کربوکسی تراپی چیست و چرا باید به سراغ آن رفت؟


هنر انقلابی کربوکسی تراپی راز داشتن پوستی کانتور و بدون عیب را آشکار می کند. این شگفتی شگفت انگیز غیرجراحی با آزاد کردن قدرت دی اکسید کربن، توجه علاقه مندان به زیبایی در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. اما کربوکسی تراپی دقیقا چیست و چرا باید در این فعالیت تغییر دهنده زندگی شرکت کنید؟

این مقاله به طور گسترده کربوکسی تراپی، فواید آن و نحوه عملکرد درمان را پوشش می دهد و خود را در پوست برجسته می کند.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک روش پزشکی است که شامل تزریق دی اکسید کربن (CO2) به بافت زیر جلدی برای اهداف درمانی است. سوزن های کوچک معمولاً برای رساندن گاز به قسمت های خاص بدن استفاده می شوند. این بر اساس این ایده است که تزریق CO2 به بدن باعث افزایش اکسیژن رسانی و جریان خون می شود که می تواند تأثیر مثبتی بر پوست و بافت های اطراف داشته باشد.

در درماتولوژی و پزشکی زیبایی، اغلب به دلایل مختلفی استفاده می شود، از جمله:

  • بازسازی پوست: افزایش اکسیژن رسانی و جریان خون می تواند خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد، تولید کلاژن را تحریک کند و ظاهر چین و چروک و خطوط ریز را کاهش دهد.
  • از بین بردن سلولیت: با بهبود جریان خون و پیشبرد تجزیه سلول های چربی، کربوکسی تراپی ممکن است به کاهش حضور سلولیت کمک کند.
  • کاهش وزن: تزریق CO2 به طور بالقوه می تواند سلول های چربی را پاره کند و چربی موضعی در بازوها، ران ها و شکم را کاهش دهد.
  • بهبود اسکار: کربوکسی تراپی با تشویق به بازسازی بافت و تولید کلاژن، نویدبخش بهبود ظاهر اسکارها شده است.
  • حلقه های سیاه زیر چشم: سیاهی زیر چشم ممکن است به دلیل افزایش اکسیژن رسانی و جریان خون کمتر مشخص شود.

توصیه می شود در صورت داشتن هر یک از شرایط ذکر شده در بالا، از متخصص پوست ماهر برای معاینه جامع و توصیه های درمانی مناسب استفاده کنید. شما به راحتی می توانید آنها را در موتور جستجوی دلخواه خود جستجو کنید. برای مثال، «best Carboxytherapy near me» را تایپ کنید و موتور جستجو همه گزینه‌های موجود را فهرست می‌کند. بهتر است یک متخصص پوست با رتبه بندی و بررسی خوب انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از رزرو قرار، تحقیق خود را انجام دهید.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چگونه کار می کند؟

سلولیت، آثار کششی و حلقه های تیره زیر چشم را می توان تا حدودی به دلیل گردش خون ناکافی دانست. گلبول های قرمز اکسیژن را به بافت ها منتقل می کنند و در مقابل دی اکسید کربن را جمع آوری می کنند زیرا سلول ها دی اکسید کربن را به عنوان یک محصول جانبی آزاد می کنند. در نهایت، ریه ها دی اکسید کربن جمع شده را بیرون می دهند. بنابراین، ارتقاء سلامت کلی پوست و پرداختن به این مسائل نیاز به بهبود جریان خون دارد.

کربوکسی تراپی از طریق یک مکانیسم جدید، واکنش بدن را از طریق درک کاهش سطح اکسیژن تحریک می کند. زیر چشم باعث افزایش دی اکسید کربن می شود که باعث می شود بدن ناحیه تحت درمان را با اکسیژن پر کند. این روش جریان خون را افزایش می دهد، گردش خون را بهبود می بخشد و تولید کلاژن را تشویق می کند.

علاوه بر این، تزریق کربوکسی تراپی با کمک به حذف سموم، از سیستم ایمنی و لنفاوی حمایت می کند. ناحیه تحت درمان با افزایش جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کند که باعث می‌شود سلول‌های پوست زیر چشم بهتر دیده شوند و کار کنند. بنابراین، می تواند نگرانی هایی مانند کیسه های تیره زیر چشم را برطرف کند و رنگ ناهموار پوست را متعادل کند.

مزایای کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی مزایای مختلفی دارد، از جمله کاهش سلولیت، که اشاره به چربی زیر پوست دارد که باعث ایجاد ظاهری توده ای می شود. این درمان می تواند بدن را با تمرکز بر روی نواحی پر از چربی خاص حجاری کند. کربوکسی تراپی با تزریق دی اکسید کربن به این نواحی باعث سفت شدن پوست و کاهش تعداد سلول های چربی می شود. اغلب همراه با لیپوساکشن استفاده می شود که چربی و پوست اضافی را برای کانتورینگ کامل بدن از بین می برد.

علاوه بر این، کربوکسی تراپی به طور موثر علائم کشش را پنهان می کند. تزریق دی اکسید کربن سلول های فیبروبلاست را که مسئول ایجاد کلاژن، الاستین و خورنده هیالورونیک هستند، تقویت می کند. این مواد باعث کاهش سایز استرچ‌ک‌ها و حمایت از تاری آن‌ها می‌شوند و ترکیب بهتری با پوست اطراف ایجاد می‌کنند.

کربوکسی تراپی گردش خون را با تزریق گاز، تشویق به توسعه عروق خونی جدید و گسترش عروق موجود بهبود می بخشد. این اغلب با درمان های دیگر ترکیب می شود تا بهبود زخم های مزمن ناشی از بیماری هایی مانند دیابت و بیماری شریان محیطی را تسریع بخشد. علاوه بر این، در درمان آلوپسی، وضعیتی که با ریزش مو ناشی از یک اختلال خود ایمنی مشخص می شود، کارایی را نشان می دهد.

از دیگر مزایای کربوکسی تراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خیلی طول می کشد؛ حدود شش ماه مزایایی را خواهید دید.
  • نسبت به سایر گزینه ها هزینه کمتری دارد.
  • سریع و غیر تهاجمی است
  • هیچ زمان حاشیه ای وجود ندارد

بعد از کربوکسی تراپی چه انتظاری باید داشت؟

از آنجایی که بافت اسکار فاقد اعصاب است، کربوکسی تراپی اغلب یک فرآیند بدون درد برای درمان علائم کشش و اسکار است. از آنجایی که علائم کشش در طول درمان بزرگ می شوند، ممکن است یک احساس خارش مختصر وجود داشته باشد، اما معمولاً در عرض حدود 5 دقیقه از بین می رود.

برای کسانی که از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و تجمع چربی استفاده می کنند، گاز در حال گسترش در طول تزریق ممکن است باعث شود فشاری مشابه با آنچه در طول آزمایش فشار خون احساس می کنند، احساس کنند.

به دلیل افزایش گردش خون ناشی از گاز دی اکسید کربن، مناطق تحت درمان ممکن است تا 24 ساعت پس از عمل احساس گرما و گزگز داشته باشند. با این وجود، افراد باید بتوانند پس از اتمام فرآیند به فعالیت های عادی خود بازگردند.

نکات احتیاطی برای کربوکسی تراپی

همه نمی توانند با خیال راحت از کربوکسی تراپی استفاده کنند. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید، از این درمان خودداری کنید:

  • در حال حاضر در انتظار یا پرستاری
  • ناهنجاری های لخته شدن خون
  • یک بیماری شدید قلبی
  • سکته
  • فشار خون بالا درمان نشده
  • عفونت فعال
  • قانقاریا
  • تب
  • نارسایی کلیه

مدت زمان کربوکسی تراپی چقدر است؟

کربوکسی تراپی یک گزینه درمانی نسبتا کوتاه است که 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. برنامه ریزی جلسات هفتگی به شما این امکان را می دهد که با درمانگر خود کار کنید و زمان های مناسب قرار ملاقات را کشف کنید.

درمان اغلب در چندین جلسه انجام می شود تا بهترین اثر را به دست آورد. تعداد معمول جلسات بیمار 7 تا 10 جلسه است. با این حال، این ممکن است بسته به ترجیحات بیمار متفاوت باشد.

جلسات نگهداری یا نگهداری توصیه می شود تا مزایای جوانسازی درمان پس از مجموعه اولیه جلسات حفظ شود. این روش‌ها معمولاً هر ۲ تا ۴ ماه یکبار توصیه می‌شوند تا پوست محکم و زیبا به نظر برسد.

نتیجه

کربوکسی تراپی یک روش پیشرفته و کم خطر است که به طور قابل توجهی برای افرادی که به دنبال احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتر در پوست خود هستند، مفید است.

این بازی با رفع موفقیت آمیز مسائل مختلف از جمله علائم کشش، کیسه های تیره زیر چشم، سلولیت، خطوط ریز و چین و چروک و حتی طاسی، بازی را متحول می کند.