برای کلسترول چقدر ترنج مصرف کنم؟


ترنج برای کلسترول
در حالی که بسیاری از مردم عادت دارند که کلسترول را چیزی بد بدانند و از آن اجتناب کنند، این تنها بخشی از داستان است. همه افراد کلسترول دارند. در واقع، ما به مقداری کلسترول نیاز داریم: بدن ما از این ماده برای کمک به ساخت سلول ها، ساختن ویتامین ها و تولید هورمون ها استفاده می کند.

اما همه کلسترول ها خوب نیستند و کلسترول بیش از حد می تواند اثرات مضر و بالقوه جدی برای سلامتی داشته باشد. برای کسانی که به دنبال کاهش کلسترول خود هستند، یک گزینه طبیعی که ممکن است بتواند از سطوح پایین تر کلسترول بد حمایت کند ترنج مرکبات است. برای کلسترول چقدر ترنج مصرف کنم؟ دستورالعمل های زیر ممکن است به پاسخ به این سوال کمک کند.

کلسترول خوب (HDL) در مقابل کلسترول بد (LDL)

ممکن است شنیده باشید که مردم در مورد کلسترول “بد” و “کلسترول خوب” صحبت می کنند. تفاوت در چیست؟

لیپوپروتئین های با چگالی کم یا کلسترول LDL، کلسترول «بد» در نظر گرفته می شوند، در حالی که لیپوپروتئین های با چگالی بالا یا کلسترول HDL، کلسترول «خوب» در نظر گرفته می شوند.

کلسترول از دو منبع به دست می آید:

  1. کبد
  2. منابع غذایی (حیوانات)

کبد انسان در واقع تمام کلسترول مورد نیاز بدن ما را تولید می کند. اما ما همچنین کلسترول را از منابع غذایی خارجی دریافت می کنیم. غذای حیوانات مانند گوشت، مرغ و لبنیات حاوی کلسترول است. بسیاری از این محصولات غذایی همچنین دارای چربی های اشباع شده و چربی های ترانس هستند که می توانند سطح کلسترول را در بدن شما افزایش دهند. به طور مشابه، چربی های اشباع موجود در روغن های خاص (روغن هایی که اغلب در محصولات پخته شده یا دسرها، از جمله روغن پالم، روغن هسته خرما و روغن نارگیل یافت می شوند) نیز می توانند سطح کلسترول بد را در بدن فرد افزایش دهند.

بسیاری از کارآزمایی‌های بالینی نشان داده‌اند که مصرف خوراکی عصاره روغن ترنج مرکبات (گرفته‌شده از گیاه مرکبات ترنج که در ایتالیا رشد می‌کند) هم سطح کل کلسترول و هم سطح کلسترول بد لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را در افراد مبتلا به کلسترول بالا کاهش می‌دهد. عوارض جانبی کم حتی برخی از مطالعات نشان داده اند که ترنج به افزایش سطح کلسترول خوب کمک می کند، به مدیریت سطح قند خون کمک می کند و ممکن است به محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی کمک کند، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ترنج، مانند اکثر مرکبات، حاوی فلاونوئیدها، ترکیباتی با آنتی اکسیدان است که تاثیر مثبتی بر سلامت سیستم ایمنی، بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی و سطح کلسترول دارد. ترنج ممکن است به ویژه به عنوان راهی برای کاهش سطح کلسترول LDL موثر باشد زیرا حاوی غلظت منحصر به فرد بالایی از فلاونوئیدها (مانند نئوریوسیترین، نارینژین، نئوهسپریدین و دیگران) با ارتباط شناخته شده با سلامت قلب و عروق است.

برای کلسترول چقدر ترنج مصرف کنم؟

آیا ترنج می تواند به کاهش کلسترول کمک کند؟ بله: تحقیقات از مکمل ترنج به عنوان راهی برای کمک به کاهش کلسترول بد و کلسترول کلی حمایت می کند. اما سوال بعدی که ممکن است بپرسید این است که “برای کلسترول چقدر ترنج مصرف کنم؟”

با در نظر گرفتن این موضوع، بررسی متون علمی نشان می دهد که به طور کلی، دوز توصیه شده عصاره ترنج برای مدیریت کلسترول در بزرگسالان از 500 میلی گرم تا 1000 میلی گرم در روز متغیر است. مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های ترنج در بزرگسالانی که مکمل‌های ترنج را به صورت خوراکی در دوره‌های زمانی بین 30 روز تا شش ماه مصرف کرده‌اند، به خوبی قابل تحمل است.

مانند تمام مکمل ها، مهم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی در مورد افزودن یا تغییر هر مکملی صحبت کنید. مطمئن شوید که توصیه های پزشک خود را برای درمان سطح کلسترول خود دنبال کنید و دوز مناسب را متناسب با نیازها و شرایط سلامت فردی پیدا کنید. همچنین می‌توانید درباره این موضوع در وبلاگ Natural Healthy Concepts بیشتر بخوانید، جایی که در مورد چگونگی انتخاب بهترین مکمل ترنج بحث می‌کنیم.



Source link