علوم ورزشی کدام مکمل ها را باید با هم برای نتایج بهتر مصرف کنیم؟


آنچه در این مقاله می خوانید

ترکیب مکمل های ورزشی می تواند در دستیابی به اوج عملکرد ورزشی بسیار مثر باشد ، بنابراین مهم است که بدانید چگونه مکمل ها را بخورید و چگونه آنها را همزمان ترکیب کنید. با این حال ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که بهترین ترکیب مکمل ها چیست؟

تفاوت های زیادی بین عملکرد مکمل های غذایی و واکنش ترکیب مکمل ها وجود دارد. اگر این تفاوت را مشاهده نکنید ، رژیم غذایی شما چیزی جز سردرگمی نخواهد بود.

ترکیبی از مکمل های ورزشی: هم افزایی یا هم افزایی

در دنیای داروسازی ، موضوع مهمی به نام هم افزایی وجود دارد که موضوع اصلی مقاله ما است. مکمل ها ، مانند همه داروها ، اثرات خاص خود را دارند و در صورت ترکیب می توانند بر عملکرد یکدیگر تأثیر بگذارند یا تأثیر بیشتری بر عملکرد یکدیگر داشته باشند یا مخرب باشند.

هدف ما ارزیابی اثربخشی و عملکرد مکمل هایی است که برای مقاصد خاصی ترکیب کرده و مصرف می کنیم. به عنوان مثال ، اگر از دو مکمل برای افزایش توده عضلانی بدون چربی استفاده می کنید و آن مکمل ها به طور جداگانه برای افزایش توده عضلانی خود 1 امتیاز می گیرند ، ما می خواهیم ترکیب این دو نتیجه 1+1 = 3 باشد ، نه 1+1 = 2. شرح کامل اثر هم افزایی.

مکمل های مکمل که کارایی را افزایش می دهند همیشه برای ورزشکاران در اولویت است ، ما همچنین مکمل هایی را بررسی می کنیم که ترکیب بهتری با یکدیگر داشته باشند و در نهایت به شما کمک کنند تا سریعتر به هدف خود برسید.

بهترین ترکیب مکمل ها برای افزایش عملکرد ورزشی

ممکن است تعاریف متفاوتی از مفهوم عملکرد ورزشی در ورزشهای مختلف ارائه شود: در ورزشهای استقامتی ، افزایش توانایی مقاومت در برابر خستگی و در ورزشهای قدرتی ، افزایش انقباض ماهیچه ها.

بهترین ترکیب مکمل ها برای ورزشکاران استقامتی

مهمترین هدف افزایش انقباضات مکرر و تولید نیروی ثابت در دراز مدت (مقابله با خستگی ناشی از فشار تمرین) است. مکمل بی کربنات سدیم برای این فرایند توصیه می شود. با این حال ، مکمل کافئین با بی کربنات سدیم عملکرد شما را در میان مدت و بلند مدت بهبود می بخشد ، علاوه بر این ، مکمل بتا آلانین به شما کمک می کند عملکرد خود را حفظ کنید ، به ویژه در تمرینات طولانی مدت.

در نتیجه ، بی کربنات سدیم + بتا آلانین + کافئین برای ورزشکاران استقامتی توصیه می شود.

بهترین ترکیب مکمل برای ورزشکاران قدرتی

ورزشکاران قدرتی به قدرت عضلانی نیاز دارند. منظور ما از قدرت مطلق در همه ورزش ها و بدنسازان در طول دوره برنامه ریزی سالانه ورزش آنها در مرحله قدرتی است.

اولین مکمل مورد استفاده در تمرینات قدرتی کراتین بود. کراتین به شما کمک می کند تا عضله بسازید و قدرت و در نهایت عملکرد ورزشی خود را افزایش دهید. مکمل دوم سیترولین است که می توان گفت در تولید اکسید نیتریک از آرژنین برتر است ، بنابراین ترکیب این مکمل با کراتین یک ترکیب موثر برای افزایش عملکرد ورزشی شما خواهد بود.

نتیجه گیری: استفاده همزمان از کراتین + L-citrulline برای ورزشکاران قدرتی توصیه می شود.

بهترین مکمل برای افزایش حجم ماهیچه ها

برای نتیجه بهتر چه مکمل هایی را با هم مصرف می کنیم؟

گزینه های مکمل برای افزایش حجم عضلات در بازار تقریباً بی پایان است. با این حال ، تقریباً همه آنها برای تکمیل گروه های غذایی خاصی طراحی شده اند. متأسفانه ، هیچ مکمل به تنهایی نمی تواند آنابولیسم پروتئین تولید شده توسط ماهیچه ها را تغییر دهد ، بنابراین می توان نتیجه گرفت که هیچ مکمل به تنهایی نمی تواند شما را به هدف افزایش توده عضلانی بدون چربی برساند. در اینجا بهترین ترکیب را به شما معرفی می کنیم:

اولین توصیه برای کراتین

اولین انتخاب ما قطعاً مکمل پروتئین نخواهد بود. اکثر مردم تصور می کنند که مکمل های پروتئینی برای افزایش توده عضلانی کافی خواهند بود ، اما به خاطر داشته باشید که پروتئین زمانی برای شما مفید خواهد بود که پروتئین در رژیم غذایی روزانه شما محدود و ناکافی باشد. البته ، مصرف بیش از حد بر توده عضلانی شما تأثیر نمی گذارد. کراتین به افزایش حجم عضلات کمک می کند و ما اولین توصیه شما هستیم.

دومین توصیه BCAA

توصیه دوم ما BCAA است. خوردن اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری ، به ویژه لوسین ، به افزایش توده عضلانی کمک می کند. از آنجا که شما نمی توانید لوسین مورد نیاز بدن خود را در رژیم غذایی معمولی دریافت کنید ، مصرف BCAA و به ویژه لوسین برای افزایش عضلات ضروری است و با مکمل کراتین سازگار است.

سومین توصیه این است که کراتین را با بتا آلانین ترکیب کنید.

ترکیبی از بتا آلانین و کراتین ، که باعث افزایش عملکرد در تمرینات فشار قوی می شود. می تواند نتایج بدست آمده از آن را بیشتر افزایش دهد. تحقیقات جدید نشان می دهد که استفاده از کراتین و بتا آلانین نتایج بیشتر و بهتری را نسبت به زمانی که جداگانه مصرف شود ، تولید می کند.

در یک مطالعه ، افرادی که بتا آلانین و کراتین مصرف کرده بودند ، پس از ده هفته تمرین ، توده عضلانی بیشتری و سه برابر افزایش قدرت را مشاهده کردند. مزایای مصرف بتا آلانین و کراتین محدود به افزایش حجم و قدرت نمی شود ، بلکه باعث بهبود عملکرد ورزشی می شود.

نتیجه گیری: اگر می خواهید توده عضلانی را افزایش دهید ، توصیه می کنیم از مکمل کراتین حاوی BCAA یا بتا آلانین استفاده کنید.

مصرف همزمان پروتئین وی و گینر

اگر این دو را با هم ترکیب کنید ، کالری دریافتی خود را افزایش می دهید. چنین ترکیبی برای حجم معینی و افزایش تشکیل ماهیچه ها یا افزایش وزن مناسب خواهد بود. اگر برنامه افزایش وزن و حجم همزمان نوشته شود ، مصرف همزمان پروتئین وی و گینر برای ورزشکار مفید است. در این حالت ، ورزشکار می تواند علاوه بر افزایش عضله ، وزن خود را نیز افزایش دهد. بهتر است بسته به میزان نیاز بدن و توصیه مربی ، این دو مکمل را با هم مصرف کنید.

بهترین ترکیب مکمل ها برای کاهش وزن

برای نتیجه بهتر چه مکمل هایی را با هم مصرف می کنیم؟

بسیاری از مکمل ها برای کاهش وزن ذکر شده اند ، اما بسیاری از آنها به دلیل وجود مواد محرک به هیچ وجه توصیه نمی شوند. در میان آنها ، دو مکمل L-carnitine و CLA بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و درباره هر دو تردید و عدم قطعیت وجود دارد.

اما اگر مجبور باشید بین این دو مکمل یکی را انتخاب کنید ، ال کارنیتین در اولویت است و مکمل دیگری که باعث بهبود تعادل انرژی شما و افزایش عملکرد شما در حین ورزش می شود کافئین است که در بین مکمل های کاهش وزن ذکر شده است. بنابراین ، طبق تحقیقات و مطالعات علمی ، مکمل های ال کارنیتین + کافئین بهترین و مطمئن ترین ترکیبی هستند که می توانید مصرف کنید.

بهترین ترکیب مکمل ها برای جلوگیری از سوزش ماهیچه ها (ضد کاتابولیسم)

پس از در نظر گرفتن عضله سازی و مکمل های کاهش وزن ، ترکیبی که به حفظ ماهیچه شما کمک می کند بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد. هدف همه ورزشکاران در طول رژیم غذایی و مسابقات حفظ توده عضلانی و جلوگیری از تجزیه ماهیچه ها است. از آنجا که استرس شدید ، روزه داری طولانی مدت و شرایط سخت بسیاری از ورزشکاران را در معرض تخریب عضلات قرار می دهد ، برای جلوگیری از کاتابولیسم ماهیچه ها به مکمل موثری نیاز دارید.

اولین توصیه ما برای جلوگیری از کاتابولیسم عضلات ، مصرف مکمل گلوتامین است. گلوتامین یک مکمل بسیار م forثر برای حفظ ماهیچه های شما در وضعیتی است که بدن شما تحت استرس است. گلوتامین همچنین برای تسریع بهبود و بهبود سلامت بیماران تحت مراقبت های ویژه یا جراحی استفاده می شود.

توصیه دوم ما مصرف مکمل های HMB است. این مکمل به ویژه در هنگام رژیم گرفتن هنگامی که کالری دریافتی شما بسیار کم است ، مفید است. مثر خواهد بود. این مکمل نقش بسیار مهمی در حفظ سلول های ماهیچه ای دارد. بنابراین ، توصیه می شود از آن برای جلوگیری از شکست عضلات استفاده کنید. ترکیب کامل گلوتامین و HMB باعث افزایش اثر هم افزایی بر مکانیسم های درون سلولی می شود و آن را به یک ترکیب عالی تبدیل می کند.

نتیجه گیری توصیه می شود برای حفظ توده عضلانی ، همزمان مکمل گلوتامین + HMB را ترکیب کرده و مصرف کنید.

راه حل

استفاده همزمان از مکمل ها و بهترین ترکیب آنها با یکدیگر: تقریباً همه مکمل ها را می توان برای بیش از یک منظور استفاده کرد. افزودن مکمل ها با حداقل کارآیی ممکن است م workثر واقع نشود ، و این فقط یک سوپ از مکمل های مختلف است که برای شما مفید نخواهد بود و ممکن است بیشتر از آنکه به بدن شما آسیب برساند.

به همین دلیل ما انتخاب کردیمبهترین ترکیب مکمل های ورزشیما از دو تقویت کننده یا در نهایت از سه تقویت کننده استفاده کردیم. اگر در یک بازه زمانی مشخص بیش از یک هدف را دنبال می کنید ، ترکیب بیش از این تعداد می تواند به شما کمک کند. با این حال ، توصیه می کنیم قبل از مصرف هر گونه مکمل ورزشی با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید.

استفاده خود به خود از مکمل های ورزشی بدون بررسی سابقه پزشکی شما می تواند صدمات جدی یا کوتاه مدت به شما وارد کند. با انتخاب هدف مناسب و مشاوره مناسب مربیان علمی ، می توانید خطر مصرف مکمل های ورزشی را به حداقل برسانید و به اوج عملکرد ورزشی خود برسید.

ویرایش و ترجمه ellevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید