گیاه براهمی گریتا را برای کمک به زوال ذهنی و زوال عقل – شفابخش اوراکل به خاطر بسپارید


Bacopa monniera، که بیشتر به عنوان شناخته می شود براهمی، در طب سنتی آیورودا به خوبی شناخته شده است. این گیاه خزنده است که در مناطق مرطوب و باتلاقی در سراسر هند یافت می شود. در میان تمام درمان‌های گیاهی هندی، براهمی به عنوان گیاه دارویی برتر برای درمان مشکلات مغزی و زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن و همچنین برای بهبود فرآیندهای یادگیری و حافظه در نظر گرفته می‌شود.

گیاه برهمی استثنایی است زیرا غیر سمی است و برای انواع بدن مناسب است. به طور خاص، پزشکان هندی دریافتند که سیستم عصبی بیشترین سود را از اثرات براهمی می برد و این از طریق موفقیت شیوه های پزشکی باستانی در طول سه هزار سال گذشته آموخته شد.

آنها کشف کردند که براهمی حاوی دو ماده فعال اصلی، Bacosides A و B است. در مغز، اثرات این مواد برای افزایش متابولیسم سلولی و سنتز پروتئین جدید، به ویژه برای سلول‌های نواحی مغز مرتبط با یادآوری طولانی‌مدت که در آن یادگیری است، بود. و حافظه متمرکز است.

اثرات براهمی می تواند برای هرکسی که مایل است قدرت یادآوری و تمرکز خود را تحریک کند مفید باشد. اگرچه نشان داده شده است که براهمی در درمان زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن و مشکلات تمرکز ناشی از استرس مفید است، اما در مواردی که وضعیت سلامتی وجود ندارد، بلکه فقط میل به بهبود قدرت تفکر وجود دارد، ممکن است مفید باشد. برای افراد مسنی که امیدوار به بازیابی حافظه هستند مناسب است.

منفعت براهمی بر دمنتیا

طیف گسترده ای از گیاهان محافظ عصبی در آیورودا گزارش شده است. Brahmi، Bacopa monnieri یک گیاه نوتروپیک آیورودا است که از زمان های قدیم به عنوان موثر در اختلالات عصبی شناخته شده است. رویکردهای متعددی از جمله ترکیبات طبیعی و مصنوعی علیه بیماری آلزایمر به کار گرفته شده است. آمیلوئید بتا و تاو پروتئین‌های بارز چندین اختلال عملکرد عصبی هستند که منجر به بیماری آلزایمر می‌شوند. تاو یک پروتئین مرتبط با میکروتوبول است که در پیشرفت بیماری آلزایمر نقش دارد. تولید گونه‌های اکسیژن واکنش، افزایش التهاب عصبی و سمیت عصبی، اختلالات فیزیولوژیکی عمده مرتبط با دانه‌های تاو هستند که منجر به زوال عقل و نقص‌های رفتاری می‌شود.

Bacoside A، Bacoside B، Bacosaponins، Betulinic acid و غیره؛ جزء فعال زیستی براهمی متعلق به خانواده های شیمیایی مختلف هستند. هر جزء شیمیایی شناخته شده نقش مهمی در محافظت عصبی دارد. خواص محافظت کننده عصبی براهمی و اجزای زیست فعال آن از جمله کاهش ROS، التهاب عصبی، مهار تجمع آمیلوئید بتا و بهبود رفتار شناختی و یادگیری.

در اینجا بر اساس مطالعات قبلی، ما نقش مهاری براهمی را در برابر سمیت با واسطه تاو فرض می‌کنیم. مطالعات کلی به این نتیجه رسیده اند که براهمی می تواند به عنوان یک فرمولاسیون سرب برای درمان بیماری آلزایمر و سایر اختلالات عصبی استفاده شود.

مطالعات پژوهشی

محققان با شواهدی به دست می‌آیند که گیاهانی مانند براهمی، مرتبط با سیستم پزشکی آیورودا، می‌توانند به پیشگیری از بیماری آلزایمر و حفظ قوای ذهنی فرد کمک کنند. اگرچه دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث آلزایمر می شود، اما مبتلایان به التهاب مغز، رسوبات آمیلوئید بتا، آثار فلزات سنگین و علائم استرس اکسیداتیو را تجربه می کنند.

به گفته کان استاگ، مدیر شرکت براهمی، یک گیاه نیمه آبزی، بر روی همه اینها عمل می کند. موسسه ملی طب مکمل (NICM) درگیر در آزمایشات در حال انجام در موسسه علوم مغز دانشگاه فناوری سوئینبرن (BSI) گفت: اثر ضد التهابی دارد، آنتی اکسیدان است و فلزات سنگین و بتا آمیلوئید را جمع‌آوری و حذف می‌کند.
دو کارآزمایی با عصاره براهمی به نام CDRI08، که طی 90 روز انجام شد، بهبودهایی را در حافظه کاری، به ویژه دقت حافظه فضایی نشان داد.

دوز
دوزهای موجود در کپسول ها یا قرص ها از 600 تا 3000 میلی گرم با یا بدون افزودنی های جینکو، لسیتین و روغن ماهی متغیر است.

منابع

Healthline.com

PubMed

Timesofindia.com

Home

ما تحقیقی را که شما تصمیم می گیرید انجام می دهیم،
عشق و نور
تیم اوراکل شفا

لطفا به تعداد در حال افزایش ما بپیوندید MeWe: اوراکل شفابخش
همچنین به ما بپیوندید توییتر | یوتیوب

دادخواست جهانی

لطفا طومار جهانی ما را علیه واکسیناسیون اجباری امضا کنید هدف از این طومار ارائه 5 میلیون امضا به هر رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر بهداشت و سران کشورها در سراسر جهان است.
واکسن ها یک مشکل جهانی هستند و باید در سطح جهانی با آن مقابله شوند.
اگر به عنوان یکی بایستیم، شانس نجات فرزندان آینده را داریم.





Source link