شربت ضد انگل قوی برای کودکان و بزرگسالان


اسهال، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم، کاهش وزن غیر قابل توجیه، ضعف و خستگی، بی‌خوابی و افزایش اشتها می‌تواند نشانه ابتلا به انگل در کودکان یا نوجوانان باشد. خوشبختانه داروهای ضد انگل به خوبی می‌توانند موجب درمان مشکلات ناشی از انگل شوند. انگل‌ها ارگانیسم‌هایی هستند که در یک ارگانیسم دیگر یعنی بدن یک میزبان زندگی کرده، رشد می‌کنند و به میزبان خود آسیب می‌رسانند. پیرانتل پاموات، پیروینیوم پاموات و پی پرازین از جمله بهترین داروهای ضد انگل یا شربت ضد انگل هستند. همچنین قرص‌های مبندازول و آلبندازول نیز برای درمان انگل بسیار موثر عمل می‌کنند. در این مقاله با شربت ضد انگل قوی برای کودکان و بزرگسالان آشنا خواهید شد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

شربت پیروینیوم پاموات؛ شربت ضد انگل قوی برای کودکان

پیروینیوم پاموات یک شربت ضد انگل است که برای درمان کرم‌های لوله‌ای به خصوص کرمک کاربرد دارد. مصرف این دارو مانع می‌شود تا انگل بتواند کربوهیدرات‌های اگزوژن را مورد استفاده قرار دهد و بنابراین انگل از بین می‌رود. شربت پیروینیوم پاموات بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بزرگسالان هم می‌توانند از آن استفاده کنند. عوارض جانبی شربت ضد انگل پیروینیوم پاموات می‌تواند شامل درد شکم، حالت تهوع، اسهال، استفراغ و سردرد باشد که البته در موارد نادر رخ می‌دهند.

انگل

مقدار مصرف شربت پیروینیوم پاموات

مقدار مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک بر اساس سن و وزن شخص تجویز شود. اما به طور کلی به شرح زیر است:

  • به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن 11 میلی‌گرم

البته دوز مصرفی حداکثر تا 1 گرم می‌تواند باشد. گاهی لازم است که پس از دو هفته مجددا مصرف از سر گرفته شود تا بیماری به طور کامل مداوا شود.

شربت پی پرازین؛ قویترین داروی ضد کرمک برای کودکان

برای درمان کرمک، کرم گرد یا آسکاریازیس می‌توان از شربت ضد انگل پی پرازین استفاده کرد. اگر به دنبال اسم شربت کرمک در کودکان هستید، همین شربت پیپرازین را می‌توانیم به شما معرفی کنیم. این شربت در رده شربت ضد انگلهای قوی برای کودکان قرار می‌گیرد. این دارو موجب فلج انگل و دفع آن از بدن می‌شود. البته این شربت از شربت ضد انگلهای قوی برای بزرگسالان نیز می‌تواند باشد. قبل از استفاده از این دارو اگر فرد اختلال کلیوی یا سابقه تشنج دارد حتما باید پزشک را در جریان قرار دهد.

مقدار مصرف شربت ضد انگل پی پرازین

پزشک باید تعیین کند که مقدار مصرف این شربت ضد انگل چقدر باشد. برای کودکان دوز این دارو بر اساس سن تعیین می‌شود. به طور کلی مقدار مصرف برای اطفال به شرح زیر است:

  • کودکان تا 2 سال: هر 4 ساعت 600 میلی‌گرم برای 3 دوز در یک روز
  • کودکان 2 تا 8 سال: هر 6 ساعت 1.2 گرم برای 2 دوز در یک روز
  • 8 تا 14 سال: هر 4 ساعت 1.2 گرم برای 3 دوز در یک روز

افراد بالای 14 سال و بزرگسالان طبق دستور زیر می‌توانند این شربت برای انگل را مورد استفاده قرار دهند:

  • هر 4 ساعت یکبار 1.8 گرم برای 3 دوز در یک روز

ممکن است دو هفته بعد نیاز به تکرار دارو وجود داشته باشد تا انگل به طور کامل از بین برود؛ نظر پزشک در اولویت است.

پی پرازین

پیرانتل پاموات از بهترین شربت ضد انگلهای قوی

برای درمان کرمک یا کرم گرد، از جمله شربت ضد انگلهای قوی برای کودکان و بزرگسالان می‌توانیم به شربت پیرانتل پاموات اشاره کنیم که یک شربت ضد انگل به حساب می‌آید. در زمان استفاده از این دارو یا دیگر داروهای ضد انگل، شستن لباس‌های خواب یا رختخواب‌ها برای جلوگیری از عود مجدد بیماری برای کودکان و بزرگسالان توصیه می‌شود. این دارو باعث تغییر رنگ مدفوع خواهد شد. بی‌خوابی، اسهال، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، بی‌اشتهایی، خواب آلودگی و … ممکن است از عوارض این دارو برای برخی از افراد باشد.

مقدار مصرف شربت پیرانتل پاموات

مقدار مصرف این شربت ضد انگل نیز توسط پزشک باید تعیین شود اما به طور کلی به شرح زیر است:

  • برای کودکان بالای 2 سال: 11 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هر 2 هفته برای 2 دوز
  • برای بزرگسالان: 11 میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن هر 2 هفته برای 2 دوز

دقت کنید که این شربت ضد انگل برای مصرف کودکان زیر 2 سال تائید نشده است. همچنین مصرف در هر روز برای کودکان و بزرگسالان نباید بیش از 1 گرم در هر دوز باشد.

پیرانتل پاموات

قرص مبندازول؛ قویترین داروی ضد انگل

بهترین شربت ضد انگلهای قوی برای بزرگسالان و کودکان را به شما معرفی کردیم. اگر به دنبال قرص ضد انگل هستید می‌توانید قرص مبندازول را استفاده کنید. مبندازول یک داروی ضد کرم است و عفونت‌های ناشی از کرم‌های نخی، گرد، شلاقی و قلاب‌دار را درمان می‌کند.

مقدار مصرف مبندازول

مطابق دستور پزشک باید از قرص مبندازول استفاده شود اما دستور کلی به شرح زیر است:

  • بزرگسالان: 100 میلی‌گرم 2 بار در روز تا 3 روز
  • کودکان 2 سال و بیشتر از 2 سال: 100 میلی‌‎گرم 2 بار در روز تا 3 روز

دستور بالا بیشتر برای درمان آسکاریس است اما برای درمان کرمک نیز مقدار مصرف همین است اما 100 میلی‌گرم به صورت تک دوز باید مصرف شود و بعد 2 هفته بعد مجددا تکرار گردد.

مبندازول

قرص آلبندازول

برای درمان برخی عفونت‌های انگلی از داروی ضد کرم آلبندازول می‌توان به عنوان قویترین داروی ضد انگل استفاده کرد. کرم سوزنی، کرم گرد و کرم قلاب‌دار را با این دارو می‌توان از بین برد. در واقع آلبندازول طیف گسترده‌ای از عفونت‌های انگلی را درمان می‌کند. اثرگذاری این دارو در صورت مصرف همزمان با غذاهای چرب افزایش می‌یابد. معده‌درد، حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه و سردرد از عوارض جانبی آلبندازول می‌تواند باشد.

مقدار مصرف قرص آلبندازول

همانند شربت ضد انگل قرص ضد انگل را نیز مطابق دستور پزشک باید مورد استفاده قرار داد. در حالت کلی دستور مصرف برای کودکان و بزرگسالان به شرح زیر است:

  • به صورت خوراکی به صورت تک دوز یا در دوزهای منقسم در یک دوره خاص

مقدار دقیق مصرف این دارو بر اساس سن افراد باید مشخص شود.

کلام پایانی در مورد شربت ضد انگل قوی

بهترین شربت ضد انگلهای قوی برای کودکان و بزرگسالان در این مقاله از به شما معرفی شد. برای خرید شربت ضد انگل قوی می‌توانید به صورت حضوری به داروخانه دکتر حق نژاد (مثبت سبز) مراجعه نمایید. در پایان اگر پرسشی دارید می‌توانید در کامنت‌ها از ما بپرسید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم. مثبت سبز دوستدار سلامتی شماست.