن اسیدهای آمینه ضروری دریافت کنید. خوردن غذاهای سرشار از پروتئین به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند.

وقتی پروتئین می خورید ، بدن شما آن را از طریق فرایندهای مختلف مکانیکی و شیمیایی هضم می کند. دستگاه گوارش غذا را تجزیه کرده و در نهایت آن را به ذرات کوچک قابل استفاده (پپتیدها) و سپس اسیدهای آمینه تجزیه می کند. این اسیدهای آمینه به نقاط مختلف بدن منتقل می شوند تا بیشترین بهره را از آنها ببرند. برخی مژه می سازند ، برخی ناخن خواهند بود و البته برخی از آنها برای محافظت از ماهیچه های دو سرباز یا تحریک رشد آنها استفاده خواهند شد.

منطقی به نظر می رسد که از مکمل های آمینو اسید برای سوزاندن چربی استفاده شود. آنها سرشار از عناصر سازنده ضروری هستند ، به ویژه اسیدهایی که آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه ای (BCAA) نامیده می شوند.

  • لوسین
  • ایزولوسین
  • والین

این مکمل ها بهترین قسمت های قابل استفاده پروتئین را در اختیار شما قرار می دهند ، به همین دلیل تولیدکنندگان مکمل های آمینو اسید برای کاهش وزن ادعا می کنند که این ذرات سریعتر جذب می شوند و بنابراین می توانند به شما کمک کنند سنتز پروتئین را زودتر از مثال از تخم مرغ افزایش دهید. سینه مرغ. اما علم این ادعا را تایید نمی کند!

حدس زدن
باید بخواند:

چه نوع پروتئینی برای افزایش سنتز پروتئین در عضلات بهتر است؟

علم چه می گوید؟ چربی سوز آمینو اسید یا نه؟

در مورد کاهش وزن ، ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی زیادی وجود دارد که می تواند نتیجه را تسریع کند. Knockout فوری قوی ترین و قابل اطمینان ترین این مکمل ها است. اما وقتی نوبت به اسیدهای آمینه می رسد که به سوزاندن چربی کمک می کند ، احتمالاً ناامید خواهید شد!

و آنچه شواهد می گوید:

مکمل های BCAA در حین رژیم غذایی کمکی نمی کند. براد دیتر ، محقق و متخصص می گوید مطالعات اخیر نشان داده است که برخی از مزایای مکمل BCAA اشتباه درک شده است. در مطالعات قبلی اشکالاتی وجود داشت که به اشتباه بیان می کردند مصرف BCAA باعث کاهش توده چربی می شود. در واقع ، زمانی که نتیجه اعلام شد زمان مناسب و در نتیجه مناسب نبود.

آمینو اسید به اندازه پروتئین کامل عضله سازی نمی کند

بسیاری از روشهای جدید کاهش وزن بر تمرینات قدرتی به عنوان راهی برای حفظ توده عضلانی در هنگام رژیم های تهاجمی تأکید می کنند. هرچه عضلات بیشتری داشته باشید ، متابولیسم بیشتری نیز خواهید داشت و مشخص می شود که یکی از BCAA ها ، لوسین ، مولکول اصلی مسئول افزایش سنتز پروتئین از طریق مکانیزمی به نام mToR است. این واقعیت که لوسین در غذا باعث عضله سازی می شود مورد بحث قرار نگرفته است ، اما مشخص شده است که BCAA نمی تواند به اندازه پروتئین کامل رشد ماهیچه ها را تحریک کند.

اسیدهای آمینه چربی های پرکالری محسوب می شوند

یکی از حوزه های کنترل کالری که اغلب نادیده گرفته می شود محاسبه ارزش کالری مکمل های آمینو اسید است. هر گرم پروتئین دارای 4 کیلو کالری انرژی است (کربوهیدرات ها نیز). اما چربی به شما انرژی بیشتری می دهد. انرژی 9 کیلو کالری در گرم

اما BCAA ها دارای انرژی بسیار بالایی هستند:

  • والین – 6 کیلو کالری در گرم
  • لوسین – 6.5 کیلو کالری در گرم
  • ایزولوسین – 6.5 کیلو کالری در گرم

هنگام رژیم گرفتن ، باید تمام کالری هایی را که می خورید کنترل و شمارش کنید. عدم توجه به BCAA ها می تواند مصرف کالری شما را به خطر بیندازد. BCAA می تواند اشتها را تحریک کند ، نه اینکه آن را سرکوب کند.

وقتی رژیم کم کالری دارید ، می خواهید تا آنجا که ممکن است گرسنه شوید و مدت بیشتری سیر بمانید. محدود کردن کالری دریافتی ، کلید مجبور کردن اسیدهای چرب به خلاص شدن از شر سلول های چربی است. با محدود نکردن کالری ، چربی سوزی وجود ندارد.

با این حال ، اعتقاد به اینکه یک اسید آمینه چربی سوز است و بررسی آن ، صرف نظر از کالری ، با هدف شما مغایر است. تحقیقات اخیر نشان داده است که آمینو اسیدها اشتها را افزایش می دهند و وقتی تمام تلاش خود را برای کنترل و محدود کردن مصرف غذا انجام دهید ، بدون شک دوست ندارید سریع گرسنه شوید.

اگر پروتئین کافی بخورید ، اسیدهای آمینه هیچ مزیت اضافی برای شما نخواهد داشت.

مکمل های BCAA هیچ فایده ای برای شما ندارند مگر اینکه از رژیم سخت یا کم پروتئین استفاده کنید. اگر به مطالعات نگاه کنید ، تنها مواردی که BCAA به حفظ ماهیچه ها کمک می کند در بیماران سرطانی ، بیماران کلیوی و افراد مبتلا به بی اشتهایی یا بی اشتهایی عصبی است.

همه این گروه ها رژیم های کم پروتئین و کم کالری دارند. برای افراد سالم که پروتئین کافی و کامل مصرف می کنند ، آمینو اسیدها کاربرد چندانی ندارند. مثل این است که آب را به سطل پر از آب اضافه کنید! در مورد انتخاب مکمل های اسید آمینه ، باید بگوییم که هیچ تفاوتی بین گران قیمت و قیمت مناسب وجود ندارد.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید