چگونه ورزش سلامت روان را بهبود می بخشد؟ » سبک زندگی سالم


ورزش فقط برای هیکل های مجسمه سازی شده نیست. راه‌های شگفت‌انگیزی که ورزش می‌تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، استرس را کاهش دهد و سلامت روانی کلی را بهبود بخشد، بیابید. یاد بگیرید چگونه بدن خود را برای داشتن ذهنی شادتر حرکت دهید.

امتیاز کلیدی

  • ورزش مواد شیمیایی احساس خوبی را آزاد می کند که با استرس و اضطراب مبارزه می کند.
  • فعالیت بدنی باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس می شود و به دیدگاه مثبت تری منجر می شود.
  • ورزش منظم کیفیت خواب را بهبود می بخشد که برای سلامت ذهنی حیاتی است.
  • ورزش می تواند ابزار قدرتمندی برای مدیریت علائم افسردگی و ADHD باشد.
  • یافتن فعالیت هایی که از آن لذت می برید، ورزش را به یک عادت پایدار برای سلامت روانی بهتر تبدیل می کند.

معرفی

همه ما می دانیم که ورزش برای سلامت جسمانی ما مفید است، اما آیا می دانستید که می تواند برای ذهن شما نیز معجزه کند؟ چگونه ورزش سلامت روان را بهبود می بخشد؟

پاسخ در تداخل بین بدن و مغز ما نهفته است. کفش‌های ورزشی خود را ببندید و برای کشف روش‌های مبتنی بر علم آماده شوید که ورزش می‌تواند سلاح مخفی شما برای شادتر و سالم‌تر باشد.

چگونه ورزش سلامت روان را بهبود می بخشد؟

علم پشت قدرت تقویت خلق و خوی ورزش بسیار جذاب است. در اینجا چند روش کلیدی وجود دارد که این کار جادویی خود را انجام می دهد.

چگونه ورزش سلامت روان را بهبود می بخشد؟چگونه ورزش سلامت روان را بهبود می بخشد؟

ترشح اندورفین

ورزش باعث ترشح اندورفین می شود، مواد شیمیایی طبیعی که حس خوبی در مغز شما ایجاد می کند. این اندورفین ها دارای خواص بهبود دهنده خلق و خو و کاهش استرس هستند و به شما احساس شادی، آرامش و آمادگی برای مقابله با هر چیزی را می دهند.

کیفیت خواب را بهبود می بخشد

مبارزه با خواب؟ ورزش می تواند شوالیه شما در زره درخشان باشد. فعالیت بدنی منظم با کمک به خواب سریع‌تر و خواب راحت‌تر، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

هنگامی که به خوبی استراحت می کنید، برای مدیریت استرس و احساسات مجهزتر هستید، که منجر به ذهنی شادتر و سالم تر می شود.

عزت نفس خود را تقویت کنید

رسیدن به اهداف تناسب اندام، چه دویدن 5K یا تسلط بر ژست یوگا، به شما احساس موفقیت واقعی می دهد.

این باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس شما می شود و به شما احساس قدرت و آمادگی برای رویارویی با دنیا می دهد.

ارتباط اجتماعی

ورزش کردن با دوستان یا پیوستن به یک کلاس تناسب اندام گروهی فقط یک راه سرگرم کننده برای حفظ انگیزه نیست. همچنین یک راه عالی برای مبارزه با تنهایی و انزوا است.

ارتباطات اجتماعی برای سلامت روان بسیار مهم است و ورزش فرصتی عالی برای ایجاد و تقویت روابط است.

مدیریت سلامت روان

ورزش فقط یک تقویت کننده خلق و خو نیست. همچنین می تواند ابزار ارزشمندی برای مدیریت علائم بیماری های روانی مانند افسردگی، اضطراب و ADHD باشد.

مطالعات نشان داده اند که فعالیت بدنی منظم می تواند به طور قابل توجهی علائم را کاهش دهد و بهزیستی کلی را بهبود بخشد.

تقویت خلق و خو

احساس ناراحتی می کنی؟ کفش های خود را ببندید و به پیاده رو ضربه بزنید. ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می شود، تقویت کننده خلق و خوی طبیعی مغز ما.

این مواد شیمیایی «احساس خوب» با هورمون‌های استرس مانند کورتیزول مبارزه می‌کنند و به شما احساس انرژی و خوش‌بینی می‌دهند. آن را به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی بدون عوارض جانبی در نظر بگیرید.

رام کردن جانور اضطراب:

آیا احساس غرق شدن در نگرانی و اضطراب می کنید؟ ورزش می تواند واحه آرامش شما باشد. فعالیت بدنی یک تسکین دهنده استرس طبیعی است که سطح هورمون های استرس را در بدن شما کاهش می دهد و باعث آرامش می شود.

همچنین می تواند نوعی حواس پرتی باشد که ذهن شما را از افکار منفی دور می کند و به شما امکان می دهد روی لحظه حال تمرکز کنید. به آن به عنوان یک جلسه مراقبه کوچک در حرکت فکر کنید!

مدیریت ترن هوایی ADHD

اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) می تواند چالش برانگیز باشد، اما ورزش می تواند تا حدودی تسکین دهد. فعالیت بدنی به تنظیم سطح دوپامین در مغز کمک می کند که نقش کلیدی در تمرکز، توجه و کنترل تکانه ایفا می کند.

بنابراین، چه یک پیاده روی سریع باشد یا یک بازی تگ بازی، حرکت کنید و تأثیر آرام بخش ورزش را بر علائم ADHD خود تجربه کنید.

پیدا کردن شیار تناسب اندام خود

زیبایی ورزش در این است که در همه شکل ها و اندازه ها وجود دارد. بدون عضویت در باشگاه، تجهیزات فانتزی، یا روال سختگیرانه مورد نیاز است.

فعالیتی را پیدا کنید که واقعاً از آن لذت می برید، خواه رقص، شنا، پیاده روی یا حتی باغبانی. نکته کلیدی این است که بدن خود را به گونه ای حرکت دهید که احساس خوبی داشته باشد و شما را شاد کند.

به یاد داشته باشید، ثبات کلیدی است، بنابراین آهسته شروع کنید و به تدریج سطح فعالیت خود را افزایش دهید.

ورزش برای همه

زیبایی این است که برای همه، صرف نظر از سطح تناسب اندام یا توانایی، قابل دسترسی است. برای بهره مندی از مزایای آن، نیازی به تبدیل شدن به یک موش ورزشی ندارید. در اینجا چند نکته برای شروع آورده شده است.

  • رقص، شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری – امکانات بی پایان هستند. چیزی را انتخاب کنید که به نظرتان سرگرم کننده و جذاب است، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که به آن پایبند باشید.
  • سعی نکنید یک شبه از کاناپه به دونده ماراتن بروید. با تمرینات کوتاه و قابل کنترل شروع کنید و به تدریج مدت و شدت آن را افزایش دهید.
  • زمان ورزش منظم را در روز خود برنامه ریزی کنید، درست مانند هر قرار ملاقات مهم دیگری. ثبات کلیدی برای به دست آوردن مزایای بلند مدت است.
  • زیاد به خود فشار نیاورید. به سیگنال های بدن خود توجه کنید و در صورت نیاز روزهای استراحت را در نظر بگیرید.

سوالات متداول

برای بهبود سلامت روانم به چه میزان ورزش نیاز دارم؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت هوازی با شدت شدید در هفته، همراه با فعالیت های تقویت کننده عضلات در دو یا چند روز را توصیه می کند. با این حال، حتی مقدار کمی از فعالیت می تواند تفاوت ایجاد کند. با آنچه می توانید مدیریت کنید شروع کنید و به تدریج مدت و شدت آن را افزایش دهید.

چه نوع ورزش هایی برای سلامت روان بهترین هستند؟

هر فعالیتی که از آن لذت می برید به حساب می آید. کاردیو، تمرینات قدرتی، ورزش های گروهی و فعالیت های فردی – آنچه را که بدن و روح شما را حرکت می دهد، پیدا کنید.

آیا ورزش می تواند به افسردگی کمک کند؟

اگرچه جایگزینی برای کمک حرفه ای نیست، اما می تواند ابزار قدرتمندی برای مدیریت علائم افسردگی باشد. با پزشک خود در مورد گنجاندن آن در برنامه درمانی خود صحبت کنید.

اگر انگیزه ورزش نداشته باشم چه؟

از کوچک شروع کنید و پیشرفت خود را جشن بگیرید. دوستی پیدا کنید، به کلاس تناسب اندام گروهی بپیوندید یا در حین حرکت به موسیقی شاد گوش دهید. آن را سرگرم کننده و با ارزش کنید.

افکار نهایی من

ورزش فقط مربوط به فیزیک بدنی و ماهیچه های فشرده نیست. این در مورد پرورش رفاه ذهنی شما است.

از تسکین استرس گرفته تا افزایش خلق و خو و ایجاد اعتماد به نفس، مزایای آن بی پایان است. بنابراین، کفش‌های ورزشی خود را ببندید، از در بیرون بروید و قدرت حرکت را در آغوش بگیرید.

به یاد داشته باشید، بهبود سلامت روان شما با یک مرحله شروع می شود.





Source link