چگونه سلامت مغز را بهبود ببخشیم


سلامت مغز

چگونه می توان سلامت مغز را بهبود بخشید؟ ما نمی توانیم مغزمان را با غذاهای سالم تغذیه کنیم. یا آن را مجبور به انجام تمرینات فشاری کنید. با این حال، بسیاری از ورزش‌ها و انتخاب‌های سبک زندگی سلامت عمومی را تقویت می‌کنند و سلامت مغز را بهبود می‌بخشند.

11 تا 17 مارس 2024، هفته آگاهی از مغز است. زمان بسیار خوبی است تا به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا مغز خود را سالم تر کنید. نکاتی در مورد چگونگی بهبود سلامت مغز را بخوانید تا بتوانید هوشیار بمانید و از شرایط شناختی جلوگیری کنید.

چگونه سلامت مغز را بهبود ببخشیم

انجام تمرینات ذهنی: تمرینات ذهنی با تقویت اتصالات سلول های عصبی، مغز را تیز نگه می دارد. آنها همچنین ممکن است سلول های مغزی جدیدی تولید کنند، از از دست دادن سلول جلوگیری کنند و انعطاف پذیری عصبی را تقویت کنند. تمرینات محرک شامل خواندن، نقاشی، حل پازل و غیره است.

انجام تمرینات بدنی: ورزش بدنی نیز سلامت مغز را افزایش می دهد. گردش خون را در مغز تقویت می کند که از فرآیندهای فکری پشتیبانی می کند. سلول های مغز را تولید می کند و ارتباطات سلول های مغز را تقویت می کند. همچنین استرس را کاهش می دهد.

رژیم غذایی سالم داشته باشید: غذاهای مغذی از سلامت مغز حمایت می کنند. افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کنند، میزان پایینی از اختلالات شناختی دارند. غذاهای توصیه شده شامل ماهی، سبزیجات، آجیل، میوه ها، پروتئین های گیاهی و چربی های سالم است.

ترک سیگار: ماده خاکستری نقش مهمی در عملکرد مغز دارد. سیگار کشیدن باعث تحلیل رفتن ماده خاکستری می شود و خطر زوال عقل را افزایش می دهد. برای اطمینان از سلامت مغز در طول زندگی خود، سیگار را ترک کنید.

مراقب سلامت روان خود باشید: افراد مبتلا به مشکلات سلامت روان علائم عملکرد شناختی ضعیف را نشان می دهند و در معرض خطر ابتلا به زوال عقل در سنین بالا هستند. شما می توانید با خواب زیاد و انجام تمرینات ذهنی، سلامت روان را بهبود ببخشید.

از محافظ سر استفاده کنید: آسیب های سر می تواند منجر به مشکلات شناختی شود. هنگام انجام فعالیت های بالقوه خطرناک مانند دوچرخه سواری و موتورسیکلت و اسکیت بورد با استفاده از کلاه ایمنی از سر خود محافظت کنید.

مدیریت فشار خون: فشار خون بالا با کاهش قدرت شناختی در سنین بالا مرتبط است. چندین تغییر در شیوه زندگی می تواند فشار خون را تحت کنترل نگه دارد. به طور منظم ورزش کنید، استرس را کاهش دهید، رژیم غذایی سالم داشته باشید و مصرف الکل را برای سلامت مغز و قلب بهینه محدود کنید.

از نظر اجتماعی فعال باشید: فعالیت اجتماعی استرس را کاهش می دهد و باعث تحریک فکری می شود. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از نظر اجتماعی با دیگران تعامل دارند، سرعت کاهش حافظه را کاهش می‌دهند.

بهبود سطح قند خون: دیابت به سلول های عصبی و رگ های خونی آسیب می رساند که می تواند منجر به مشکلات حافظه، یادگیری و خلق و خو شود. با کنترل قند خون می توانید از دیابت جلوگیری کنید. برنامه غذایی منظمی داشته باشید و از غذاهایی که قند، کالری، نمک و چربی های ناسالم زیادی دارند اجتناب کنید.

مدیریت کلسترول: کلسترول بالا ممکن است سطح آمیلوئید را افزایش دهد. آمیلوئیدها پروتئین هایی هستند که به زوال عقل کمک می کنند. یک رژیم غذایی سالم و ورزش روتین کلسترول را تحت کنترل نگه می دارد.

مکمل ها را مصرف کنید: چندین مکمل می توانند به عملکرد شناختی کمک کنند. محصولات پیشنهادی عبارتند از:

· تقویت مغز Nutritional Frontiers: این مکمل ترکیبی از عصاره های گیاهی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی را ارائه می دهد که از عملکرد شناختی پشتیبانی می کنند.

· Terry Naturally CuraMed Brain: این مکمل گیاهی و تغذیه ای حاوی رزماری، مریم گلی، کورکومین و ویتامین D برای مدیریت حافظه از دست دادن حافظه و حمایت از شناخت و عملکرد مغز است.

مغز بدون شک یکی از مهم ترین اعضای بدن است. یک رژیم غذایی مغذی، فعالیت ذهنی و بدنی، و تغییرات سبک زندگی سالم از سلامت مغز در حال حاضر و آینده پشتیبانی می کند. برای حفظ سلامت مغز خود چه می کنید؟



Source link