علوم ورزشی کدام مکمل های ورزشی مجاز به مصرف همزمان نیستند؟


آنچه در این مقاله می خوانید

بسیاری از مکمل ها توسط شرکت های مختلف با اهداف مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع پیشرفت خود از این مکمل ها استفاده می کنند بدون اینکه نحوه استفاده و ترکیب آنها را بدانند. این مقاله سعی در ارائه اطلاعات جامع و مفید در مورد دارد استفاده همزمان از مکمل ها مواردی را جمع آوری کنید که نباید با هم مصرف شوند.

دو دسته مکمل وجود دارد که نباید همزمان مصرف شوند: اول ، مکمل هایی که نباید به طور همزمان مصرف شوند زیرا عملکرد کامل آنها مختل شده است ، و دوم ، مکمل هایی که نباید همزمان برای آنها مصرف شود دلایل زیر برخی از عوارض جانبی احتمالی وجود دارد.

علم می گوید بسیاری از مواد وجود دارد که به خوبی با هم کار نمی کنند (مواد معدنی ، ویتامین ها ، اسیدهای آمینه برای جذب بهتر با یکدیگر رقابت می کنند). اما در این مقاله ، مجله علوم ورزشی در مورد مواد حیاتی تر یا ترکیبات مکمل هایی که باید بر اساس حقایق علمی از آنها اجتناب کنید ، بحث می کند. بیایید با دسته اول مکمل ها شروع کنیم.

کدام مکمل های ورزشی نباید با هم مصرف شوند؟

مصرف همزمان کراتین و کافئین را متوقف کنید. تیمی از محققان بلژیکی تأثیر مصرف مشترک کراتین و کافئین را مورد مطالعه قرار دادند. محققان 9 مرد را که به طور منظم ورزش می کردند ، به کار گرفتند ، اما آنها در سطح حرفه ای ورزش نبودند. هر مرد به طور تصادفی به سه رژیم غذایی در هفته اختصاص داده شد. برنامه به شرح زیر بود:

  • 1. کراتین را به مدت 6 روز بار کنید ، 0.5 گرم کراتین مونوهیدرات را در هر کیلوگرم وزن بدن مصرف کنید.
  • 2. مصرف قرص دارونما به مدت 6 روز. 6 روز بارگیری کراتین به اضافه یک دوز کافئین در صبحانه در 3 روز آخر بارگیری کراتین.
  • دوز کافئین 5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (3 فنجان قهوه سنگین یا 7 فنجان چای برای مرد 70 کیلوگرمی) بود.

سطح کراتین فسفات (cpماهیچه ها قبل و بعد از هر رژیم غذایی اندازه گیری می شوند. علاوه بر این ، یک سری آزمایشات برای اندازه گیری قدرت عضلانی افراد با تمرینات باز کردن زانو انجام شد. استفاده از مکمل کراتین قدرت عضلات زانو را به میزان قابل توجهی افزایش داد ، اما حدس بزنید استفاده همزمان از کراتین و کافئین چه شد؟ با وجود سطوح مکمل کراتین-کافئین cp افزایش ماهیچه نسبت به دارونما ؛ هیچ افزایش عملکردی در افراد نسبت به مصرف کراتین مشاهده نشد.

راه حل: اگر بعد از صبحانه تمرینات وزنه ای انجام می دهید ، بهتر است در این ساعت کافئین را فراموش کنید. اگر بعد از ظهر ورزش می کنید ، بعد از ناهار از مصرف کافئین خودداری کنید. سعی کنید 4 تا 5 ساعت بین کراتین و کافئین فاصله بگیرید تا بهترین نتیجه را بگیرید. (کافئین بیشتر از سایر محرک ها در بدن باقی می ماند. نصف فنجان کافئینی که می نوشید چند ساعت پس از مصرف در عروق می ماند). بنابراین مصرف کافئین را به مدت 4 تا 5 روز در مرحله بارگیری کراتین فراموش کنید.

به روز رسانی: مطالعات در این مورد اتفاق نظر ندارند ، برخی استفاده از آنها را مشکل ساز می دانند و برخی دیگر استفاده از آنها را مشکل ساز می دانند ، اما احتیاط لازم است. بهتر است کافئین را در فواصل زمانی معین یا مثلاً قبل از تمرین و کراتین بعد از تمرین مصرف کنید.

استفاده از گلوتامین همراه با کراتین

در گذشته اعتقاد بر این بود که مصرف کراتین با گلوتامین اشتباه است زیرا آنها به حمل و نقل و حمل کننده های مشابه در بدن بستگی دارند ، و هنگامی که این دو مکمل با هم مصرف شدند ، برای برقراری ارتباط با حمل کننده ها رقابت کردند ، یکی با دیگری برنده شد. از دست دادن بودن.

راه حل پیشنهادی این بود که شما به راحتی می توانید این دو مکمل را با فاصله 2 ساعت مصرف کنید. بسیاری از بدنسازان ال گلوتامین و کراتین را قبل از ورزش و هنگام خواب صبح و بعد از ورزش مصرف می کنند. این روش به بدن زمان کافی می دهد تا هر مکمل را به صورت جداگانه جذب کند.

به روز رسانی: تحقیقات قوی در مورد این موضوع وجود ندارد ، بنابراین نمی توان با اطمینان گفت که دو پسوند با هم همپوشانی دارند. بنابراین مشکلی برای مصرف همزمان کراتین و گلوتامین پیدا نشد.

استفاده همزمان از کراتین و اسیدهای آمینه

در مطالعه نتایج تحقیق در مورد استفاده همزمان از کراتین و آمینو اسیدها یا استفاده همزمان از کراتین و BCAE ، هیچ گزارشی از تداخل یا خطرناک بودن مخلوط این مکمل ها گزارش نشده است. بنابراین اشکالی ندارد که آنها را با هم مصرف کنید.

مصرف همزمان کراتین و چربی سوز

قبلا گفته شد که نباید همزمان کراتین و کافئین مصرف کنید ، اما نکته مهم تری از آن وجود دارد. یکی از تأثیرات مهم کراتین بر بدن را در نظر بگیرید. کراتین به حفظ آب در سلول های ماهیچه ای کمک می کند. اکنون یکی از عملکردهای مهم کافئین را در نظر بگیرید. کافئین باعث تکرر ادرار می شود. از یک سو ، شما به دلیل مصرف کراتین نیاز به نوشیدن مقدار زیادی آب دارید ، از سوی دیگر ، به دلیل مصرف کافئین ، باید در طول روز مقدار زیادی ادرار کنید. نتیجه آن کم آبی بدن و گرفتگی عضلات است.

کلسیم ، روی + منیزیم

کلسیم جذب روی و منیزیم را متوقف می کند ، بنابراین مصرف همزمان آنها مانع جذب آنها می شود. ممکن است بگویید ما کلسیم مصرف نمی کنیم ، اما این چه ربطی به ما دارد؟ اما حقیقت این است که تمام پروتئین ، پروتئین سویا و پروتئین شیر موجود در بازار حدود 100 تا 200 میلی گرم کلسیم در هر وعده دارند و اگر آنها را با شیر مخلوط کنید ، حدود 500 میلی گرم کلسیم دریافت خواهید کرد. بنابراین ، بهتر است هنگام خوردن آخرین وعده غذایی پروتئین قبل از خواب ، از مصرف روی و منیزیم خودداری کنید.

برای حل این مشکل ، می توانید 1-2 ساعت قبل از خواب وعده غذایی پروتئینی بخورید یا پروتئین تخم مرغ را با پروتئین تخم مرغ جایگزین کنید. پروتئین تخم مرغ حاوی کلسیم نیست. بنابراین می توانید با خیال راحت پروتئین تخم مرغ را با آب یا آب میوه مصرف کنید و بعد از 10-15 دقیقه قرص روی و منیزیم مصرف کنید.

ویتامین به و آهن

آهن ، ویتامین ها به خراب می کند. بنابراین مصرف این دو مکمل را به طور همزمان قطع کنید.

مس و روی

دو ماده معدنی دیگر که نباید با هم مصرف شوند مس و روی است. وقتی این دو مکمل با هم مصرف شوند ، روی با مس رقابت می کند. بنابراین ، این دو ماده معدنی را جداگانه مصرف کنید.

کدام مکمل های ورزشی نباید در طول دوره مصرف شود؟

توجه داشته باشید که این قسمت به مکمل هایی اشاره نمی کند که ممکن است در صورت مصرف خوب کار نکنند ، بلکه مکمل هایی هستند که در صورت مصرف همزمان ممکن است سلامت بدن را به خطر بیندازند.

1. مصرف همزمان E/C/A + Yohimbe

ECA حاوی افدرین ، کافئین و آسپرین. این ترکیبات برای کاهش وزن و به عنوان محرک استفاده می شود. در مطالعه ای در سال 1998 ، افرادی که چاق و دارای اضافه وزن بودند ، افدرین ، کافئین و یوهیمبه به فعالیت های ورزشی بپردازید. محققان به این نتیجه رسیدند که فقط 10 میلی گرم اضافه کنید یوهیمبه فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد و اثر قلب را در پمپاژ خون کاهش می دهد.

این ترکیب بار قلب را در حین فعالیت یا ورزش افزایش می دهد و در نهایت منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی می شود. اما افدرین و کافئین به تنهایی چنین عوارضی را ایجاد نکرده اند. در نتیجه ، برای حفظ سلامت خود ، هیچ گونه مکمل حاوی این مواد را همزمان یا در ترکیب این مواد خریداری نکنید.

2. مصرف همزمان E/C/A + L-carnitine

وقتی افدرین یا ECA بدن شما به جای ذخیره کالری به عنوان چربی ، آن را به گرما تبدیل می کند. کافئین به تنهایی باعث افزایش سطح آدرنالین در خون می شود که در نهایت منجر به افزایش لیپولیز (تجزیه چربی ها) می شود. با این حال ، برای اینکه بدن این روند را شروع کند ، کافئین باید ضربان قلب را افزایش دهد. بنابراین ، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا فشار خون بالا نباید از محصولات حاوی افدر استفاده کنند.

ال کارنیتین همچنین ضربان قلب را برای انتقال اسیدهای چرب از غشای سلولی به میتوکندری افزایش می دهد ، جایی که آنها به عنوان انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین ، اگر این مکمل ها را برای مدتی مصرف کنید ، خطر حمله قلبی را افزایش می دهید. کاهش چربی بدن خوب است ، اما از دست دادن سلامتی شما وحشتناک است. بنابراین بهتر است از این مواد در کنار هم استفاده نکنید.

3 + ال کارنیتین یوهیمبه

همانطور که قبلا ذکر شد ، ال کارنیتین ضربان قلب را افزایش می دهد. همچنین یوهیمبه تأثیر قابل توجهی بر میزان نورآدرنالین خون دارد. حدس بزنید این یعنی چه؟ یوهیمبه این سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند ، که باعث افزایش ضربان قلب در حالت استراحت می شود. ما در مورد دو ماده صحبت کردیم که هر دو تأثیر زیادی بر ضربان قلب دارند. بنابراین هرگز آنها را همزمان مصرف نکنید.

4. پرو هورمون + تهویه مطبوع/تهویه مطبوع (یا هر نوع محصول چربی سوزی)

در این بخش می خواهیم در مورد یکی از خطرناک ترین ترکیبات صحبت کنیم. ECA یا کافئین ، ال کارنیتین یا یوهیمبه ضربان قلب را افزایش می دهد. پرو هورمون ها چطور؟ هنگامی که پرو هورمون مصرف می کنید ، به دلیل افزایش سطح تستوسترون دوست دارید بیشتر ورزش کنید. یکی از عوارض جانبی مصرف پرو هورمون ها رفتار پرخاشگرانه است.

عملکرد اصلی پروهورمون ها افزایش تستوسترون است. چربی سوزها ضربان قلب را افزایش می دهند. عواقب آن چیست؟ دو یا چند مکمل که ضربان قلب شما را همزمان افزایش می دهد ، مصرف کنید. کارشناسان توصیه می کنند که این مکمل ها را با هم مصرف نکنید. هرگز دو ماده را که ضربان قلب را افزایش می دهند همزمان مصرف نکنید. چنین موادی بهتر است در دو چرخه یا دوره مختلف مصرف شوند.

اهداف را مشخص کنید. اگر اولین هدف شما سوزاندن چربی است ، در دوره اول چربی مصرف کنید و در دوره دوم مکمل های عضله سازی را در نظر بگیرید. اگر هدف شما عضله سازی است ، در دوره اول از مکمل عضله سازی و در دوره دوم از چربی سوز استفاده کنید. هیچ مکمل یا منبعی را که ادعا می کند در حین چربی سوزی عضله سازی می کند ، باور نکنید. نکته مهم در این زمینه این است که هرگز سلامت خود را به خطر نیندازید.

به روز شده: 15 مرداد 1397

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com

منبع:

https://www.bodybuilding.com/fun/glutamine-creatine-old-dogs-can-learn-new-tricks.htm

https://www.livestrong.com/article/498455-can-glutamine-creatine-be-taken-at-the-same-time-time

https://gasparinutrition.com/blogs/fitness-facts/can-you-mix-creatine-and-bcaa


دیدگاهتان را بنویسید