علم ورزش آیا پودر پروتئین جوانه زده سالم تر است؟


آنچه در این مقاله می خوانید

پروتئین ، چربی ها و کربوهیدرات ها سه عنصر درشت مغذی هستند که بدن شما برای انرژی و سلامت مطلوب به آنها نیاز دارد. در حالی که کربوهیدرات ها و چربی ها انرژی را تامین می کنند ، بدن شما فقط از مقدار کمی پروتئین به عنوان منبع سوخت استفاده می کند ، مگر در شرایط استرس زا مانند ورزش شدید یا گرسنگی. پروتئین یک ماده مغذی حیاتی برای سلامتی است. برای ساختن بافت ماهیچه ای ، ساخت آنتی بادی های مبارزه با عفونت ، ساخت آنزیم هایی که واکنش های شیمیایی را فعال می کنند ، بافت ماهیچه ای را احیا می کنند و پروتئین هایی را ایجاد می کنند که به حفظ تعادل مایعات در بافت ها و عروق خونی نیاز دارند ، شما به پروتئین نیاز دارید. در واقع ، پروتئین و اسیدهای آمینه آن یکی از مهمترین اجزای بدن شما هستند. بنابراین ، در این مقاله ، پودر پروتئین جوانه زده را توضیح می دهیم.

یک فرد فعال به حدود 0.8 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن در روز احتیاج دارد ، اما شما می توانید ورزشکاری باشید که دو برابر این مقدار پروتئین نیاز دارد. شما گزینه های زیادی برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن خود دارید. شما می توانید پروتئین را از منابع گیاهی و حیوانی دریافت کنید.

این روزها بسیاری از مردم پروتئین های گیاهی را انتخاب می کنند. برخی از افراد ، به ویژه کسانی که بدنسازی یا ورزش های سنگین انجام می دهند ، رژیم غذایی خود را با پودر پروتئین و پروتئین شیک تکمیل می کنند. وقتی به قفسه های فروشگاه های مواد غذایی یا داروخانه ها نگاه می کنید ، می توانید انواع پودر جوانه را مشاهده کنید و این س arال پیش می آید که آیا سالم تر و م effectiveثرتر است؟

پروتئین ژرم چیست؟

تولید کنندگان پودرهای پروتئینی جوانه زده را از دانه ها و دانه های جوانه زده می سازند. غلات و حبوبات حاوی پروتئین به همراه کربوهیدرات ها ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. هنگام خرید پودرهای پروتئینی جوانه زده ، به دانه های پودر شده و پروتئین های حاوی غلات دسترسی دارید و می توانید از آنها برای تهیه تکان پروتئین استفاده کنید.

آیا پودر پروتئین جوانه زده برتر از پودر پروتئین معمولی است؟

تولیدکنندگان از غلات کامل برای تولید پودر پروتئین جوانه استفاده می کنند و این دانه ها تازه در حال جوانه زدن هستند. این یک مزیت است زیرا در طول فرایند جوانه زنی و رشد ، برخی از کربوهیدرات های موجود در غلات و غلات تجزیه شده و نسبت مواد مغذی به کربوهیدرات ها افزایش می یابد.

فرایند جوانه زنی همچنین باعث کاهش تراکم فیتات ها می شود. فیتات ها ترکیباتی هستند که جذب نمک ها را کاهش می دهند. بنابراین ، دانه ها و دانه های جوانه زده دارای مواد معدنی بیشتری هستند که در دسترس زیستی هستند. این نمکها شامل آهن ، منیزیم و روی است. جوانه زنی باعث هضم بیشتر دانه ها و دانه ها می شود ، بنابراین نفخ و گاز کمتری دارید.

اگر دوست ندارید شیک های پروتئینی ساخته شده با پودرهای جوانه زده ، انواع میله های پروتئینی تهیه شده با دانه های جوانه زده را بیابید. مانند هر پروتئین ، شما باید به اطلاعات تغذیه ای و لیست مواد تشکیل دهنده محصول توجه کنید و ببینید چقدر قند و مواد افزودنی در آن وجود دارد.

معایب پروتئین های جوانه زده

با انتخاب پودر پروتئین جوانه می توانید مواد معدنی بیشتری دریافت کنید ، اما مصرف این نوع پودر پروتئین معایبی دارد. شما همیشه آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت نمی کنید و حتی ممکن است شگفت زده شوید! هنگامی که Clean Label Product 134 پودر پروتئین را آزمایش کرد ، مشخص شد که تقریباً همه آنها حاوی دو یا چند فلز سنگین و بیش از نیمی از آن دارای بیس فنول A (PABPA) هستند.

برخی از این فلزات سنگین شامل آرسنیک معدنی ، کادمیوم و سرب هستند که همه آنها برای بدن انسان مضر هستند. در میان پودرهای پروتئینی که توسط Clean Label Product آزمایش شده است ، پودرهای گیاهی بیشتر از آنهایی که از محصولات لبنی تهیه شده بودند ، آلوده بودند. تولیدکنندگان می توانند چنین اشتباهاتی را انجام دهند زیرا FDA نظارت دقیقی بر تولید مکمل های غذایی از جمله پودر پروتئین ندارد.

پودر پروتئین جوانه زده ممکن است حاوی مواد افزودنی دیگری باشد

هنگام خرید پودر پروتئین ، محصولات بسیار فرآوری شده ای دارید. بنابراین شما چیزی بیشتر از جوانه و غلات کامل دریافت می کنید. اکثر پودرهای پروتئینی تجاری حاوی شیرین کننده ها ، شیرین کننده ها و ضخیم کننده ها هستند. ممکن است محصولاتی که خریداری می کنید حاوی مقادیر قابل توجهی شکر یا شیرین کننده های مصنوعی باشد. تولید کنندگان برخی از پودرهای پروتئینی را با قند الکلی مانند اریتریتول شیرین می کنند. در حالی که قند الکل به طور کلی بی ضرر است ، شما آن را جذب نمی کنید. بنابراین بروز تورم و نفخ زیاد غیر معمول نیست. پودرهای پروتئینی اغلب دارای مقدار زیادی سدیم نیز هستند. سدیم طعم بهتری به محصول نهایی می بخشد.

منابع غذایی پروتئینی بهترین انتخاب هستند

وقتی عجله دارید ، اسموتی پروتئینی می تواند یک میان وعده خوب قبل از تمرین یا بعد از تمرین باشد ، اما بهترین راه برای دریافت پروتئین ، دریافت آن از غذاهای طبیعی است. به این ترتیب ، شما قند اضافی ، شیرین کننده های مصنوعی ، مواد افزودنی و سموم را وارد بدن خود نمی کنید.

اگر به هر وعده غذایی پروتئین کافی اضافه کنید ، دریافت پروتئین مورد نیاز بدن کار سختی نخواهد بود. روز خود را با تخم مرغ شروع کنید ، آن را به عنوان میان وعده با ماست میل کنید و برای شام سینه مرغ یا بوقلمون بخورید. اگر رژیم گیاهی دارید ، توفو ، کینوا ، دانه های چیا ، آجیل و دانه ها ، لوبیا و حبوبات بهترین منابع پروتئین گیاهی هستند. حتی سبزیجات سبز نیز دارای پروتئین زیادی هستند. به عنوان مثال ، کلم بروکلی به طور متوسط ​​حاوی حدود 4 گرم پروتئین است. همچنین با خوردن کلم بروکلی فیبر خوبی دریافت می کنید.

آخرین کلمه

پودر پروتئین جوانه زده دارای مزایای تغذیه ای نسبت به سایر انواع پودر پروتئین است. با مصرف جوانه ها و غلات غلات ، نمک بیشتری جذب می کنید و این پودرهای پروتئینی حاوی فیتات کمتری هستند. با این حال ، این تفاوت چندان قابل توجه نیست و بهتر است غذاهای طبیعی که در واقع منابع پروتئین هستند را به این پودرها ترجیح دهیم و فقط گاهی از پودرهای پروتئینی استفاده کنیم.

هوشمند خرید کنید! اگر پودر پروتئین جوانه زده خریداری می کنید ، تصور نکنید که این فقط به خاطر سالم بودن جوانه است. برچسب روی محصول را بخوانید و ببینید چه مقدار شکر به آن افزوده است و آیا حاوی شیرین کننده های مصنوعی است یا خیر. برای کاهش میزان آلودگی ، محصول را از یک برند معتبر خریداری کنید. قبل از انتخاب کاملاً تحقیق کنید ، فریب تبلیغات را نخورید و مطمئن شوید که بهترین محصول را انتخاب کرده اید.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید